Om vi nu ska hålla tråden till sådant som är unikt för Tesla så kan man väl slippa försäljare även med Polestar genom att beställa bilen på nätet. Polestar har också inbyggd Google maps, youtube och Spotify. Andra märken har också inbyggd dashcam, t.ex BMW:s drive recorder.Tellus skrev: ↑22 maj 2025 17:25Tillägg
- inget krav på onödig service för att garantin ska gälla
- gynnar ingen fossiltillverkare
- gynnar ingen diktatur
- slipper försäljare
- dashcam
- energieffektiv delvis pga octovalve
- youtube, netflix, spotify med mera
- överlägsen karta
- driftsäkerhet
- prisvärd
- stabil app
- ”all” utrustning standard
Features om bara Tesla har
Moderator: Redaktion
-
Re: Features om bara Tesla har
- Justerbar luftfjärdring som kommer ihåg inställningen beroende på vart man är.
Ja den är grymt smart! Tesla har ju verkligen lyckats med att fixa många smågrejer som man säkert skulle sakna om/när man byter till något annat.
Bara några kommentarer..
Du kan inte alls göra allting, du kan göra en hel del men för mer avancerade saker behöver du teslas egen SPECIALMJUKVARA "tesla toolbox" som ska kopplas med kabel till bilen och kostar pengar.. Precis som hos andra tillverkare.
(Dock bra att man kan göra såpass mycket direkt från bilen.)

Men jag håller förvisso med om att motorstyrningen är bra i teslor, tyst också till skillnad från vissa andra bilar som tjuter högfrekvent.
Dessutom är det störande att enpedalskörning inte fungerar när det är kallt eller batteriet är fulladdat, hade det varit riktigt bra gjort hade bilen bromsat motsvarande mycket när man släpper pedalen och den inte kan regenerera. Det är något andra fabrikat kan göra, men tesla ligger efter.
Det är dessutom inte nån "feature bara tesla har" hur man än ser på det.

Eller menar du OTA ? .:et har andra med så det är inte teslaunikt, även om dom är bra på det.

Jag kan faktiskt inte komma på en enda sak som tesla är unika på att erbjuda, dom är bra på en del saker men jag kan inte komma på nåt helt unikt.
Att lägga till telefoner som nycklar själv har väl flera märken ? ..men jag håller med om att det är bra att man kan göra allt sådant själv utan meck och hack, utan bara rakt av i menyerna.tesla newbie skrev: ↑22 maj 2025 10:081. Låssystemet. I en Tesla så har man full kontroll över alla nycklar som är kopplade till bilen och kan enkelt lägga till/ta bort nycklar själv utan verkstadsbesök. Numera kan man också lägga till telefonnyckel utan nyckelkort och lägga till nya nyckelkort med hjälp av appen. En annan "cool" funktion är att man kan låsa bilen genom att trycka på låset på skärmen innan man lämnar bilen.
FEL.2. Service mode. I en Tesla så ligger all mjukvara, som behövs för service av elektroniken, i bilen. Behöver man till exempel byta ut en kontrollenhet så kan man själv installera mjukvaran på den nya enheten. Inga verkstadsbesök behövs och ingen specialmjukvara.
Du kan inte alls göra allting, du kan göra en hel del men för mer avancerade saker behöver du teslas egen SPECIALMJUKVARA "tesla toolbox" som ska kopplas med kabel till bilen och kostar pengar.. Precis som hos andra tillverkare.
Tycker du på fullt allvar att detta platsar under beskrivningen "Features som bara tesla har" ? ..Det finns många lättare elbilar än teslor.3. Låg vikt. Teslor är i regel minst 300-400 kg lättare än jämförbara elbilar från konkurrenterna. Detta har stora fördelar när det gäller både effektivitet, men även köregenskaper.
Samma sak där, är det verkligen en UNIK feature för teslor att ha "bra utrymmen till förhållande till storlek" ? ..och min model 3 känns ganska liten bagagemässigt, en av de mindre bilar jag ägt faktiskt.4. Bra utrymmen i förhållande till bilstorlek. Framför allt Model Y har mycket bra lastutrymmen i förhållande till storleken.
Än en gång, är det BARA tesla som har frunk ? nej.. jag har till och med frunk i en bil av årsmodell 1987 jag äger.. för att inte tala om hitlerkälkarna (VW bubbla) som hade det redan på 40-talet5. Frunk. Fortfarande förvånansvärt många eilbar som inte har någon sådan, alternativt är den mycket liten och har bara plats för laddkabeln.

