0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Moderator: Redaktion
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Norge har fått upp farten på Y men de kanske är mindre pk. Gissar att trump/musk kommer ligga som en våt filt över tsla i västeuropa några år oavsett nollränta.
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Fortfarande en extra kostnad med adderad teknik jämfört med pre-facelift.T4s skrev: ↑28 apr 2025 11:29Samma som Model 3, säkert för att få ner COGS.Fredrik j skrev: ↑28 apr 2025 10:58Man har ju också stoppat i lite nya artiklar. Ventilerade stolar och baksätesdisplay kostar ju t.ex. rimligen lite mer jämfört med pre-facelift.manneson skrev: ↑28 apr 2025 10:48Är ju inget problem för Tesla egentligen.
De kan ju höja priset för att täcka kostnaden.
De höjde väl priset på Juniper nu tex.
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Hur fungerar det med inbytesbil hos Tesla? Finns det nån möjlighet att lämna befintlig bil vid köp av ny Model Y?
Kör: model Y Performance Midnight Silver Quicksilver
- Oscar11
- Teslaägare
- Inlägg: 277
- Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Klart du kan det. Men du får räkna med ett betydligt sämre pris än om du säljer på kvd…
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Visst ”kan” Tesla höja sina priser, problemet är väl att efterfrågan redan är för låg, det är ju därför de sänker räntorna.manneson skrev: ↑28 apr 2025 10:48Är ju inget problem för Tesla egentligen.
De kan ju höja priset för att täcka kostnaden.
De höjde väl priset på Juniper nu tex.
Att höja priserna sänker rimligen efterfrågan igen.
Men visst, alltid lurar man någon om man höjer priset o sänker räntan motsvarande samtidigt. Månadsbetalningen kan ju se lägre ut om man inte tar hänsyn till kontantinsats och restvärde.
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Ja vi fick superbra för vår Toyota ch-r när vi bytte in den hos Tesla.
Marcus
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Crap, redan stor skillnad på värde kontra rest av lån på kvd, så det får väl bli att köra vidare

Kör: model Y Performance Midnight Silver Quicksilver
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Inbytespriset var nog extra kryddat under feb-mars för att öka försäljningen, en dold rabatt. Nu när nollräntan finns är det möjligt att inbytespriserna inte är lika bra. Men testa och begär en inbytesoffert.
Elbilist sedan 2014
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Vi som beställde nya Y från början. Får vi nå erbjudande också eller är det bara å betala ca4% räntan å vara glad 
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 4143
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Bara svälja och vara glad och tänka att man sponsrar elon

3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- krabbanidag
- Teslaägare
- Inlägg: 88
- Blev medlem: 25 mar 2025 06:18
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Nej, men kan du sälja bilen direkt på Blocket med 20-30K rabatt jmf med vad du betalade i nybilspris till någon ”cash buyer” så kan du komma undan bra på arbitraget. Gäller att agera snabbt dock, du kan bli enda Junipern på andrahandsmarknaden idag

Plocka ut en ny med nollränta så sparar du pengar i längden, även om du säljer med 30k förlust.
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Har du plockat ut bilen och det inte är inom 2v ånger-perioden är det bara att svälja och se glad ut.
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Jag har tidigare varit sugen på att skaffa en Tesla men har velat fram och tillbaka. Just nu har jag en Mercedes GLC 250 från 2015/16, som jag har ägt i snart fem år. Den har gått totalt 15 500 mil och är helt avbetalad. Nu börjar det kännas som att det är dags att byta bil – gärna till något med större bagageutrymme. I övrigt är både jag och familjen nöjda. Det är en bil som är väldigt skön att köra, har god komfort och ligger bra på vägen. Det enda jag egentligen saknar är modernare teknik, så ett byte kommer att ske förr eller senare.
