Ford Mustang mach e

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Macki
elbilist

Re: Ford Mustang mach e

Inlägg av Macki »

Allaaan skrev: 21 nov 2024 21:13
Macki skrev: 21 nov 2024 20:50
Gjorde en liten a-b-a körning idag för att se vad den drar. Kollade car scanner innan och efter, körde 44km totalt, satte farthållaren på 115km/h vilket är 110km/h gps, +2 grader med sidovind 7m/s, våt vägbana, så typ skånsk vinter :lol: 20 grader på värmaren men den värmer på bra.

Bilen sa 240wh/km, inga decimaler ju….
Kollar jag vad som försvann från batteriet så är det 222wh/km.
Konstigt att det skiljer så men bättre på det hållet!

IMG_2609.jpegIMG_2610.jpegIMG_2600.jpeg

Kolla även avståndet med Google och bilen rapporterar samma avstånd.
Ändå helt okej förbrukning ju! Körde själv E-niron idag på 230w/km i -5 grader motorväg 100-125km/h blandat (köer) 1+2 fil. Känns som att de ligger hyfsat nära varandra. Lyckas säljaren hitta någon vettig mach-e blir det nog den som nästa bil. Provkörde i måndags, mycket positivt överraskad :) Kändes väldigt stor och bekväm. Tyvärr hade bilen bara 60km kvar i batteriet och bakhjulsdriven så kändes ganska slö men tror nog awd lr känns betydligt piggare 😀
Håller tummarna! Ja awd har bra klös. Jag blev själv förvånad iom det var hyfsat dåliga förutsättningar iom rätt stark sidovind.

Kan också meddela att 0% räntan är fast under hela perioden!
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

DanneB skrev: 09 nov 2024 14:34
Lite nyfiken bara och har en fråga till er som har Mach-E.

Nu när det börjat bli mörkt ute, så har jag börjat se flera Mach-E:s som står på sina uppfarter och laddar, med framlysena på.
Är det att ägarna glömt stänga av lysena eller brukar de lysa under laddning? Jag gissar på första alternativet, men man vet ju aldrig, då jag sett flertalet olika lysa. :D
Jag hörde att lysena är på när man förvärmer kupén. Det sägs fungera som på en avgasbil att man ”startar” bilen från appen och då förvärmer den med lyset på. Låter lite gammaldags…
Model Y LR AWD -24
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

mussla skrev: 22 nov 2024 11:39

Nu när det börjat bli mörkt ute, så har jag börjat se flera Mach-E:s som står på sina uppfarter och laddar, med framlysena på.
Är det att ägarna glömt stänga av lysena eller brukar de lysa under laddning? Jag gissar på första alternativet, men man vet ju aldrig, då jag sett flertalet olika lysa. :D
Jag hörde att lysena är på när man förvärmer kupén. Det sägs fungera som på en avgasbil att man ”startar” bilen från appen och då förvärmer den med lyset på. Låter lite gammaldags…
Om det är en stor issue som många ägare stör sig på lär det åtgärdas med OTA uppdatering. Tror inte att det är så många som bryr sig dock. Och det där med gammeldags är väl lite det som tilltalar. Jag är t.ex. en sån som tycker om lite knappar och spakar och sånt. Förstår Teslas val men jag tycker inte att det är snyggt med en så intetsägande interiör. Hade jag vant mig efter en kvart? Säkert! Är steget till ägande större pga saknanden av knappar och info framför ratten osv, ja.

Jag kommer att köpa en Mach-E inom en vecka om jag får samma deal som Macki. Mycket tack vare att det blir mycket bil för pengarna. Vagnskadegaranti osv. Egentligen är nog Mach-E något för liten för vad vi egentligen vill ha. Kommer säker landa i en ID.4 eller Enyaq annars
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

Carlsson skrev: 22 nov 2024 14:27
mussla skrev: 22 nov 2024 11:39

Om det är en stor issue som många ägare stör sig på lär det åtgärdas med OTA uppdatering. Tror inte att det är så många som bryr sig dock. Och det där med gammeldags är väl lite det som tilltalar. Jag är t.ex. en sån som tycker om lite knappar och spakar och sånt. Förstår Teslas val men jag tycker inte att det är snyggt med en så intetsägande interiör. Hade jag vant mig efter en kvart? Säkert! Är steget till ägande större pga saknanden av knappar och info framför ratten osv, ja.

