Dekal på bakrutan

Här diskuterar vi övriga ämnen.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Re: Dekal på bakrutan

Inlägg av dstr »

Så vad ska jag skriva på Porschen?

"Jag köpte denna fast Porsche köpte upp ett nazistbilmärke"

Blir det bra?
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

dstr skrev: 14 jan 2025 16:46

Blir det bra?
Ja, varför inte?

Om du vill skuldbelägga dagens Porsche-anställda för något som skedde innan de var födda så blir väl det alldeles utmärkt!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Blir det bra?
Jag har faktiskt funderat på ett klistermärke på Porschen. Det skulle stå:
”Jag har en elbil hemma så du behöver inte visa mig hur snabb din är 0-100”
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inlägg av Elof »

Blir det bra?
Under första halvan av 40-talet hade det varit på sin plats med en disclaimerdekal om man lyckats få loss en KdF-wagen-prototyp. Nu är det nog lugnt.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Vad sägs om: Elon Musk, Woke-tomtarnas värsta fiende! ;)
Är lite osäker på om jag ska använda bindestreck eller inte. :D
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist

Inlägg av DanneLKPG »

IMG_7933.jpeg
Såg någon lägga upp det här som förslag på dekal :lol:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Inlägg av Frippanecci »

Jag blir ju anti i tråden - men jag köpte en Tesla till pga Elon och Trump.

Men en W12a saknar jag.
IMG_4004.jpeg
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld

Beställd:
CyberTruck
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare

Inlägg av nx00 »

Hett tips till er som hatar Elon och Tesla så mycket. Det går att stänga sitt konto på "Tesla Club Sweden".
Eller, häng kvar här på Tesla klubben och var bittra med era klistermärken :lol:
M3, ID3, M3P, MY
Användarvisningsbild
A76
Teslaägare
Referralkod: ts.la/andreas13052

Inlägg av A76 »

ONSatan skrev: 14 jan 2025 16:14
Freez skrev: 14 jan 2025 16:08
Elof skrev: 14 jan 2025 15:57
Freez skrev: 14 jan 2025 15:50
Nikk skrev: 14 jan 2025 15:13

Har ett drygt år kvar på företagsleasingen. Känner inte att det är värt förlusten att sälja den nu...
Money talks.. :)
Skadan är ju redan skedd, Elon har fått sina pengar som han köpt makt för. Och en gammal Tesla med en anti-Elondekal är tyngre anti-Elon-statement än en VW.

Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.
Du får väl syna de korten över tid?
Att köra med "Anti-Elon-klistermärke" tycker jag är OK idag.
Att göra det om något år, knappast.

Samma sak, de företag som köpt Tesla för sin "hållbarhetsimage" klarar sig hyfsat idag, not so much om något år...

Att Elon gillar både oljeborrning och tex AFD var ju inte känt tidigare.
Med ditt resonemang är bilen=Elon. Gillar inte heller Elon, inte företaget Tesla speciellt mycket heller längre. Men att vara så skitnödig och woke att jag skulle sätta på ett klistermärke på bilen skulle jag aldrig få för mig. Den räddhågsenhet och konflikträdsla ni med klistermärken uppvisar känns fånig. Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..
Anderzzon
elbilist

Inlägg av Anderzzon »

nx00 skrev: 15 jan 2025 07:29
Hett tips till er som hatar Elon och Tesla så mycket. Det går att stänga sitt konto på "Tesla Club Sweden".
Eller, häng kvar här på Tesla klubben och var bittra med era klistermärken :lol:
Eller så döper man om det här forumet till Elon Club Sweden! Gårdagens nyhetsartikel var nog rekord i långsökt koppling till Tesla.
tesla newbie

Inlägg av tesla newbie »

A76 skrev: 15 jan 2025 07:41
ONSatan skrev: 14 jan 2025 16:14
Freez skrev: 14 jan 2025 16:08
Elof skrev: 14 jan 2025 15:57
Freez skrev: 14 jan 2025 15:50

Money talks.. :)
Skadan är ju redan skedd, Elon har fått sina pengar som han köpt makt för. Och en gammal Tesla med en anti-Elondekal är tyngre anti-Elon-statement än en VW.

Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.
Du får väl syna de korten över tid?
Att köra med "Anti-Elon-klistermärke" tycker jag är OK idag.
Att göra det om något år, knappast.

Samma sak, de företag som köpt Tesla för sin "hållbarhetsimage" klarar sig hyfsat idag, not so much om något år...

Att Elon gillar både oljeborrning och tex AFD var ju inte känt tidigare.
Med ditt resonemang är bilen=Elon. Gillar inte heller Elon, inte företaget Tesla speciellt mycket heller längre. Men att vara så skitnödig och woke att jag skulle sätta på ett klistermärke på bilen skulle jag aldrig få för mig. Den räddhågsenhet och konflikträdsla ni med klistermärken uppvisar känns fånig. Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..
Håller med. Jag kör Tesla för att jag gillar produkten och bryr mig inte om vad företagets VD har för politiska åsikter.
Har egentligen aldrig gillat Elon Musk som person, men jag gillar produkterna Tesla tar fram.
Försöker skilja på sak och person. Jag köpte inte min Tesla som ett statement utan för att jag tyckte den var ett lyft på alla plan jämfört med min diesel-BMW.
Användarvisningsbild
RareEarth
Teslaägare

Inlägg av RareEarth »

Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..
Så är det inte för mig. Jag har inget problem med att ta diskussionen om vad andra tycker. Däremot har pengarna som min Tesla köptes för bidragit till Musks förmögenhet. Det problematiska är att hans förmögenhet är grunden för hans maktposition som han nu använder exempelvis för att med desinformation blanda sig i europeiska suveräna staters inre angelägenheter i strid med internationell politisk praxis för att påverka politiken i en neo-fascistisk riktning. Det går inte att "skilja mellan sak och person", det är ett faktum att varje såld Tesla bidrar till att stärka Musks makt.
tesla newbie

Inlägg av tesla newbie »

RareEarth skrev: 15 jan 2025 10:28
Sälj bilen så slipper ni riskera att någon konfronterar er med frågan ”Så du supportar galningen Elon?” För det är väl där skon klämmer, att ni är rädda för vad någon annan skitnödig person kan tycka..
Så är det inte för mig. Jag har inget problem med att ta diskussionen om vad andra tycker. Däremot har pengarna som min Tesla köptes för bidragit till Musks förmögenhet. Det problematiska är att hans förmögenhet är grunden för hans maktposition som han nu använder exempelvis för att med desinformation blanda sig i europeiska suveräna staters inre angelägenheter i strid med internationell politisk praxis för att påverka politiken i en neo-fascistisk riktning. Det går inte att "skilja mellan sak och person", det är ett faktum att varje såld Tesla bidrar till att stärka Musks makt.
Då är det ju frågan vilka märken man fortfarande kan köpa? Köper man en Volvo/Polestar/Zeekr/Nio/Xpeng så bidrar man till att berika den kinesiska staten. Alla tyska tillverkare har verksamhet i Kina vilket gör att de också bidrar till kinesiska staten. Lucid ägs delvis av Saudiarabiska intressen....
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

tesla newbie skrev: 15 jan 2025 10:45
Då är det ju frågan vilka märken man fortfarande kan köpa? Köper man en Volvo/Polestar/Zeekr/Nio/Xpeng så bidrar man till att berika den kinesiska staten. Alla tyska tillverkare har verksamhet i Kina vilket gör att de också bidrar till kinesiska staten. Lucid ägs delvis av Saudiarabiska intressen....
Lucid är i praktiken majoritetsägt (59,77%) av en saudier.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_Motors
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
gjohansson

Inlägg av gjohansson »

tesla newbie skrev: 15 jan 2025 10:45
Vad gäller tyska biltillverkare så har alla förvisso verksamhet i Kina men ingen av dem har så stor andel av produktionen i Kina som Tesla har (ca 50%).

