Så här kommer det en beskrivning på hur man gör

Lite bakgrund/ Hur alla andra gör. Som jag också trodde från början att man kunde bara ta strömmen från batterit fram, för så gör man ju på en "vanlig bil". Då stöter man på ett problem att man inte kan dra mer än ca 120 W konstant utan att det lilla batterit (16V li-on) laddar ur sig. För batterit är inte direkt kopplat till dc dc omvandlaren utan den går via VC Front och den "vet" hur mycket ström det lilla batterit behöver för att hålla sig laddad, så när man börjar dra för mycket så dör batterit å bilen stänger av sig. Så varför inte ta strömmen direkt från dc dc omvandlaren? Så det är exakt de jag har gjort, Många i staterna har gjort så när dem kopplar in en extra bas låda.
Under den röda plasts skyddet sitter + polen och precist bakom sitter - polen, Detta är på höger sida bilen under baksätet på andra sidan sitter högvolts kontakten å den rör vi inte. Här finns det 200 A vid 15.5 V att använda. Men innan man börjar skruva här så MÅSTE man göra bilen ström lös, annars får man en riktigt smäll. Kolla denna Youtube video på hur man gör
Kom ihåg att använda säkringar finns bara den på 200A. Och låt bilen starta upp helt för annars så kan mosfetsen i dc dc omvandlaren klaga och stänga ner
Mvh Jämtlänning