Inte många kilometer man höll i ratten de 25 milen från Mölndal på vägen hem. Bilkörning 3.0 onekligen.
Ett halvårs körande av Tesla fick räcka.....
Moderator: Redaktion
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Ett halvårs körande av Tesla fick räcka.....
.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet
.
Inte många kilometer man höll i ratten de 25 milen från Mölndal på vägen hem. Bilkörning 3.0 onekligen.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....
Re: Ett halvårs körande av Tesla fick räcka.....
Click bait!
Här tänkte man läsa om någon som inte var nöjd med sin Tesla och så var det som vanligt precis tvärtom.
Grattis till Autopiloten.
Här tänkte man läsa om någon som inte var nöjd med sin Tesla och så var det som vanligt precis tvärtom.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Mjukvara, det vet man ju tillförlitligheten påkangru skrev:Vad säger teknikern i dig om det hela?
Sedan satt jag väl på helspänn de första 37-38 sekunderna på motorvägen, sedan så märkte man att -det funkar ju!
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Ja det rubriken var väl bra ...fnystrom skrev:Click bait!
....
Snyggt fångat med rubriken, tyvärr är du nog ändå överkvalificerade för jobb på en riktig tidning.
Välkommen till framtiden, var försiktig med hur mycket du litar på AP:n, dock. Själv betraktar jag den som ett hjälpmedel som gör att jag kan ha uppsikt på samma sätt som när jag seglar - 360°, hela tiden.
Välkommen till framtiden, var försiktig med hur mycket du litar på AP:n, dock. Själv betraktar jag den som ett hjälpmedel som gör att jag kan ha uppsikt på samma sätt som när jag seglar - 360°, hela tiden.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Jag lärde mig snabbt vid vilka situationer autopiloten normalt "spökar" eller rent av fallerar. Med den vetskapen vet man också när bilen har "bra koll" själv. Det är aldrig riktigt läge att ta en tupplur, men det är bra häftigt!! Speciellt när man tänker på stackarna i bilarna man nyss passerade att de måste hålla i kringlan själv för att stanna på vägbanan. 
85D Referrallänk: http://---
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Oppfinnarn skrev:.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet.
Utmärkt rubrik.
Då blir det tvåhandsvink nästa gång vi möts.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Min känsla efter "hela" 25 mils erfarenhet är att ligga i högerfilen och masa sig fram efter lastbilar i 88 km/h är det närmaste "tupplur" man kan komma. Då behöver man ju inte heller bekymra sig att kolla upp bilar bakom en som vill köra omJohnny_B skrev:Jag lärde mig snabbt vid vilka situationer autopiloten normalt "spökar" eller rent av fallerar. Med den vetskapen vet man också när bilen har "bra koll" själv. Det är aldrig riktigt läge att ta en tupplur, men det är bra häftigt!! Speciellt när man tänker på stackarna i bilarna man nyss passerade att de måste hålla i kringlan själv för att stanna på vägbanan.
....
Det borde bara hända om du ligger så nära att lastbilen blir 'blå' i AP (Dvs bilen följer den) och jag tror inte att den fortsätter med det i högre hastigheter utan då själv tar över väghållningen.Oppfinnarn skrev:Min känsla efter "hela" 25 mils erfarenhet är att ligga i högerfilen och masa sig fram efter lastbilar i 88 km/h är det närmaste "tupplur" man kan komma. Då behöver man ju inte heller bekymra sig att kolla upp bilar bakom en som vill köra omJohnny_B skrev:Jag lärde mig snabbt vid vilka situationer autopiloten normalt "spökar" eller rent av fallerar. Med den vetskapen vet man också när bilen har "bra koll" själv. Det är aldrig riktigt läge att ta en tupplur, men det är bra häftigt!! Speciellt när man tänker på stackarna i bilarna man nyss passerade att de måste hålla i kringlan själv för att stanna på vägbanan.. Fast man kanske fortfarande riskeras kastas av vid en avfart någongång lite då och då (som jag läste om kunde hända i autopilotens barndom).
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Oppfinnarn, jag tror vi får gå igenom det här med tvåhandsvinkning på lunchen i morgon.Nicke Nyfiken skrev:Då blir det tvåhandsvink nästa gång vi möts.Oppfinnarn skrev:.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet.
Eller körde du kanske manuellt av gammal (o)vana, och därför bara vinkade med en hand.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Det var kär hustru du mötte, och hon körde nog utan autopilotenNicke Nyfiken skrev:Oppfinnarn, jag tror vi får gå igenom det här med tvåhandsvinkning på lunchen i morgon.Nicke Nyfiken skrev:Då blir det tvåhandsvink nästa gång vi möts.Oppfinnarn skrev:.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet.
Inte många kilometer man höll i ratten de 25 milen från Mölndal på vägen hem. Bilkörning 3.0 onekligen.![]()
Eller körde du kanske manuellt av gammal (o)vana, och därför bara vinkade med en hand.
....
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Då beklagar jag den falska anklagelsen!Oppfinnarn skrev:Det var kär hustru du mötte, och hon körde nog utan autopilotenNicke Nyfiken skrev:Oppfinnarn, jag tror vi får gå igenom det här med tvåhandsvinkning på lunchen i morgon.Nicke Nyfiken skrev:Då blir det tvåhandsvink nästa gång vi möts.Oppfinnarn skrev:.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet.
Inte många kilometer man höll i ratten de 25 milen från Mölndal på vägen hem. Bilkörning 3.0 onekligen.![]()
Eller körde du kanske manuellt av gammal (o)vana, och därför bara vinkade med en hand.. Själv hade jag nog vinkat med både händer och fötter
Såg bara en hand som vinkade men inte vem den tillhörde.
Hustrun är förlåten. Hon kände väl inte till mina högt ställda förväntningar.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Klockren tvåhandsvinkning idag.Nicke Nyfiken skrev:Då beklagar jag den falska anklagelsen!Oppfinnarn skrev:Det var kär hustru du mötte, och hon körde nog utan autopilotenNicke Nyfiken skrev:Oppfinnarn, jag tror vi får gå igenom det här med tvåhandsvinkning på lunchen i morgon.Nicke Nyfiken skrev:Då blir det tvåhandsvink nästa gång vi möts.Oppfinnarn skrev:.... då jag idag vid första servicen uppgraderade till autopilot som numera sköter själva körandet.
Eller körde du kanske manuellt av gammal (o)vana, och därför bara vinkade med en hand.. Själv hade jag nog vinkat med både händer och fötter
![]()
Såg bara en hand som vinkade men inte vem den tillhörde.
Hustrun är förlåten. Hon kände väl inte till mina högt ställda förväntningar.
Men pga speglingar i vindrutan såg jag inte vem som körde. Det är ju torsdag så jag misstänker att det var hustrun som vinkade på mig idag.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015