Det stämmer det du säger att det ser ut som att det kommer väldigt mycket mindre spolarvätska på vänster sida än på höger sida när jag spolar. Eftersom det är många som klagat på samma problem här i tråden så tänkte jag att jag frågar om det finns nån vänster vindrutetorkare jag kan köpa från nån annan än från Tesla eftersom det sannolikt inte skulle hjälpa att köpa en ny från Tesla som sannolikt har exakt samma problem.tobias_rullar skrev:Är du säker på att det inte beror på att du också får dåligt med vätska just där? Dvs att det skulle bli likadant oavsett vilket torkarblad du har? Iaf jag byter torkarblad när bladet inte torkar bort all vätska på rutan. Men oftast byter man blad för ofta. Det går oftast göra rent gummit för att återfå full funktion.tommyd skrev:Nedre vänstra delen av framrutan blir inte ren när jag spolar med vindrutetorkarna på vintern på min M3P. Nån som vet nån som säljer bättre vänster vindrutetorkare än Teslas original och kan ge mig en länk var jag kan köpa? Är det lika enkelt att byta den vindrutetorkaren som på vanliga bilar eller är det krångligare eftersom spolarvätskan först går in i vindrutetorkaren innan den kan spolas ut på rutan?
Det är inget speciellt med torkabladen. Spolningen sker genom torkararmarna.
På sidan 179 i användarmanualen hittar du hur du gör. https://www.tesla.com/sites/default/fil ... ope_sv.pdf
Här hittar du sprängskissen för torkararmarna: https://epc.tesla.com/en/catalogs/138/c ... oups/71228
Tack för länken till manualen. Japp det ser ut som att man inte behöver göra nåt speciellt när man byter vindrutetorkare bara för att spolarvätskan går igenom vindrutetorkaren innan den kommer ut på vindrutan. Skönt det i alla fall.
De nämnde i manualen att man kunde rengöra munstycket också, så det är ju nåt jag kan försöka allra först nästa gång jag ska köra bilen. Om jag har tur så är det så enkelt som att jag kan skrapa lite med nageln där munstycket är som spolarvätskan ska komma ut ur. Men sannolikt så behöver jag köpa en vänster vindrutetorkare från nån annan tillverkare än Tesla som har större hål som spolarvätskan kommer ut ur. Jag gissar och hoppas att de små motorerna som sprutar ut spolarvätskan är lika starka på båda sidor av vindrutan.