Elon...

Här diskuterar vi övriga ämnen.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Re: Elon...

Inlägg av spacecoin »

Pizzazz skrev: 27 jan 2025 18:49
SwedishAdvocate skrev: 27 jan 2025 18:27
spacecoin skrev: 27 jan 2025 17:44
JonasH skrev: 27 jan 2025 17:41
Tycker vi lägger alldeles för mycket fokus på gester och alldeles för lite på handling.

För mig är det ett större problem att han städjer AfD som i sin tur stödjer Ryssland.
Elon har aktivt försökt påverka USA att stoppa militär hjälp till Ukraina.
Han försöker påverka val i Storbritannien.

Ryssland är det närmaste en nazist- och fascist-stat vi har idag och Elon stödjer detta vilket är minst sagt besvärande. Om det sen beror på politisk läggning eller en otroligt naiv inställning till Ryssland vet jag inte men båda är graverande för en företagsledare.
Det är väl mest de som till alla pris försvarar Elon som vill prata om hur hamden viftar? För mig ”dog” Elon 2021.
För oss som inte kommer ihåg historien… Varför just '21?
Var det då Tesla tog bort radarn? ;)

Skämt åsido.
Elon fanns inte ens på min radar som politisk person 2021.
Det var då jag fattade att riktig FSD bara fanns i sagorna, men det hindrade inte Elon att fortsätta blåsa vanligt folk i EU i fyra år till. Strax därefter så ballade han ur fullständigt. Innan var det bara några skandaler som hästbruden på SpaceX, snubben han SWAT-doxxade, cave-pedo, private at $420, batteryswap-stationer i Kalifornien, de vanliga miljö-överträdelserna, rasismen på Fremont och sånt. Roadster 2.0.

Optimus före 2040? Nä. Robotaxi med camera-only? Kanske i liten skala i en varm stad med enkla vägar och utan för mycket regn före 2030.

Hade Tesla Autopilot varit ett eget företag hade Elon delat cell med Elizabeth Holmes.

SpaceX är coolt och min bil är jag väldigt nöjd med. Inte bitter, men inte en "fan" av varken företaget Tesla eller Elons sätt att sköta sig och sina kunder.
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare

Inlägg av ReNewAble »

FPTT skrev: 27 jan 2025 10:12
Igår mötte jag en kvinna i en Y som vinkade till mig i min Y. Alltså en vänlig hälsningsvink. Jag vet inte vem det var. Jag nämnde det till min sambo och vi skrattade nästan över att det kanske var en paranoians åtgärd för att markera något.

Men, desto mer jag reflekterade över det hela insåg jag vilken genial väg fram för alla som kör Tesla i just denna märkliga tid.

Vinka hjärtligt till varandra för att markera vänligheten och kanske avståndstagandet till mer stela sätt att hälsa med armen. Så otroligt enkelt men också så otroligt kraftfullt när det handlar om avstånd eller motstånd.
Är det en Elonvink man ska göra då eller hur funkar det? :-)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

molnet skrev: 25 jan 2025 22:21
Vad får ni för känsla när Elon står och hyllar AfD? Själv har jag kommit fram till att nästa elbil inte kan bli en Tesla, vilket känns sorgligt. Speciellt nu när Juniper äntligen lanserats. Visst ska man skilja på affärer och politik, men vid AfD har Elon passerat flera gränser. All glädje och stolthet att köra Tesla har pyst ut de senaste månaderna. Känns bara sorgligt.
Jepp, mina nuvarande MS och MY är tyvärr mina sista Teslor om inget ändras radikalt avseende Teslas ägande. Mitt kapital ska inte finansiera Elons plattform för galenskap och storhetsvansinne. Jag hoppas på en global reaktion av konsumentmakt mot Tesla för att plocka ner den killen på jorden.
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare

Inlägg av Lerumsexpressen »

Har en fråga (tog delar på Aktien Tesla)
Varför har inte Elon tweetat något om DeepSeek?

Den som vi veta mer om DeepSeek och som är speciellt med DeepSeek kan kolla i sammanställningen i Tweeten
Korta varianter som ChatGPT sammanställt = "Morgan Brown beskriver hur företaget DeepSeek revolutionerar AI-utveckling genom att dramatiskt sänka kostnader och hårdvarukrav. De har utvecklat AI-modeller som presterar lika bra som GPT-4 och Claude, men med endast en bråkdel av resurserna. Genom smarta optimeringar, som att använda enklare beräkningar och effektivare bearbetning, bryter de teknikjättarnas dominans och gör AI mer tillgängligt. Det här kan vara en avgörande vändpunkt, liknande när PC och molntjänster förändrade tekniklandskapet."

MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Carlsson

Inlägg av Carlsson »

Lerumsexpressen skrev: 27 jan 2025 20:57

Den som vi veta mer om DeepSeek och som är speciellt med DeepSeek kan kolla i sammanställningen i Tweeten
Korta varianter som ChatGPT sammanställt = "Morgan Brown beskriver hur företaget DeepSeek revolutionerar AI-utveckling genom att dramatiskt sänka kostnader och hårdvarukrav. De har utvecklat AI-modeller som presterar lika bra som GPT-4 och Claude, men med endast en bråkdel av resurserna. Genom smarta optimeringar, som att använda enklare beräkningar och effektivare bearbetning, bryter de teknikjättarnas dominans och gör AI mer tillgängligt. Det här kan vara en avgörande vändpunkt, liknande när PC och molntjänster förändrade tekniklandskapet."

Lätt att vara billigare och bättre när man också kan ta betalt för funktionalitet som man lovar kommer snart! Nu vet jag inget om DeepSeek utan nickar lite ironiskt mot Teslas självkörande bilar.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

För att han har köpt 100k GPU-kluster-noder från Nvidia till xAI som kineserna har visat att man inte behöver? Grok är ett skämt för övrigt.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Carlsson skrev: 27 jan 2025 21:40

Lätt att vara billigare och bättre när man också kan ta betalt för funktionalitet som man lovar kommer snart! Nu vet jag inget om DeepSeek utan nickar lite ironiskt mot Teslas självkörande bilar.
Deepseek verkar leverera nu, för en bråkdel av vad silicon valley gör det.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare

Inlägg av d3marcus »

Det enkla svaret är att det får Grok att framstå som ett misslyckande. Uppenbart att landvinningar som DeepSeek gjort inte kan göras i toppstyrda organisationer vars chefer omger sig med ja-sägare.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev: 27 jan 2025 22:57
There appears to be more…

Dvs. ett rätt långt Nota Bene efter den texten som finns på två bilder i den där tweeten…

EDIT:
En bit ner bland kommentarerna till det där inlägget på Reddit finns även vad som verkar vara en länk till originalet på Ansiktsboken. Försökte länka till det i ett nytt inlägg i den här tråden, men fick inte det att fungera av ngn anledning…

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare

spacecoin skrev: 27 jan 2025 22:50
För att han har köpt 100k GPU-kluster-noder från Nvidia till xAI som kineserna har visat att man inte behöver? Grok är ett skämt för övrigt.
Nu har ju Elon förvisso sagt att AI spåret kan misslyckas och tror att nya AIn kommer bita Elon, Tesla och alla som investerat tidigt och mycket i AI i baken.

Utvecklingskurvan inom AI är som med all annan omogen teknologi och där det finns innovationshöjd, stora möjligheter och stora risker med att åka i diket.

Nubi en värld med öppna API och annan tillgång till andras tidiga arbeten så kan resten av världen och andra bolag åka snålskjuts på andras arbete utan att investera massivt med pengar i personal, datakraft och tillhörande infrastruktur.

(Vi har på jobbet antagit direktiv att vara restriktiva med att vara pionjärer och fast followers, då det är kostsamt och lätt att gå fel som Svenskt bolag)
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare

Inlägg av d3marcus »

Lerumsexpressen skrev: 28 jan 2025 06:43
Nu har ju Elon förvisso sagt att AI spåret kan misslyckas och tror att nya AIn kommer bita Elon, Tesla och alla som investerat tidigt och mycket i AI i baken.

Utvecklingskurvan inom AI är som med all annan omogen teknologi och där det finns innovationshöjd, stora möjligheter och stora risker med att åka i diket.

Nubi en värld med öppna API och annan tillgång till andras tidiga arbeten så kan resten av världen och andra bolag åka snålskjuts på andras arbete utan att investera massivt med pengar i personal, datakraft och tillhörande infrastruktur.

(Vi har på jobbet antagit direktiv att vara restriktiva med att vara pionjärer och fast followers, då det är kostsamt och lätt att gå fel som Svenskt bolag)
AI är inget hokuspokus utan ett koncept som funnits i decennier, hade själv AI-labbar på Chalmers i mitten av 90-talet. Att utvecklingen gått framåt senaste åren beror främst på mer kraftfull hårdvara.

Det DeepSeek har gjort handlar om traditionell systemutveckling och design - att utmana existerande design patterns och se om det går att lösa på smartare sätt. Absolut inget revolutionerande rent metodmässigt utan snarare så det skall fungera i verksamheter som hela tiden vill förbättra sig och som organiserar sig med self-empowering teams istället för top-down approach.

Motsatsen är att exempelvis låta sin VD bestämma att kameror räcker för FSD och sen köra in i kaklet hela vägen utan att ifrågasätta.
Användarvisningsbild
Pizzazz
Teslaägare

Inlägg av Pizzazz »

spacecoin skrev: 27 jan 2025 19:27
Pizzazz skrev: 27 jan 2025 18:49
SwedishAdvocate skrev: 27 jan 2025 18:27
spacecoin skrev: 27 jan 2025 17:44
JonasH skrev: 27 jan 2025 17:41
Tycker vi lägger alldeles för mycket fokus på gester och alldeles för lite på handling.

För mig är det ett större problem att han städjer AfD som i sin tur stödjer Ryssland.
Elon har aktivt försökt påverka USA att stoppa militär hjälp till Ukraina.
Han försöker påverka val i Storbritannien.

Ryssland är det närmaste en nazist- och fascist-stat vi har idag och Elon stödjer detta vilket är minst sagt besvärande. Om det sen beror på politisk läggning eller en otroligt naiv inställning till Ryssland vet jag inte men båda är graverande för en företagsledare.
Det är väl mest de som till alla pris försvarar Elon som vill prata om hur hamden viftar? För mig ”dog” Elon 2021.
För oss som inte kommer ihåg historien… Varför just '21?
Var det då Tesla tog bort radarn? ;)

Skämt åsido.
Elon fanns inte ens på min radar som politisk person 2021.
Det var då jag fattade att riktig FSD bara fanns i sagorna, men det hindrade inte Elon att fortsätta blåsa vanligt folk i EU i fyra år till. Strax därefter så ballade han ur fullständigt. Innan var det bara några skandaler som hästbruden på SpaceX, snubben han SWAT-doxxade, cave-pedo, private at $420, batteryswap-stationer i Kalifornien, de vanliga miljö-överträdelserna, rasismen på Fremont och sånt. Roadster 2.0.

Optimus före 2040? Nä. Robotaxi med camera-only? Kanske i liten skala i en varm stad med enkla vägar och utan för mycket regn före 2030.

Hade Tesla Autopilot varit ett eget företag hade Elon delat cell med Elizabeth Holmes.

SpaceX är coolt och min bil är jag väldigt nöjd med. Inte bitter, men inte en "fan" av varken företaget Tesla eller Elons sätt att sköta sig och sina kunder.

Jag tycker som du, men jag är ointresserad av SpaceX. Det känns som om alla rika män i USA vill ut i rymden.
Iofs, det kanske vore bra.
EU MEDBORGARE

Inlägg av EU MEDBORGARE »

Som utlandsboende svensk blir man chockad av Tesla hatarnas beteende i Sverige.
Man agerar som politiska zombier (svenska modellen). Jag bor själv i ett fritt demokratiskt västeuropeiskt land där dessa strömningar inte existerar. Mina vänner från övriga Europa har samma erfarenhet.
EU MEDBORGARE

Inlägg av EU MEDBORGARE »

Jag är en högutbildad svensk som har bott utomlands i många år och en av anledningarna är att jag vill uppleva riktig demokrati och frihet. Jag "lägger inte örat mot marken i Sverige" dock i övriga Europa.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

spacecoin skrev: 27 jan 2025 22:57
Klart intressant uppgift att Elon kände sig tvingad att göra neo-naziinspirerade hälsningar för att bli en i gänget med MAGAs hårda kärna med Steve Bannon i spetsen. Utan MAGA-kärnans gillande hänger man löst tydligen. Vad är Elon rädd för skulle hända om han blev utkastad från Donalds Trump administration? Det måste vara extremt viktigt för honom att vara kvar där - han måste ju fatta att han tar en enormt stor affärsrisk och riskera allt personligt förtroendekapital genom att utföra neonazi-gesterna.

Elons konkurrenter är inte bara andra företag utan supermakter (dvs primära konkurrenter till spacex och Starlink) som har enorma resurser. Han har gjort sig till personlig fiende till Ryssland bl.a genom generös spridning av starlink i Ukraina. Ryssarna har hotat honom och krävt att han stänger ner användningen av Starlink i Ukraina, vilket inte har skett. Däremot försvårade han användningen för Ukrainska förband och enheter som kryssningsrobotar och drönare att använda Starlink-teknologi offensivt på ryskt territorium. Han började twittra ut olika fredsbudskap om att kriget måste upphöra och militärt stöd minskas - allt för att blidka ryssarna och minska pressen på sig själv.

Spacexteknologin skulle i militär tillämpning ha potential motsvarande förhoppningarna på Ronald Reagens Star Wars program på 1980 talet. För Ryssland och Kinas räkning ren och skär kryptonit och game over i ett krig. Av av detta skäl har ryska och kinesiska underrättelsetjänster umgåtts tanken att eliminera Musk. De har färdiga planer - allt annat skulle vara grova tjänstefel från deras sida.

Elon Musk är paranoid i grundläget och har förstått att den bästa livförsäkringen, som inte ens går att köpa för alla pengar i världen, är att tillhöra den amerikanska administrationen eftersom varken ryssar eller kineser vågar ge sig på US Government då det skulle kunna utlösa ett krig. Donald Trump har så klart insett detta kanske ömsesidiga beroende och säkert börjat förbereda Musk för att SpaceX-teknologi måste användas i försvarssyfte också. Ett partnerskap med tydliga uppsidor för båda parter och värdefullt nog för att motivera varför Elon gjorde sig till hund och livade neonazi på installationsdagen.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Nazi-hälsning?
Elon firade DTs valseger och var ordentligt uppspelt och uppenbarligen glad/euforisk, rent av lycklig. Hans egen förklaring verkar i den kontexten mer rimlig än att han skulle plötsligt komma att tänka på Hitler, den tanken är ju inte så kul. Det finns liksom inga beröringspunkter med nazimen i stunden. De "äkta" hälsningar man ser i journalfilmer tycker jag präglas av att de som hälsar inte är osedvanligt upprymda/euforisk glada utan sammanbitna kampsugna, allvarliga för att visa respekt och sammanhållning med "idén".
Så jag tycker inte att man kan hävda att syftet var att glorifiera tyskt trettiotal. Man får tänka själv vad man tror om detta, källkritik, skepsis och åtminstone en viss ödmjukhet kan vara klädsamt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
gjohansson

Inlägg av gjohansson »

EU MEDBORGARE skrev: 28 jan 2025 10:56
Som utlandsboende svensk blir man chockad av Tesla hatarnas beteende i Sverige.
Man agerar som politiska zombier (svenska modellen). Jag bor själv i ett fritt demokratiskt västeuropeiskt land där dessa strömningar inte existerar. Mina vänner från övriga Europa har samma erfarenhet.
Jag bor i Sverige och upplever inte alls att det finns något utbrett ”Teslahat”. Tesla är ju tex den mest sålda bilen och anses väl allmänt som en bra bil. Detta till skillnad mot de flesta länder i Europa där Teslas marknadsandel är mycket mindre.

Däremot finns det ju en utbredd skepsis och mycket kritik mot Elon Musk, men det kan knappast kallas ”Teslahat” även om det leder till att en del inte vill köpa Tesla pga kopplingen mellan dem. Men det är ju en frihet som konsumenter har i Sverige att de köper vad de vill.
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare

d3marcus skrev: 28 jan 2025 08:00
Lerumsexpressen skrev: 28 jan 2025 06:43

AI är inget hokuspokus utan ett koncept som funnits i decennier, hade själv AI-labbar på Chalmers i mitten av 90-talet. Att utvecklingen gått framåt senaste åren beror främst på mer kraftfull hårdvara.

Det DeepSeek har gjort handlar om traditionell systemutveckling och design - att utmana existerande design patterns och se om det går att lösa på smartare sätt. Absolut inget revolutionerande rent metodmässigt utan snarare så det skall fungera i verksamheter som hela tiden vill förbättra sig och som organiserar sig med self-empowering teams istället för top-down approach.

Motsatsen är att exempelvis låta sin VD bestämma att kameror räcker för FSD och sen köra in i kaklet hela vägen utan att ifrågasätta.
Tack!
Betyder det att de andra jobbar ineffektivt och borde slänga det gamla arbetssättet och kodningen i soptunnan? Betyder det att infrastrukturen man har planerat för och befintlig infrastruktur är så gott som värdelöst i närtid?
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

Användarvisningsbild
ermase
Teslaägare

Inlägg av ermase »

nek0 skrev: 28 jan 2025 18:49
Ja visst är han en härlig förebild för oss alla och en perfekt frontfigur för Tesla.
Användarvisningsbild
FPTT
Teslaägare

Inlägg av FPTT »

ReNewAble skrev: 27 jan 2025 20:40
FPTT skrev: 27 jan 2025 10:12
Igår mötte jag en kvinna i en Y som vinkade till mig i min Y. Alltså en vänlig hälsningsvink. Jag vet inte vem det var. Jag nämnde det till min sambo och vi skrattade nästan över att det kanske var en paranoians åtgärd för att markera något.

Men, desto mer jag reflekterade över det hela insåg jag vilken genial väg fram för alla som kör Tesla i just denna märkliga tid.

Vinka hjärtligt till varandra för att markera vänligheten och kanske avståndstagandet till mer stela sätt att hälsa med armen. Så otroligt enkelt men också så otroligt kraftfullt när det handlar om avstånd eller motstånd.
Är det en Elonvink man ska göra då eller hur funkar det? :-)
Nej.

Tesla är en ganska feg folkrörelse i sig själv. Lite märkligt om den ska gå i bräschen för framtidsvisioner gällande energi, klimat och sådant. Vi vet väl alla hur det är. Vid superchargers sitter folk i sina bilar och hukar. Det är snudd på noll ögonkontakt. Det är väl en ganska kall och robotisk känsla på alltsammans.

Ett leende och mer vinkande folk hade gjort stor skillnad, i synnerhet om nutiden är så förvirrande för de som kör Tesla eller för dem som observerar folk som kör Tesla eller tycker förutfattat gällande Tesla.

Vi lever i en tid som är genuint fattig på mänsklig värme. Kommer lite sådant ur Teslabilar är mycket redan återvunnet. Det skapar förvåning och i dess förlängning ett positivt momentum.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

mjwahl skrev: 28 jan 2025 11:44
…] Elons konkurrenter är inte bara andra företag utan supermakter (dvs primära konkurrenter till spacex och Starlink) som har enorma resurser. Han har gjort sig till personlig fiende till Ryssland bl.a genom generös spridning av starlink i Ukraina. Ryssarna har hotat honom och krävt att han stänger ner användningen av Starlink i Ukraina, vilket inte har skett. Däremot försvårade han användningen för Ukrainska förband och enheter som kryssningsrobotar och drönare att använda Starlink-teknologi offensivt på ryskt territorium. Han började twittra ut olika fredsbudskap om att kriget måste upphöra och militärt stöd minskas - allt för att blidka ryssarna och minska pressen på sig själv. [Min kursiv.]