Jag kommer att köpa en Mach-E inom en vecka om jag får samma deal som Macki. Mycket tack vare att det blir mycket bil för pengarna. Vagnskadegaranti osv. Egentligen är nog Mach-E något för liten för vad vi egentligen vill ha. Kommer säker landa i en ID.4 eller Enyaq annars

Det är ju ingen stor sak att lysena ör på när man förvörmer - mest lite onödigt kan jag tycka. Att det finns knappar ser jag som en fördel. Det tar faktiskt uppmärksamhet från vägen att pilla på skärmen när jag kör Teslan jämfört med vår andrabil som har knappar för allt.

Mach-E verkar vara intressant och med priserna som finns nu på lätt begagnat så verkar man få mycket bil för pengarna. Det enda jag hade oroat mig för är rapporterna att vissa exemplar har stått mycket på verkstad. Förhoppningsvis är det ovanligt. Jag har själva ägt flera Ford fossilbilar som jag varit mycket nöjd med innan jag bytte till elbil. Om det hade varit dags för oss att byta bil så hade jag definitivt kikat på Mach-E.
Model Y LR AWD -24
patrikron

Inlägg av patrikron »

Jag funderar på Mach-e genom Hedins bil. Känns som bra priser och sen 0% ränta, dom verkar köra 400k för ST (spelar ingen roll AWD eller RWD) och 450K för LR (samma där, spelar ingen roll AWD eller RWD). Miltal spelar inte heller in.
Så det gäller bara att man hittar en bra, helst med så få mil som möjligt, dom har ju en jäkla massa inne när man kollar sajten.
Dom flesta är 2021-2022. Finns nån 2023 också som kostar 450k (AWD LR) men då har den gått längre istället, 7000 mil.

Privatleasing från 4999kr/mån i 18 månader är också ett alternativ.
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

patrikron skrev: 29 nov 2024 16:24
Jag funderar på Mach-e genom Hedins bil. Känns som bra priser och sen 0% ränta, dom verkar köra 400k för ST (spelar ingen roll AWD eller RWD) och 450K för LR (samma där, spelar ingen roll AWD eller RWD). Miltal spelar inte heller in.
Så det gäller bara att man hittar en bra, helst med så få mil som möjligt, dom har ju en jäkla massa inne när man kollar sajten.
Dom flesta är 2021-2022. Finns nån 2023 också som kostar 450k (AWD LR) men då har den gått längre istället, 7000 mil.

Jag tror 2023an är felskriv. Är mest troligt en 21a.
De har betydligt fler bilar än de på siten - jag har fått erbjudande på en som bara gått 1500 mil. AWD utan glastak dock. 449’. Så hör dig för med säljarna innan du slår till.
patrikron

Inlägg av patrikron »

Carlsson skrev: 29 nov 2024 19:33

De har betydligt fler bilar än de på siten - jag har fått erbjudande på en som bara gått 1500 mil. AWD utan glastak dock. 449’. Så hör dig för med säljarna innan du slår till.
Ja kan nog vara felskrivning. Pratade med en försäljare som skulle ta fram några förslag till mej. Han erkände också att det var väldigt rörigt på deras sajt. Det står ju tex bara på vissa att det 0% ränta, men det verkar ju vara på alla.

Okej AWD LR då?
Verkar som dom flesta har teknik paket också men man ska nog kolla att man får med det, verkar kunna vara en del utan det. Panorama tak hade varit nice men är väl inte ett måste. Dom jag sett med det har oftast gått längre.
Det verkar inte vara några större skillnader mellan en 2021 och 2022 va? Anningen större batteri, typ 2 kwh fattar jag det som.

Restvärdet efter 3 år (247 445kr) känns väl rimligt också?
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

patrikron skrev: 29 nov 2024 20:30

Ja kan nog vara felskrivning. Pratade med en försäljare som skulle ta fram några förslag till mej. Han erkände också att det var väldigt rörigt på deras sajt. Det står ju tex bara på vissa att det 0% ränta, men det verkar ju vara på alla.

Okej AWD LR då?
Verkar som dom flesta har teknik paket också men man ska nog kolla att man får med det, verkar kunna vara en del utan det. Panorama tak hade varit nice men är väl inte ett måste. Dom jag sett med det har oftast gått längre.
Det verkar inte vara några större skillnader mellan en 2021 och 2022 va? Anningen större batteri, typ 2 kwh fattar jag det som.