..Är det en feature BARA teslor har ? nej..6. Drivlinekalibrering. Har kört en del konkurrerande elbilar, men tycker fortfarande att Tesla ligger långt framme när det gäller att ha direkt gasrespons utan att det blir obehagligt ryckigt samt att ha mjuk övergång från regen till bromsingrepp vid "one pedal driving".
Men jag håller förvisso med om att motorstyrningen är bra i teslor, tyst också till skillnad från vissa andra bilar som tjuter högfrekvent.
Dessutom är det störande att enpedalskörning inte fungerar när det är kallt eller batteriet är fulladdat, hade det varit riktigt bra gjort hade bilen bromsat motsvarande mycket när man släpper pedalen och den inte kan regenerera. Det är något andra fabrikat kan göra, men tesla ligger efter.
HOST HOST.. Jag håller INTE med, att andra biltillverkare möjligen har ännu buggigare mjukvaror är ingen ursäkt.7. Stabil mjukvara. Väldigt sällan som man stöter på buggar i Teslas mjukvara trots löpande uppdateringar.
Uhm, det kan väl typ alla biltillverkare idag ? eller menar du att man skjuter ut uppdateringarna utan verkstadsbesök ?8. Möjlighet att uppdatera mjukvaran i alla kontrollenheter, samt att introducera funktioner som kräver koordination av flera kontrollenheter. Några exempel:
Va ? jag har haft bilar med HEPA-filter i typ 30 år.. ? Vanligen kombinerade HEPA och kolfilter, precis som tesla har även om andra inte kallar det för fullt lika töntiga saker som "bio weapon defence mode"9. HEPA filter/Bioweapon defense mode.

Vilka bilar då ? ..jag har bilar som är snart 30 år gamla som fick mjukvaruppdateringar.10. Mjukvarouppdateringar. Det har blivit vanligare hos andra men det finns fortfarande bilar som aldrig kommer att så uppdateringar.
Eller menar du OTA ? .:et har andra med så det är inte teslaunikt, även om dom är bra på det.
Haha.. nu blev det jobbigt att hitta på saker ?11. Gratis supercharging om man köper en Model S eller X ny

..Och värre blev det..12. Gratis abbonnemang (=billigare priser) på alla Tesla superchargers om man köper en Model 3/Y.
Om man nu tycker det faktiskt är en fördel så är det en tämligen liten finess som jag dessutom gissar att fler tillverkare har utan att veta det.13. Autoshift i nyare modeller:
Det var också tämligen specifikt.. funktionen finns ju även hos andra, och sen har man implementerat den på lite olika sätt, knappast unikt.14. Automatiskt öppning av bakluckan med UWB om man står bakom den en viss tid. Ingen fotviftning behövs.
Jag kan faktiskt inte komma på en enda sak som tesla är unika på att erbjuda, dom är bra på en del saker men jag kan inte komma på nåt helt unikt.
Är det verkligen unikt ? ..men visst, ovanligt.
Host host.. men tanke på läget i USA nu skulle jag nog vara lite tyst om just det- gynnar ingen diktatur

