Ja i Tyskland är det vanligt att "bonnetrimmade" bilar blir stoppade och får böter på alla möjliga grejer, fel fälgar, bilens höjd över vägen, aftermarketstrålkastare etc etc. För att klara sig måste man vid varje modifikation omregistrera bilen genom att visa upp TÜV-godkänt dokument och få detta dokumenterat i bilens registreringsdokument. Ganska jobbigt om man gör mycket med bilen, men annars kommer Herr Polizist och anmärker12man skrev:finns ingen lag om +/- 15mm ET eller +/- 5% på omkretsen, allt styrs av helfordonsgodkännadet, vet ni någon som fått problem i sverige med hjul/däck som hållit sig inom hjulhusen? så klart det inte får ta i vid rattutslag eller infjädring
+/- 15mm är från 70talet typ volvo amazon med 5,5 tums fälgar med 175 på
försäkringsbolagen, de måste bevisa att däcket/hjulet orsakat olyckan
sen i tyskland det är en annan sak, där fick man problem med 4 extraljus t.ex