Jag tror att alla Long Range-bilar har teknikpaketet. I alla fall stämmer det för AWD. Skillnaden är glastak, då heter det teknikpaket +. Ännu en skillnad är att vissa (alla?) 2021 har parkeringsassistant och kick-to-open bagagelucka. De senare bilarna har inte det pga chip-brist under pandemin. Så kan vara värt att undersöka vad som gäller på den bil man är intresserad av.

Restvärdet… ja. Där ska vi vara lite försiktiga. Du ska nog inte räkna med att få det. Bilmarknad är i skakning nu. 2027 slår EU-direktiv om utsläppsrätter till vilket troligt kommer göra nya elbilar billigare och fossila bilar mer oönskade. Detta kan såklart påverka andrahandsmarknaden. Högst teoretisk dock. Räkna med att du inte kommer att kunna lösa din restskuld genom att sälja tillbaka bilen - då blir du inte besviken i alla fall. Gäller alla 3-år gamla bilar, inte bara Mach-E.

Tycker du om Mach-E så är kampanjen helt ok. 0% fast under tre år är ju ca 50k rabatt vs. 6% i ränta som de erbjuder på övriga bilar. För att köpa bil av handlare är det rätt nära privatköpspriserna.
patrikron

Inlägg av patrikron »

Carlsson skrev: 30 nov 2024 07:58
patrikron skrev: 29 nov 2024 20:30

Okej AWD LR då?

Jag tror att alla Long Range-bilar har teknikpaketet. I alla fall stämmer det för AWD. Skillnaden är glastak, då heter det teknikpaket +. Ännu en skillnad är att vissa (alla?) 2021 har parkeringsassistant och kick-to-open bagagelucka. De senare bilarna har inte det pga chip-brist under pandemin. Så kan vara värt att undersöka vad som gäller på den bil man är intresserad av.

Restvärdet… ja. Där ska vi vara lite försiktiga. Du ska nog inte räkna med att få det. Bilmarknad är i skakning nu. 2027 slår EU-direktiv om utsläppsrätter till vilket troligt kommer göra nya elbilar billigare och fossila bilar mer oönskade. Detta kan såklart påverka andrahandsmarknaden. Högst teoretisk dock. Räkna med att du inte kommer att kunna lösa din restskuld genom att sälja tillbaka bilen - då blir du inte besviken i alla fall. Gäller alla 3-år gamla bilar, inte bara Mach-E.

Tycker du om Mach-E så är kampanjen helt ok. 0% fast under tre år är ju ca 50k rabatt vs. 6% i ränta som de erbjuder på övriga bilar. För att köpa bil av handlare är det rätt nära privatköpspriserna.
Aha tack för infon, hade inte koll på det där med parkeringsassistant och kick-to-open bagagelucka. Främst kick-to-open vill jag gärna ha.

Ja det är svårt att sia om hur värdet kommer vara om 3 år. Man kan tycka att den borde vara värd runt 250 men som sagt man vet aldrig vad som händer. Den har ju redan tappat mycket värde dom första 3 åren.

Det lutar nog åt att leasa 18 månader ändå. Tror man hamnar på runt 6000kr/mån AWD LR, 5300kr/mån AWD.
Kostad per månad för köp om restvärdet håller sig: 450 000-250 000=200 000/36=5555 kr/mån. Så lite billigare och man får köra så mycket man vill. Men med risken och en kontantinsats som ska in.
patrikron

Inlägg av patrikron »

Blev det något köp för dej @Carlsson?
Jag sitter och velar mellan om man borde satsa på en med låga mil eller tex AWD LR teknik+ som är nedsatt till 399 men gått 7000 mil.. Verkar dock inte finnas så många AWD LR med låga mil just nu.
Hur har du tänkt där? Klart att bilen är mer sliten med fler mil men frågan är hur mycket om man jämför 2000-4000 mil gentemot 7000 mil.
Bilgarantin verkar vara 8 år eller 16 000 mil. Jag lär nog inte komma över 16 000 ändå innan bilen blivit 8 år. Verkar vara garanti som gäller 5 år eller 10 000 mil också.
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

patrikron skrev: 02 dec 2024 22:40
Jag sitter och velar mellan om man borde satsa på en med låga mil eller tex AWD LR teknik+ som är nedsatt till 399 men gått 7000 mil.. Verkar dock inte finnas så många AWD LR med låga mil just nu.
Hur har du tänkt där? Klart att bilen är mer sliten med fler mil men frågan är hur mycket om man jämför 2000-4000 mil gentemot 7000 mil.
Bilgarantin verkar vara 8 år eller 16 000 mil. Jag lär nog inte komma över 16 000 ändå innan bilen blivit 8 år. Verkar vara garanti som gäller 5 år eller 10 000 mil också.

