Byta bort Teslan till vad?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Anderzzon
elbilist

Re: Byta bort Teslan till vad?

Inlägg av Anderzzon »

Kriper skrev: 19 jan 2025 09:56
ermase skrev: 19 jan 2025 05:59
Bra pris på en Polestar?
Leveransklar på Polestars hemsida
[IMG_3708.png
Säkert en jättefin bil på alla sätt och vis, förutom att frun tycker den ser ut som en gammal Fiat Croma.
Det tyckte min fru också för tre år sedan, men nu har hon ändrat sig och tycker den ser ”retro” ut. Hon hade föreslagit att vi beställt 2:an istället för 4:an pga utseendet.
manneson

Inlägg av manneson »

Anderzzon skrev: 19 jan 2025 10:20
Kriper skrev: 19 jan 2025 09:56
ermase skrev: 19 jan 2025 05:59
Bra pris på en Polestar?
Leveransklar på Polestars hemsida
[IMG_3708.png
Säkert en jättefin bil på alla sätt och vis, förutom att frun tycker den ser ut som en gammal Fiat Croma.
Det tyckte min fru också för tre år sedan, men nu har hon ändrat sig och tycker den ser ”retro” ut. Hon hade föreslagit att vi beställt 2:an istället för 4:an pga utseendet.
4an är väl bra mkt bekvämare, rymligare och mer "modern".
Kostar ju inte mkt mer nu heller.
Samtidigt kanske en Zeekr 7X kan vara ännu mer intressant.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Referralkod: ts.la/simon82910

Inlägg av Jaegaern »

gjohansson skrev: 18 jan 2025 23:36
Jaegaern skrev: 17 jan 2025 13:40
d3marcus skrev: 17 jan 2025 12:36
Jaegaern skrev: 17 jan 2025 07:21
Anderzzon skrev: 16 jan 2025 11:25

Men det måste ju ha gjort det betydligt enklare att utfärda nyemissioner när värdet är högt? Sedan har de ju även betalat köp av tex Solar City med aktier.
Ja absolut. Men nyemissioner har de aldrig gjort, vad jag vet (har inte googlat nyligen).
Tesla har dragit in ungefär 210 miljarder SEK i nyemissioner. Företaget är ingen ny startup utan har funnits i 22 år.
Det mestadels måste ha varit för mer än 10 år sedan. Man kan inte kalla Elons övertro på AutoPilot för falsk marknadsföring innan man ens blev fördröjd. Det är de senaste åren han tryckt oerhört positivt på att det kommer nästa år, vilket aldrig hänt.

Så jag tycker det är lite knasig tes att ha då det mesta knasiga med Elon har hänt senaste åren. Innan dess var det ju bara svett, hårt arbete och en positiv framtidstro.
Nej , du har fel. Tesla gjorde flera stora nyemissioner 2020 i alla fall. Vet ej om de gjort några senare. Men det är ju bara vettigt att göra emissioner när aktiekursen är orimligt hög , allt annat vore ju tjänstefel av CFOn.

Att Elons överdrivande av när självkörande Teslor skulle finnas framme bara skulle gälla de senaste åren är du nog ganska ensam om att tro? Är ju extremt enkelt att Googla fram Elons uttalanden.
Okej, är inte så insatt i deras nyemissioner, du har säkert mer koll än jag. Och jag håller med. Nyemission vid hög kurs är najs.

Jag menar snarare att hans uttalanden blivit "uttjatade" på senare år. Han har gjort dem rätt länge. 2016 trodde både jag och min pappa på det, när han köpte sin S med FSD. Man började tvivla runt 2021-2022 när inget hade hänt och de byggt om stacken rätt många gånger, från 2D till 3D etc, vision. Det är då jag menar att man börjar ta det med en större nypa salt. Tidigare har åtminstone jag trott på det.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Jaegaern skrev: 19 jan 2025 10:45
gjohansson skrev: 18 jan 2025 23:36
Jaegaern skrev: 17 jan 2025 13:40
d3marcus skrev: 17 jan 2025 12:36
Jaegaern skrev: 17 jan 2025 07:21

Ja absolut. Men nyemissioner har de aldrig gjort, vad jag vet (har inte googlat nyligen).
Tesla har dragit in ungefär 210 miljarder SEK i nyemissioner. Företaget är ingen ny startup utan har funnits i 22 år.
Det mestadels måste ha varit för mer än 10 år sedan. Man kan inte kalla Elons övertro på AutoPilot för falsk marknadsföring innan man ens blev fördröjd. Det är de senaste åren han tryckt oerhört positivt på att det kommer nästa år, vilket aldrig hänt.

