Ställer in ratten? Varje gång frun har haft bilen. Är man ensam förare är det dock inget problem.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Zeekr 001 och Polestar 4 utmärker sig särskilt negativt med ryckiga assistans system, långsam infotainment som missar knapptryckningar ofta. Zeekr också det sämsta ljud han har hört i en bil tror jag han sa. BMW i5? utan frunk och med kardantunnel och trångt baksäte. Elkrok med ok dragvikt dock. Id7 med manuell inställbar ratt och gammaldags infotainment. Låg dragvikt också, Där de kan konkurrera är väl just med de där sensorerna för den som tycker det är det viktigaste. Flera av dem är snygga på utsidan måste jag iofs ge dom.
Vad är problemet med manuell inställbar ratt? Hur ofta ställer du in ratten?
Början på slutet för Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Början på slutet för Tesla
Tesla är de bästa bilarna jag ägt. Det är inget politiskt ställningstagande.
Även min fru kör ibland och jag har inga problem med att ställa in ratten manuellt. Majoriteten av bilar i världen har manuell inställbar ratt.MSW skrev: ↑06 feb 2025 06:18Ställer in ratten? Varje gång frun har haft bilen. Är man ensam förare är det dock inget problem.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Zeekr 001 och Polestar 4 utmärker sig särskilt negativt med ryckiga assistans system, långsam infotainment som missar knapptryckningar ofta. Zeekr också det sämsta ljud han har hört i en bil tror jag han sa. BMW i5? utan frunk och med kardantunnel och trångt baksäte. Elkrok med ok dragvikt dock. Id7 med manuell inställbar ratt och gammaldags infotainment. Låg dragvikt också, Där de kan konkurrera är väl just med de där sensorerna för den som tycker det är det viktigaste. Flera av dem är snygga på utsidan måste jag iofs ge dom.
Vi har helt enkelt olika preferenser. Frågan var ställd ”Hur ofta ställer DU in ratten?”nek0 skrev: ↑06 feb 2025 06:22Även min fru kör ibland och jag har inga problem med att ställa in ratten manuellt. Majoriteten av bilar i världen har manuell inställbar ratt.MSW skrev: ↑06 feb 2025 06:18Ställer in ratten? Varje gång frun har haft bilen. Är man ensam förare är det dock inget problem.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.Teslasemitruck skrev: ↑05 feb 2025 21:22
Och ”jag vill inte köpa en Musk bil men jag kommer nog kanske ångra mig senare”![]()
Jag svarade hur ofta JAG gör det. Vi tycker olika. För MIG är det viktigt med stolar och ratt som går att programmera. Uppenbarligen inte för dig. Inget fel i det.
Tesla är de bästa bilarna jag ägt. Det är inget politiskt ställningstagande.
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Går givetvis justera ratten manuellt men har man vant sig med att ratten följer förarens profil känns det rätt fattigt att gå tillbaka till manuellt, i mitt fall har jag utöver att vi är tre förare med olika inställnkngar gjort en profil vid laddning som flyttar ratten och stol till ett viloläge för att slappa när man laddar och en profil som skjuter allt åt andra hållet när man vill sova bak i bilen.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 06:22Även min fru kör ibland och jag har inga problem med att ställa in ratten manuellt. Majoriteten av bilar i världen har manuell inställbar ratt.MSW skrev: ↑06 feb 2025 06:18Ställer in ratten? Varje gång frun har haft bilen. Är man ensam förare är det dock inget problem.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.Teslasemitruck skrev: ↑05 feb 2025 21:22
Och ”jag vill inte köpa en Musk bil men jag kommer nog kanske ångra mig senare”![]()
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
Själv kör han ju inte Tesla.mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Vad drar du för slutsats av att han nyligen köpte en BMW i4 M50?
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Låg bakom en Tesla MY igår och var nära på att ringa polisen för att jag trodde föraren var rattfull eller drogpåverkad. Men efter ett tag och efter några farthinder, så förstod jag att autopiloten var på.