Nej, inte än. Jag är inte villig att ge 449 000 för en 2021a. Och Long Range är ett måste känner jag. Har också sett den där 7000-tusaren men efter vad Macki fick till (se sida ett) så avvaktar jag en bättre affär. Vi kör fortfarande ICE och har inte alls bråttom att byta. Försökt pressa Hedin på en bättre affär, men de har nu slutat svara på mina mail :lol:

Men jag ger inte upp hoppet än. Igår snackade jag med en säljare på Brandt och frågade om de kunde utmana Hedins priser. Så får väl se vad han återkommer med. De lär ju också ha bilar som står och dammar ute i landet - även om Hedin har betydligt fler. Hedin har ju problemet att de måste ta in 25or nu och så står det nästan orörda -21 och -22or och nya -23or kvar i hallarna. Det är inte bra för dem.
patrikron

Inlägg av patrikron »

Carlsson skrev: 03 dec 2024 07:35

Nej, inte än. Jag är inte villig att ge 449 000 för en 2021a. Och Long Range är ett måste känner jag. Har också sett den där 7000-tusaren men efter vad Macki fick till (se sida ett) så avvaktar jag en bättre affär. Vi kör fortfarande ICE och har inte alls bråttom att byta. Försökt pressa Hedin på en bättre affär, men de har nu slutat svara på mina mail :lol:

Men jag ger inte upp hoppet än. Igår snackade jag med en säljare på Brandt och frågade om de kunde utmana Hedins priser. Så får väl se vad han återkommer med. De lär ju också ha bilar som står och dammar ute i landet - även om Hedin har betydligt fler. Hedin har ju problemet att de måste ta in 25or nu och så står det nästan orörda -21 och -22or och nya -23or kvar i hallarna. Det är inte bra för dem.
Hehe ja men vete tusan om det går att få så bra som han, var en riktig fulträff :D

Okej jo så lär det va. Frågan är om man ska ha is i magen och se om dom sänker ännu mer.. Deras 0% ränte och leasingerbjudande borde ju fortsätta efter nyår om dom har bilar kvar, även om det står att det bara ska vara fram till 31/12 (har jag för mig jag läst)
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

patrikron skrev: 03 dec 2024 21:55
Carlsson skrev: 03 dec 2024 07:35

Hehe ja men vete tusan om det går att få så bra som han, var en riktig fulträff :D

Okej jo så lär det va. Frågan är om man ska ha is i magen och se om dom sänker ännu mer.. Deras 0% ränte och leasingerbjudande borde ju fortsätta efter nyår om dom har bilar kvar, även om det står att det bara ska vara fram till 31/12 (har jag för mig jag läst)
Från börjar skulle kampanjen bara vara november ut. Så de kör väl så länge de har bilar i lager.
Bunna

Inlägg av Bunna »

Slog faktiskt till på en 2021 mach-e AWD long range space white färg för 449.900 med 0% ränta på hedin i förra veckan. Bilen har gått 1500 mil, har dragkrok, nya 19” sommardäck på premiumfälgen och nya 18” vinterdäck på ”base” fälgen. Efter genomgång av bilen så såg jag inget slitage, repor eller bucklor.. så bilens skick är 10/10.

Köpte en Kia Sportage hybrid från just hedin sommaren 2023, men efter många problem så som sprucken spolarvätskebehållare, kassa bromsskivor+belägg bak, söndrig gasdämpare till bagageluckan och lite knakig och plastig bil så fick jag nog när ett motorfel uppstod och de skulle behöva byta motor på den. Alla dessa bekymmer täcktes dock av begagnatvilsgarantin så jag la inte en krona ur egen ficka.

Nu när motorn skulle bytas så bestämde jag mig för att gå över helt till el då jag varit otroligt nöjd med själva hybridfunktionen. Om det är rätt tid att köpa en elbil vet jag inte, men jag fick bra inbyte på min kia och fick skicka in drygt 60k i kontantinsats och har en månadskostnad på 3.000kr vilket motsvarar samma kostnad som för kian med räntan inräknad. Så för min del känns denna dealen bra i alla fall.