Så jag tycker det är lite knasig tes att ha då det mesta knasiga med Elon har hänt senaste åren. Innan dess var det ju bara svett, hårt arbete och en positiv framtidstro.
Nej , du har fel. Tesla gjorde flera stora nyemissioner 2020 i alla fall. Vet ej om de gjort några senare. Men det är ju bara vettigt att göra emissioner när aktiekursen är orimligt hög , allt annat vore ju tjänstefel av CFOn.

Att Elons överdrivande av när självkörande Teslor skulle finnas framme bara skulle gälla de senaste åren är du nog ganska ensam om att tro? Är ju extremt enkelt att Googla fram Elons uttalanden.
Okej, är inte så insatt i deras nyemissioner, du har säkert mer koll än jag. Och jag håller med. Nyemission vid hög kurs är najs.

Jag menar snarare att hans uttalanden blivit "uttjatade" på senare år. Han har gjort dem rätt länge. 2016 trodde både jag och min pappa på det, när han köpte sin S med FSD. Man började tvivla runt 2021-2022 när inget hade hänt och de byggt om stacken rätt många gånger, från 2D till 3D etc, vision. Det är då jag menar att man börjar ta det med en större nypa salt. Tidigare har åtminstone jag trott på det.
Elons beteende har inte ändrats i grunden, och det finns alltid en kö av lättlurade personer som inte känner till historiken eller problematiken med UNECE-regler utanför USA/Kanada.

Bondfångeri.
Kriper

Inlägg av Kriper »

MY_piraya skrev: 14 jan 2025 12:51
Kriper skrev: 14 jan 2025 10:27
spacecoin skrev: 14 jan 2025 10:14
Är det en Model S du vill ersätta? Hur mycket behöver du lasta, dragkrok? Komfort? etc.
Med utflugna barn så behöver inte vår nästa bil vara så rymlig eller lasta en massa. Men dragkrok vill vi ha.

Kia EV3?
Har börjat kolla in den nu. Verkar ju vara en riktigt vettig liten bil. Och med grymt låg försäkringskostnad, 201 kr/mån för halv hos mitt bolag LF! Men bara 128 kW i snabbladdning.
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Anderzzon
elbilist

Inlägg av Anderzzon »

Kriper skrev: 19 jan 2025 14:28
Är det en Model S du vill ersätta? Hur mycket behöver du lasta, dragkrok? Komfort? etc.
Med utflugna barn så behöver inte vår nästa bil vara så rymlig eller lasta en massa. Men dragkrok vill vi ha.

Kia EV3?
Har börjat kolla in den nu. Verkar ju vara en riktigt vettig liten bil. Och med grymt låg försäkringskostnad, 201 kr/mån för halv hos mitt bolag LF! Men bara 128 kW i snabbladdning.
Och ingen AWD
Electron

Inlägg av Electron »

SwedishAdvocate skrev: 19 jan 2025 08:44
Electron skrev: 18 jan 2025 22:15
…] Jag kollade på Id.7 idag, trevlig bil men lågt tak i baksätet. Synd. […]
Svårt detta.
Vilken version av ID.7? Den med typ hatchbackbaklucka som t.ex. Model S har, eller Tourer/kombin?
Sorry var otydlig där: Tourer (kombin), min son är 193 cm så han fick inte riktigt plats där bak.
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Electron skrev: 19 jan 2025 16:31
Svårt detta.
Vilken version av ID.7? Den med typ hatchbackbaklucka som t.ex. Model S har, eller Tourer/kombin?
Sorry var otydlig där: Tourer (kombin), min son är 193 cm så han fick inte riktigt plats där bak.
En spontan tanke är att det skulle kunna gå att 'komma runt' det problemet genom att placera honom i ett av framsätena… ;)

EDIT:
Utifrån din signatur verkar det som du har en Model 3 idag. Får han plats i baksätet på en Model 3?
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare

Inlägg av jeppe_sthlm »

Var och testade en ID7 GTX idag (testade den en gång i somras som snabbast). Den kändes klumpigare än jag mindes, men väldigt komfortabel med DCC-chassit.

