Hej,
Bilen vägrar ladda hemma. Hos två olika grannars laddare (11kwh) går det.
Min egen chargeamps halo: charging error - no power. Laddport lyser blått. Laddaren indikerar inget fel. Startat om laddare och bil flera ggr.
Min egen tesla 230-laddare: ett vägguttag i källaren: laddarens text lyser grönt. Samma fel i bilen.
Samma laddare, annat uttag på annan säkring: samma resultat.
Jag har alltså tre olika försök hemma med sannolikt oberoende strömkällor. Ingen fungerar.
Tesla säger bara ”det är fel på laddutruatninfen eftersom den tar laddning hos andra.
Jag har visserligenfortfaeande eliminering att göra (ha någon annan att testa min ladduteustning med sin bil) men jag får bara känslan av att detta är geolokaliseringsrelaterat… Någon som varit med om att teslan typ bestämt sig för att inte ladda på en specifik plats och lyckats lösa det?
Känns halvt långsökt att två laddare skulle gått sönder samtidigt….
Hjälp, bilen laddar inte hemma…?
Moderator: Redaktion
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Hjälp, bilen laddar inte hemma…?
Prova din Tesla UMC hemma hos någon av grannarna.Berguv skrev: ↑05 jul 2024 17:12Hej,
Bilen vägrar ladda hemma. Hos två olika grannars laddare (11kwh) går det.
Min egen chargeamps halo: charging error - no power. Laddport lyser blått. Laddaren indikerar inget fel. Startat om laddare och bil flera ggr.
Min egen tesla 230-laddare: ett vägguttag i källaren: laddarens text lyser grönt. Samma fel i bilen.
Samma laddare, annat uttag på annan säkring: samma resultat.
Jag har alltså tre olika försök hemma med sannolikt oberoende strömkällor. Ingen fungerar.
Tesla säger bara ”det är fel på laddutruatninfen eftersom den tar laddning hos andra.
Jag har visserligenfortfaeande eliminering att göra (ha någon annan att testa min ladduteustning med sin bil) men jag får bara känslan av att detta är geolokaliseringsrelaterat… Någon som varit med om att teslan typ bestämt sig för att inte ladda på en specifik plats och lyckats lösa det?
Känns halvt långsökt att två laddare skulle gått sönder samtidigt….
image.jpg
Funkar den där kanske du har ett spänningsfall på någon av faserna i kåken.
Funkar den inte hos grannen så är det ju bekräftat att din UMC är trasig.
Nästa steg blir väl då att få någon av grannarna att prova ladda hos dig.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Yes, det är nästa steg i felsökningen - men grannarna är bortresta 
Umc fungerade senast jag använde den för ett år sedan så tycker det är så konstigt. Också lite inne på att det är Tibber som har satt någon flagga i laddaren som kräver fabriksreset på den, fast då hade ju UMC.n fungerar. Därav att jag lutar åt bilen och geo…
Umc fungerade senast jag använde den för ett år sedan så tycker det är så konstigt. Också lite inne på att det är Tibber som har satt någon flagga i laddaren som kräver fabriksreset på den, fast då hade ju UMC.n fungerar. Därav att jag lutar åt bilen och geo…
Kan det vara jordfel? Eller nollfel?
Anlita en elektriker som kan komma och resistans- och isolationsmäta din elanläggning.
Anlita en elektriker som kan komma och resistans- och isolationsmäta din elanläggning.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- Cederloken
- Teslaägare
I min halo kom det in vatten. Blev allehanda knas med elen hemma.
Hjälpen från de jag köpt den från var noll och ingenting då de skyllde på bilen. Slutade med att jag kontaktade halo direkt som snällt skickade en ny laddare som jag fick installera själv. När jag väl kopplat ut den vattenskadade så funkade allt som vanligt.
Vattnet hade kommit in mellan väggen och själva laddaren och genom listen på framsidan. Limmade fast laddaren med silikon och la mycket vaselin på tätlisten… har varit tätt i 2 år nu
Hjälpen från de jag köpt den från var noll och ingenting då de skyllde på bilen. Slutade med att jag kontaktade halo direkt som snällt skickade en ny laddare som jag fick installera själv. När jag väl kopplat ut den vattenskadade så funkade allt som vanligt.
Vattnet hade kommit in mellan väggen och själva laddaren och genom listen på framsidan. Limmade fast laddaren med silikon och la mycket vaselin på tätlisten… har varit tätt i 2 år nu
Model Y | 2023 | SR | MultiCoatRed | Helsvart interiör | 19" Turbine-fälgar
VW ID4 1st - 2021 | 3 bärgningar och 20 dagar på verkstad
Efter två superchargerladdningar skickade bilen äntligen ett fel som berättar att laddporten är defekt. Mobile service på Måndag.
Något om en signal den inte kan skicka till äldre generationers laddare. Vilket jag tydligen har eftersom jag har laddat 200 kwh på olika laddare sedan jag skapade denna tråden
Något om en signal den inte kan skicka till äldre generationers laddare. Vilket jag tydligen har eftersom jag har laddat 200 kwh på olika laddare sedan jag skapade denna tråden
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Lurigt fel ju, men skönt att hitta orsaken till slut 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19