Nu första veckan så har jag varit imponerad över många funktioner i Forden. Skön att köra, bra skärm som är lätthanterad, fordappen funkar felfritt än sålänge och har bara positivt att säga just nu.
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

Bunna skrev: 08 dec 2024 15:18
Slog faktiskt till på en 2021 mach-e AWD long range space white färg för 449.900 med 0% ränta på hedin i förra veckan. Bilen har gått 1500 mil, har dragkrok, nya 19” sommardäck på premiumfälgen och nya 18” vinterdäck på ”base” fälgen. Efter genomgång av bilen så såg jag inget slitage, repor eller bucklor.. så bilens skick är 10/10.

Köpte en Kia Sportage hybrid från just hedin sommaren 2023, men efter många problem så som sprucken spolarvätskebehållare, kassa bromsskivor+belägg bak, söndrig gasdämpare till bagageluckan och lite knakig och plastig bil så fick jag nog när ett motorfel uppstod och de skulle behöva byta motor på den. Alla dessa bekymmer täcktes dock av begagnatvilsgarantin så jag la inte en krona ur egen ficka.

Nu när motorn skulle bytas så bestämde jag mig för att gå över helt till el då jag varit otroligt nöjd med själva hybridfunktionen. Om det är rätt tid att köpa en elbil vet jag inte, men jag fick bra inbyte på min kia och fick skicka in drygt 60k i kontantinsats och har en månadskostnad på 3.000kr vilket motsvarar samma kostnad som för kian med räntan inräknad. Så för min del känns denna dealen bra i alla fall.

Nu första veckan så har jag varit imponerad över många funktioner i Forden. Skön att köra, bra skärm som är lätthanterad, fordappen funkar felfritt än sålänge och har bara positivt att säga just nu.

Gissar på att det var UFZ. Jag hade köpt den om det inte vore för dragvikt och kultryck.

Vet inte hur jag ska göra nu. Fått offert på en röd RWD LR. 470.000 med 2,95% ränta. Den har gått över 2000 mil dock. Röd är inte favoritfärgen alltså. Och med ränta blir det inte lika fördelaktigt som på Hedin. Dock är det en 2023a så drag och kultryck är betydligt bättre. Får jag ett bra pris för min bil kanske det blir den ändå.

Känns ju som om att värdet på Mach-E är stadigt på väg ner nu med tanke på hur många som köpt för 449 nu. Tänker att värdet på dessa bilar 2021 AWD och 2022 och 2023 RWD LR kommer vara värda typ 225 - 275 om tre år. Men svårt att säga. Såg på Alriks Bilar att tillverkade i USA lär kasta in handsken på Elbilaidan. Däribland Ford. De kommer satsa mer på bensin, diesel och hybrider. Även det lär påverka.
Bunna

Inlägg av Bunna »

Det stämmer bra det.
Det är ju svårt att veta vad värdet kommer att stå i om några år. Bilen har gått 1500 och jag brukar ligga på ca 1000-1500 mil/år så med andra ord räknar jag med att den gått max 6000 mil om 3 år. Jag är inte inställd på att få min kontantinsats tillbaka, men jag är helt inställd på att jag kommer att ha 3 års körglädje jämfört med kian 😂
Sen gällande dragvikten så är den relativt låg. För min del så kör jag inte släp så ofta utan det blir att man hämtar lite ved då och då. Man får köra med ett lättare gallersläp bara så löser det sig :)

Elbilsmarknaden är väl lite osäker på grund av priserna. Det är långt ifrån alla som ens har råd med en vanlig bil för 150.000kr liksom. Nån gång når man ju en brytpunkt för efterfrågan.

Oavsett så är jag nöjd med mitt beslut just nu och jag hoppas att Forden kan leva upp till mina förväntningar kommande åren.
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

Bunna skrev: 08 dec 2024 18:24
Det stämmer bra det.
Det är ju svårt att veta vad värdet kommer att stå i om några år. Bilen har gått 1500 och jag brukar ligga på ca 1000-1500 mil/år så med andra ord räknar jag med att den gått max 6000 mil om 3 år. Jag är inte inställd på att få min kontantinsats tillbaka, men jag är helt inställd på att jag kommer att ha 3 års körglädje jämfört med kian 😂
Sen gällande dragvikten så är den relativt låg. För min del så kör jag inte släp så ofta utan det blir att man hämtar lite ved då och då. Man får köra med ett lättare gallersläp bara så löser det sig :)

Elbilsmarknaden är väl lite osäker på grund av priserna. Det är långt ifrån alla som ens har råd med en vanlig bil för 150.000kr liksom. Nån gång når man ju en brytpunkt för efterfrågan.