Testade också en EV6 för första gången. Den var inte alls dum måste jag säga. Satt högre än jag hade förväntat mig, hyggligt tyst på motorväg och smidig att ratta runt. Filhållning funkade fint och jag tror att den hade kapacitiv avkänning av hand på rätt. Var inte alls lika bråkig som Teslan.

Dessvärre kändes min bil som en bättre bil än någon av de andra två. Kan ju vara för att jag är van vid den, men ändå.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Electron

Inlägg av Electron »

SwedishAdvocate skrev: 19 jan 2025 16:36
Svårt detta.
En spontan tanke är att det skulle kunna gå att 'komma runt' det problemet genom att placera honom i ett av framsätena… ;)

EDIT:
Utifrån din signatur verkar det som du har en Model 3 idag. Får han plats i baksätet på en Model 3?
Visst jag har en M3, han sitter i framsätet idag då han slår i taket bak. Men det är ju trevligt om frugan kan sitta fram också ibland :D
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Electron

Inlägg av Electron »

Electron skrev: 19 jan 2025 18:14
SwedishAdvocate skrev: 19 jan 2025 16:36
Svårt detta.

EDIT:
Visst jag har en M3, han sitter i framsätet idag då han slår i taket bak. Men det är ju trevligt om frugan kan sitta fram också ibland :D Detta är en av anledningarna till att byta bil
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare

Inlägg av MarkusL »

SwedishAdvocate skrev: 15 jan 2025 12:36
MarkusL skrev: 15 jan 2025 12:24
SwedishAdvocate skrev: 15 jan 2025 06:32
MarkusL skrev: 15 jan 2025 02:07
Dreas89 skrev: 14 jan 2025 22:00
Det gör Musk med…
Sant, dock var det väl längesedan. Även Zelenskyij har ju nämnt det som ett alternativ, fast det var i början av 2022. Sättet kultursidorna i tidningarna har skrivit om Ukraina och mycket annat har däremot fått mig att må illa på riktigt.
Nej. Zelenskyj har inte nämnt det som ett alternativ före, och inte samtidigt som Elon Musk gjorde det.

Sen någon gång i slutet av nov 2024 har han som jag förstått det sagt att Ukraina enligt honom kan acceptera tillfällig ryskt styre (oklart över hur mkt av det landområde som Ryssland kontrollerar), mot att det Ukraina som är fritt idag, samt de landområden som Ukraina återfår vid en frysning av konflikten räknas som en fullständig medlem av NATO. Men det förslaget innebär inte heller att Ukraina permanent avsäger sig något av det som enligt 1991 års gränser är Ukraina.
Rätt säker på att Zelenskyj under den tiden 2022 då fredsförhandlingar pågick var inne på att det inte var realistiskt att begära Krym tillbaka, sedan kom hela förgiftninshistorien och utgångsläget förändrades.
Är säker på att det är fel. Har du någon källa?
Och jag är rätt säker på att jag har rätt, var i någon intervju i samband med fredsförhandlingarna som han nämnde att det är orealistiskt att Ukraina kommer att begära Krym åter. Orkar inte leta rätt på denna intervju men det spelar ju ingen roll då du redan är säker på att det är fel. 😀
SwedishAdvocate

MarkusL skrev: 19 jan 2025 20:27
SwedishAdvocate skrev: 15 jan 2025 12:36
MarkusL skrev: 15 jan 2025 12:24
SwedishAdvocate skrev: 15 jan 2025 06:32
MarkusL skrev: 15 jan 2025 02:07

Sant, dock var det väl längesedan. Även Zelenskyij har ju nämnt det som ett alternativ, fast det var i början av 2022. Sättet kultursidorna i tidningarna har skrivit om Ukraina och mycket annat har däremot fått mig att må illa på riktigt.
Nej. Zelenskyj har inte nämnt det som ett alternativ före, och inte samtidigt som Elon Musk gjorde det.

