mikebike skrev: ↑12 jan 2025 09:39
Ilduce77 skrev: ↑12 jan 2025 01:28
Man får kanske investera i sådana där rosa spoilers till torkarna..
Nej, det finns ingen regnsensor, så den kan helt enkelt inte funka bra.
Mina torkare "torrtorkade" allra värst när bilen var nytvättad, d.v.s. ren ruta. Jag tror det berodde på att bilshampoot innehåller vax. Efter att jag slutat tvätta med bilshampoo framför kamerafacket är problemet mindre.
Smuts och vax påverkar inte en regnsensor på samma sätt, därför har bilar ned regnsensor inte dessa problem.
Sedan har det faktum att automatiken inte går att stänga av, d.v.s. den slås på automatiskt varje gång man aktiverar farthållaren.
Jag var nog lite för generös.. Jag vet att den inte har någon regnsensor.. Jag syftade på vikarien..
På min funkar det bra, så länge det är vanligt regn och inte massa smuts på rutan.
I alla fall på min, är det problem med att den inte torkar rent vid kamerahuset.
Jag håller med dig om att det är mycket irriterande att torkarna sätts på Auto så fort man startar farthållaren..
Jag hittade en ny grej, som kanske alla andra redan känner till, under mina 500 mil.
När man har torkarna på intervall i läge 1 och trycker på torkarknappen på blinkersspaken, så hoppar torkaren upp på läge 2. Trycker man igen hamnar man i läge 3.
När man är i snabbaste läget och trycker på knappen, går den neråt igen till läget under..
Detta var en nyhet för mig i alla fall.. Sen kan man ju diskutera hur funktionell funktionen är..