Får däcken plats i bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate

Re: Får däcken plats i bilen

Inlägg av SwedishAdvocate »

mikebike skrev: 10 nov 2024 09:34
Mickep skrev: 10 nov 2024 08:15
Jag skulle se till att få vinterdäck på bilen när den levereras och sedan köpa nya däck från någon annanstans. Men det är intressant att veta om däcken (dvs hjulen och fälgarna) får plats i bagageutrymmet, då det är något jag saknat på mina senaste bilar.går det att köpa fälgarna endast..?
Man kan inte få bilen levererad med vinterdäck istället för sommardäck.
Andra i tråden skriver att det går att få bilen levererad med vinterdäck om man köper två uppsättningar hjul från Tesla. Ngt att dubbelkolla/försäkra sig om innan leverans?…
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Jag skulle se till att få vinterdäck på bilen när den levereras och sedan köpa nya däck från någon annanstans. Men det är intressant att veta om däcken (dvs hjulen och fälgarna) får plats i bagageutrymmet, då det är något jag saknat på mina senaste bilar.går det att köpa fälgarna endast..?
Andra i tråden skriver att 4 kompletta hjul får plats i en 3 Highland om man fäller bagagesätet.

Som jag förstått det så kan du köpa fälgar separat från Tesla. De köps/beställs från Teslas reservdelskatalog. Du bör dock dubbelkolla det här direkt med Tesla för säkerhets skull.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

SwedishAdvocate skrev: 10 nov 2024 12:05
mikebike skrev: 10 nov 2024 09:34
Man kan inte få bilen levererad med vinterdäck istället för sommardäck.
Andra i tråden skriver att det går att få bilen levererad med vinterdäck om man köper två uppsättningar hjul från Tesla. Ngt att dubbelkolla/försäkra sig om innan leverans?…
Ja, om man beställer vinterhjul så sitter de på bilen och sommarhjulen ligger i bilen.
Det går inte att få bilen med vinterdäck endast som Mickep föreslår.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar