Dekal på bakrutan
Moderator: Redaktion
Re: Dekal på bakrutan
Så vad ska jag skriva på Porschen?
"Jag köpte denna fast Porsche köpte upp ett nazistbilmärke"
Blir det bra?
"Jag köpte denna fast Porsche köpte upp ett nazistbilmärke"
Blir det bra?
-
Ja, varför inte?
Om du vill skuldbelägga dagens Porsche-anställda för något som skedde innan de var födda så blir väl det alldeles utmärkt!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Jag har faktiskt funderat på ett klistermärke på Porschen. Det skulle stå:
”Jag har en elbil hemma så du behöver inte visa mig hur snabb din är 0-100”
Under första halvan av 40-talet hade det varit på sin plats med en disclaimerdekal om man lyckats få loss en KdF-wagen-prototyp. Nu är det nog lugnt.
Vad sägs om: Elon Musk, Woke-tomtarnas värsta fiende! 
Är lite osäker på om jag ska använda bindestreck eller inte.

Är lite osäker på om jag ska använda bindestreck eller inte.

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Jag blir ju anti i tråden - men jag köpte en Tesla till pga Elon och Trump.
Men en W12a saknar jag.
Men en W12a saknar jag.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Hett tips till er som hatar Elon och Tesla så mycket. Det går att stänga sitt konto på "Tesla Club Sweden".
Eller, häng kvar här på Tesla klubben och var bittra med era klistermärken
Eller, häng kvar här på Tesla klubben och var bittra med era klistermärken

- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Med ditt resonemang är bilen=Elon. Gillar inte heller Elon, inte företaget Tesla speciellt mycket heller längre. Men att vara så skitnödig och woke att jag skulle sätta på ett klistermärke på bilen skulle jag aldrig få för mig. Den räddhågsenhet och konflikträdsla ni med klistermärken uppvisar känns fånig. Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..ONSatan skrev: ↑14 jan 2025 16:14Du får väl syna de korten över tid?Freez skrev: ↑14 jan 2025 16:08
Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.
Att köra med "Anti-Elon-klistermärke" tycker jag är OK idag.
Att göra det om något år, knappast.
Samma sak, de företag som köpt Tesla för sin "hållbarhetsimage" klarar sig hyfsat idag, not so much om något år...
Att Elon gillar både oljeborrning och tex AFD var ju inte känt tidigare.
Eller så döper man om det här forumet till Elon Club Sweden! Gårdagens nyhetsartikel var nog rekord i långsökt koppling till Tesla.
-
Håller med. Jag kör Tesla för att jag gillar produkten och bryr mig inte om vad företagets VD har för politiska åsikter.A76 skrev: ↑15 jan 2025 07:41Med ditt resonemang är bilen=Elon. Gillar inte heller Elon, inte företaget Tesla speciellt mycket heller längre. Men att vara så skitnödig och woke att jag skulle sätta på ett klistermärke på bilen skulle jag aldrig få för mig. Den räddhågsenhet och konflikträdsla ni med klistermärken uppvisar känns fånig. Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..ONSatan skrev: ↑14 jan 2025 16:14Du får väl syna de korten över tid?Freez skrev: ↑14 jan 2025 16:08
Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.
Att köra med "Anti-Elon-klistermärke" tycker jag är OK idag.
Att göra det om något år, knappast.
Samma sak, de företag som köpt Tesla för sin "hållbarhetsimage" klarar sig hyfsat idag, not so much om något år...
Att Elon gillar både oljeborrning och tex AFD var ju inte känt tidigare.
Har egentligen aldrig gillat Elon Musk som person, men jag gillar produkterna Tesla tar fram.
Försöker skilja på sak och person. Jag köpte inte min Tesla som ett statement utan för att jag tyckte den var ett lyft på alla plan jämfört med min diesel-BMW.
Så är det inte för mig. Jag har inget problem med att ta diskussionen om vad andra tycker. Däremot har pengarna som min Tesla köptes för bidragit till Musks förmögenhet. Det problematiska är att hans förmögenhet är grunden för hans maktposition som han nu använder exempelvis för att med desinformation blanda sig i europeiska suveräna staters inre angelägenheter i strid med internationell politisk praxis för att påverka politiken i en neo-fascistisk riktning. Det går inte att "skilja mellan sak och person", det är ett faktum att varje såld Tesla bidrar till att stärka Musks makt.
-
Då är det ju frågan vilka märken man fortfarande kan köpa? Köper man en Volvo/Polestar/Zeekr/Nio/Xpeng så bidrar man till att berika den kinesiska staten. Alla tyska tillverkare har verksamhet i Kina vilket gör att de också bidrar till kinesiska staten. Lucid ägs delvis av Saudiarabiska intressen....RareEarth skrev: ↑15 jan 2025 10:28Så är det inte för mig. Jag har inget problem med att ta diskussionen om vad andra tycker. Däremot har pengarna som min Tesla köptes för bidragit till Musks förmögenhet. Det problematiska är att hans förmögenhet är grunden för hans maktposition som han nu använder exempelvis för att med desinformation blanda sig i europeiska suveräna staters inre angelägenheter i strid med internationell politisk praxis för att påverka politiken i en neo-fascistisk riktning. Det går inte att "skilja mellan sak och person", det är ett faktum att varje såld Tesla bidrar till att stärka Musks makt.
-
Lucid är i praktiken majoritetsägt (59,77%) av en saudier.tesla newbie skrev: ↑15 jan 2025 10:45Då är det ju frågan vilka märken man fortfarande kan köpa? Köper man en Volvo/Polestar/Zeekr/Nio/Xpeng så bidrar man till att berika den kinesiska staten. Alla tyska tillverkare har verksamhet i Kina vilket gör att de också bidrar till kinesiska staten. Lucid ägs delvis av Saudiarabiska intressen....RareEarth skrev: ↑15 jan 2025 10:28Så är det inte för mig. Jag har inget problem med att ta diskussionen om vad andra tycker. Däremot har pengarna som min Tesla köptes för bidragit till Musks förmögenhet. Det problematiska är att hans förmögenhet är grunden för hans maktposition som han nu använder exempelvis för att med desinformation blanda sig i europeiska suveräna staters inre angelägenheter i strid med internationell politisk praxis för att påverka politiken i en neo-fascistisk riktning. Det går inte att "skilja mellan sak och person", det är ett faktum att varje såld Tesla bidrar till att stärka Musks makt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_Motors
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
Vad gäller tyska biltillverkare så har alla förvisso verksamhet i Kina men ingen av dem har så stor andel av produktionen i Kina som Tesla har (ca 50%).tesla newbie skrev: ↑15 jan 2025 10:45Då är det ju frågan vilka märken man fortfarande kan köpa? Köper man en Volvo/Polestar/Zeekr/Nio/Xpeng så bidrar man till att berika den kinesiska staten. Alla tyska tillverkare har verksamhet i Kina vilket gör att de också bidrar till kinesiska staten. Lucid ägs delvis av Saudiarabiska intressen....RareEarth skrev: ↑15 jan 2025 10:28Så är det inte för mig. Jag har inget problem med att ta diskussionen om vad andra tycker. Däremot har pengarna som min Tesla köptes för bidragit till Musks förmögenhet. Det problematiska är att hans förmögenhet är grunden för hans maktposition som han nu använder exempelvis för att med desinformation blanda sig i europeiska suveräna staters inre angelägenheter i strid med internationell politisk praxis för att påverka politiken i en neo-fascistisk riktning. Det går inte att "skilja mellan sak och person", det är ett faktum att varje såld Tesla bidrar till att stärka Musks makt.
Helt av diktaturer obesmittade volymbiltillverkare finns nog knappast. Men Tesla är som sagt inte något föredöme i detta avseende heller.
- sven-labil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ola13743
Snyggt och diskret

Mitt användarnamn kommer från att jag 2005 skrapade bort färg från reklamskylten på min 9-5 så www.svenskabil.se blev www.sven-labil.se (och sedan registrerade domänen). Tänkte att det var ett avskräckande trafikalias

Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Här är några förslag på dekaler:
"Vad är Twitter/x?"
"Vem är Elon?"
"Woke i Elonkläder"
"Det här är en bil - inte ett politiskt statement"
"Min andra bil är en Wokuar"
"Woke på väg"
"Vad är Twitter/x?"
"Vem är Elon?"
"Woke i Elonkläder"
"Det här är en bil - inte ett politiskt statement"
"Min andra bil är en Wokuar"
"Woke på väg"
Model Y LR AWD -24
Ett tips för er som hatar reklamen och vill ha det helt utan så är det bara att köpa låslist och slita loss reklamskylten. 12kr på Mekonomen. https://www.mekonomen.se/laslist-skylth ... c-10207427