Tesla Model S 90D
Han har väl kvar sin svarta Tesla? Han gjorde nyligen en video om att han kollade inbytespriser på den och att han skulle få för dåligt betalt för att byta. Men har han bytt så drar jag inga särskilda slutsatser kring det. Han verkade gilla BMW i5 trots kardantunnel avsaknad av frunk och högt pris. Det är nog den bilen jag hade kunnat tänka mig i stället för en Tesla också men den är dyr i förhållande till vad man får på en Tesla.Kriper skrev: ↑06 feb 2025 06:54Själv kör han ju inte Tesla.mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Model Y LR AWD -24
mussla skrev: ↑06 feb 2025 07:15Han har väl kvar sin svarta Tesla? Han gjorde nyligen en video om att han kollade inbytespriser på den och att han skulle få för dåligt betalt för att byta. Men har han bytt så drar jag inga särskilda slutsatser kring det. Han verkade gilla BMW i5 trots kardantunnel avsaknad av frunk och högt pris. Det är nog den bilen jag hade kunnat tänka mig i stället för en Tesla också men den är dyr i förhållande till vad man får på en Tesla.Kriper skrev: ↑06 feb 2025 06:54Själv kör han ju inte Tesla.mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Du blandar inte ihop med att den nu ska förvärma till andra leverantörer? Testade lite snabbt igår och då fick jag som vanligt bara Tesla-stationer.mikebike skrev: ↑05 feb 2025 10:57Punkt 9 är tydligen fixad i senaste uppdateringen. Jag har dock inte uppdaterat och laddar endast på SuC. Manuellt val saknas fortfarandeXyborg skrev: ↑05 feb 2025 10:46För vår del så ersatte vi Teslan med ett annat bilmärke, innan Musks beteende blev en faktor. Några av anledningarna stämmer överens med vad TS skrev i trådens första inlägg. Vi tittade efter en bil med större/bättre utformat lastutrymme än vår Model 3 eftersom vi fick barn. Vi undersökte och provkörde då Model Y och dess konkurrenter. Våra upplevda svagheter med Teslas model listas i ungefärlig ordning nedan.
1. Autopilot är sämre (åtminstone i vår användning) än motsvarande lösningar hos konkurrenterna, särskilt efter att radarn stängdes av/plockades bort.
2. Avsaknaden av parkeringssensorer på de nya modellerna
3. Högre bullernivå i bilen (detta var innan Juniper fanns - har inte testat den)
4. Motsvarigheten till 360-kamera är avsevärt sämre än en "riktig" 360-kamera i konkurrerande modeller
5. 10 mil till verkstad gör eventuella besök betydligt bökigare. Rangers väger upp till viss del, men vi behövde ändå in till verkstad 5-6 gånger under 3 år med en Model 3.
6. Avsaknad av andra bekväma funktioner som konkurrenter hade. T.ex. HUD, jalusi för att "stänga för" glastaket, ventilerade stolar m.m.
7. Obekväma stolar: för kort sittdyna, inget svankstöd på passagerarstolen, plast-skin som inte andas som enda klädselalternativ.
8. Kamera istället för regnsensor är ett skämt. Fungerar kasst på Teslan.
9. Teslas navigator föreslår bara Tesla-stationer och det går inte att justera till att den ska föreslå fler/andra leverantörer för laddstopp.
Sen dess har ju punkt 3 och 7 till viss del åtgärdats, vad det verkar. Men resten kvarstår mig veterligen. Dessutom kan man lägga till att Musk själv för egen del slutligen slagit spiken i kistan för Tesla som ett tänkbart alternativ när vi byter bil igen.
Vad beträffar punkt 6 så skulle jag helst slippa glastak helt. Jag saknar också lastförankring, nät/galler och min bil har inte ens insynsskydd.
Punkt 1. Jag använder inte ens AP, men farthållaren är också sämre än hos andra bilmärken
Model Y:s "skidlucka" har jag aldrig använt faktiskt, tror jag upptäckte att den ens fanns för några veckor sedan. En grej som Polestar 4 har löst bättre annars är att baksätet delas 40/60 och inte 60/40 som nästan alla andra bilar. Vi har vår dotter sittandes i höger bak och om man då behöver fälla sätet är det typ omöjligt att knäppa fast henne.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Model Y har ingen skidlucka, den har tredelat baksäte. Det innebär att det fortfarande går att sitta på ytterplatserna. Ett stort lyft jämfört med Model 3 (och andra bilmodeller) där man måste fälla en större del av baksätet för att få med sig skidor (eller bössor).Anderzzon skrev: ↑06 feb 2025 09:12Model Y:s "skidlucka" har jag aldrig använt faktiskt, tror jag upptäckte att den ens fanns för några veckor sedan. En grej som Polestar 4 har löst bättre annars är att baksätet delas 40/60 och inte 60/40 som nästan alla andra bilar. Vi har vår dotter sittandes i höger bak och om man då behöver fälla sätet är det typ omöjligt att knäppa fast henne.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det där är inte Peter Esse.Kriper skrev: ↑06 feb 2025 08:41mussla skrev: ↑06 feb 2025 07:15Han har väl kvar sin svarta Tesla? Han gjorde nyligen en video om att han kollade inbytespriser på den och att han skulle få för dåligt betalt för att byta. Men har han bytt så drar jag inga särskilda slutsatser kring det. Han verkade gilla BMW i5 trots kardantunnel avsaknad av frunk och högt pris. Det är nog den bilen jag hade kunnat tänka mig i stället för en Tesla också men den är dyr i förhållande till vad man får på en Tesla.Kriper skrev: ↑06 feb 2025 06:54Själv kör han ju inte Tesla.mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.Teslasemitruck skrev: ↑05 feb 2025 21:22

Ioniq 5 FE AWD
Ursäkta min sammanblandning av dessa individer.MrRun skrev: ↑06 feb 2025 09:20Det där är inte Peter Esse.Kriper skrev: ↑06 feb 2025 08:41mussla skrev: ↑06 feb 2025 07:15Han har väl kvar sin svarta Tesla? Han gjorde nyligen en video om att han kollade inbytespriser på den och att han skulle få för dåligt betalt för att byta. Men har han bytt så drar jag inga särskilda slutsatser kring det. Han verkade gilla BMW i5 trots kardantunnel avsaknad av frunk och högt pris. Det är nog den bilen jag hade kunnat tänka mig i stället för en Tesla också men den är dyr i förhållande till vad man får på en Tesla.Kriper skrev: ↑06 feb 2025 06:54Själv kör han ju inte Tesla.mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22
Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Vad drar du för slutsats av att han nyligen köpte en BMW i4 M50?![]()
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Första gången 001 testades var januari -24, den famösa videon med en massa oljud och varningar. Jag hämtade för övrigt vår bil dagen efter Peter och körde den 90 mil hem, i kyla ned till -30. Sedan dess tror jag vi fått fyra större uppdateringar och snart lär nästa komma indansande.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Mussla förmedlar därmed gammal info, för att inte ta mig på orden är det bättre Ni kollar Peters video från i höstas där han kör och jämför 001 med just P4. Den ger en bättre och mer relevant bild av aktuell status.
Bilens mjukvara är idag betydligt bättre än i januari -24. Fortfarande finns ett antal förbättringar som Zeekr kan göra för att optimera upplevelsen men vi börjar närma oss detaljnivå nu. Några problem med sensorer finns dock inte, de har fungerat klockrent från start

Länk till video (tror det är rätt):
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Responstiden för touch på skärmen är väl dock fortfarande riktigt dålig? Det var det sist jag körde iaf och Esse håller med i hans senaste video.roffe_s skrev: ↑06 feb 2025 09:35Första gången 001 testades var januari -24, den famösa videon med en massa oljud och varningar. Jag hämtade för övrigt vår bil dagen efter Peter och körde den 90 mil hem, i kyla ned till -30. Sedan dess tror jag vi fått fyra större uppdateringar och snart lär nästa komma indansande.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Mussla förmedlar därmed gammal info, för att inte ta mig på orden är det bättre Ni kollar Peters video från i höstas där han kör och jämför 001 med just P4. Den ger en bättre och mer relevant bild av aktuell status.
Bilens mjukvara är idag betydligt bättre än i januari -24. Fortfarande finns ett antal förbättringar som Zeekr kan göra för att optimera upplevelsen men vi börjar närma oss detaljnivå nu. Några problem med sensorer finns dock inte, de har fungerat klockrent från start![]()
Som sagt, har man en barnstol på högerplatsen är det nästan omöjligt att knäppa bältet när mittdelen är fälld. Då föredrar jag lösningen i Polestar.mikebike skrev: ↑06 feb 2025 09:19Model Y har ingen skidlucka, den har tredelat baksäte. Det innebär att det fortfarande går att sitta på ytterplatserna. Ett stort lyft jämfört med Model 3 (och andra bilmodeller) där man måste fälla en större del av baksätet för att få med sig skidor (eller bössor).Anderzzon skrev: ↑06 feb 2025 09:12Model Y:s "skidlucka" har jag aldrig använt faktiskt, tror jag upptäckte att den ens fanns för några veckor sedan. En grej som Polestar 4 har löst bättre annars är att baksätet delas 40/60 och inte 60/40 som nästan alla andra bilar. Vi har vår dotter sittandes i höger bak och om man då behöver fälla sätet är det typ omöjligt att knäppa fast henne.
Nej, jag tycker även den har blivit bättre i v1.2.1b . För det första har den där vansinnigt långa uppstartstiden som tidigare fanns reducerats till kanske 2-3 sekunder vid uppstart, därutöver tycker jag skärmen reagerar rimligt snabbt vid touch. Vi har ju även en Polestar 2 -21, skulle säga att responstiden är likvärdig nu. Men som sagt - det är en personlig bedömning utifrån mina preferenser.T4s skrev: ↑06 feb 2025 09:37Responstiden för touch på skärmen är väl dock fortfarande riktigt dålig? Det var det sist jag körde iaf och Esse håller med i hans senaste video.roffe_s skrev: ↑06 feb 2025 09:35Första gången 001 testades var januari -24, den famösa videon med en massa oljud och varningar. Jag hämtade för övrigt vår bil dagen efter Peter och körde den 90 mil hem, i kyla ned till -30. Sedan dess tror jag vi fått fyra större uppdateringar och snart lär nästa komma indansande.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.Teslasemitruck skrev: ↑05 feb 2025 21:22
Bilens mjukvara är idag betydligt bättre än i januari -24. Fortfarande finns ett antal förbättringar som Zeekr kan göra för att optimera upplevelsen men vi börjar närma oss detaljnivå nu. Några problem med sensorer finns dock inte, de har fungerat klockrent från start![]()
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Berätta mer. Det är nyheter för mig.Skyltspurtaren skrev: ↑05 feb 2025 17:04Har ni som är med och diskuterar torkarautomatikens brister verkligen uppdaterat bilen till senaste mjukvaran?
Numera är det ju enkelt att justera upp känsligheten genom att trycka en gång i autoläge [...]
Vad är det man trycker på i autoläget för att justera känsligheten? Och hur gör man om man senare vill justera ner känsligheten?
Jag har problemet att torkarna går på högsta hastigheten vid duggregn om de är i auto.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Inte upp till mig att svara men jag vill minnas att det nämndes i ändringsloggarna för ett tag sen. Att när torkarautomatiken är aktiv och föraren ändå duttar extra på torkknappen så höjs känsligheten. Men jag kan inte påstå att jag märkt någon förbättring trots ivrigt duttande. Och att sänka känsligheten finns mig veterligen ingen funktion för.Nicke Nyfiken skrev: ↑06 feb 2025 10:41Berätta mer. Det är nyheter för mig.Skyltspurtaren skrev: ↑05 feb 2025 17:04Har ni som är med och diskuterar torkarautomatikens brister verkligen uppdaterat bilen till senaste mjukvaran?
Numera är det ju enkelt att justera upp känsligheten genom att trycka en gång i autoläge [...]
Vad är det man trycker på i autoläget för att justera känsligheten? Och hur gör man om man senare vill justera ner känsligheten?
Jag har problemet att torkarna går på högsta hastigheten vid duggregn om de är i auto.
-
mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
[…] BMW i5? utan frunk och med kardantunnel och trångt baksäte. Elkrok med ok dragvikt dock. [Min u.] […

Det sa han ju inte. Han säger att om/när framsätet utför instegshjälp och kör tillbaka sätet, då blir det trångt för honom om han så att säga sitter bakom sig själv. Men hur lång tid handlar det om? Kan väl max handla om 1-3 sekunder innan stolen kör fram igen – eller? Han avslutar ju sekvensen i baksätet med att säga: "En sitter mkt bra här bak."…
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Nicke Nyfiken skrev: ↑06 feb 2025 10:41Berätta mer. Det är nyheter för mig.Skyltspurtaren skrev: ↑05 feb 2025 17:04Har ni som är med och diskuterar torkarautomatikens brister verkligen uppdaterat bilen till senaste mjukvaran?
Det är sedan någon uppdatering bakåt (~ 3-6 månader sedan).
Men känsligheten justeras inte upp utan när man trycker ofta nog går den över i intervalltorkning - vilket generellt är kass eftersom det ofta bra regna lite/duggar när detta sker och man trycker därför att sensorsystemet är för dåligt och inte upptäcker att rutan måste torkas. Trycker man fler ggr för att hjälpa går den över till ett snabbare intervall.
När intervall går på torkar den då för ofta och man måste manuellt gå in och ställa om till Auto eller Off. Det har alltså blivit mer jobb för föraren när de utvecklat automatiken

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
Har inte VW höjt dragvikten på ID.7 sen Esse gjorde den videon?…mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
[…] Id7 med manuell inställbar ratt och gammaldags infotainment. Låg dragvikt också, Där de kan konkurrera är väl just med de där sensorerna för den som tycker det är det viktigaste. Flera av dem är snygga på utsidan måste jag iofs ge dom. [Min u.]
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
1200 kg som kan utökas efter köp till 1400 kg enligt Elbilsmagasinet.SwedishAdvocate skrev: ↑06 feb 2025 11:06Har inte VW höjt dragvikten på ID.7 sen Esse gjorde den videon?…mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
[…] Id7 med manuell inställbar ratt och gammaldags infotainment. Låg dragvikt också, Där de kan konkurrera är väl just med de där sensorerna för den som tycker det är det viktigaste. Flera av dem är snygga på utsidan måste jag iofs ge dom. [Min u.]
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Frugan och jag har olika inställningar och vi turas om att köra bilen.nek0 skrev: ↑06 feb 2025 05:47Zeekr 001 testade han i somras. Hur många uppdateringar har bilen fått sedan sommaren 2024?mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Model Y LR AWD -24
Ja, på den fyrhjulsdrivna. Den tvåhjulsdrivna är 1000 kg som kan utökas till 1200kg.Electron skrev: ↑06 feb 2025 11:141200 kg som kan utökas efter köp till 1400 kg enligt Elbilsmagasinet.SwedishAdvocate skrev: ↑06 feb 2025 11:06Har inte VW höjt dragvikten på ID.7 sen Esse gjorde den videon?…mussla skrev: ↑05 feb 2025 22:22Jag är har varit hemma från jobbet med en förkylning och fördrivit tid genom att kika på tester på Peter Esses kanal. Jag tycker ingen av bilarna jag såg på kommer upp på samma nivå som Tesla totalt sett.
Där är Model Y bättre med 1600 kg från början. Viktigt för mig som drar hästsläp.
Model Y LR AWD -24