Ford Mustang mach e
Moderator: Redaktion
Re: Ford Mustang mach e
Det är nog standard 18” på vinter och 19” på sommardäcken.
Jag tror att kampanjen fortsätter, men det märks att färre och färre väljer RWD och Standard Range. Det är de bilarna som är kvar och har varit kvar längst i lager.
Om nu kampanjen fortsätter så är det bästa att gå in till en Hedinsäljare och berätta exakt vad man vill ha. Det är många bilar som inte kommer upp på hemsidan!
Jag har nu kört min AWD Long range i en månad och är supernöjd! Jag var nära på att köpa en med standard range men tack gode gud att jag INTE valde standard range batteriet! De extra 50k som man lägger på long range är väl värt det. Körde E6 ca 22 mil och hade fortfarande 40% kvar på batteriet och 120km kvar att köra om man nu går på den infon. Jag la mig i 105-108 km/h hela vägen och det kom man långt på. När man lägger sig i 120 km/h får man nog räkna med att batteriet slukar lite (eller ganska mycket) extra! Så har man inte särskilt bråttom när man är ute med familjen så håller batteriet långt! Nu var det 1-5 grader när jag körde så jag ska låta det vara osagt hur mycket el den drar när det är -10..
Jag tror att kampanjen fortsätter, men det märks att färre och färre väljer RWD och Standard Range. Det är de bilarna som är kvar och har varit kvar längst i lager.
Om nu kampanjen fortsätter så är det bästa att gå in till en Hedinsäljare och berätta exakt vad man vill ha. Det är många bilar som inte kommer upp på hemsidan!
Jag har nu kört min AWD Long range i en månad och är supernöjd! Jag var nära på att köpa en med standard range men tack gode gud att jag INTE valde standard range batteriet! De extra 50k som man lägger på long range är väl värt det. Körde E6 ca 22 mil och hade fortfarande 40% kvar på batteriet och 120km kvar att köra om man nu går på den infon. Jag la mig i 105-108 km/h hela vägen och det kom man långt på. När man lägger sig i 120 km/h får man nog räkna med att batteriet slukar lite (eller ganska mycket) extra! Så har man inte särskilt bråttom när man är ute med familjen så håller batteriet långt! Nu var det 1-5 grader när jag körde så jag ska låta det vara osagt hur mycket el den drar när det är -10..
Det enda jag har att anmärka på just nu är bagageinsynsskyddet som aldrig vill hänga kvar på sin plats och som ser lite billigt ut då det är tygaktigt. Jag vet inte hur hållbarheten är men det känns som ath det skyddet skulle kunna gå sönder lätt.
Sen av någon anledning känns det som att backapeglarna är väldigt små
Men i övrigt får bilen toppbetyg!
Vad säger ni andra mach-e ägare om bagageinsynsskyddet och backspelglarna?
Sen av någon anledning känns det som att backapeglarna är väldigt små
Men i övrigt får bilen toppbetyg!
Vad säger ni andra mach-e ägare om bagageinsynsskyddet och backspelglarna?
Små backspeglar minskar luftmotståndet. prova att sticka ut handen när du håller 110
Då har det sin förklaring såklart
Då var det bara bagageinsynsskyddet kvar att anmärka på

Då var det bara bagageinsynsskyddet kvar att anmärka på

Ja insynsskyddet är väldigt tunt och lätt, för och nackdelar med det såklart.
Men när man hänger det på plats så ska det klickas i ganska hårt i bagageluckan om det är så att de inte klickas i ordentligt? Kanske fäste är slitna och behöva bytas?
Jag märker inga problem att det trillar av och jag måste trycka till väldigt hårt för att den ska fästa.
Har inte tänkt på att det ska tryckas in ordentligt i bakluckan. Ska testa detta!
Igår sålde jag min Mustang, gjorde en riktig långkörning för att möta köparen och måste säga att jag blev imponerad av den.
Blue Cruise gjorde ett fantastiskt jobb!
Första etappen kom jag 33,6mil med 5,5% i batteriet kvar Stanna och ladda ( ingen paradgren men helt ok)
Fortsatte sen och körde 62mil totalt på 5,30 i körtid plus ett laddstopp på 45min
Sen kan jag titulera detta som en av mina bättre bilköp! Köpte för 449” och sålde för 499” körde 1800mil med den på 5 månader …. Även nya köparen gjorde en bra affär då!
Blev en Kia ev9 för min del
Första etappen kom jag 33,6mil med 5,5% i batteriet kvar Stanna och ladda ( ingen paradgren men helt ok)
Fortsatte sen och körde 62mil totalt på 5,30 i körtid plus ett laddstopp på 45min
Sen kan jag titulera detta som en av mina bättre bilköp! Köpte för 449” och sålde för 499” körde 1800mil med den på 5 månader …. Även nya köparen gjorde en bra affär då!
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
2,5 kWh/mil är imponerande?Macki skrev: ↑13 apr 2025 21:16Igår sålde jag min Mustang, gjorde en riktig långkörning för att möta köparen och måste säga att jag blev imponerad av den.
Första etappen kom jag 33,6mil med 5,5% i batteriet kvar
IMG_3896.jpeg
Stanna och ladda ( ingen paradgren men helt ok)
IMG_3907.jpeg
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Inte? Enbart Motorväg, fuktig vägbana, ”kallt” ute ca 8plus, vinterdäck. Det tycker jag är riktigt bra, ingen värmepump heller.mikebike skrev: ↑14 apr 2025 07:212,5 kWh/mil är imponerande?Macki skrev: ↑13 apr 2025 21:16Igår sålde jag min Mustang, gjorde en riktig långkörning för att möta köparen och måste säga att jag blev imponerad av den.
IMG_3896.jpeg
IMG_3907.jpeg
- mikebike
- Teslaägare
Min bil drar mindre med vinterdäck än med sommardäck.Macki skrev: ↑14 apr 2025 09:14Inte? Enbart Motorväg, fuktig vägbana, ”kallt” ute ca 8plus, vinterdäck. Det tycker jag är riktigt bra, ingen värmepump heller.mikebike skrev: ↑14 apr 2025 07:212,5 kWh/mil är imponerande?Macki skrev: ↑13 apr 2025 21:16Igår sålde jag min Mustang, gjorde en riktig långkörning för att möta köparen och måste säga att jag blev imponerad av den.
IMG_3896.jpeg
IMG_3907.jpeg
Inga aerokapslar på vare sig vinter- eller sommarhjul.
2,5 kWh per mil är vad jag förväntar mig på torsdag, motorvägskörning med två cyklar på taket.

Överväger att byta min M3P till fördel för en Mustang. Provkörde nu i helgen, gillade verkligen bilen.
Det jag funderar på är om det är värt att vänta på 2025 årsmodell med luftvärmepump?
Det jag funderar på är om det är värt att vänta på 2025 årsmodell med luftvärmepump?
- mikebike
- Teslaägare
Ja, om inte lagerbilar utan är mycket billigare.
Precis, har faktiskt inte sett några priser för 2025 än. Får forska lite i saken.