Jag såg kampanjen för nya Model Y och fastnade faktiskt för designen – särskilt i Quicksilver-utförandet, som jag tycker är riktigt snyggt. Jag har varit i kontakt med en säljare på Tesla och kollat vad jag kan få i inbyte för min bil. De erbjuder cirka 205 000 kronor, vilket är ungefär i nivå med vad jag skulle få hos andra återförsäljare. Möjligen skulle jag få ut någon tusenlapp mer privat, men om jag bestämmer mig för en Model Y känns det enklare att göra allt via Tesla – det är inte så stor skillnad i pengar.
Jag ska in och testköra bilen imorgon (fredag), så då får jag känna efter ordentligt. Vi kör sällan långa sträckor – det händer kanske någon gång om året – så jag är inte särskilt orolig för räckvidden. Vid de tillfällen vi kör långt brukar vi ändå pausa 1,5 till 3 timmar, så det känns inte som ett hinder.
Jag tänker mig att behålla nästa bil i 3–5 år. Det jag funderar på nu är vilket upplägg som är mest fördelaktigt – 36 eller 60 månader? Det jag tittar på är en Model Y Long Range AWD i Quicksilver med 19-tumsfälgar och vinterdäck. Priset landar på 707 090 kr. Det är så klart mycket pengar, men med 0 % nominell ränta, en kontantinsats på 205 000 kr och 1 500 mil per år landar månadskostnaden på 3 418 kr vid 60 månader, eller 3 732 kr vid 36 månader – förutsatt att räntan inte förändras.
Tesla räknar med ett restvärde på 42 % efter 60 månader, vilket faktiskt känns realistiskt baserat på hur bilarna ligger ute till försäljning i dag (även om det såklart beror på körsträcka och skick). Modeller från 2023/2024 ligger på cirka 400–500 000 kr, medan 2021/2022 ligger runt 300–400 000 kr. Värdeminskningen verkar alltså inte vara värre än för andra bilar. Det verkar heller inte skilja så mycket mellan 36 och 60 månader totalt sett, med tanke på hur restvärdet är satt.
Mitt inbyte på 205 000 kr "äts upp" oavsett vilket alternativ jag väljer, förutsatt att jag har räknat rätt. Så nu blev jag osäker om det verkligen är värt ett inbyte. Aja spännande vilket fall som helst, första Teslan som jag sitter i och kommer få provköra imorgon!
Jag såg kampanjen för nya Model Y och fastnade faktiskt för designen – särskilt i Quicksilver-utförandet, som jag tycker är riktigt snyggt. Jag har varit i kontakt med en säljare på Tesla och kollat vad jag kan få i inbyte för min bil. De erbjuder cirka 205 000 kronor, vilket är ungefär i nivå med vad jag skulle få hos andra återförsäljare. Möjligen skulle jag få ut någon tusenlapp mer privat, men om jag bestämmer mig för en Model Y känns det enklare att göra allt via Tesla – det är inte så stor skillnad i pengar.
Jag ska in och testköra bilen imorgon (fredag), så då får jag känna efter ordentligt. Vi kör sällan långa sträckor – det händer kanske någon gång om året – så jag är inte särskilt orolig för räckvidden. Vid de tillfällen vi kör långt brukar vi ändå pausa 1,5 till 3 timmar, så det känns inte som ett hinder.
Jag tänker mig att behålla nästa bil i 3–5 år. Det jag funderar på nu är vilket upplägg som är mest fördelaktigt – 36 eller 60 månader? Det jag tittar på är en Model Y Long Range AWD i Quicksilver med 19-tumsfälgar och vinterdäck. Priset landar på 707 090 kr. Det är så klart mycket pengar, men med 0 % nominell ränta, en kontantinsats på 205 000 kr och 1 500 mil per år landar månadskostnaden på 3 418 kr vid 60 månader, eller 3 732 kr vid 36 månader – förutsatt att räntan inte förändras.
Tesla räknar med ett restvärde på 42 % efter 60 månader, vilket faktiskt känns realistiskt baserat på hur bilarna ligger ute till försäljning i dag (även om det såklart beror på körsträcka och skick). Modeller från 2023/2024 ligger på cirka 400–500 000 kr, medan 2021/2022 ligger runt 300–400 000 kr. Värdeminskningen verkar alltså inte vara värre än för andra bilar. Det verkar heller inte skilja så mycket mellan 36 och 60 månader totalt sett, med tanke på hur restvärdet är satt.
Mitt inbyte på 205 000 kr "äts upp" oavsett vilket alternativ jag väljer, förutsatt att jag har räknat rätt. Så nu blev jag osäker om det verkligen är värt ett inbyte. Aja spännande vilket fall som helst, första Teslan som jag sitter i och kommer få provköra imorgon!
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
60 givetvis, finns inga nackdelar med det. Du kan alltid betala av snabbare om du vill.doccia skrev: ↑01 maj 2025 16:54Jag har tidigare varit sugen på att skaffa en Tesla men har velat fram och tillbaka. Just nu har jag en Mercedes GLC 250 från 2015/16, som jag har ägt i snart fem år. Den har gått totalt 15 500 mil och är helt avbetalad. Nu börjar det kännas som att det är dags att byta bil – gärna till något med större bagageutrymme. I övrigt är både jag och familjen nöjda. Det är en bil som är väldigt skön att köra, har god komfort och ligger bra på vägen. Det enda jag egentligen saknar är modernare teknik, så ett byte kommer att ske förr eller senare.
Jag såg kampanjen för nya Model Y och fastnade faktiskt för designen – särskilt i Quicksilver-utförandet, som jag tycker är riktigt snyggt. Jag har varit i kontakt med en säljare på Tesla och kollat vad jag kan få i inbyte för min bil. De erbjuder cirka 205 000 kronor, vilket är ungefär i nivå med vad jag skulle få hos andra återförsäljare. Möjligen skulle jag få ut någon tusenlapp mer privat, men om jag bestämmer mig för en Model Y känns det enklare att göra allt via Tesla – det är inte så stor skillnad i pengar.
Jag ska in och testköra bilen imorgon (fredag), så då får jag känna efter ordentligt. Vi kör sällan långa sträckor – det händer kanske någon gång om året – så jag är inte särskilt orolig för räckvidden. Vid de tillfällen vi kör långt brukar vi ändå pausa 1,5 till 3 timmar, så det känns inte som ett hinder.
Jag tänker mig att behålla nästa bil i 3–5 år. Det jag funderar på nu är vilket upplägg som är mest fördelaktigt – 36 eller 60 månader? Det jag tittar på är en Model Y Long Range AWD i Quicksilver med 19-tumsfälgar och vinterdäck. Priset landar på 707 090 kr. Det är så klart mycket pengar, men med 0 % nominell ränta, en kontantinsats på 205 000 kr och 1 500 mil per år landar månadskostnaden på 3 418 kr vid 60 månader, eller 3 732 kr vid 36 månader – förutsatt att räntan inte förändras.
Tesla räknar med ett restvärde på 42 % efter 60 månader, vilket faktiskt känns realistiskt baserat på hur bilarna ligger ute till försäljning i dag (även om det såklart beror på körsträcka och skick). Modeller från 2023/2024 ligger på cirka 400–500 000 kr, medan 2021/2022 ligger runt 300–400 000 kr. Värdeminskningen verkar alltså inte vara värre än för andra bilar. Det verkar heller inte skilja så mycket mellan 36 och 60 månader totalt sett, med tanke på hur restvärdet är satt.
Mitt inbyte på 205 000 kr "äts upp" oavsett vilket alternativ jag väljer, förutsatt att jag har räknat rätt. Så nu blev jag osäker om det verkligen är värt ett inbyte. Aja spännande vilket fall som helst, första Teslan som jag sitter i och kommer få provköra imorgon!
Väljer du 36 mån är du tvungen att få fram en stor klumpsumma, eller sälja bilen. För du lär inte få 0% ränta på ett nytt lån då..
