Det var då jag fattade att riktig FSD bara fanns i sagorna, men det hindrade inte Elon att fortsätta blåsa vanligt folk i EU i fyra år till. Strax därefter så ballade han ur fullständigt. Innan var det bara några skandaler som hästbruden på SpaceX, snubben han SWAT-doxxade, cave-pedo, private at $420, batteryswap-stationer i Kalifornien, de vanliga miljö-överträdelserna, rasismen på Fremont och sånt. Roadster 2.0.Pizzazz skrev: ↑27 jan 2025 18:49Var det då Tesla tog bort radarn?SwedishAdvocate skrev: ↑27 jan 2025 18:27För oss som inte kommer ihåg historien… Varför just '21?spacecoin skrev: ↑27 jan 2025 17:44Det är väl mest de som till alla pris försvarar Elon som vill prata om hur hamden viftar? För mig ”dog” Elon 2021.JonasH skrev: ↑27 jan 2025 17:41Tycker vi lägger alldeles för mycket fokus på gester och alldeles för lite på handling.
För mig är det ett större problem att han städjer AfD som i sin tur stödjer Ryssland.
Elon har aktivt försökt påverka USA att stoppa militär hjälp till Ukraina.
Han försöker påverka val i Storbritannien.
Ryssland är det närmaste en nazist- och fascist-stat vi har idag och Elon stödjer detta vilket är minst sagt besvärande. Om det sen beror på politisk läggning eller en otroligt naiv inställning till Ryssland vet jag inte men båda är graverande för en företagsledare.
Skämt åsido.
Elon fanns inte ens på min radar som politisk person 2021.
Optimus före 2040? Nä. Robotaxi med camera-only? Kanske i liten skala i en varm stad med enkla vägar och utan för mycket regn före 2030.
Hade Tesla Autopilot varit ett eget företag hade Elon delat cell med Elizabeth Holmes.
SpaceX är coolt och min bil är jag väldigt nöjd med. Inte bitter, men inte en "fan" av varken företaget Tesla eller Elons sätt att sköta sig och sina kunder.