På en 2023 A6 är det ganska mycket hårdplast i dörrsidan. Även BMW 5 serie och Tesla Model Y har mycket hårdplast längst ner i dörrsidan.

Moderator: Redaktion
På en 2023 A6 är det ganska mycket hårdplast i dörrsidan. Även BMW 5 serie och Tesla Model Y har mycket hårdplast längst ner i dörrsidan.
Har inte sett någon av nya A6 e-tron, A5 eller nya A6 fossilförbrännare i verkligheten. Men på bild och video tycker jag A6 e-etron ser bra ut. Visst… Det går väl att argumentera för att en framlykta per sida skulle vara mer stilrent, men det färdiga resultatet tycker jag trots det är riktigt bra. Jämför själv…krabbanidag skrev: ↑27 apr 2025 16:15Smaken är väl som baken. Den ser ju förfärlig ut jämfört med gamla fossil-A5/A6/A7.Sportbilsentusiasten skrev: ↑27 apr 2025 12:50Jag tycker den är skitsnygg. Lågbyggd klassisk Audikrabbanidag skrev: ↑25 apr 2025 11:38Sett två st på vägarna igår. Groteskt utseende. Kanske den fulaste bilen Audi gjort, nästan mer grotesk än E-tron s/cuvarna (Q4, Q8 osv).
Betalar folk 800-900 laxingar för dessa?![]()
Det enda som är fulare än A6 på el är nog Q4 på el.
Tjusig men smaken är som bekant… deladSwedishAdvocate skrev: ↑02 maj 2025 16:19Har inte sett någon av nya A6 e-tron, A5 eller nya A6 'ICE' i verkligheten. Men på bild och video tycker jag A6 e-etron ser bra ut. Visst… Det går väl att argumentera för att en framlykta per sida skulle vara mer stilrent, men det färdiga resultatet tycker jag trots det är riktigt bra. Jämför själv…krabbanidag skrev: ↑27 apr 2025 16:15Smaken är väl som baken. Den ser ju förfärlig ut jämfört med gamla fossil-A5/A6/A7.Sportbilsentusiasten skrev: ↑27 apr 2025 12:50Jag tycker den är skitsnygg. Lågbyggd klassisk Audikrabbanidag skrev: ↑25 apr 2025 11:38Sett två st på vägarna igår. Groteskt utseende. Kanske den fulaste bilen Audi gjort, nästan mer grotesk än E-tron s/cuvarna (Q4, Q8 osv).
Betalar folk 800-900 laxingar för dessa?![]()
Det enda som är fulare än A6 på el är nog Q4 på el.
A6 e-tron Avant
A5 Avant
A6 'ICE' Avant
EDIT:
Tycker t.ex. att det är mer stilrent när ringarna är inuti grillen istället för längs med kanten som på nya A6 'ICE'…
Jo då. Suttit, provkört, funderat. Den gav som helhet ett solitt kvalitetsintryck. Men jag vet. Världen förändras. Tysklands biltillverkare möter en annan värld.
Håller med dig, älskar tygstolarna men är för dyr för att bullra i motorvägsfart. Sen tycker jag som helectric att det är lite tråkig inredning men det är ju kopplat till priset. Nu väntar jag med spänning på att få provköra CLA shooting brake.Tillsynsmannen skrev: ↑02 maj 2025 18:24Jo då. Suttit, provkört, funderat. Den gav som helhet ett solitt kvalitetsintryck. Men jag vet. Världen förändras. Tysklands biltillverkare möter en annan värld.
För övrigt. Skulle man välja bil utifrån dörrsidornas material? Nja, inte jag i alla fall. Vi har som kuriosa en Toyota bensinare i familjen. Där knarrar dörrsidorna bara av att man tittar på dem![]()
Rimlig skrev: ↑02 maj 2025 18:30Kollade också på A6:an och håller med om att den kändes lite plastig. Någon som vet om S6 e-tron har samma plastfeeling eller ett snäpp upp?
Sedan är det ju katastrof att de inte kunnat klämma in mer lastutrymmen - det är ju så pass mycket mindre bagageutrymme än Model S att jag inte förstår hur familjens packning skulle få plats till fjällresorna.
Hur menar du kopplat till priset? Den är ju både dyr i kr och billig i interiören.Dafro skrev: ↑02 maj 2025 18:32Håller med dig, älskar tygstolarna men är för dyr för att bullra i motorvägsfart. Sen tycker jag som helectric att det är lite tråkig inredning men det är ju kopplat till priset. Nu väntar jag med spänning på att få provköra CLA shooting brake.Tillsynsmannen skrev: ↑02 maj 2025 18:24Jo då. Suttit, provkört, funderat. Den gav som helhet ett solitt kvalitetsintryck. Men jag vet. Världen förändras. Tysklands biltillverkare möter en annan värld.