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Tänk på att Model Y kostade betydligt mer under en stor del av tiden de begagnade du skriver om såldes som nya så värdeminskningen är större än den verkar vara om du jämför med dagens nypriser.doccia skrev: ↑01 maj 2025 16:54Jag har tidigare varit sugen på att skaffa en Tesla men har velat fram och tillbaka. Just nu har jag en Mercedes GLC 250 från 2015/16, som jag har ägt i snart fem år. Den har gått totalt 15 500 mil och är helt avbetalad. Nu börjar det kännas som att det är dags att byta bil – gärna till något med större bagageutrymme. I övrigt är både jag och familjen nöjda. Det är en bil som är väldigt skön att köra, har god komfort och ligger bra på vägen. Det enda jag egentligen saknar är modernare teknik, så ett byte kommer att ske förr eller senare.
Jag såg kampanjen för nya Model Y och fastnade faktiskt för designen – särskilt i Quicksilver-utförandet, som jag tycker är riktigt snyggt. Jag har varit i kontakt med en säljare på Tesla och kollat vad jag kan få i inbyte för min bil. De erbjuder cirka 205 000 kronor, vilket är ungefär i nivå med vad jag skulle få hos andra återförsäljare. Möjligen skulle jag få ut någon tusenlapp mer privat, men om jag bestämmer mig för en Model Y känns det enklare att göra allt via Tesla – det är inte så stor skillnad i pengar.
Jag ska in och testköra bilen imorgon (fredag), så då får jag känna efter ordentligt. Vi kör sällan långa sträckor – det händer kanske någon gång om året – så jag är inte särskilt orolig för räckvidden. Vid de tillfällen vi kör långt brukar vi ändå pausa 1,5 till 3 timmar, så det känns inte som ett hinder.
Jag tänker mig att behålla nästa bil i 3–5 år. Det jag funderar på nu är vilket upplägg som är mest fördelaktigt – 36 eller 60 månader? Det jag tittar på är en Model Y Long Range AWD i Quicksilver med 19-tumsfälgar och vinterdäck. Priset landar på 707 090 kr. Det är så klart mycket pengar, men med 0 % nominell ränta, en kontantinsats på 205 000 kr och 1 500 mil per år landar månadskostnaden på 3 418 kr vid 60 månader, eller 3 732 kr vid 36 månader – förutsatt att räntan inte förändras.
Tesla räknar med ett restvärde på 42 % efter 60 månader, vilket faktiskt känns realistiskt baserat på hur bilarna ligger ute till försäljning i dag (även om det såklart beror på körsträcka och skick). Modeller från 2023/2024 ligger på cirka 400–500 000 kr, medan 2021/2022 ligger runt 300–400 000 kr. Värdeminskningen verkar alltså inte vara värre än för andra bilar. Det verkar heller inte skilja så mycket mellan 36 och 60 månader totalt sett, med tanke på hur restvärdet är satt.
Mitt inbyte på 205 000 kr "äts upp" oavsett vilket alternativ jag väljer, förutsatt att jag har räknat rätt. Så nu blev jag osäker om det verkligen är värt ett inbyte. Aja spännande vilket fall som helst, första Teslan som jag sitter i och kommer få provköra imorgon!
I kostnaden per månad bör du förstås också räkna in din kontantinsats fördelat på löptiden för att se den verkliga månadskostnaden, under förutsättning att restvärdet verkligen är lika stor som restskulden i slutänden.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Jag håller helt med om 60 månader. Vill du sälja bilen innan 60 månader så kan du även överlåta finansen vilket gör bilen mer lättsåld till privatpersoner. Finns ingen nackdel med så lång tid som möjligt. Det ger större valfrihet helt enkelt.manneson skrev: ↑01 maj 2025 16:5760 givetvis, finns inga nackdelar med det. Du kan alltid betala av snabbare om du vill.doccia skrev: ↑01 maj 2025 16:54Jag har tidigare varit sugen på att skaffa en Tesla men har velat fram och tillbaka. Just nu har jag en Mercedes GLC 250 från 2015/16, som jag har ägt i snart fem år. Den har gått totalt 15 500 mil och är helt avbetalad. Nu börjar det kännas som att det är dags att byta bil – gärna till något med större bagageutrymme. I övrigt är både jag och familjen nöjda. Det är en bil som är väldigt skön att köra, har god komfort och ligger bra på vägen. Det enda jag egentligen saknar är modernare teknik, så ett byte kommer att ske förr eller senare.
Jag såg kampanjen för nya Model Y och fastnade faktiskt för designen – särskilt i Quicksilver-utförandet, som jag tycker är riktigt snyggt. Jag har varit i kontakt med en säljare på Tesla och kollat vad jag kan få i inbyte för min bil. De erbjuder cirka 205 000 kronor, vilket är ungefär i nivå med vad jag skulle få hos andra återförsäljare. Möjligen skulle jag få ut någon tusenlapp mer privat, men om jag bestämmer mig för en Model Y känns det enklare att göra allt via Tesla – det är inte så stor skillnad i pengar.
Jag ska in och testköra bilen imorgon (fredag), så då får jag känna efter ordentligt. Vi kör sällan långa sträckor – det händer kanske någon gång om året – så jag är inte särskilt orolig för räckvidden. Vid de tillfällen vi kör långt brukar vi ändå pausa 1,5 till 3 timmar, så det känns inte som ett hinder.
Jag tänker mig att behålla nästa bil i 3–5 år. Det jag funderar på nu är vilket upplägg som är mest fördelaktigt – 36 eller 60 månader? Det jag tittar på är en Model Y Long Range AWD i Quicksilver med 19-tumsfälgar och vinterdäck. Priset landar på 707 090 kr. Det är så klart mycket pengar, men med 0 % nominell ränta, en kontantinsats på 205 000 kr och 1 500 mil per år landar månadskostnaden på 3 418 kr vid 60 månader, eller 3 732 kr vid 36 månader – förutsatt att räntan inte förändras.
Tesla räknar med ett restvärde på 42 % efter 60 månader, vilket faktiskt känns realistiskt baserat på hur bilarna ligger ute till försäljning i dag (även om det såklart beror på körsträcka och skick). Modeller från 2023/2024 ligger på cirka 400–500 000 kr, medan 2021/2022 ligger runt 300–400 000 kr. Värdeminskningen verkar alltså inte vara värre än för andra bilar. Det verkar heller inte skilja så mycket mellan 36 och 60 månader totalt sett, med tanke på hur restvärdet är satt.
Mitt inbyte på 205 000 kr "äts upp" oavsett vilket alternativ jag väljer, förutsatt att jag har räknat rätt. Så nu blev jag osäker om det verkligen är värt ett inbyte. Aja spännande vilket fall som helst, första Teslan som jag sitter i och kommer få provköra imorgon!
Väljer du 36 mån är du tvungen att få fram en stor klumpsumma, eller sälja bilen. För du lär inte få 0% ränta på ett nytt lån då..
Model Y LR AWD -24
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Notera att räntan kan förändras: Räntan är rörlig och månadskostnaden kan därmed ändras under avtalstiden t.ex. om kreditgivarens upplåningskostnader ändras, för mer information se avtalet med kreditgivaren.
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Sunt resonemang – tack för ert inspel! Det innebär också att om jag nu väljer att beställa en Tesla, kommer jag enbart att betala den kontantinsats som krävs. Överskjutande pengar får istället placeras på ett trevligt konto där de kan växa under de kommande 60 månaderna.
Jag är fullt införstådd med att räntan är rörlig och vad det kan innebära över tid.
I fredags var vi och provkörde bilen med hela familjen – min fru och våra två små barn på 3 år respektive 8 månader. Vi monterade över barnstolarna och gav oss ut på en liten tur. Vi blev positivt överraskade av Junipern. Jag har aldrig tidigare kört eller ens suttit i en Tesla, men upplevelsen var mycket trevlig.
När jag sedan satte mig i vår nuvarande bil igen kunde jag inte låta bli att jämföra komforten – och där kände jag att Tesla fortfarande har lite att jobba på, även om det absolut kändes okej. På det stora hela var det en riktigt fin bil!