Inget unikt alls med dessa.- slipper försäljare
- dashcam
- energieffektiv delvis pga octovalve
- youtube, netflix, spotify med mera
Host host, varenda bil som har android auto har bättre kartor..- överlägsen karta
Helt oavsett vad man tycker om kartorna är det knappast en feature bara tesla har.. min 20+ år gamla saab har också navigation..
Är detta unika features för just tesla menar du ?- driftsäkerhet
- prisvärd
Verkligen inte, sen kanske andra är ännu värre.- stabil app
Jaså ? synd att inte första ägaren av min bil visste det då så hade han inte behövt pynta 40 lax för FSD och jag vet inte hur mycket för Longrange och awd..- ”all” utrustning standard
..Oavsett är det ingen unik feature för tesla att ha en kass tillvalslista.. jag hade tex gärna sett att det gick att köpa till HUD som ett exempel..
Pruttkudden är nog rätt unik ändå.repulsiv skrev: ↑22 maj 2025 20:52Bara några kommentarer..
Att lägga till telefoner som nycklar själv har väl flera märken ? ..men jag håller med om att det är bra att man kan göra allt sådant själv utan meck och hack, utan bara rakt av i menyerna.tesla newbie skrev: ↑22 maj 2025 10:081. Låssystemet. I en Tesla så har man full kontroll över alla nycklar som är kopplade till bilen och kan enkelt lägga till/ta bort nycklar själv utan verkstadsbesök. Numera kan man också lägga till telefonnyckel utan nyckelkort och lägga till nya nyckelkort med hjälp av appen. En annan "cool" funktion är att man kan låsa bilen genom att trycka på låset på skärmen innan man lämnar bilen.
FEL.2. Service mode. I en Tesla så ligger all mjukvara, som behövs för service av elektroniken, i bilen. Behöver man till exempel byta ut en kontrollenhet så kan man själv installera mjukvaran på den nya enheten. Inga verkstadsbesök behövs och ingen specialmjukvara.
Tycker du på fullt allvar att detta platsar under beskrivningen "Features som bara tesla har" ? ..Det finns många lättare elbilar än teslor.3. Låg vikt. Teslor är i regel minst 300-400 kg lättare än jämförbara elbilar från konkurrenterna. Detta har stora fördelar när det gäller både effektivitet, men även köregenskaper.
Samma sak där, är det verkligen en UNIK feature för teslor att ha "bra utrymmen till förhållande till storlek" ? ..och min model 3 känns ganska liten bagagemässigt, en av de mindre bilar jag ägt faktiskt.4. Bra utrymmen i förhållande till bilstorlek. Framför allt Model Y har mycket bra lastutrymmen i förhållande till storleken.
Än en gång, är det BARA tesla som har frunk ? nej.. jag har till och med frunk i en bil av årsmodell 1987 jag äger.. för att inte tala om hitlerkälkarna (VW bubbla) som hade det redan på 40-talet5. Frunk. Fortfarande förvånansvärt många eilbar som inte har någon sådan, alternativt är den mycket liten och har bara plats för laddkabeln.
..Är det en feature BARA teslor har ? nej..6. Drivlinekalibrering. Har kört en del konkurrerande elbilar, men tycker fortfarande att Tesla ligger långt framme när det gäller att ha direkt gasrespons utan att det blir obehagligt ryckigt samt att ha mjuk övergång från regen till bromsingrepp vid "one pedal driving".
HOST HOST.. Jag håller INTE med, att andra biltillverkare möjligen har ännu buggigare mjukvaror är ingen ursäkt.7. Stabil mjukvara. Väldigt sällan som man stöter på buggar i Teslas mjukvara trots löpande uppdateringar.
Uhm, det kan väl typ alla biltillverkare idag ? eller menar du att man skjuter ut uppdateringarna utan verkstadsbesök ?8. Möjlighet att uppdatera mjukvaran i alla kontrollenheter, samt att introducera funktioner som kräver koordination av flera kontrollenheter. Några exempel:
Va ? jag har haft bilar med HEPA-filter i typ 30 år.. ? Vanligen kombinerade HEPA och kolfilter, precis som tesla har även om andra inte kallar det för fullt lika töntiga saker som "bio weapon defence mode"9. HEPA filter/Bioweapon defense mode.
Vilka bilar då ? ..jag har bilar som är snart 30 år gamla som fick mjukvaruppdateringar.10. Mjukvarouppdateringar. Det har blivit vanligare hos andra men det finns fortfarande bilar som aldrig kommer att så uppdateringar.
Haha.. nu blev det jobbigt att hitta på saker ?11. Gratis supercharging om man köper en Model S eller X ny
..Och värre blev det..12. Gratis abbonnemang (=billigare priser) på alla Tesla superchargers om man köper en Model 3/Y.
Om man nu tycker det faktiskt är en fördel så är det en tämligen liten finess som jag dessutom gissar att fler tillverkare har utan att veta det.13. Autoshift i nyare modeller:
Det var också tämligen specifikt.. funktionen finns ju även hos andra, och sen har man implementerat den på lite olika sätt, knappast unikt.14. Automatiskt öppning av bakluckan med UWB om man står bakom den en viss tid. Ingen fotviftning behövs.
Tesla Model 3 Long Range Highland
-
Ja, men på en Tesla kan du lägga till alla nycklar till bilen själv. Tappar du alla nycklelkort till bilen så kan du beställa två nya för några hundralappar och själv lägga till dem i bilen. Dessutom kan samma nyckelkort/fob användas till flera Teslor. Mig veterligen kan inga andra tillverkare detta, men jag kan ha fel.
Jag menar givetvis bilar av jämförbar storlek. En Fiat 500e är förstås lättare än en Tesla Model Y, men en VW ID4 är det inte….3. Låg vikt. Teslor är i regel minst 300-400 kg lättare än jämförbara elbilar från konkurrenterna. Detta har stora fördelar när det gäller både effektivitet, men även köregenskaper.
Tycker du på fullt allvar att detta platsar under beskrivningen "Features som bara tesla har" ? ..Det finns många lättare elbilar än teslor.
Bioweapon Defence Mode bygger upp ett övertryck in i bilen så att inget luft kan komma in genom dörrar osv. Jag tror faktist att det är unikt för Tesla.
Vad är det som räknas som en "feature" i din mening då, om gratis eller billigare supercharging inte räknas? Om Volvo släpper en bil som kan tankas helt gratis med bensin eller till rabbaterat pris så länge du äger bilen så skulle det väl vara en ganska unik och bra "feature"?
Du kanske subjektivt tycker det är meningslöst men det är en feature.
Re: Features om bara Tesla ha
Det är ingen skillnad på fri SuC eller andra rabatter. Fri SuC till första ägaren är mycket sämre än 3-4% ränterabatt som det är nu.deddly skrev: ↑22 maj 2025 23:06Bioweapon Defence Mode bygger upp ett övertryck in i bilen så att inget luft kan komma in genom dörrar osv. Jag tror faktist att det är unikt för Tesla.
Vad är det som räknas som en "feature" i din mening då, om gratis eller billigare supercharging inte räknas? Om Volvo släpper en bil som kan tankas helt gratis med bensin eller till rabbaterat pris så länge du äger bilen så skulle det väl vara en ganska unik och bra "feature"?
Du kanske subjektivt tycker det är meningslöst men det är en feature.
För mig är fri SuC värt några tusenlappar per år. Kör jag samma bil i 20 år till har jag fått igen det jag betalat för Fake self driving.
Som jag skrev i mitt första inlägg: Jag tycker Teslas storhet är att de har så många rätt, men att säga att de har en hel lista av unika saker är att ta i 2025. Det tycker jag iaf.
Jag uppskattar tråden för att det är roligt att dels bli påmind om vad innovativa Tesla varit och att se vad folk uppskattar som jag kanske inte bryr mig om.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Autoöppning fungerar även på trunken, i vart fall på nya S.tesla newbie skrev: ↑22 maj 2025 10:08
14. Automatiskt öppning av bakluckan med UWB om man står bakom den en viss tid. Ingen fotviftning behövs.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Då sammanfattar vi, det enda unika och bra med tesla är
Pruttkudden
Läs gärna TFF ( Tesla Fahrer & Freunde ) forum i tyskland, lite som TCS forum var förr.
Jag har haft över 80 bilar och ingen är i närheten så bra och med så unika funktioner som Tesla har.
Har man specifika behov som perfekt regnsensor eller annan fetish så finns andra märken, eller om man gillar old style med 40 knappar.
Pruttkudden

