0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: 0% ränta igen - kan det få fart på försäljningen?

Inlägg av Earplugged »

doccia skrev: 05 maj 2025 21:13
fth skrev: 04 maj 2025 20:48
doccia skrev: 04 maj 2025 10:48
Jag ska höra med säljaren om det finns möjlighet att få några år med gratis laddning via deras Supercharger-nätverk. Om de kan erbjuda det – ja, då är det nog avgjort.
Möjligheterna att förhandla om individuella rabatter, extrautrustning etc är minimala hos Tesla.

Det är inte alls omöjligt att dom sockrar det generella erbjudandet med typ ett år fri SuC mot slutet av kvartalet, men chansen att du kan snacka dig till det nu är minimal.

/fth
Jag märkte detta :lol:
Tråkigt men samtidigt lite skönt att slippa känna sig "lurad" av en bilförsäljare och behöva fundera på vilket pris man kunde fått om man köpt via företag eller varit bättre förhandlare eller valt rätt utrustningspaket.....
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Referralkod: ts.la/samuel189377

Inlägg av Earplugged »

doccia skrev: 05 maj 2025 21:13
fth skrev: 04 maj 2025 20:48
Jag ska höra med säljaren om det finns möjlighet att få några år med gratis laddning via deras Supercharger-nätverk. Om de kan erbjuda det – ja, då är det nog avgjort.
Möjligheterna att förhandla om individuella rabatter, extrautrustning etc är minimala hos Tesla.

Det är inte alls omöjligt att dom sockrar det generella erbjudandet med typ ett år fri SuC mot slutet av kvartalet, men chansen att du kan snacka dig till det nu är minimal.

/fth
Jag märkte detta :lol:
Rekommenderar att slå till oavsett fri laddning eller ej, som familjebil är en Y svårslagen om man tänker på att hela familjen skall ha glädje av bilen. Om man tänker traditionellt att en familjebil bara är en bil som är praktisk och bekväm för föräldrarna att stuva in och frakta barn i så finns det givetvis konkurrenter men finns det någon annan bil som har pruttkuddar, bilspel man kan styra med ratten, som ger applåder när man låser bilen, där man kan använda bilen som megafon eller bräka som ett får när någon går förbi osv osv osv, en familjebil på riktigt!! 😅
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Användarvisningsbild
T4s
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tobias894955

Inlägg av T4s »

Sunt resonemang – tack för ert inspel! Det innebär också att om jag nu väljer att beställa en Tesla, kommer jag enbart att betala den kontantinsats som krävs. Överskjutande pengar får istället placeras på ett trevligt konto där de kan växa under de kommande 60 månaderna.

Jag är fullt införstådd med att räntan är rörlig och vad det kan innebära över tid.

I fredags var vi och provkörde bilen med hela familjen – min fru och våra två små barn på 3 år respektive 8 månader. Vi monterade över barnstolarna och gav oss ut på en liten tur. Vi blev positivt överraskade av Junipern. Jag har aldrig tidigare kört eller ens suttit i en Tesla, men upplevelsen var mycket trevlig.

När jag sedan satte mig i vår nuvarande bil igen kunde jag inte låta bli att jämföra komforten – och där kände jag att Tesla fortfarande har lite att jobba på, även om det absolut kändes okej. På det stora hela var det en riktigt fin bil!

Har barn i samma ålder. KÖP bilen!

Det finns ingen bättre familjebil. Jag har gått från att ha ångest inför resor pga all packning och skit som måste fixas till att längta till resorna. Allt är så enkelt.

Fri laddning är bara en krydda. Du ska köra som en riktig dåre i 12 mån för att det ska vara värt något.
Newgusa

Inlägg av Newgusa »

TeslaLeo skrev: 26 apr 2025 10:19
Nu är det 0% ränta igen på ”standardmodellen” Model Y LR AWD. Det var ju bara en tidsfråga.

Kan det få fart på försäljningen?

Model Y Juniper är ju (om man ska tro recensionerna) en av världens bästa bilar. Och till 0% ränta ett riktigt kap.

IMG_7692.jpeg
Denna gubbe har historiskt varit ganska vettig:

Electron

Inlägg av Electron »

Tror inte nollrämta och gratis laddning hjälper.

https://www.dn.se/ekonomi/experten-om-t ... katastrof/
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Användarvisningsbild
PiCa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/pierre834101

Inlägg av PiCa »

Electron skrev: 06 maj 2025 20:38
Tror inte nollrämta och gratis laddning hjälper.

https://www.dn.se/ekonomi/experten-om-t ... katastrof/
Jaja, det där är ju gamle Ronny. Han verkar ju rätt skeptisk mot Tesla med tanke på flertalet liknande artiklar under åren.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Inlägg av Klintan »

Än så länge syns ingen effekt av 0%-räntan i registreringar, Q2 ser sämre ut än Q1. 245 bilar registrerade jämfört med 495 vid samma tid Q1
https://eu-evs.com/brandCharts/TESLA/SE/QoQ-Chart
Screenshot_20250507_184259_Chrome.jpg
Elbilist sedan 2014
Skriv svar