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Man kan också hämta på Tesla - om man står ut med tesla.comDanneLKPG skrev: ↑15 jan 2025 14:01Ett tips för er som hatar reklamen och vill ha det helt utan så är det bara att köpa låslist och slita loss reklamskylten. 12kr på Mekonomen. https://www.mekonomen.se/laslist-skylth ... c-10207427![]()
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Konflikträdsla ? det är väl isåfall lila mycket så att man riskerar att hamna i konflikt med folk som tycker allt elon gör är jättebra, även om han skulle börja elda kattungar ?A76 skrev: ↑15 jan 2025 07:41Med ditt resonemang är bilen=Elon. Gillar inte heller Elon, inte företaget Tesla speciellt mycket heller längre. Men att vara så skitnödig och woke att jag skulle sätta på ett klistermärke på bilen skulle jag aldrig få för mig. Den räddhågsenhet och konflikträdsla ni med klistermärken uppvisar känns fånig. Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..
I mitt fall är det mer ett statement att "Ja jag VET att elon är en idiot, ni behöver inte berätta det för mej"
..Sen är det ju förstås väldigt roligt att medlemmar i sekten tycker det är så OTROLIGT hemskt, kolla bara vissa kränkta användare i denna tråden..

Det har jag verkligen funderat på.
Men det är intressant att läsa vilka känslor det rrrrrriiver upp!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp, Batteri 15kWh, Raspberry automation via Spotpriset
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp, Batteri 15kWh, Raspberry automation via Spotpriset
Varför skulle folk tro att du håller med om allt Elon säger bara för att du kör en Tesla?repulsiv skrev: ↑15 jan 2025 15:01Konflikträdsla ? det är väl isåfall lila mycket så att man riskerar att hamna i konflikt med folk som tycker allt elon gör är jättebra, även om han skulle börja elda kattungar ?A76 skrev: ↑15 jan 2025 07:41Med ditt resonemang är bilen=Elon. Gillar inte heller Elon, inte företaget Tesla speciellt mycket heller längre. Men att vara så skitnödig och woke att jag skulle sätta på ett klistermärke på bilen skulle jag aldrig få för mig. Den räddhågsenhet och konflikträdsla ni med klistermärken uppvisar känns fånig. Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..
I mitt fall är det mer ett statement att "Ja jag VET att elon är en idiot, ni behöver inte berätta det för mej"
..Sen är det ju förstås väldigt roligt att medlemmar i sekten tycker det är så OTROLIGT hemskt, kolla bara vissa kränkta användare i denna tråden..![]()
Model Y LR AWD -24
Många snöflingor här som inte klarar av att hålla sig till sakfrågan ”leverantör, material och storlek?”. Tycker alla lättkränkta Elon-/Trump-fans kan starta en egen filterbubblatråd för att skriva av sig, om nu inte Twitter räcker till för det behovet.
I sakfrågan så har jag använt Red Bubble för dekaler, dock osäker om de har i material som tål regn och snö.
I sakfrågan så har jag använt Red Bubble för dekaler, dock osäker om de har i material som tål regn och snö.
Eller för valfri kinesisk bil, typ Volvo eller så:
"Jag köpte den här bilen innan jag insåg att Kineser är kommunister"
Eller för valfri tysk bil:
"Jag köpte den här bilen innan jag insåg att Tyskland startade andra världskriget"
...
För utifall den drypande sarkasmen inte kommer fram: det var sarkasm. Drypande. Den här tråden är ju helt skruvad.
"Jag köpte den här bilen innan jag insåg att Kineser är kommunister"
Eller för valfri tysk bil:
"Jag köpte den här bilen innan jag insåg att Tyskland startade andra världskriget"
...
För utifall den drypande sarkasmen inte kommer fram: det var sarkasm. Drypande. Den här tråden är ju helt skruvad.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Rent allmänt så skulle jag vara försiktig med att utrycka politiska budskap på min egen bil. Om fel person ser det och ilsknar till så kan ens bil bli tilltufsad.
Model Y LR AWD -24