Sen någon gång i slutet av nov 2024 har han som jag förstått det sagt att Ukraina enligt honom kan acceptera tillfällig ryskt styre (oklart över hur mkt av det landområde som Ryssland kontrollerar), mot att det Ukraina som är fritt idag, samt de landområden som Ukraina återfår vid en frysning av konflikten räknas som en fullständig medlem av NATO. Men det förslaget innebär inte heller att Ukraina permanent avsäger sig något av det som enligt 1991 års gränser är Ukraina.
Rätt säker på att Zelenskyj under den tiden 2022 då fredsförhandlingar pågick var inne på att det inte var realistiskt att begära Krym tillbaka, sedan kom hela förgiftninshistorien och utgångsläget förändrades.
Är säker på att det är fel. Har du någon källa?
Och jag är rätt säker på att jag har rätt, var i någon intervju i samband med fredsförhandlingarna som han nämnde att det är orealistiskt att Ukraina kommer att begära Krym åter. Orkar inte leta rätt på denna intervju men det spelar ju ingen roll då du redan är säker på att det är fel. 😀
Ja. Eftersom du inte har en källa…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Kriper skrev: 19 jan 2025 10:03
[BMW i4 kostar mellan 1600 - 2400 kr/månaden för helförsäkring (vi hade planerat att köpa en begagnad) och det är inte försvarbart med tanke på totalekonomin.
Märkligt hög, kollat med flera bolag?
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
SwedishAdvocate

Kriper skrev: 16 jan 2025 10:21
Nu har jag kollat pris på försäkringen till BMW i4 edrive40. I de fall som vagnsskadegarantin finns kvar så hamnar jag som lägst runt 8-900 kr/mån, men när tre år gått så skjuter kostnaderna i höjden. Trygghansa vill ha 1900 kr/månad och LF Stockholm, där vi idag betalar 740 kr/mån för Teslan vill ha 2200 kr/mån. Så därmed blir det nog ingen I4 för vår del. Min kontaktperson på LF förklarade den höga premien med att BMW är ovanligt skadedrabbade och att det stjäls delar ur bilarna som rattar och delar av instrumenteringen. Men KIA hade de bra priser på!
Kriper skrev: 16 jan 2025 10:51
Har kollat med IF BMW-försäkring mellan 1620 - 1814 kr/mån för helförsäkring och 912 för halv. På tok för mycket pengar.
Moderna är Trygg hansa. Folksam 1400 kr/mån hel om man tar hemförsäkringen där.
Du skriver att du talat i telefon med din kontakt på LF. Hur tog du in prisuppgifter från de andra boladen? Compricer? Div. andra Internet-formulär eller talade du i telefon med dom också?

Här är tre inlägg på forumet där det anges att det kan spela roll om man talar med försäkringshandläggare i telefon eller inte…
viewtopic.php?p=807617#p807617
viewtopic.php?p=833803#p833803
viewtopic.php?p=833819#p833819

Och här är en medlem som menar att det inte spelar någon roll:
viewtopic.php?p=833932#p833932

Om du t.ex. inte talat i telefon med IF BMW och säger att du är nybliven pensjo som hemskt gärna skulle vilja förgylla tillvaron för dig och din fru lite med en bättre beg. i4 med minsta motorn… Fråga vad dom vill ha för helförsäkring. Kontra med det du betalar för Teslan idag. Avgör sedan själv om du vill motförhandla genom att gå upp lite i pris ifall de inte kan tänka sig 740 kr/mån.

Finns tydligen svenska BMW-forum också. Vet att SECC-gänget varit inne på ett eller flera sådana och raggat BMW-ägare till sitt elbilsrace. Dom kanske kan ge några tips…

Som pensjo och med lång skadefri historia(?) borde du väl ha bra förutsättningar. Du kanske kan förklara för dom hur din parkeringssituation ser ut. Erbjud dig att fotografera bilen med låsbultar och rattkrycka. ;)
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare

Inlägg av MY_piraya »

Kia EV3?
snabbladdar du ofta?

Kod: Markera allt

Kia EV3 Long Range		Tesla Model 3 Long Range RWD
Charge Power (10-80%)	105 kW DC			124 kW DC
Charge Time			33 min				27 min
https://ev-database.org/side-by-side?i= ... 296a5a4427
Anderzzon skrev: 19 jan 2025 15:04
Och ingen AWD
Nä, onödigt att dra runt på extra tyngd i onödan
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Kriper

Inlägg av Kriper »

SwedishAdvocate skrev: 20 jan 2025 09:17
Kriper skrev: 16 jan 2025 10:21
Nu har jag kollat pris på försäkringen till BMW i4 edrive40. I de fall som vagnsskadegarantin finns kvar så hamnar jag som lägst runt 8-900 kr/mån, men när tre år gått så skjuter kostnaderna i höjden. Trygghansa vill ha 1900 kr/månad och LF Stockholm, där vi idag betalar 740 kr/mån för Teslan vill ha 2200 kr/mån. Så därmed blir det nog ingen I4 för vår del. Min kontaktperson på LF förklarade den höga premien med att BMW är ovanligt skadedrabbade och att det stjäls delar ur bilarna som rattar och delar av instrumenteringen. Men KIA hade de bra priser på!
Kriper skrev: 16 jan 2025 10:51
Har kollat med IF BMW-försäkring mellan 1620 - 1814 kr/mån för helförsäkring och 912 för halv. På tok för mycket pengar.
Moderna är Trygg hansa. Folksam 1400 kr/mån hel om man tar hemförsäkringen där.
Du skriver att du talat i telefon med din kontakt på LF. Hur tog du in prisuppgifter från de andra boladen? Compricer? Div. andra Internet-formulär eller talade du i telefon med dom också?

Här är tre inlägg på forumet där det anges att det kan spela roll om man talar med försäkringshandläggare i telefon eller inte…
viewtopic.php?p=807617#p807617
viewtopic.php?p=833803#p833803
viewtopic.php?p=833819#p833819

Och här är en medlem som menar att det inte spelar någon roll:
viewtopic.php?p=833932#p833932

Om du t.ex. inte talat i telefon med IF BMW och säger att du är nybliven pensjo som hemskt gärna skulle vilja förgylla tillvaron för dig och din fru lite med en bättre beg. i4 med minsta motorn… Fråga vad dom vill ha för helförsäkring. Kontra med det du betalar för Teslan idag. Avgör sedan själv om du vill motförhandla genom att gå upp lite i pris ifall de inte kan tänka sig 740 kr/mån.

Finns tydligen svenska BMW-forum också. Vet att SECC-gänget varit inne på ett eller flera sådana och raggat BMW-ägare till sitt elbilsrace. Dom kanske kan ge några tips…

Som pensjo och med lång skadefri historia(?) borde du väl ha bra förutsättningar. Du kanske kan förklara för dom hur din parkeringssituation ser ut. Erbjud dig att fotografera bilen med låsbultar och rattkrycka. ;)
Jag har ringt runt till i stort sett samtliga bolag och försökt förhandla med skralt resultat. Har använt mig av de argumenten som du tipsar om. Jag har garage som jag kan låsa in bilen i, men det tar bolagen inte hänsyn till. Verkar som alla bolag resonerar på liknande sätt gällande BMW, alltså mycket skador och rattstölder. Men det har väl avtagit, var ju på nyheterna för ett par år sedan.

BMW i4 IDrive40
Kriper

Inlägg av Kriper »

MY_piraya skrev: 20 jan 2025 09:19

Kia EV3?
snabbladdar du ofta?

Kod: Markera allt

Kia EV3 Long Range		Tesla Model 3 Long Range RWD
Charge Power (10-80%)	105 kW DC			124 kW DC
Charge Time			33 min				27 min
https://ev-database.org/side-by-side?i= ... 296a5a4427
Anderzzon skrev: 19 jan 2025 15:04
Och ingen AWD
Nä, onödigt att dra runt på extra tyngd i onödan
Vi använder bilen till långresor så vi snabbladdar en hel del.

BMW i4 IDrive40
SwedishAdvocate

Kia EV3?
Tycker det verkar som en EV3 med stora batteriet väger ~2355kg*…
https://www.kia.com/uk/new-cars/ev3/specification/

En ID.7 verkar väga någonstans mellan 2172–2250 kg…

Så vilken bil är det egentligen som är störst?<–– Verkar som Kian är mindre. Se "EDIT" nedan

Kan hålla med om att Kians interiör ser bra mycket roligare ut än VW:ns. Men exteriört är väl ändå ID.7an rätt mycket mer lyckad – eller?… Och visst… VW:n är ju rätt stor. Men den är ju åtm. mindre än en Model S ;) (Och verkar ju som sagt väga mindre än Kian…)