Jag ska höra med säljaren om det finns möjlighet att få några år med gratis laddning via deras Supercharger-nätverk. Om de kan erbjuda det – ja, då är det nog avgjort.
Jag är fullt införstådd med att räntan är rörlig och vad det kan innebära över tid.
I fredags var vi och provkörde bilen med hela familjen – min fru och våra två små barn på 3 år respektive 8 månader. Vi monterade över barnstolarna och gav oss ut på en liten tur. Vi blev positivt överraskade av Junipern. Jag har aldrig tidigare kört eller ens suttit i en Tesla, men upplevelsen var mycket trevlig.
När jag sedan satte mig i vår nuvarande bil igen kunde jag inte låta bli att jämföra komforten – och där kände jag att Tesla fortfarande har lite att jobba på, även om det absolut kändes okej. På det stora hela var det en riktigt fin bil!
Jag ska höra med säljaren om det finns möjlighet att få några år med gratis laddning via deras Supercharger-nätverk. Om de kan erbjuda det – ja, då är det nog avgjort.
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 4402
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
60 månader med 42% restskuld känns våghalsigt. Jag har fler än 3 år men har valt 0% restskuld.
Att välja 3 år tycker jag är dumt om man inte måste, vill man sen inte byta bil efter 36 månader så sitter man där med en skuld som måste omfinansieras till helt nya villkor.
Att välja 3 år tycker jag är dumt om man inte måste, vill man sen inte byta bil efter 36 månader så sitter man där med en skuld som måste omfinansieras till helt nya villkor.
Model Y LR AWD 2022
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Om man nu inte vid sidan av spar pengar på ett räntekonto och betalar av med de sparade pengarna vid månad 60. Då ”tjänar” man pengar iom räntan på sparkontot.jonasl skrev: ↑04 maj 2025 14:2360 månader med 42% restskuld känns våghalsigt. Jag har fler än 3 år men har valt 0% restskuld.
Att välja 3 år tycker jag är dumt om man inte måste, vill man sen inte byta bil efter 36 månader så sitter man där med en skuld som måste omfinansieras till helt nya villkor.
Men annars håller jag med dig att 43% på 60 månader är högt räknat.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8143
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Möjligheterna att förhandla om individuella rabatter, extrautrustning etc är minimala hos Tesla.
Det är inte alls omöjligt att dom sockrar det generella erbjudandet med typ ett år fri SuC mot slutet av kvartalet, men chansen att du kan snacka dig till det nu är minimal.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Juniper
- Teslaägare
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 04 maj 2025 09:45
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Så typiskt för oss som köpte i mars… Jag anade att det skulle hända, men inte så här snabbt. Tesla erbjuder inte ens lite goodwill.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Inlägg: 1090
- Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Det är inte Teslas problem att man räknar med för högt restvärde, det är köparens. Folk kollar bara på månadskostnaden. Men det blir säkert en kalldusch för många den dagen de vill byta, de måste betala för att bli av med bilen.Nect skrev: ↑04 maj 2025 16:06Om man nu inte vid sidan av spar pengar på ett räntekonto och betalar av med de sparade pengarna vid månad 60. Då ”tjänar” man pengar iom räntan på sparkontot.jonasl skrev: ↑04 maj 2025 14:2360 månader med 42% restskuld känns våghalsigt. Jag har fler än 3 år men har valt 0% restskuld.
Att välja 3 år tycker jag är dumt om man inte måste, vill man sen inte byta bil efter 36 månader så sitter man där med en skuld som måste omfinansieras till helt nya villkor.
Men annars håller jag med dig att 43% på 60 månader är högt räknat.![]()
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?
Jag märkte dettafth skrev: ↑04 maj 2025 20:48Möjligheterna att förhandla om individuella rabatter, extrautrustning etc är minimala hos Tesla.
Det är inte alls omöjligt att dom sockrar det generella erbjudandet med typ ett år fri SuC mot slutet av kvartalet, men chansen att du kan snacka dig till det nu är minimal.
/fth
