Jag som trodde att man inte fick korsa heldragna liner

Moderator: Redaktion
Jag som trodde att man inte fick korsa heldragna liner
Ytterligare en mänsklig förare som kör ihjäl en motorcyklistspacecoin skrev: ↑14 jun 2024 19:19Ytterligare en Tesla som plöjer in i blåljusfordon i full fart.
https://abc7.com/post/tesla-crashes-pol ... /14944766/
När det går bra är Robotaxi runt hörnet. När det går dåligt är det människans fel.TiborBlomhall skrev: ↑14 jun 2024 19:37Ytterligare en mänsklig förare som kör ihjäl en motorcyklistspacecoin skrev: ↑14 jun 2024 19:19Ytterligare en Tesla som plöjer in i blåljusfordon i full fart.
https://abc7.com/post/tesla-crashes-pol ... /14944766/![]()
Verkar vara en äldre Model S som knappast har något mer avancerat än en gammal trött autopilot.
Nej, det visar den inte, studien berör två gamla system från BMW och Nissan, FSD ingick inte öht.spacecoin skrev: ↑13 jul 2024 08:22Ytterligare en studie som visar att Teslas ”safety report” är BS.
https://arstechnica.com/cars/2024/07/pa ... udy-finds/
Vill du verkligen diskutera om det finns oberoende forskning som stödjer Teslas påståenden i sin marknadsföring?
Det finns säkert många andra studier som visar på detta, det jag kommenterade var att studien du länkade till nu inte handlar om det öht.
Om vi ska diskutera hög automatisering-grad som FSDS så kan du börja här:
Jag citerar rapporten: "There is no convincing evidence that partial driving automation is a safety system that is preventing crashes in the real world"
Waymo har inte mänsklig övervakning för att ta hand om Critical Disengagements/Events om du med det menar att någon är beredd att ta över i en tidskritisk situation.TiborBlomhall skrev: ↑23 jul 2024 10:28Ja, robotaxi är avlägset, men problemet med den grafen är att alla bilar kör inte med senaste mjukvara.
X-axeln bör därför inte vara datum utan mjukvaruversion:
Skärmbild 2024-07-23 101821.png
Största problemet är dock att så länge robotaxis förväntas operera utan mänsklig översyn, hur många kilometer utan criticaldisengagementevent är acceptabelt? 1000? 10 000? 100 000?
Just nu är Tesla på 217.
Därför är min privata gissning att Elon kommer ge efter och på Robotaxi eventet meddela att Cybercab kommer få samma centrala mänskliga övervakning som Waymo mfl har på sina självkörande flottor.
Till att börja med är DE och Crit DE båda allvarliga utifrån ett autonomi-perspektiv.TiborBlomhall skrev: ↑23 jul 2024 10:28Ja, robotaxi är avlägset, men problemet med den grafen är att alla bilar kör inte med senaste mjukvara.
Skärmbild 2024-07-23 101821.png
Största problemet är dock att så länge robotaxis förväntas operera utan mänsklig översyn, hur många kilometer utan criticaldisengagementevent är acceptabelt? 1000? 10 000? 100 000?
Just nu är Tesla på 217.
Därför är min privata gissning att Elon kommer ge efter och på Robotaxi eventet meddela att Cybercab kommer få samma centrala mänskliga övervakning som Waymo mfl har på sina självkörande flottor.
Bara att filtrera på sidan om du vill se per version.TiborBlomhall skrev:Ja, robotaxi är avlägset, men problemet med den grafen är att alla bilar kör inte med senaste mjukvara.
Just nu är Tesla på 217.
12/12 är också en torsdag. Just saying…
Vad menar du med ”game over”? Låter som FUD.
Man kan ju inte uppdatera bilen från HW3 till HW4. Så är det som ovan säger är ju alltså det slutligen klarlagt att ”har all hårdvara som behövs för full självkörning” har varit komplett BS med HW1-3
FUD? Jag skrev ”game over?”. Det är ett frågetecken. Det är inte som att FSDS är anpassat för EU än så modellen kommer att växa ytterligare.