Enligt Tibor är prisskillnaden mellan RWD och LR i Mexiko inte större än hos i Sverige där ju RWD är betydligt mer välutrustad.
Jag gissar att Tesla valt att istället ha en relativt bra marginal nu i början, men att det finns utrymme att sänka priset framöver när de rampat produktionen mer(?) eller behöver stimulera efterfrågan. Och Elon vill väl ha pengar till sina 'darlings' FSD, X, Optimus och allt vad det är...
Man gjorde ju samma sak när Model 3 först presenterades.
En en strippad basversion med textilsäten etc lades upp och gick att beställa.
Men den levererades aldrig. De som beställde fick veganstolar som alla andra(minns inte om de hade några mjukvarubegräsningar..).
Jag tror det mest är en "marketing stunt".
Man vill visa att detta är vad man får hos övriga tillverkare för detta pris, är ni beredda att ta den smällen?
Sen byter de tillbaka till vegansäten etc, och även de som beställt textil får det. Tesla får då positiv publicitet för det och kunder tänker att nu plötsligt får de mkt mer för pengarna och slår till.
Man gjorde ju samma sak när Model 3 först presenterades.
En en strippad basversion med textilsäten etc lades upp och gick att beställa.
Men den levererades aldrig. De som beställde fick veganstolar som alla andra(minns inte om de hade några mjukvarubegräsningar..).
Jag tror det mest är en "marketing stunt".
Man vill visa att detta är vad man får hos övriga tillverkare för detta pris, är ni beredda att ta den smällen?
Sen byter de tillbaka till vegansäten etc, och även de som beställt textil får det. Tesla får då positiv publicitet för det och kunder tänker att nu plötsligt får de mkt mer för pengarna och slår till.
Jag tycker att det verkar rimligt. Personligen hade jag dock betalat extra för tygsäten. Jag är inget fan av galon.
Enligt Tibor är prisskillnaden mellan RWD och LR i Mexiko inte större än hos i Sverige där ju RWD är betydligt mer välutrustad.
Jag gissar att Tesla valt att istället ha en relativt bra marginal nu i början, men att det finns utrymme att sänka priset framöver när de rampat produktionen mer(?) eller behöver stimulera efterfrågan. Och Elon vill väl ha pengar till sina 'darlings' FSD, X, Optimus och allt vad det är...
Intressanta blogginlägg.
Väldigt oklart med avsaknad av ventilerade säten, men de ska väl på export.
Jag tycker mest att det var roligt att den kansker kommer kunna flyga (Swenglish eller Google Translate?)
50.000kr billigare Model 3 och man behöver bara stå ut med några små ändringar? Låter klockrent! Jag hade helt klart beställt den istället för den Model 3 RWD vi har idag. Hade hamnat på 300.000 NOK i Norge, grymt pris!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14