Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

Hertsh skrev: 14 jul 2024 21:53
martinot skrev:
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17
Pontus skrev: 14 jul 2024 11:46
Vad tar Ionity nu för tiden?
6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.

Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1462
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av thebishop »

Jag hittade just dessa - massor med laddpunkter och funkade fint första två gångerna:

https://rechargeinfra.com/sv/
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 1085
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av R_Edvinsson »

Hertsh skrev: 14 jul 2024 21:55
R_Edvinsson skrev:
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.

Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Ja, jag hade fel. Circle K har sänkt sina priser sedan jag kollade senast och är rimliga nu. Tack för att du påpekade. Nu har jag lagt in CK som alternativ i ABRP igen.
Skaffar du appen Elton så har den dessutom 3mån med 30% genom en blocketkampanj.

Funkar på vanliga CK men inte på deras Truckstops.
macky
Inlägg: 1032
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av macky »

Ser ut som att de bygger en rejäl anläggning vid e4:an Järna. Tyckte mig skymta en hel del röda laddare sist jag körde förbi. Har sett att det byggts ngt tidigare.
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 06 jun 2020 09:51
Ort: Stockholm

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av borgward »

macky skrev: 20 jul 2024 12:24
Ser ut som att de bygger en rejäl anläggning vid e4:an Järna. Tyckte mig skymta en hel del röda laddare sist jag körde förbi. Har sett att det byggts ngt tidigare.

https://www.tidningenproffs.se/nyhet/20 ... ng-trafik/
Mitsubishi Outlander PHEV 2015
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023

Wokeswagen ID.5 GTX 2023
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 535
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av d3marcus »

martinot skrev: 15 jul 2024 01:38
Hertsh skrev: 14 jul 2024 21:53
martinot skrev:
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17
Pontus skrev: 14 jul 2024 11:46
Vad tar Ionity nu för tiden?
6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.

Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Tesla är klart dyrast idag - 20% dyrare än InCharge, OKQ8 och Circle K och 10% dyrare än Ionity. Bara att gå in på ChargeFinder och jämföra priserna.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

d3marcus skrev: 21 jul 2024 00:36
martinot skrev: 15 jul 2024 01:38
Hertsh skrev: 14 jul 2024 21:53
martinot skrev:
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23


5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17


6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.

Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Tesla är klart dyrast idag - 20% dyrare än InCharge, OKQ8 och Circle K och 10% dyrare än Ionity. Bara att gå in på ChargeFinder och jämföra priserna.
Jag körde inte i dag. Det var ca en månad sedan. Självklart checkar jag priserna innan, och ChargeFinder är en utmärkt app för det.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

d3marcus skrev: 21 jul 2024 00:36
martinot skrev: 15 jul 2024 01:38
Hertsh skrev: 14 jul 2024 21:53
martinot skrev:
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23


5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17


6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.

Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Tesla är klart dyrast idag - 20% dyrare än InCharge, OKQ8 och Circle K och 10% dyrare än Ionity. Bara att gå in på ChargeFinder och jämföra priserna.
Var får du det från? Tycker tvärtom Tesla verkar vara billigast enligt chargefinder.
Priser strax under 5kr/kwh, medan övriga ligger strax över. Såvida man kör Tesla givetvis.

Förövrigt trevligt att priserna klättrat neråt såpass senaste året. Runt 5kr är acceptabel nivå IMO.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
benke_berguv
Inlägg: 154
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av benke_berguv »

Vid min senaste laddning i Sundsvall kostade tesla 7,30kr/kwh (ej medlem)och den på McDonalds 3,80kr/kwh (med blocket Elton erbjudande). På alla ställen vi laddade under semester var tesla dyrast jämt av nån anledning.
//Benke


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

Visst räknar man in tidsbegränsade erbjudanden går det att komma undan billigare, men det känns inte riktigt fair.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
elbilist
Inlägg: 12624
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Fredrik j »

Någon annan som inte lyckas skapa en användare hos Circle K.
När jag försöker registrera mig i appen får jag det här:
IMG_0750.jpeg
Det har varit så här i två veckor när jag har provat ibland.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 6198
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Tycker det är positivt om Teslas SuC är dyrast för alla icke-Teslor. Då söker sig många till andra laddare och vi slipper en massa blockade laddstolpar på SuC.

Jag snabbladddar så sällan (10-15 ggr/år) så jag prioriterar tillgänglighet/smidighet väldigt mycket högre än pris, så även om det blir lite dyrare även för Teslaägare så ser jag det positiva med det.

Sedan fattar jag också att för dem som snabbladdar väldigt mycket så är priset en betydande faktor.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 9334
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av mikebike »

Nicke Nyfiken skrev: 21 jul 2024 14:23
Tycker det är positivt om Teslas SuC är dyrast för alla icke-Teslor. Då söker sig många till andra laddare och vi slipper en massa blockade laddstolpar på SuC.

Jag snabbladddar så sällan (10-15 ggr/år) så jag prioriterar tillgänglighet/smidighet väldigt mycket högre än pris, så även om det blir lite dyrare även för Teslaägare så ser jag det positiva med det.

Sedan fattar jag också att för dem som snabbladdar väldigt mycket så är priset en betydande faktor.
Jag snabbladdar mycket mer, men jag laddar endast på SuC i alla fall. Enkelheten får kosta lite.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

taliz skrev: 21 jul 2024 14:08
Visst räknar man in tidsbegränsade erbjudanden går det att komma undan billigare, men det känns inte riktigt fair.
Exakt. Jag laddar alltid till normalpriser, och har inga abonnemang eller speciella avtal jag signat upp mig på.

Kanske där missuppfattningen är hos vissa postare i tråden att de jämför deras specialpriser just de har, och inte med de normala priserna. Kan ju vara det som förklarar skillnaden i åsikter/priser.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

Nicke Nyfiken skrev: 21 jul 2024 14:23
Tycker det är positivt om Teslas SuC är dyrast för alla icke-Teslor. Då söker sig många till andra laddare och vi slipper en massa blockade laddstolpar på SuC.

Jag snabbladddar så sällan (10-15 ggr/år) så jag prioriterar tillgänglighet/smidighet väldigt mycket högre än pris, så även om det blir lite dyrare även för Teslaägare så ser jag det positiva med det.

Sedan fattar jag också att för dem som snabbladdar väldigt mycket så är priset en betydande faktor.
Uppfattar det som att Tesla jobbar lite mer med dynamisk prissättning och höjer priserna just i populära perioder med hög belastning. På det sättet minskar man ju köerna lite de värsta perioderna.

I snitt under året så tycker jag ofta att de varit lite lägre pris på SuC, även för icke medlemmar, än både CK och Ionity, och speciellt utanför högkostnadstiden (eftermiddagsperioden).
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
benke_berguv
Inlägg: 154
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av benke_berguv »

martinot skrev:
taliz skrev: 21 jul 2024 14:08
Visst räknar man in tidsbegränsade erbjudanden går det att komma undan billigare, men det känns inte riktigt fair.
Exakt. Jag laddar alltid till normalpriser, och har inga abonnemang eller speciella avtal jag signat upp mig på.

Kanske där missuppfattningen är hos vissa postare i tråden att de jämför deras specialpriser just de har, och inte med de normala priserna. Kan ju vara det som förklarar skillnaden i åsikter/priser.
Laddar just nu för 7,40kr i Malå vilket är rätt saftigt jämfört med övrigas prissättning. Dock så klagar jag inte då det hellre får va dyrt men möjligt för oss icke-tesla förare än att de skulle låsa nätverket.

//Benke Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar