2024 Tesla Holiday Update
Moderator: Redaktion
Re: 2024 Tesla Holiday Update
Hur kommer det sig att de släpper funktionen som bara är för Apple-användare?
Tesla Model 3 Long Range Highland
Hur går det för dig? Jag har fortfarande inte sett röken till ngn update, är nu sista procenten som är fast på 44.3.1! Vi kanske hoppar 44.25.x och får gå direkt på 45.32 istället. Men trist, jag har massa körning på gång efter jul så hade varit kul med lite nytt att testa.
MY LR AWD -24 HW4
Har inte heller fått holiday update på min Y HW4.Sueco skrev: ↑23 dec 2024 10:31Hur går det för dig? Jag har fortfarande inte sett röken till ngn update, är nu sista procenten som är fast på 44.3.1! Vi kanske hoppar 44.25.x och får gå direkt på 45.32 istället. Men trist, jag har massa körning på gång efter jul så hade varit kul med lite nytt att testa.
Den kom dock tidigt på den gamla 3:an.
Vet fler dom inte fått den på just Y HW4, så hoppas den kommer snart. Kanske som ännu nyare version.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Min vilande uppdatering är borttagen nu!
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det kan nog vara för att 2024.44.32 nyss släppts och håller på att rullas ut.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- mikebike
- Teslaägare
Det har kommit nya nya uppdateringar förut och då har den nya lagts till. Nu är alla borta.
Troligen en bugg i någon av mina f.d. vilande.
Själv ligger kvar på 2024.44.3.1 sedan 3 veckor
... ingen holiday update än på min MY2024
... ingen holiday update än på min MY2024
I natt installerades Holiday med numret 2024.44.25.4 samt en liten buggfixare (2024.45.32). MYLR24.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
- mikebike
- Teslaägare
Nu har jag fått 2024.45.32
Jag har inte för avsikt att installera den heller.
- HerrNilsson
- Teslaägare
Sammanställning av Teslas enastående uppdateringar de senaste åren.
Mvh
Nilsson
Nilsson
- mikebike
- Teslaägare
"Enastående"HerrNilsson skrev: ↑26 dec 2024 16:00Sammanställning av Teslas enastående uppdateringar de senaste åren.
signal-2024-12-26-155816.jpeg

Jag backar gärna mjukvaran till augusti 2022, när radarn var inkopplad.
Än så länge fungerar mina 12V uttag, Energiappen fungerar som förut, och jag har inget ljud när jag använder farthållaren, men allt det lär ändras nästa gång bilen är på SC.

Hoppas det släppt för dig. Jag fick .45.32 först idag när mindre än 1% var kvar på 44.3.1. Elakt.
MY LR AWD -24 HW4
- HerrNilsson
- Teslaägare
Men skaffa en annan bil då om du tycker Teslan inte möter dina krav. Ingen tvingar dig att köra Teslamikebike skrev: ↑26 dec 2024 16:39Jag backar gärna mjukvaran till augusti 2022, när radarn var inkopplad.HerrNilsson skrev: ↑26 dec 2024 16:00Sammanställning av Teslas enastående uppdateringar de senaste åren.
Än så länge fungerar mina 12V uttag, Energiappen fungerar som förut, och jag har inget ljud när jag använder farthållaren, men allt det lär ändras nästa gång bilen är på SC.

Jag tycker OTA-uppdateringarna är HELT suveräna. Körde en bekants i4 igår och frågade dom om vilka nya funktioner de fått på sistone via uppdateringar?
Dom tittade på mig som två fågelholkar

Mvh
Nilsson
Nilsson
- mikebike
- Teslaägare
Du har inte riktigt fattat att jag köpt en bil för 3/4 miljon som Tesla sedan sabbade 6 månader efter köp?HerrNilsson skrev: ↑27 dec 2024 09:16Men skaffa en annan bil då om du tycker Teslan inte möter dina krav. Ingen tvingar dig att köra Teslamikebike skrev: ↑26 dec 2024 16:39Jag backar gärna mjukvaran till augusti 2022, när radarn var inkopplad.HerrNilsson skrev: ↑26 dec 2024 16:00Sammanställning av Teslas enastående uppdateringar de senaste åren.