Andra fördelar med ID.7:
ID.7 har väl ändå lägre tyngdpunkt än EV3. Således borde väl ID.7 vara säkrare i en undanmanöver…
ID.7 tillverkas väl i Europa. Gissar att EV3 byggs i Korea och således måste skeppas till Europa.
Gissar att slitdelen däck är en storlek mindre till ID.7 än till EV3. Om det stämmer så kommer det gå åt mindre naturresurser för däckbytena under en ID.7:as livstid. Och är ID.7an lättare än EV3 så borde den väl även slita mindre däck<–– Tveksamt om det kursiverade här stämmer om EV3 är lättare än ID.7…
ID.7 har ett Cd på 0,23 eller 0,24 beroende på Tourer/kombi eller inte. EV3 har ett Cd på 0.267. EV3 torde även ha större frontarea än ID.7. Således kommer väl en EV3 förbruka mer energi än en ID.7 under hela sin livscykel – eller?…
Och ID.7 verkar ju snabbladda kvickare än Kian som jag förstår det.

EDIT:
*Det här verkar vara fel… Det var siffran som dök upp överst när man googlade på "EV3 weight", men den siffran var tydligen maxvikt när bilen är fullastad…

Car magazine anger 1995 kg.
https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/kia/ev3-suv/

Kia själva anger 1,885 kg. (Om man klickar på länken…)
https://www.kia.com/uk/new-cars/ev3/specification/
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 5 gång.
SwedishAdvocate

Kom på att ID.7 Tourer (kombin) sannolikt har en fördel till…

Gissar att den går att få med ett sånt där utdragbart lastförskjutningsnät som kombibilar traditionellt brukar gå att utrustas med. Finns det till Kian?
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Inlägg av Toja »

SwedishAdvocate skrev:
Kom på att ID.[emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]Bild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]]][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]Bild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]]][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]Bild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]]]]] (kombin) sannolikt har en fördel till…

Gissar att den går att få med ett sånt där utdragbart lastförskjutningsnät som kombibilar traditionellt brukar gå att utrustas med. Finns det till Kian?
Nackdelen är VW dåliga programvara och nästan inga programuppdateringar
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Electron

Inlägg av Electron »

Toja skrev: 20 jan 2025 11:19
SwedishAdvocate skrev:
Kom på att ID.[emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]Bild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]]][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]Bild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]]][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emoji[emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]BildBild]]]Bild[emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]][emojiBildBild[emoji[emoji6BildBild]BildBild][emoji[emoji6BildBild]Bild[emoji6BildBild]]]]]] (kombin) sannolikt har en fördel till…

Stämmer det fortfarande? Är inte Id.7 byggd på en ny plattform?
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare

Inlägg av Freez »

Electron skrev: 20 jan 2025 11:24
SwedishAdvocate skrev:

Stämmer det fortfarande? Är inte Id.7 byggd på en ny plattform?
I jämförelse med Tesla pratar vi fortfarande stenåldern.
MY RWD Vit 2023
SwedishAdvocate

SwedishAdvocate skrev:
Kom på att ID.7 (kombin) sannolikt har en fördel till…

Maw och Vispen74 verkar nöjda med sina – inkl. programvara och uppdateringar. Se t.ex:
viewtopic.php?p=834507#p834507
viewtopic.php?p=834531#p834531
Love_O

Inlägg av Love_O »

SwedishAdvocate skrev: 20 jan 2025 11:42
SwedishAdvocate skrev:
Kom på att ID.7 (kombin) sannolikt har en fördel till…

Maw och Vispen74 verkar nöjda med sina – inkl. programvara och uppdateringar. Se t.ex:
viewtopic.php?p=834507#p834507
viewtopic.php?p=834531#p834531
Allt beror på vart man kommer ifrån. ID bilarna är skräp rakt igenom. Ja jag äger en ID själv och den har dålig väghållning. Programvaran är katastrof och irriterande.
ID7 lite bättre men fortfarande långt ifrån bra.

Men är du ingen bra förare kommer du aldrig märka hår dålig vägenskaper ID7 har. Hur dålig fyrhjulsdrift det är osv osv. Programvaran likaså. Accepterar man buggar och tycker Tesla är häftigt så kan man nog tycka ID7 är fenomenalt bra.

Storleken dock hos 7an är toppen (om behovet finns)
Skriv svar