Sportbilsentusiasten skrev: ↑12 sep 2024 21:15
pefreli skrev: ↑08 sep 2024 00:18
Airlift skrev: ↑07 sep 2024 22:35
Dr Mabuse skrev: ↑07 sep 2024 20:05
Airlift skrev: ↑07 sep 2024 06:37
Att man gått Chalmers är ingen garant för att man inte är aktivist/lobbyist/köpt.
Nej, men att vara politiker som Ebba Bush
är definitivt en garant att man är aktivist/lobbyist/köpt-av-lobbyist.
En annan professorer som menar att läsa för sina barn är att ge dem ett orättvist försprång gentemot andra. Eller snarare, ger andra barn en orättvis situation.
Nu tror jag att du bara hittar på!
Bara för att man har två personer som säger motsatta saker betyder inte att bådas åsikter är lika värda.
Det är en jävla skillnad på vad en lekman har att säga om energisystem, gentemot var en professor i energisystem har att säga om energisystem. Expertis inom sitt ämnesområde väger tyngre.
Sedan kan man givetvis granska om det finns andra faktorer som väger in. Men i just denna debatt har jag redan avskrivit Ebba Bush just av anledningarna att hon är politiskt och religiöst motiverad till vad hon vill sälja, och vi har rättsliga bevis på att hon historiskt inte spelar ett rent och ärligt spel.
Jan Blomgren är ock professor. Just sayin…
Och vad var det nu Jan Blomgren var professor i…?
Jan Blomgren har om möjligt ännu mindre trovärdighet än Ebba Busch just med anledning av sin expertis.
Jan Blomgren är kärnfysiker…
Ok, men vad är det han säger som enl dig är rätt respektive fel?
Finns fakta, eller hur?
Sedan finns det åsikter, men de behöver byggas på fakta.
Denna tråden är full av åsikter, tyvärr.
Jag har ställt åtskilliga gånger ”hur ska man bygga ett elsystem utan kärnkraft”
Har inte fått svar.
Önskar en seriös debatt, där motförslaget är baserat på befintlig teknologi
Vi har försökt några ggr och jag har skrivit vad jag tror på kort och medellång sikt.
Det alla försök har fallit på att den som önskar debatt alltid börja med att såga det exempelvis jag skriver och ska försöker köra ner sin övertygelse i halsen på mig.
Men för att inte vara bitter så kan vi väl dra det igen.
Fråga, vilken nivå vill du föra debatten på?
Nordeuropeisk, Nordisk, Nationell, Regional, Elprisområden, Städer eller nätområden?
För beroende på nivå blir svaren olika, då alla områden har sina utmaningar och lösningar.