Jag menar att vara medlem i Teslaklubben indirekt är en röst på team Elon om man nu ser den kopplingen så starkt som en del gör. Elon äger ju inte våra bilar heller så att sälja vidare en redan såld bil är ett rätt dåligt sätt att visa missnöje på, undvika köpa nytt är det enda som biter i så fall. Klubbar/intresseorganisationer osv mäts i antal medlemmar oavsett om man är en kritisk medlem eller ej och då tänker jag att man inte vill vara en del av den statistiken.gjohansson skrev: ↑23 feb 2025 22:09Äger Elon forumet? Då skall jag avregga mig direkt!Earplugged skrev: ↑23 feb 2025 21:58Men att vara med i Teslaklubben och hänga i forumet går bra? Är man sådan motståndare att man säljer sin bil borde man väl löpa linan ut och avregistrera sig ifrån forumet?
Skämt åsido är det faktiskt Tibor som äger forumet och han har väl inte gjort något dumt alls?
Dekal på bakrutan
Moderator: Redaktion
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Re: Dekal på bakrutan
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
Det är väl en jävla skillnad på om man köpt en Tesla 2019 och köpa en ny nu? Om man nu ska lägga etiska och politiska aspekter på sitt bilköp.
Ju fler som visar öppet sitt missnöje mot Muskovitch som VD och inte vill ha med hans saker att göra: det kommer få effekter.
Jag hade nog kunnat ha kvar min m3 lr-21. Åt år till. Men jag har tagit ställning.
Over-n-out
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Ursäkta (igen), men skulle du inte avregistrera dig och avsluta ditt korståg mot Tesla? Jag hoppas att du får trevliga stunder på något mysigt Mercedesforum och slipper riva upp känslomässiga sår av ditt tidigare bilägande genom att högt och lågt sprida teslahat på detta märkesforum. Låt oss alla fanboys som hänger här ha vår lilla bubbla och prata om det vi gillar - våra bilar. Kram på dig!Electron skrev: ↑24 feb 2025 07:17
Ju fler som visar öppet sitt missnöje mot Muskovitch som VD och inte vill ha med hans saker att göra: det kommer få effekter.
Jag hade nog kunnat ha kvar min m3 lr-21. Åt år till. Men jag har tagit ställning.
Over-n-out
Tesla är de bästa bilarna jag ägt. Det är inget politiskt ställningstagande.
-
Medlemsstatistiken på ett sånt här forum är busenkel för div. aktörer att manipulera. Men det kanske inte alla förstår – vad vet jag?…Earplugged skrev: ↑24 feb 2025 06:48Jag menar att vara medlem i Teslaklubben indirekt är en röst på team Elon om man nu ser den kopplingen så starkt som en del gör. Elon äger ju inte våra bilar heller så att sälja vidare en redan såld bil är ett rätt dåligt sätt att visa missnöje på, undvika köpa nytt är det enda som biter i så fall. Klubbar/intresseorganisationer osv mäts i antal medlemmar oavsett om man är en kritisk medlem eller ej och då tänker jag att man inte vill vara en del av den statistiken.gjohansson skrev: ↑23 feb 2025 22:09Äger Elon forumet? Då skall jag avregga mig direkt!Earplugged skrev: ↑23 feb 2025 21:58Men att vara med i Teslaklubben och hänga i forumet går bra? Är man sådan motståndare att man säljer sin bil borde man väl löpa linan ut och avregistrera sig ifrån forumet?
Skämt åsido är det faktiskt Tibor som äger forumet och han har väl inte gjort något dumt alls?
Sen framgår det sen en tid tillbaka rätt tydligt av inläggen i de aktiva trådarna på det här forumet att det finns 'rätt mkt' kritik mot Elon… Extremt berättigad kritik IMO.
EDIT:
Apropå det här med svenska elbilsforum…
viewtopic.php?t=37179
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Förslag på dekal som borde sälja som smör - ”Jag är så rädd för att någon ska tro att jag har en avvikande åsikt att jag måste köpa en dekal och klistra på bakrutan - Heja Sverige!”.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Det är ett högljutt fåtal medlemmar som ältar samma sak om och om igen i vareviga tråd.SwedishAdvocate skrev: ↑24 feb 2025 08:00Sen framgår det sen en tid tillbaka rätt tydligt av inläggen i de aktiva trådarna på det här forumet att det finns 'rätt mkt' kritik mot Elon… Extremt berättigad kritik IMO.
MYLR (Juniper) -25
Jag och många med mig har också tagit ställning. Vi älskar vår bil och bryr oss mindre över vad Elon sysslar med oavsett om han gör rätt eller fel.Electron skrev: ↑24 feb 2025 07:17
Over-n-out
Vi önskar också slippa alla Tesla och Elon haters i alla trådar. Det finns en Elon tråd för alla som vill diskutera Elon. Tack på förhand!
MY RWD Vit 2023
Amen! Varför kan inte alla som INTE är intresserade sv Tesla låta oss som är det (läs fanboy om ni vill) vara i vår ”lilla bubbla” så vi kan utbyta tankar och tips om fördelar och problem med våra bilar. Vi VET redan att torkarautomatiken och autopiloten har mycket kvar att önska. Men helljusautomatiken med Matrix fungerar utan problem - i varje fall i min bil.Freez skrev: ↑24 feb 2025 11:22Jag och många med mig har också tagit ställning. Vi älskar vår bil och bryr oss mindre över vad Elon sysslar med oavsett om han gör rätt eller fel.Electron skrev: ↑24 feb 2025 07:17
Over-n-out
Vi önskar också slippa alla Tesla och Elon haters i alla trådar. Det finns en Elon tråd för alla som vill diskutera Elon. Tack på förhand!
Tesla är de bästa bilarna jag ägt. Det är inget politiskt ställningstagande.
Jag tycker elon är en idiot och att tesla är ett skitföretag, det tyckte jag redan när jag köpte min bil, men det är väl inte därför man hänger här ? ibland verkar vissa tro att detta är nån elon fan club och blir otroligt upprörda över folk som har avvikande åsikt eller vågar kritisera saker som är dåliga.MSW skrev: ↑24 feb 2025 11:27Amen! Varför kan inte alla som INTE är intresserade sv Tesla låta oss som är det (läs fanboy om ni vill) vara i vår ”lilla bubbla” så vi kan utbyta tankar och tips om fördelar och problem med våra bilar. Vi VET redan att torkarautomatiken och autopiloten har mycket kvar att önska. Men helljusautomatiken med Matrix fungerar utan problem - i varje fall i min bil.
Varför är det så svårt att acceptera att de flesta(?) är här för att diskutera bilen dom äger, på gott och ont.
Jag stör mej MYCKET mer på allt gnällande så fort någon säger ett enda negativt ord, genast ska folk skriva flera störande inlägg med gnäll om att "sÄlJ bILeN Då!!!!111" och hylla deras husgud elon... Detat stör MYCKET mer.
Det lustiga är att de flesta "Tesla fanboys" egentligen, troligtvis, är "Elon fanboys" och att kritiken mot Elon är värre än kritiken att Tesla inte är en fulländad bil... Rätt eller fel men tycker mig kunna skönja det i varje fall.
Tesla fanboys som har lärt sig frasen "man måste kunna skilja på sak och person" är förmodligen ganska verklighetsfrånvända alternativt har tagit på sig skygglapparna och är nöjda med det. Varför behöva tänka på obehagliga saker när allt är så bra som det är, typ. Kan också vara så att många fanboys tycker allt Elon gör är bra oavsett vad han gör.
Hade varit intressant att veta hur dessa personer skulle resonera om tex ett företag tar fram bra och prisvärd saker och säljer men där alla vet att pengarna går direkt ner i tex Putins eller Kim Jong-un's djupa fickor... Är det samma sak som gäller då - att man måste kunna skilja på sak och person?
Tesla fanboys som har lärt sig frasen "man måste kunna skilja på sak och person" är förmodligen ganska verklighetsfrånvända alternativt har tagit på sig skygglapparna och är nöjda med det. Varför behöva tänka på obehagliga saker när allt är så bra som det är, typ. Kan också vara så att många fanboys tycker allt Elon gör är bra oavsett vad han gör.
Hade varit intressant att veta hur dessa personer skulle resonera om tex ett företag tar fram bra och prisvärd saker och säljer men där alla vet att pengarna går direkt ner i tex Putins eller Kim Jong-un's djupa fickor... Är det samma sak som gäller då - att man måste kunna skilja på sak och person?
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Undrar bara om alla VW ägare har dekal om Hitler. Det tror jag inte
Jag kör Tesla pga att det är en superbra bil (eller hittills varit det iaf). Struntar i det Elon säger eller gör. Jag hatar honom i alla fall inte

Jag kör Tesla pga att det är en superbra bil (eller hittills varit det iaf). Struntar i det Elon säger eller gör. Jag hatar honom i alla fall inte

Du vet väl att man måste kunna skilja på Elon och person. Det Elon gör är rätt men om någon annan gör samma sak är det fel så in i h-vete.Nikk skrev: ↑27 feb 2025 10:55Det lustiga är att de flesta "Tesla fanboys" egentligen, troligtvis, är "Elon fanboys" och att kritiken mot Elon är värre än kritiken att Tesla inte är en fulländad bil... Rätt eller fel men tycker mig kunna skönja det i varje fall.
OBS ironi från min sida men allvar från många andra.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Om du köper en VW stöder du inte Hitler. Om du köper en Tesla stöder du Musks politiska kampanj.
-
Det var ju ett tag sen senast, men jag minns att Tibor skrivit att det finns anställda på Tesla som läser på det här forumet. Skulle ju inte förvåna mig om det även finns X antal av deras numera ~346 anställda som sen Y tid tillbaka även har tillåtelse från Elon att skriva…Nikk skrev: ↑27 feb 2025 10:55Det lustiga är att de flesta "Tesla fanboys" egentligen, troligtvis, är "Elon fanboys" och att kritiken mot Elon är värre än kritiken att Tesla inte är en fulländad bil... Rätt eller fel men tycker mig kunna skönja det i varje fall.
Skulle heller inte förvåna om det även finns andra 'intresseorganisationer' som också är inne på forumet och skriver…
https://www.allabolag.se/foretag/tm-swe ... TQ9EI5YCZW
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Då väljer jag att stödja Musks politiska kampanj i så fall

Mig veterligen så är Hitler död sen länge och att VW inte har särskilt mycket med Hitler att göra sen många år.
Väldigt märkligt att dra en sådan parallell men det är klart många människor tar till vad som helst för att rättfärdiga mindre bra dagsaktuella företeelser…
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Om man gör en såpass hård koppling så är det rätt mycket man i såfall stödjer om man kör Tesla, våra fackorganisationer bland annat som investerat i bolaget och gjort stora vinster, alla indexfonder med exponering mot USA har stora belopp investerade och när kursen går ner kommer det påverka oss alla på ett eller annat sätt.
Om jag närmade mig pension skulle jag vara lite orolig för pensionsplaceringarna....
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
Vet inte vad du menar med "hård koppling" men det är ett enkelt faktum. Musks politiska makt bygger helt på hans förmögenhet och varje såld Tesla är en byggsten i hans förmögenhet.Earplugged skrev: ↑27 feb 2025 12:40Om man gör en såpass hård koppling så är det rätt mycket man i såfall stödjer om man kör Tesla, våra fackorganisationer bland annat som investerat i bolaget och gjort stora vinster, alla indexfonder med exponering mot USA har stora belopp investerade och när kursen går ner kommer det påverka oss alla på ett eller annat sätt.
Om jag närmade mig pension skulle jag vara lite orolig för pensionsplaceringarna....
Folk kommer ju säga sak om Musk om ett par decennier. "Det var då det". Paralleller finns ju för att dra dem

Funderar på att trycka nåt i stil med denna
Är det några som är sugna på att hänga på?
Är det några som är sugna på att hänga på?
-
Re: Dekal lite längre ner på typ stötfångaren
Såg en vit 3 Högland idag på motorvägen i närheten av Malmö. Den hade en rad med svart text på bakre kofångaren – typ precis över det svarta plastpartiet längst ner. Kan inte svära på att jag kommer ihåg exakt vad det stod nu, men det var något i stil med:
'I bought this car before Elon went crazy.' eller 'I bought this car before Elon went completely crazy.'
För illustrationssyfte:

'I bought this car before Elon went crazy.' eller 'I bought this car before Elon went completely crazy.'
För illustrationssyfte:

Hade jag en bil med texten TESLA på bakluckan hade jag flyttat om bokstäverna till STALE....SwedishAdvocate skrev: ↑04 mar 2025 19:19Såg en vit 3 Högland idag på motorvägen i närheten av Malmö. Den hade en rad med svart text på bakre kofångaren – typ precis över det svarta plastpartiet längst ner. Kan inte svära på att jag kommer ihåg exakt vad det stod nu, men det var något i stil med:
För illustrationssyfte:
![]()
En helt ny dimension av dekalEkholm skrev: ↑04 mar 2025 21:49Hade jag en bil med texten TESLA på bakluckan hade jag flyttat om bokstäverna till STALE....SwedishAdvocate skrev: ↑04 mar 2025 19:19Såg en vit 3 Högland idag på motorvägen i närheten av Malmö. Den hade en rad med svart text på bakre kofångaren – typ precis över det svarta plastpartiet längst ner. Kan inte svära på att jag kommer ihåg exakt vad det stod nu, men det var något i stil med:
För illustrationssyfte:
![]()
https://electrek.co/2025/03/03/tesla-ow ... rojectors/