Jag trodde jag skulle sakna den stora skärmen/kartan vid navigation, men skärmen i BMW:n har ett fågelperspektiv som är överlägset Teslans navi. 360° kameror, telefonanslutning på tre sekunder, tystare än MS, inga panelgaps, tajt men mer komfortabelt chassie, superskarp styrning, perfekt körställning. Jag är ganska nöjd.
Syrran har en i4 M50 som är jättefin på alla vis. Men trång något så enormt, går knappt att åka fyra i. Men behöver man inte det så har BMW fått till en riktigt bra elbil som är som en vanlig bil. Inte alls fel.
Nu så. BMW I4 Idrive 40 med full utrustning, HUD, Harman Kardon, elsäten med minne, M-sportpaket, pärlemorvit lack, fullskinn inredning,
plus mycket mer. Så nöjd!
Grattis! Hoppas du blir lika nöjd med din som jag är med min!
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Nu så. BMW I4 Idrive 40 med full utrustning, HUD, Harman Kardon, elsäten med minne, M-sportpaket, pärlemorvit lack, fullskinn inredning,
Haha! Om jag kände mig som Don Corleone i vår Alfa Romeo 166 3,0 så känner jag mig nu, med vit pärlemorlack och benvit skinninredning, som en tysk porrfilmsregissör från 1970-talet. Benvita säkerhetsbälten! Jag dör!
Jag trodde jag skulle sakna den stora skärmen/kartan vid navigation, men skärmen i BMW:n har ett fågelperspektiv som är överlägset Teslans navi. 360° kameror, telefonanslutning på tre sekunder, tystare än MS, inga panelgaps, tajt men mer komfortabelt chassie, superskarp styrning, perfekt körställning. Jag är ganska nöjd.
Kul att du är nöjd! Jag har har en annan erfarenhet efter jag kört i4 i ganska många mil och visst det är en helt ok bil men den är väldigt liten i jämförelse med MY och Hårda säten. Ps. Glöm inte att ta bort symbolen ”Teslaägare”.
Haha! Om jag kände mig som Don Corleone i vår Alfa Romeo 166 3,0 så känner jag mig nu, med vit pärlemorlack och benvit skinninredning, som en tysk porrfilmsregissör från 1970-talet. Benvita säkerhetsbälten! Jag dör!
Härligt
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Kul att du är nöjd! Jag har har en annan erfarenhet efter jag kört i4 i ganska många mil och visst det är en helt ok bil men den är väldigt liten i jämförelse med MY och Hårda säten. Ps. Glöm inte att ta bort symbolen ”Teslaägare”.
Plz, hjälp med med att ta bort symbolen ”Teslaägare” Jag vet inte hur man gör.
Skulle hjälpa en av grannarna med hans i4 M50, men hittade inte alls runt i menyerna. Fick lite panik av alla knappar också.
Men den kändes riktigt hemtrevlig och jag är övertygad om att man vänjer sig vid GUI. Hade vi inte haft barn hade den varit ett realistiskt alternativ.
Syftningen efter "Med vänlig hälsning" är lite dubbelsinnig. Just saying. Och så gammal är väl inte Tibor.
Men skriv direkt till Tibor så fixar han det där.
Han syftar väl på sig själv.
Wow, det skulle jag aldrig tänkt på!
/sarkasm
Sarkasm och ironi funkar inte så bra på internet vet du väl.
Det lät i ditt första inlägg som att du tolkade det som att ”gubbjävel” syftade på Tibor.
Jag skrev ju bokstavligen "Syftningen...är lite dubbelsinnig."...
Att vara dubbelsinnig betyder väl i svenska språket ungefär att bekänna sig till Gud utan att följa hans budskap… vet inte riktigt hur du applicerar det på syftningen av Gubbjävel? Men det kanske är något relaterat till att svära i Elon-kyrkan eller kanske att vilja vara kvar på TCS utan att köra Tesla?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Gubbjäveln är jag då jag syftar på att jag är kass på att hitta funktionerna på detta forumet. Långsökt att någon får för sig att jag ämnar att förolämpa Tibor.
Gubbjäveln är jag då jag syftar på att jag är kass på att hitta funktionerna på detta forumet. Långsökt att någon får för sig att jag ämnar att förolämpa Tibor.
Då förstår jag. Kan bara hålla med helt.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Edit: har inte läst hela tråden och såg nu att du redan bestämt dig för BMW i4. Hoppas du blir nöjd!
Seekr 001 som har verklig förbrukning på 300w/km på långresa blir bensinbil bra mycket billigare. Kass infotainmentsystem och lampor och musik som lever sitt eget liv .
Edit: har inte läst hela tråden och såg nu att du redan bestämt dig för BMW i4. Hoppas du blir nöjd!
Seekr 001 som har verklig förbrukning på 300wh/km på långresa blir bensinbil bra mycket billigare. Kass infotainmentsystem och lampor och musik som lever sitt eget liv .
Min X Raven hade förbrukning på 300 wh/km på långresa. Min Zeekr 001 ligger på 240 wh/km på långresa. Båda två med 22” fälgar.
Infotainment kan bli bättre och blir bättre. Några lampor lever inte sitt eget liv. Musiken har spelat när bilen varit låst ett par ggr, helt utan förklaring. Antar de löser den buggen snart. Trots musikspelande är fantomförbrukningen när bilen står still i princip noll, till skillnad från min Tesla, så jag mår inte direkt illa av det. Och vindrutetorkarna funkar.
Edit: Rättade inlägget så MikeBike skulle förstå vad som skrevs. Ber om ursäkt för felet.
Senast redigerad av Hertsh, redigerad totalt 1 gånger.
Hursomhelst, jag är i samma sits. Letar ersättare till M3. Provkört en drös bilar. Idag Q5 S-line. Skulle ställa in stolarna. Längsledes var det handkraft som gällde. Bagaget var jag inte imponerad av. Kändes som en fossilbil vid provkörning. Njaa inte övertygad ännu. Hittills gillar jag Enyaqen mest. Men refesh släpps inte förrän a till sommaren.