Spacexteknologin skulle i militär tillämpning ha potential motsvarande förhoppningarna på Ronald Reagens Star Wars program på 1980 talet. För Ryssland och Kinas räkning ren och skär kryptonit och game over i ett krig. Av av detta skäl har ryska och kinesiska underrättelsetjänster umgåtts tanken att eliminera Musk. De har färdiga planer - allt annat skulle vara grova tjänstefel från deras sida.

Elon Musk är paranoid i grundläget och har förstått att den bästa livförsäkringen, som inte ens går att köpa för alla pengar i världen, är att tillhöra den amerikanska administrationen eftersom varken ryssar eller kineser vågar ge sig på US Government då det skulle kunna utlösa ett krig. Donald Trump har så klart insett detta kanske ömsesidiga beroende och säkert börjat förbereda Musk för att SpaceX-teknologi måste användas i försvarssyfte också. […
Uöver det som jag kuriverat i texten ovan… Har du några källor till det du påstår här?…

Kan direkt peka ut två-tre fel:

1. Sen någon gång i Juni 2023 är det inte Elon som kontrollerar användandet av Starshield i Ukraina. Det gör istället Pentagon.
https://en.wikipedia.org/wiki/Starlink_ ... _contracts

2.
…] Däremot försvårade han användningen för Ukrainska förband och enheter som kryssningsrobotar och drönare att använda Starlink-teknologi offensivt på ryskt territorium. […
När har Elon försvårat "användningen [av ukrainska] kryssningsrobotar"?

Hur har Elon försvårat användningen av drönare offensivt på ryskt territorium? Den här användningen var aldrig möjlig. Det fanns aldrig någon teckning. Ukraina framförde en förfrågan till Elon om att teckningen temporärt skulle utökas för att även innefatta Krym, men Elon hade inte mandat att utöka den här teckningen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Starlink_ ... r#Incident

Som jag förstått det här så chansade Ukrainarna. Antagligen visste dom att de skulle få nej från Biden, så då chansade dom istället på att Elon skulle säga ja. Personligen så lastar jag Biden för det här och inte Elon. IMO så vek Biden ner sig för Putin. Hade han istället sagt åt Putin på skarpen att ett ryskt anfall mot Ukraina skulle inneburit krig med USA hade Putin vikit ner sig. Hade Biden markerat skarpt hade den fullskaliga invasionen med allra största sannolikhet aldrig skett. Och i det här fallet med drönarattacken mot Krym, så låg även det ansvaret ytterst hos Biden, och inte hos Elon.

Men ja – jag är naturligtvis kritisk mot Elon's 'fredsplan', och de andra sätt som Elon motarbetat Ukraina sen Putins fullskaliga invasion.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

Vad får ni för känsla när Elon står och hyllar AfD? Själv har jag kommit fram till att nästa elbil inte kan bli en Tesla, vilket känns sorgligt. Speciellt nu när Juniper äntligen lanserats. Visst ska man skilja på affärer och politik, men vid AfD har Elon passerat flera gränser. All glädje och stolthet att köra Tesla har pyst ut de senaste månaderna. Känns bara sorgligt.
Blir absolut ingen mer Tesla för min del. Har aldrig skämts så mycket över en produkt som jag gör över att köra runt i min MS.
Elon har gått över gränsen på flera håll.

Tesla Model S 90D
Kriper

Inlägg av Kriper »

DanneB skrev: 29 jan 2025 07:16
Blir absolut ingen mer Tesla för min del. Har aldrig skämts så mycket över en produkt som jag gör över att köra runt i min MS.
Elon har gått över gränsen på flera håll.

Tack för klockrent inlägg och jag hoppas alla tar sig tid att kolla på filmen. Jag säljer min Tesla i morgon, pronto, helt av de skäl som du så träffande beskriver.
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Skriv svar