Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.
Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige?
Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Ja, jag hade fel. Circle K har sänkt sina priser sedan jag kollade senast och är rimliga nu. Tack för att du påpekade. Nu har jag lagt in CK som alternativ i ABRP igen.
Skaffar du appen Elton så har den dessutom 3mån med 30% genom en blocketkampanj.
Funkar på vanliga CK men inte på deras Truckstops.
Ser ut som att de bygger en rejäl anläggning vid e4:an Järna. Tyckte mig skymta en hel del röda laddare sist jag körde förbi. Har sett att det byggts ngt tidigare.
Ser ut som att de bygger en rejäl anläggning vid e4:an Järna. Tyckte mig skymta en hel del röda laddare sist jag körde förbi. Har sett att det byggts ngt tidigare.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.
Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Tesla är klart dyrast idag - 20% dyrare än InCharge, OKQ8 och Circle K och 10% dyrare än Ionity. Bara att gå in på ChargeFinder och jämföra priserna.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.
Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Tesla är klart dyrast idag - 20% dyrare än InCharge, OKQ8 och Circle K och 10% dyrare än Ionity. Bara att gå in på ChargeFinder och jämföra priserna.
Jag körde inte i dag. Det var ca en månad sedan. Självklart checkar jag priserna innan, och ChargeFinder är en utmärkt app för det.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.
Kanske ändrat nu senaste dagarna, men när jag körde tjänsteresa i Skåne nu senast för ca en månad sedan så var det oftast (beroende lite på tid på dygnet) billigare på SuC även för min icke-Tesla (utan abb.) än för CK eller OKQ8. Ionity var inte ens aktuellt.
Ionity laddar jag aldrig på för att de dels finns på färre ställen än Tesla och CK, samt att de har aldrig någonsin varit billigast för mig utan abb (bortsett från i starten när jag fick erbjudande av de att ladda fullt batteri med flat-fee på 80 kr) jämfört med Tesla, CK eller OKQ8.
Tesla är klart dyrast idag - 20% dyrare än InCharge, OKQ8 och Circle K och 10% dyrare än Ionity. Bara att gå in på ChargeFinder och jämföra priserna.
Var får du det från? Tycker tvärtom Tesla verkar vara billigast enligt chargefinder.
Priser strax under 5kr/kwh, medan övriga ligger strax över. Såvida man kör Tesla givetvis.
Förövrigt trevligt att priserna klättrat neråt såpass senaste året. Runt 5kr är acceptabel nivå IMO.
Vid min senaste laddning i Sundsvall kostade tesla 7,30kr/kwh (ej medlem)och den på McDonalds 3,80kr/kwh (med blocket Elton erbjudande). På alla ställen vi laddade under semester var tesla dyrast jämt av nån anledning.
//Benke
Tycker det är positivt om Teslas SuC är dyrast för alla icke-Teslor. Då söker sig många till andra laddare och vi slipper en massa blockade laddstolpar på SuC.
Jag snabbladddar så sällan (10-15 ggr/år) så jag prioriterar tillgänglighet/smidighet väldigt mycket högre än pris, så även om det blir lite dyrare även för Teslaägare så ser jag det positiva med det.
Sedan fattar jag också att för dem som snabbladdar väldigt mycket så är priset en betydande faktor.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Tycker det är positivt om Teslas SuC är dyrast för alla icke-Teslor. Då söker sig många till andra laddare och vi slipper en massa blockade laddstolpar på SuC.
Jag snabbladddar så sällan (10-15 ggr/år) så jag prioriterar tillgänglighet/smidighet väldigt mycket högre än pris, så även om det blir lite dyrare även för Teslaägare så ser jag det positiva med det.
Sedan fattar jag också att för dem som snabbladdar väldigt mycket så är priset en betydande faktor.
Jag snabbladdar mycket mer, men jag laddar endast på SuC i alla fall. Enkelheten får kosta lite.
Visst räknar man in tidsbegränsade erbjudanden går det att komma undan billigare, men det känns inte riktigt fair.
Exakt. Jag laddar alltid till normalpriser, och har inga abonnemang eller speciella avtal jag signat upp mig på.
Kanske där missuppfattningen är hos vissa postare i tråden att de jämför deras specialpriser just de har, och inte med de normala priserna. Kan ju vara det som förklarar skillnaden i åsikter/priser.
Tycker det är positivt om Teslas SuC är dyrast för alla icke-Teslor. Då söker sig många till andra laddare och vi slipper en massa blockade laddstolpar på SuC.
Jag snabbladddar så sällan (10-15 ggr/år) så jag prioriterar tillgänglighet/smidighet väldigt mycket högre än pris, så även om det blir lite dyrare även för Teslaägare så ser jag det positiva med det.
Sedan fattar jag också att för dem som snabbladdar väldigt mycket så är priset en betydande faktor.
Uppfattar det som att Tesla jobbar lite mer med dynamisk prissättning och höjer priserna just i populära perioder med hög belastning. På det sättet minskar man ju köerna lite de värsta perioderna.
I snitt under året så tycker jag ofta att de varit lite lägre pris på SuC, även för icke medlemmar, än både CK och Ionity, och speciellt utanför högkostnadstiden (eftermiddagsperioden).
Visst räknar man in tidsbegränsade erbjudanden går det att komma undan billigare, men det känns inte riktigt fair.
Exakt. Jag laddar alltid till normalpriser, och har inga abonnemang eller speciella avtal jag signat upp mig på.
Kanske där missuppfattningen är hos vissa postare i tråden att de jämför deras specialpriser just de har, och inte med de normala priserna. Kan ju vara det som förklarar skillnaden i åsikter/priser.
Laddar just nu för 7,40kr i Malå vilket är rätt saftigt jämfört med övrigas prissättning. Dock så klagar jag inte då det hellre får va dyrt men möjligt för oss icke-tesla förare än att de skulle låsa nätverket.