Hej!
I min manual står det två olika tillvägagångssätt vid rengöring av kameralins. Om bilen är byggd före "ungefär mitten av april" ska man spreja med vatten och om den är från "från ungefär mitten av april" ska man spreja med vatten och torka med microfiberduk.
Min bil byggdes i april. Det står inget om exakt datum.
Har detta med HW4 att göra?
Jag tror vi har HW3.
Rengöra kameralins
Moderator: Redaktion
Re: Rengöra kameralins
Jag tror det kvittar. Jag har en sprayflaska fönsterputs i frunken och en torkduk. Vatten räcker knappast om det är höst/vinter.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det är olika ytskikt på kameralinserna. Därav skillnaden i tillvägagångssätt.Pizzazz skrev: ↑27 jul 2024 17:05Hej!
I min manual står det två olika tillvägagångssätt vid rengöring av kameralins. Om bilen är byggd före "ungefär mitten av april" ska man spreja med vatten och om den är från "från ungefär mitten av april" ska man spreja med vatten och torka med microfiberduk.
Jag tror vi har HW3.
Om du tittar på blinkersglasets utformning så går det att se skillnad på HW3 och HW4.
Linserna är också rödaktiga på HW4. Men det kan vara svårt att se i visst ljud.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Tusen tack!!Nicke Nyfiken skrev: ↑27 jul 2024 17:17Det är olika ytskikt på kameralinserna. Därav skillnaden i tillvägagångssätt.Pizzazz skrev: ↑27 jul 2024 17:05Hej!
Jag tror vi har HW3.
Om du tittar på blinkersglasets utformning så går det att se skillnad på HW3 och HW4.
Linserna är också rödaktiga på HW4. Men det kan vara svårt att se i visst ljud.
Screenshot_20240727_171007_Chrome.jpg