Än så länge fungerar mina 12V uttag, Energiappen fungerar som förut, och jag har inget ljud när jag använder farthållaren, men allt det lär ändras nästa gång bilen är på SC.![]()
Jag tycker OTA-uppdateringarna är HELT suveräna. Körde en bekants i4 igår och frågade dom om vilka nya funktioner de fått på sistone via uppdateringar?
Dom tittade på mig som två fågelholkar![]()
![]()
Som framgår av en annan tråd erbjöd jag mig att byta rätt av mot en 10 år gammal Volvo efter att tvingats köra utan farthållare i 3 timmar.
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Alla som läst detta forum mer än en dag har nog fattat detta, det jag inte fattar är vad du vill uppnå med spammandet? Varför inte lägga samma energi på att kontakta Tesla eller helt enkelt byta tex främre kamera på egen bekostnad om du inte får gehör ifrån Tesla?mikebike skrev: ↑27 dec 2024 12:55Du har inte riktigt fattat att jag köpt en bil för 3/4 miljon som Tesla sedan sabbade 6 månader efter köp?HerrNilsson skrev: ↑27 dec 2024 09:16Men skaffa en annan bil då om du tycker Teslan inte möter dina krav. Ingen tvingar dig att köra Teslamikebike skrev: ↑26 dec 2024 16:39Jag backar gärna mjukvaran till augusti 2022, när radarn var inkopplad.HerrNilsson skrev: ↑26 dec 2024 16:00Sammanställning av Teslas enastående uppdateringar de senaste åren.
Än så länge fungerar mina 12V uttag, Energiappen fungerar som förut, och jag har inget ljud när jag använder farthållaren, men allt det lär ändras nästa gång bilen är på SC.![]()
![]()
Som framgår av en annan tråd erbjöd jag mig att byta rätt av mot en 10 år gammal Volvo efter att tvingats köra utan farthållare i 3 timmar.
Finns ingen på detta forum som kan koppla in din radar....
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
- mikebike
- Teslaägare
Tycker du att det är ok att Tesla tar bort funktionalitet efter köpet?Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 15:01Alla som läst detta forum mer än en dag har nog fattat detta, det jag inte fattar är vad du vill uppnå med spammandet? Varför inte lägga samma energi på att kontakta Tesla eller helt enkelt byta tex främre kamera på egen bekostnad om du inte får gehör ifrån Tesla?mikebike skrev: ↑27 dec 2024 12:55Du har inte riktigt fattat att jag köpt en bil för 3/4 miljon som Tesla sedan sabbade 6 månader efter köp?HerrNilsson skrev: ↑27 dec 2024 09:16Men skaffa en annan bil då om du tycker Teslan inte möter dina krav. Ingen tvingar dig att köra Teslamikebike skrev: ↑26 dec 2024 16:39Jag backar gärna mjukvaran till augusti 2022, när radarn var inkopplad.HerrNilsson skrev: ↑26 dec 2024 16:00Sammanställning av Teslas enastående uppdateringar de senaste åren.
![]()
Har du goda erfarenheter av att kontakta Tesla?
Varför skall jag byta främre kamera på egen bekostnad när bilen har garanti kvar och det primära problemet är att Tesla kopplat ur min radar?
Snopet om man lägger pengar på att byta kameran och det inte hjälper:
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Det enda helt säkra är att att ingen på forumet kommer kunna lösa ditt bekymmer så du kommer behöva göra något aktivt för att göra skillnad. Har du uppdaterat all programvaraoch kalibrerat kameror osv så återstår bara att börja byta delar eller sälja bilen.mikebike skrev: ↑27 dec 2024 17:09Tycker du att det är ok att Tesla tar bort funktionalitet efter köpet?Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 15:01Alla som läst detta forum mer än en dag har nog fattat detta, det jag inte fattar är vad du vill uppnå med spammandet? Varför inte lägga samma energi på att kontakta Tesla eller helt enkelt byta tex främre kamera på egen bekostnad om du inte får gehör ifrån Tesla?mikebike skrev: ↑27 dec 2024 12:55Du har inte riktigt fattat att jag köpt en bil för 3/4 miljon som Tesla sedan sabbade 6 månader efter köp?HerrNilsson skrev: ↑27 dec 2024 09:16Men skaffa en annan bil då om du tycker Teslan inte möter dina krav. Ingen tvingar dig att köra Tesla![]()
![]()
Varför skall jag byta främre kamera på egen bekostnad när bilen har garanti kvar och det primära problemet är att Tesla kopplat ur min radar?
