Skulle du kunna förtydliga den där meningen också. Blir inte optimalt att besvara det du skriver när det finns en mening som jag inte förstår…spacecoin skrev: ↑06 nov 2024 16:06Det är ju knappast det som tråden eller lejonparten våra senaste diskussioner handlar om... Det finns gott om anledningar till att vara kritisk mot många saker i Kina och där är vi mer överens än oense tror jag.SwedishAdvocate skrev: ↑06 nov 2024 15:52Ok… Att uttrycka kritik mot mänskliga rättigheter i Japan och USA = OK enligt forumregelpraxis.spacecoin skrev: ↑06 nov 2024 13:09Jag håller med och ör lika i möjligaste mån.mans71 skrev: ↑06 nov 2024 12:51Jag har så svårt att förstå folk som står och hejar på det egna landets/regions sönderfall genom att stödja en sådan utveckling genom konsumtion med förklaringen att produkten är billigare/bättre/osv. Jag handlar gärna lokalt, t.ex. på en matbutik som jag vet är dyrare och kanske i vissa fall sämre eftersom det bidrar till att behålla jobben och ekonomi lokalt samtidigt som det ger andra fördelar som t.ex. närhet. Kanske det faktiskt vore bra om EU hjälper till att minska skillnaderna så att vi ökar chansen att få behålla jobben, ekonomin och utveckla teknologier även här.
Är man patriot köper man lokalt producerade varor. Är man protektionist så skyddar man inhemska tillverkare genom tullar.
Än konstigare tycker jag det är att folk verkar mena att det spelar ingen roll att EU faller sönder så länge det inte är på grund av Kina. Att bli torterad till döds av Japan eller USA är tydligen däremot helt ok? [Min u.]
Att uttrycka kritik mot mot mänskliga rättigheter när det gäller 'de styrande i ett större relativt folkrikt land' som 'ligger ganska långt bort' = Inte OK enligt forumregelpraxis.
Got it.![]()
Nu pratar vi om tullar och subventioner.
1) Så du menar att EU:s tullar är baserade på de mänskliga rättigheterna i Kina? Källa på det tack?
2) Är kinesiska Teslor OK om de är tillverkade i en diktatur med inte en BYD? Vad menar du är skillnaden? Varför ska den ena ha högre strafftullar än andra?
3) Om Trump gasar på med tullar på EU-varor och subventioner så EU dör helt, så kommer du vara mest upprörd på Kina?
Den här:
viewtopic.php?p=823274#p823274