Vindens skrev: ↑20 okt 2024 18:33
Om pengarna är ett mindre problem har du redan svarat på din egen fråga. M3P!
Det är bara en tidsfråga innan ränterabatten kommer till P. 50/50 om det kommer detta kvartal eller nästa.
Jo, det är väl det där jag hamnar i också... Men vänta är inte min paradgren tyvärr..
Oryd skrev: ↑20 okt 2024 23:13
Köp en 3P classic, årsmodell 19/20/21 för ett bra pris + USS, radar, spakar och samma acc 0-100
Säkert ekonomiskt sunt, men jag tycker verkligen inte om gamla M3, varken i utseende, kvalitet, buller eller körkänsla. Jag tycker Highland var en gamechanger, första elbilen förutom Taycan, som jag personligen tycker att man verkligen "kör". (Har bara kört gamla model S, kanske om man kör en Plaid så är det lite samma känsla)
....spakarna klarar jag mig utan, vande mig snabbt, men det är ju ingen förbättring på nåt sätt... USS är jag faktiskt mer orolig över. :/
vampyren skrev: ↑20 okt 2024 23:49
Har du pengarna Performance all the way!
Vilken bil! Man blir aldrig trött på 0-100
Sen vingen, stolarna och fronten är super nice.
Jag gillade inte M3 alls innan, såg ut som en groda. Nu är det snygg på fram och även baksidan tycker jag. Model S är fortfarande lite snyggare men det är nära nog
Tack, håller med, även om jag nog tycker att model S snart behöver en refresh också, den har dock hållt förvånasvärt bra i designen tycker jag.
Chill skrev: ↑21 okt 2024 05:22
Kan dela mina tankar då jag stod inför samma beslut ett par månader sedan.
Jag har haft en 2022 m3lr i 7700 mil.
Sjukt nöjd med allt.
När det var dags att byta körde jag nya M3LR och M3P, back to back 4ggr.
Båda var tystare än min 2022’a
M3LR kändes skön men jag kunde inte släppa hur sjukt bra de nya stolarna är i M3P.
Sedan tycker jag att de aktiva dämparna verkligen gör ett bra jobb över gupp.
Har nu kört 220 mil i m3p’n och gillar verkligen den.
Skulle jag klaga på något skulle det vara att jag saknar mina sparkar från 2022’an.
Stort tack för den, det var exakt det där jag var ute efter och du bekräftar det som jag tänker runt stolarna. Synd att de inte har utdragbart lårstöd fortfarande, det hade varit ännu bättre.
Kul att höra hur du upplever dämparna också, för det är lite min oro eftersom jag bara kört M3P på "bättre väg" och inte kassa småvägar utanför stan. (Inte lätt att hitta superdåliga småvägar runt Tesla Segeltorp)
Hur lång tid tog det för dig att få leverans förresten och vilken färg körde du? Jag funderar på Ultra Red (och svart interiör) då jag tycker den ser riktigt bra ut med de svarta detaljerna som spoilern och fälgarna. Körde du orginal vinterdäck också eller har du köpt separat?