För övrigt. Skulle man välja bil utifrån dörrsidornas material? Nja, inte jag i alla fall. Vi har som kuriosa en Toyota bensinare i familjen. Där knarrar dörrsidorna bara av att man tittar på dem![]()
Menade att om den kostat 5-600 så kunde jag nog stå ut med buller och tråkigare inredning. Kanske vart tokig syftning.HelectriC skrev: ↑02 maj 2025 19:08Hur menar du kopplat till priset? Den är ju både dyr i kr och billig i interiören.Dafro skrev: ↑02 maj 2025 18:32Håller med dig, älskar tygstolarna men är för dyr för att bullra i motorvägsfart. Sen tycker jag som helectric att det är lite tråkig inredning men det är ju kopplat till priset. Nu väntar jag med spänning på att få provköra CLA shooting brake.Tillsynsmannen skrev: ↑02 maj 2025 18:24Jo då. Suttit, provkört, funderat. Den gav som helhet ett solitt kvalitetsintryck. Men jag vet. Världen förändras. Tysklands biltillverkare möter en annan värld.
För övrigt. Skulle man välja bil utifrån dörrsidornas material? Nja, inte jag i alla fall. Vi har som kuriosa en Toyota bensinare i familjen. Där knarrar dörrsidorna bara av att man tittar på dem![]()
Det har de som sagt inte, men i övrigt en jättebra bil.Moelito skrev: ↑03 maj 2025 19:48Var inne på en A6 etron som ersättare till Q8:an, testade även Q6. Håller med, känns lite plastigt. Frågetecken på lastutrymmet med. Sen lånade jag hem en Ev9 6-sits över en dag.. Familjen röstade ner Audisarna fullständigt. Ja, den har vissa delar som är rejält plastiga, men passagerarkomforten.. Barnen var lyriska. Blev själv faktiskt ordentligt positivt överraskad. Så nu blir man med Korean.
Får hoppas de löst 12-volten bara..
Skickat från min SM-S918B via Tapatalk
Är det så illa…?Legato skrev: ↑03 maj 2025 19:21Hoppas de löst 12 voltsladdning bättre än i GT iaf. Tror få som inte handlat med elbilar inser hur överlägsna Tesla är på detta område.
GT tar nog priset i idioti med sin frunk som måste ha 12v för att komma åt 12v. I knapp ledning före tidiga i-Pace med dubbla felbenägna 12 volts. Mercedes på tredjeplats som också har dålig programmering och svåråtkomlig frunk.
I vår EV9 börjar man nu bli van vid processen med dött 12v i alla möjliga situationer![]()
Ok, då är jag med och håller med!Dafro skrev: ↑03 maj 2025 18:29Menade att om den kostat 5-600 så kunde jag nog stå ut med buller och tråkigare inredning. Kanske vart tokig syftning.HelectriC skrev: ↑02 maj 2025 19:08Hur menar du kopplat till priset? Den är ju både dyr i kr och billig i interiören.Dafro skrev: ↑02 maj 2025 18:32Håller med dig, älskar tygstolarna men är för dyr för att bullra i motorvägsfart. Sen tycker jag som helectric att det är lite tråkig inredning men det är ju kopplat till priset. Nu väntar jag med spänning på att få provköra CLA shooting brake.Tillsynsmannen skrev: ↑02 maj 2025 18:24Jo då. Suttit, provkört, funderat. Den gav som helhet ett solitt kvalitetsintryck. Men jag vet. Världen förändras. Tysklands biltillverkare möter en annan värld.
För övrigt. Skulle man välja bil utifrån dörrsidornas material? Nja, inte jag i alla fall. Vi har som kuriosa en Toyota bensinare i familjen. Där knarrar dörrsidorna bara av att man tittar på dem![]()
Fatboy är lustigt nog relativt problemfri. Men GT och Taycan är väldigt problematiska trots Lithium och nyare bilar.AAKEE skrev: ↑03 maj 2025 20:11Är det så illa…?Legato skrev: ↑03 maj 2025 19:21Hoppas de löst 12 voltsladdning bättre än i GT iaf. Tror få som inte handlat med elbilar inser hur överlägsna Tesla är på detta område.
GT tar nog priset i idioti med sin frunk som måste ha 12v för att komma åt 12v. I knapp ledning före tidiga i-Pace med dubbla felbenägna 12 volts. Mercedes på tredjeplats som också har dålig programmering och svåråtkomlig frunk.
I vår EV9 börjar man nu bli van vid processen med dött 12v i alla möjliga situationer![]()
Audi har inte lärt sig?
Har haft E-tron 55 och nu Q8 e-tron i fem år totalt.Legato skrev: ↑03 maj 2025 20:37Fatboy är lustigt nog relativt problemfri. Men GT och Taycan är väldigt problematiska trots Lithium och nyare bilar.AAKEE skrev: ↑03 maj 2025 20:11Är det så illa…?Legato skrev: ↑03 maj 2025 19:21Hoppas de löst 12 voltsladdning bättre än i GT iaf. Tror få som inte handlat med elbilar inser hur överlägsna Tesla är på detta område.
GT tar nog priset i idioti med sin frunk som måste ha 12v för att komma åt 12v. I knapp ledning före tidiga i-Pace med dubbla felbenägna 12 volts. Mercedes på tredjeplats som också har dålig programmering och svåråtkomlig frunk.
I vår EV9 börjar man nu bli van vid processen med dött 12v i alla möjliga situationer![]()
Audi har inte lärt sig?
Som jag skrev, FatBoy klarar sig bra till skillnad från GT och Taycan. Vet dock inte om Q8 har lithium.Nect skrev: ↑03 maj 2025 21:59Har haft E-tron 55 och nu Q8 e-tron i fem år totalt.Legato skrev: ↑03 maj 2025 20:37Fatboy är lustigt nog relativt problemfri. Men GT och Taycan är väldigt problematiska trots Lithium och nyare bilar.AAKEE skrev: ↑03 maj 2025 20:11Är det så illa…?Legato skrev: ↑03 maj 2025 19:21Hoppas de löst 12 voltsladdning bättre än i GT iaf. Tror få som inte handlat med elbilar inser hur överlägsna Tesla är på detta område.
GT tar nog priset i idioti med sin frunk som måste ha 12v för att komma åt 12v. I knapp ledning före tidiga i-Pace med dubbla felbenägna 12 volts. Mercedes på tredjeplats som också har dålig programmering och svåråtkomlig frunk.
I vår EV9 börjar man nu bli van vid processen med dött 12v i alla möjliga situationer![]()
Audi har inte lärt sig?
Aldrig haft problem med 12v eller behövt ladda 12v batteriet. Men sen kanske jag har haft tur
Vad är det på EV9:an som strular?
Är ju dessutom en li-ion batteri för 12v i GTn så pajar det är det svinigt dyrt med nytt. Jag har dock inte haft problem med batteriet (än). Det är verkligen en Porsche på gott och ont. Många dyra lösningar för prestandans skull som är lite sköra/onödiga ren bruksmässigt.Legato skrev: ↑03 maj 2025 19:21Hoppas de löst 12 voltsladdning bättre än i GT iaf. Tror få som inte handlat med elbilar inser hur överlägsna Tesla är på detta område.
GT tar nog priset i idioti med sin frunk som måste ha 12v för att komma åt 12v. I knapp ledning före tidiga i-Pace med dubbla felbenägna 12 volts. Mercedes på tredjeplats som också har dålig programmering och svåråtkomlig frunk.
I vår EV9 börjar man nu bli van vid processen med dött 12v i alla möjliga situationer![]()
Det är inte den riktiga skrapplasten på gamla A6 utan den som är laminerad och mjukare. Känner man på insidans kant i dörrfacket. Sen har audi rätt hård sådan plast numera. Men i A6 e-tron är det gjuten hårdplast. Samma hårdplast som jag har i min Bmw iX1 långt ned medan GT:n är laminerad (borde varit ännu bättre beaktat pris).
Kul att höra, snygg är den iaf. Du nämner att den är tyst, hur tyst tycker du? Är den i nivå med en fat e-tron eller EQE SUV? Tycker mig sett lite olika syn på detta bland de som gjort tester på den.HelectriC skrev: ↑11 maj 2025 18:58Har nu haft en S6 hela helgen till låns och måste säga att det är en riktigt trevlig bil. Jag glömde snabbt de tråkiga dörrsidorna i hårdplast och blev väldigt snabbt mycket glad i väghållning, hur tyst den är trots 21” och alla ”vanliga” funktioner som blivit bortrationaliserade i Polestar, som tex en nyckel med vanliga knapparSen håller den inte på och piper och klagar så fort man ser på skärmen, det är aningen störande i Polestar. Bra tryck i B&O stereon samt sköna Sport plus stolar. Överraskande låg förbrukning trots S6 i Dynamic och stora hjul. Förbrukning kan ju knappt jämföras mellan olika förare och olika typer av vägar, men med mitt körmönster upplever jag ca 20% lägre förbrukning än Polestar 3 samt Taycanen jag hade innan. Jag fick t.o.m till en ordentligt låg förbrukning på en liten teststräcka över ca 30min (ca 14kWh/100km). Sen blev det för tråkigt och jag återgick till Dynamic-inställning och mer aktiv körning och hamnade då på ca 19.