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
I det specifika fallet är det bra att presumtiva begagnatköpare görs uppmärksamma på när Tesla försämrade bilarna. Även bra info för dessa att Teslas kundservice är dyr, fyrkantig och dålig.Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 18:07Det enda helt säkra är att att ingen på forumet kommer kunna lösa ditt bekymmer så du kommer behöva göra något aktivt för att göra skillnad. Har du uppdaterat all programvaraoch kalibrerat kameror osv så återstår bara att börja byta delar eller sälja bilen.mikebike skrev: ↑27 dec 2024 17:09Tycker du att det är ok att Tesla tar bort funktionalitet efter köpet?Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 15:01Alla som läst detta forum mer än en dag har nog fattat detta, det jag inte fattar är vad du vill uppnå med spammandet? Varför inte lägga samma energi på att kontakta Tesla eller helt enkelt byta tex främre kamera på egen bekostnad om du inte får gehör ifrån Tesla?mikebike skrev: ↑27 dec 2024 12:55Du har inte riktigt fattat att jag köpt en bil för 3/4 miljon som Tesla sedan sabbade 6 månader efter köp?HerrNilsson skrev: ↑27 dec 2024 09:16
Men skaffa en annan bil då om du tycker Teslan inte möter dina krav. Ingen tvingar dig att köra Tesla![]()
![]()
Rent generellt så behövs det kritiska röster i detta forum, de allra flesta här hejar på Tesla som om det vore ett fotbollslag istället för ett vinstdrivande företag.
Det är ju trevligt att dom skickar ut uppdateringar gratis så ofta, det som INTE är så trevligt är att varje gång man installerar en uppdatering så tänker man "vad ska dom försämra denna gången ?" , det är ju nästan alltid något som blir sämre.HerrNilsson skrev: ↑27 dec 2024 09:16Jag tycker OTA-uppdateringarna är HELT suveräna. Körde en bekants i4 igår och frågade dom om vilka nya funktioner de fått på sistone via uppdateringar?
![]()
Nu senast verkar dom tex ha saboterat antalet ikoner i snabbmenyn längst ner, what ? ..i förra uppdateringen saboterade dom energigrafen ? hallå ? innan dess tog dom bort möjligheten att stänga av det otroligt irriterande plinget när man aktiverar/avaktiverar farthållare, osv osv.
Och den enda uppdateringen jag gillar under samma tid är nog att kunna lägga scheman för uppvärmning, och den funktionen är rätt dålig funktionsmässigt skulle jag säga, den behöver en rejäl fix innan den blir bra..
Resten av uppdateringarna är mer "rycka på axlarna", det är förbättringar/förändringar jag egentligen inte märkt av.
Vad menas med att kunna lägga scheman för uppvärmning?repulsiv skrev: ↑27 dec 2024 20:16Det är ju trevligt att dom skickar ut uppdateringar gratis så ofta, det som INTE är så trevligt är att varje gång man installerar en uppdatering så tänker man "vad ska dom försämra denna gången ?" , det är ju nästan alltid något som blir sämre.HerrNilsson skrev: ↑27 dec 2024 09:16Jag tycker OTA-uppdateringarna är HELT suveräna. Körde en bekants i4 igår och frågade dom om vilka nya funktioner de fått på sistone via uppdateringar?
![]()
Nu senast verkar dom tex ha saboterat antalet ikoner i snabbmenyn längst ner, what ? ..i förra uppdateringen saboterade dom energigrafen ? hallå ? innan dess tog dom bort möjligheten att stänga av det otroligt irriterande plinget när man aktiverar/avaktiverar farthållare, osv osv.
