.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet .
Inte många kilometer man höll i ratten de 25 milen från Mölndal på vägen hem. Bilkörning 3.0 onekligen.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
Mjukvara, det vet man ju tillförlitligheten på .... så ville vänta till ett tag med SW upgrade så att ni andra skulle köra debuggningen
Sedan satt jag väl på helspänn de första 37-38 sekunderna på motorvägen, sedan så märkte man att -det funkar ju! ... och helt plötsligt blev alla andra bilar ännu mer hopplöst efter sin tid....
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
Här tänkte man läsa om någon som inte var nöjd med sin Tesla och så var det som vanligt precis tvärtom.
Grattis till Autopiloten.
Ja det rubriken var väl bra ... Tack!
Snyggt fångat med rubriken, tyvärr är du nog ändå överkvalificerade för jobb på en riktig tidning.
Välkommen till framtiden, var försiktig med hur mycket du litar på AP:n, dock. Själv betraktar jag den som ett hjälpmedel som gör att jag kan ha uppsikt på samma sätt som när jag seglar - 360°, hela tiden.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Jag lärde mig snabbt vid vilka situationer autopiloten normalt "spökar" eller rent av fallerar. Med den vetskapen vet man också när bilen har "bra koll" själv. Det är aldrig riktigt läge att ta en tupplur, men det är bra häftigt!! Speciellt när man tänker på stackarna i bilarna man nyss passerade att de måste hålla i kringlan själv för att stanna på vägbanan.
Jag lärde mig snabbt vid vilka situationer autopiloten normalt "spökar" eller rent av fallerar. Med den vetskapen vet man också när bilen har "bra koll" själv. Det är aldrig riktigt läge att ta en tupplur, men det är bra häftigt!! Speciellt när man tänker på stackarna i bilarna man nyss passerade att de måste hålla i kringlan själv för att stanna på vägbanan.
Min känsla efter "hela" 25 mils erfarenhet är att ligga i högerfilen och masa sig fram efter lastbilar i 88 km/h är det närmaste "tupplur" man kan komma. Då behöver man ju inte heller bekymra sig att kolla upp bilar bakom en som vill köra om . Fast man kanske fortfarande riskeras kastas av vid en avfart någongång lite då och då (som jag läste om kunde hända i autopilotens barndom).
Min känsla efter "hela" 25 mils erfarenhet är att ligga i högerfilen och masa sig fram efter lastbilar i 88 km/h är det närmaste "tupplur" man kan komma. Då behöver man ju inte heller bekymra sig att kolla upp bilar bakom en som vill köra om . Fast man kanske fortfarande riskeras kastas av vid en avfart någongång lite då och då (som jag läste om kunde hända i autopilotens barndom).
Det borde bara hända om du ligger så nära att lastbilen blir 'blå' i AP (Dvs bilen följer den) och jag tror inte att den fortsätter med det i högre hastigheter utan då själv tar över väghållningen.
.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet .
Inte många kilometer man höll i ratten de 25 milen från Mölndal på vägen hem. Bilkörning 3.0 onekligen.
Då blir det tvåhandsvink nästa gång vi möts.
Oppfinnarn, jag tror vi får gå igenom det här med tvåhandsvinkning på lunchen i morgon.
Eller körde du kanske manuellt av gammal (o)vana, och därför bara vinkade med en hand.
Det var kär hustru du mötte, och hon körde nog utan autopiloten . Själv hade jag nog vinkat med både händer och fötter
Oppfinnarn, jag tror vi får gå igenom det här med tvåhandsvinkning på lunchen i morgon.
Eller körde du kanske manuellt av gammal (o)vana, och därför bara vinkade med en hand.
Det var kär hustru du mötte, och hon körde nog utan autopiloten . Själv hade jag nog vinkat med både händer och fötter
Då beklagar jag den falska anklagelsen!
Såg bara en hand som vinkade men inte vem den tillhörde.
Hustrun är förlåten. Hon kände väl inte till mina högt ställda förväntningar.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Då beklagar jag den falska anklagelsen!
Såg bara en hand som vinkade men inte vem den tillhörde.
Hustrun är förlåten. Hon kände väl inte till mina högt ställda förväntningar.
Klockren tvåhandsvinkning idag.
Men pga speglingar i vindrutan såg jag inte vem som körde. Det är ju torsdag så jag misstänker att det var hustrun som vinkade på mig idag.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015