Helt av diktaturer obesmittade volymbiltillverkare finns nog knappast. Men Tesla är som sagt inte något föredöme i detta avseende heller.
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ola13743

Inlägg av sven-labil »

repulsiv skrev: 14 jan 2025 16:39
Själv är jag lite allergisk mot klistermärken på bilen, men jag är ännu mer allergisk mot gratisreklam så jag var ju tvingen att täcka över bilfirmans raklam på nummerskyltslisten,. därför har jag dessa på både fram och bak..

tomte.jpg
Snyggt och diskret :)
Mitt användarnamn kommer från att jag 2005 skrapade bort färg från reklamskylten på min 9-5 så www.svenskabil.se blev www.sven-labil.se (och sedan registrerade domänen). Tänkte att det var ett avskräckande trafikalias ;) Hade iofs. inte haft nåt emot att göra reklam för dem ifall de varit bra.
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

Här är några förslag på dekaler:

"Vad är Twitter/x?"
"Vem är Elon?"
"Woke i Elonkläder"
"Det här är en bil - inte ett politiskt statement"
"Min andra bil är en Wokuar"
"Woke på väg"
Model Y LR AWD -24
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist

Inlägg av DanneLKPG »

Själv är jag lite allergisk mot klistermärken på bilen, men jag är ännu mer allergisk mot gratisreklam så jag var ju tvingen att täcka över bilfirmans raklam på nummerskyltslisten,. därför har jag dessa på både fram och bak..
Ett tips för er som hatar reklamen och vill ha det helt utan så är det bara att köpa låslist och slita loss reklamskylten. 12kr på Mekonomen. https://www.mekonomen.se/laslist-skylth ... c-10207427 ;)
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Inlägg av Frippanecci »

DanneLKPG skrev: 15 jan 2025 14:01
Ett tips för er som hatar reklamen och vill ha det helt utan så är det bara att köpa låslist och slita loss reklamskylten. 12kr på Mekonomen. https://www.mekonomen.se/laslist-skylth ... c-10207427 ;)
Man kan också hämta på Tesla - om man står ut med tesla.com
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld

Beställd:
CyberTruck
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

Konflikträdsla ? det är väl isåfall lila mycket så att man riskerar att hamna i konflikt med folk som tycker allt elon gör är jättebra, även om han skulle börja elda kattungar ?

I mitt fall är det mer ett statement att "Ja jag VET att elon är en idiot, ni behöver inte berätta det för mej"

..Sen är det ju förstås väldigt roligt att medlemmar i sekten tycker det är så OTROLIGT hemskt, kolla bara vissa kränkta användare i denna tråden.. :lol:
mikaELbil
elbilist

Inlägg av mikaELbil »

nx00 skrev: 15 jan 2025 07:29
Det har jag verkligen funderat på.

Men det är intressant att läsa vilka känslor det rrrrrriiver upp!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp, Batteri 15kWh, Raspberry automation via Spotpriset
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

repulsiv skrev: 15 jan 2025 15:01
Konflikträdsla ? det är väl isåfall lila mycket så att man riskerar att hamna i konflikt med folk som tycker allt elon gör är jättebra, även om han skulle börja elda kattungar ?

I mitt fall är det mer ett statement att "Ja jag VET att elon är en idiot, ni behöver inte berätta det för mej"

..Sen är det ju förstås väldigt roligt att medlemmar i sekten tycker det är så OTROLIGT hemskt, kolla bara vissa kränkta användare i denna tråden.. :lol:
Varför skulle folk tro att du håller med om allt Elon säger bara för att du kör en Tesla?
Model Y LR AWD -24
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare

Inlägg av d3marcus »

Många snöflingor här som inte klarar av att hålla sig till sakfrågan ”leverantör, material och storlek?”. Tycker alla lättkränkta Elon-/Trump-fans kan starta en egen filterbubblatråd för att skriva av sig, om nu inte Twitter räcker till för det behovet.

I sakfrågan så har jag använt Red Bubble för dekaler, dock osäker om de har i material som tål regn och snö.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

Eller för valfri kinesisk bil, typ Volvo eller så:

"Jag köpte den här bilen innan jag insåg att Kineser är kommunister"

Eller för valfri tysk bil:

"Jag köpte den här bilen innan jag insåg att Tyskland startade andra världskriget"

...

För utifall den drypande sarkasmen inte kommer fram: det var sarkasm. Drypande. Den här tråden är ju helt skruvad.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

Rent allmänt så skulle jag vara försiktig med att utrycka politiska budskap på min egen bil. Om fel person ser det och ilsknar till så kan ens bil bli tilltufsad.
Model Y LR AWD -24
Skriv svar