Vilka laddkablar följer med vid köp?
Moderator: Redaktion
Re: Vilka laddkablar följer med vid köp?
De har fel. De tänker troligen på MS eller MX.MagnusR skrev:Om jag nu köper en sladd med Teslaknapp till boxen, måste jag ändå ha en nyckel i fickan? Stod så hos en leverantör. Eller räcker det att bilen känner av min mobil när jag närmar mig för att knappen på laddkabeln ska funka?
För M3 så räcker det med mobilen precis som kenjon nämner.
Tips: Du kan ju se att mobilen är upplåst när du är nära med mobilen genom att kika på om backspeglarna är utfällda (med standardkonfig).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Tack.
Nu blir det kabel med Teslaknapp! Hittade kablar med öppen ände som elektriker kan skruva in som fast kabel i den box jag vill ha (Charge Amps).
Någon som har hittat en kortare spiralkabel med Teslaknapp för publik laddning?
Nu blir det kabel med Teslaknapp! Hittade kablar med öppen ände som elektriker kan skruva in som fast kabel i den box jag vill ha (Charge Amps).
M3 LR 2021
MY LR 2021
MY LR 2021
Finns alternativ på en Typ2-kabel med spiralkabel på 5 meter här:MagnusR skrev:Tack.
https://eauto.si/metron-shop/product/cc ... ase-tesla/

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Lite hjälp, är helt ny med Tesla m3. Vi har fått i BRF en parkering med InCharge laddare 3,7 kW/h . Det verkar typ 2 kontakt.
Behöver hjälp med att välja en sladd. Är det bra med sladden från Tesla ? Den som finns i shopen . Är det något speciellt med 1 fas eller 3 fas?
Behöver hjälp med att välja en sladd. Är det bra med sladden från Tesla ? Den som finns i shopen . Är det något speciellt med 1 fas eller 3 fas?
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Den är dock onödigt tjock och bökig att hantera om man bara har enfas 16A. Trefas 32A-kablarna är riktigt tjocka.
Model Y LR AWD 2022
Sant, men kanske behöver ladda på annat hål men som jag fattat så kan man ladda m3 med typ2 kontakt bara upp till 11 kW/h. Den kanske är lite väl tilltagen .jonasl skrev:Den är dock onödigt tjock och bökig att hantera om man bara har enfas 16A. Trefas 32A-kablarna är riktigt tjocka.
Tyvärr så har jag fått med bilen ( begagnad köp ) endast laddare med vanligt uttag för hemma bruk , inte typ 2 . Någon som vet var man ska kunna köpa nått bra om Teslas sladd är för gruv?
Någon som vet hur lång typ 2 kabeln är som ingår vid leverans av Model 3 idag?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det varierar tydligen, både 4 och 7 meter förekommer.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- FG-MYP
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik562294
Någon med leverans inom senaste perioden som kan bekräfta om typ 2 sladd fortfarande hänger med? Längd på den är också intressant i så fall 

Förstår jag rätt i att det är onödigt att beställa en Typ 2 mode 3, 11kW - 16A 3-fas kabel till en Zaptec laddbox?
Typ 2 ingår alltid vid köp av bilen.
Ibland ingår UMC, trots att det inte ska göra det sedan ca juni/juli 2024.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Det är onödigt så tillvida att du får med en Typ 2-kabel vid bilköpet. Men det är ändå praktiskt att köpa en kabel till vid installation av laddbox eftersom du då alltid har med en kabel i bilen utifall att du skulle behöva utnyttja en publik långsamladdare någon gång. Dessutom kan du passa på att köpa en kabel med teslaknapp. Köper du kabeln samtidigt som laddboxen (dvs av samma firma) får du 50% grönt avdrag även på kabeln.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Plus att den som följer med bilen är en 32A-kabel som är rätt tjock och otymplig jämfört med en 16A-kabel.Dinsdale skrev: ↑04 dec 2024 06:35Det är onödigt så tillvida att du får med en Typ 2-kabel vid bilköpet. Men det är ändå praktiskt att köpa en kabel till vid installation av laddbox eftersom du då alltid har med en kabel i bilen utifall att du skulle behöva utnyttja en publik långsamladdare någon gång. Dessutom kan du passa på att köpa en kabel med teslaknapp. Köper du kabeln samtidigt som laddboxen (dvs av samma firma) får du 50% grönt avdrag även på kabeln.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Jag fick 7-meterskabeln den här gången. Hämtade bilen i slutet av oktober.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Stämmer detta fortfarande att det medföljer en Typ 2 kabel med nyköp?
Edit:
Ringde och kollade, ja det gör det. Fattar inte vart jag fick info att det inte gjorde det
Edit:
Ringde och kollade, ja det gör det. Fattar inte vart jag fick info att det inte gjorde det