Det kan jag inte svara på, har inte kört Mercedes senaste modeller och minns inte ljudnivån på den EQS jag provkörde för några år sen tyvärr.
Men min subjektiva uppfattning är att den är kanske inte riktigt lika tyst som Polestar 3, men väldigt mycket tystare än Taycan
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Är det någon som kört en snikversion typ Proline Edition? En potentiell tjänstebil för mig givet arbetsgivarens begränsningar. Gissar att de bilar som finns i hallarna idag är mycket välutrustade exemplar av Performancevarianten, eller hur är det?
VW ID.7 Pro 2024
Tesla Model 3 Long Range 2021
VW ID.4 Pro 2021 såld
VW ID.4 Pro 2021 såld
Är det någon som kört en snikversion typ Proline Edition? En potentiell tjänstebil för mig givet arbetsgivarens begränsningar. Gissar att de bilar som finns i hallarna idag är mycket välutrustade exemplar av Performancevarianten, eller hur är det?
Inte kört eller sett. De första bilarna som kom var mycket välutrustade performance samt ngn S6. Nu har även quattrovarianten dykt upp men lär vara samma med utrustning där.