Oavsett så är jag nöjd med mitt beslut just nu och jag hoppas att Forden kan leva upp till mina förväntningar kommande åren.
Av alla 2021 AWD knep du mest troligt den bästa! Kanske till och med om man blandar in 2022orna i potten. Helt klart!
Bunna

Inlägg av Bunna »

🙏

Jag hoppas verkligen att den var det! Jag letade hela november och fick samtalet från försäljaren om denna. Hade tittat på en röd från samma anläggning veckorna innan men var inte så impad av den röda färgen. Jag bad försäljaren att höra av sig om något kom in, och då blev det denna 🙂 så ganska mycket tur men också mycket is i magen..

Väldigt många av bilarna (mach e) som säljs på hedin har tyvärr många repor, stenskott och annat som inte är så spännande att reparera.. viktigt att tänka på sådant om någon här inne i forumet letar efter en mach-e. Att ni kollar upp ALLT! Säljaren har protokoll på alla skador så begär ut det innan köp :)
Användarvisningsbild
Macki
elbilist

Inlägg av Macki »

Har ni hunnit plöja ca 600mil i mustangen.
Väldigt nöjd, över förväntan på mycket! Förbrukning, laddning och hur mycket man faktiskt kunde packa in.

Körde en lite längre körning med två vuxna och två barn och ska vara borta i 11dagar, vanliga kläder och vinterkläder med kängor, leksaker, gosedjur, grill grejer och mat för hela vistelsen.
Frunker tog en påse grillkol på 5kg och alla vinterkläder med kängor, laddkabel, platta öl, läsk och lite annan mat.
Bagaget tog två mellanstora hårda väskor, en större bag, två ryggsäckar, 12v kyl, ikea påse, samt all annan mat!
Jag har sänkt golvet i bagaget till det lägsta och tycker det gjorde stor skillnad och vi fick in mer packning än i min förra enyaq coupe!

En annan grej som jag märkt är att det spelar inget så stor roll med vilken soc man kommer in med, bilen sjunger på med full effekt ändå!
IMG_2960.jpeg
IMG_2964.jpeg
Färddatorn rapporterar också lite högre förbrukning än vad som förbrukats från batteriet
Det var blöt vägbana med regn en bra bit av sträckan.
Kom fram med 30% i batteriet.
IMG_2954.jpeg
Den verkliga förbrukningen låg på 2,47kwh/mil
Och då har jag legat på rätt bra, man blir ju lite avslöjad av grafen ”hur kör jag” ;)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Fan också, nu blev man ju inte mindre sugen direkt :lol:
Har dock varit sjuk en del före jul så jag orkade inte engagera
mig i att hitta en liknande deal som dig :(
Fast jag tänker lite på att köpa en helt ny om det dyker upp
liknande erbjudande (typ 0 ränta osv). :)
Men jag ligger fortfarande efter lite med jobben i firman så
det får vänta lite till tror jag…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Macki
elbilist

Inlägg av Macki »

Bjelke skrev: 28 dec 2024 11:49
Ja för pengarna är det en väldigt bra bil! Får man en ny bil till bra pris och ränta så kan jag helt klart rekommendera!
Risken är ju överhängande att de säljer ut lagerbilar när de nya trillar in!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Macki skrev: 28 dec 2024 20:40
Bjelke skrev: 28 dec 2024 11:49
Ja för pengarna är det en väldigt bra bil! Får man en ny bil till bra pris och ränta så kan jag helt klart rekommendera!
Risken är ju överhängande att de säljer ut lagerbilar när de nya trillar in!
Ja precis, det kan bli ett gäng lagerbilar med bra deals snart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Anderzzon
elbilist

Inlägg av Anderzzon »

Har sett rätt många mach e på sistone. Reagerar lite på att de flesta kör med väldigt små fälgar, ser inte ut att vara större än max 17”? Ser lite konstigt ut med så mycket gummi på en annars så snygg bil.
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Referralkod: ts.la/oscar23897

Inlägg av Oscar11 »

Anderzzon skrev: 30 dec 2024 13:06
Har sett rätt många mach e på sistone. Reagerar lite på att de flesta kör med väldigt små fälgar, ser inte ut att vara större än max 17”? Ser lite konstigt ut med så mycket gummi på en annars så snygg bil.
Enkelt sätt att hålla nere förbrukningen.
Tesla MYLR -23
Användarvisningsbild
Macki
elbilist

Inlägg av Macki »

Jag kör 18” på vinter och 19” sommar, tar hellre bättre förbrukning och bättre komfort än utseende.
Har svårt att se att man kan få på mindre än 18”
IMG_3013.jpeg
Skriv svar