Och den enda uppdateringen jag gillar under samma tid är nog att kunna lägga scheman för uppvärmning, och den funktionen är rätt dålig funktionsmässigt skulle jag säga, den behöver en rejäl fix innan den blir bra..
Resten av uppdateringarna är mer "rycka på axlarna", det är förbättringar/förändringar jag egentligen inte märkt av.
Att kunna sätta tider när bilen ska vara varm i appen. .:Det fanns ju innan men men man förbättrade funktionen för tja, några månader sedan ?
Jag förstår att man kan störa sig på att man har en avstängd radar i sin bil. Men för alla som inte har en exakt sådan bil så är just det en icke-fråga.d3marcus skrev: ↑27 dec 2024 19:15I det specifika fallet är det bra att presumtiva begagnatköpare görs uppmärksamma på när Tesla försämrade bilarna. Även bra info för dessa att Teslas kundservice är dyr, fyrkantig och dålig.Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 18:07Det enda helt säkra är att att ingen på forumet kommer kunna lösa ditt bekymmer så du kommer behöva göra något aktivt för att göra skillnad. Har du uppdaterat all programvaraoch kalibrerat kameror osv så återstår bara att börja byta delar eller sälja bilen.mikebike skrev: ↑27 dec 2024 17:09Tycker du att det är ok att Tesla tar bort funktionalitet efter köpet?Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 15:01Alla som läst detta forum mer än en dag har nog fattat detta, det jag inte fattar är vad du vill uppnå med spammandet? Varför inte lägga samma energi på att kontakta Tesla eller helt enkelt byta tex främre kamera på egen bekostnad om du inte får gehör ifrån Tesla?
Rent generellt så behövs det kritiska röster i detta forum, de allra flesta här hejar på Tesla som om det vore ett fotbollslag istället för ett vinstdrivande företag.
På vilket vis kan denna information hjälpa begagnatköpare menar du? Det måste väl vara snubb på omöjligt att hitta en Model Y med aktiv radar.
Jag tycker tvärtemot du att det är många högljudda röster här inne som inte hejar på Tesla. I snudd på varenda köprådstråd så finns det gott om folk som avråder från att köpa en Tesla öht. Jag tippar på att många av dem är sura för att Tesla en gång sänkte priset, deaktiverade radarn eller för det som Musk skriver på twitter.
Model Y LR AWD -24
- mikebike
- Teslaägare
Och för att de fortsätter försämra bilarna...mussla skrev: ↑29 dec 2024 00:13Jag förstår att man kan störa sig på att man har en avstängd radar i sin bil. Men för alla som inte har en exakt sådan bil så är just det en icke-fråga.d3marcus skrev: ↑27 dec 2024 19:15I det specifika fallet är det bra att presumtiva begagnatköpare görs uppmärksamma på när Tesla försämrade bilarna. Även bra info för dessa att Teslas kundservice är dyr, fyrkantig och dålig.Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 18:07Det enda helt säkra är att att ingen på forumet kommer kunna lösa ditt bekymmer så du kommer behöva göra något aktivt för att göra skillnad. Har du uppdaterat all programvaraoch kalibrerat kameror osv så återstår bara att börja byta delar eller sälja bilen.mikebike skrev: ↑27 dec 2024 17:09Tycker du att det är ok att Tesla tar bort funktionalitet efter köpet?Earplugged skrev: ↑27 dec 2024 15:01
Alla som läst detta forum mer än en dag har nog fattat detta, det jag inte fattar är vad du vill uppnå med spammandet? Varför inte lägga samma energi på att kontakta Tesla eller helt enkelt byta tex främre kamera på egen bekostnad om du inte får gehör ifrån Tesla?
På vilket vis kan denna information hjälpa begagnatköpare menar du? Det måste väl vara snubb på omöjligt att hitta en Model Y med aktiv radar.
Jag tycker tvärtemot du att det är många högljudda röster här inne som inte hejar på Tesla. I snudd på varenda köprådstråd så finns det gott om folk som avråder från att köpa en Tesla öht. Jag tippar på att många av dem är sura för att Tesla en gång sänkte priset, deaktiverade radarn eller för det som Musk skriver på twitter.
Vad Musk skriver och säger skiter jag i.