Läs gärna TFF ( Tesla Fahrer & Freunde ) forum i tyskland, lite som TCS forum var förr.
Jag har haft över 80 bilar och ingen är i närheten så bra och med så unika funktioner som Tesla har.
Har man specifika behov som perfekt regnsensor eller annan fetish så finns andra märken, eller om man gillar old style med 40 knappar.
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Det är ju teslainteriören som tyder på en fetish.Tellus skrev: ↑22 maj 2025 23:33Då sammanfattar vi, det enda unika och bra med tesla är
Pruttkudden
Läs gärna TFF forum i tyskland, lite som TCS forum var förr.
Många direkta felaktigheter i denna tråd men dog mode och camp mode är riktigt innovativa och användbara funktioner.
- Tellus
- Teslaägare
Det påståendet är förlegatFredrik j skrev: ↑22 maj 2025 23:38Det är ju teslainteriören som tyder på en fetish.Tellus skrev: ↑22 maj 2025 23:33Då sammanfattar vi, det enda unika och bra med tesla är
Pruttkudden
- Tellus
- Teslaägare
Dashcam och sentry tycker jag är på samma nivå, vilka andra bilar har dessa funktioner måntro
Vad menar du? Du tar ju själv upp ämnet. Det är ju bara teslaentusiaster som bokför få knappar/instrument som en fördel. Det är ju inget majoriteten av dom andra strävar efter även om man, av kostnadsskäl, följt efter tesla och ersatt många knappar med en skärm.Tellus skrev: ↑22 maj 2025 23:44Det påståendet är förlegatFredrik j skrev: ↑22 maj 2025 23:38Det är ju teslainteriören som tyder på en fetish.Tellus skrev: ↑22 maj 2025 23:33Då sammanfattar vi, det enda unika och bra med tesla är
Pruttkudden
Övervakningsfunktion motsvarande Sentry, klimatfunktion motsvarande dogmode och möjlighet till selfies finns i vart fall på Zeekr.
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 1 gånger.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Även om fler bilar börjar erbjuda snarlika funktioner så är det väl rätt unikt att allt finns med i bilen direkt ifrån köp eller kommer som en överrasking via uppdatering, antingen utan extra kostnad eller att man efterhand kan köpa till tex kameraövervakning på distans, uppgradera autopilot osv när man behöver.
Har man på en "vanlig" bil missat betala extra för att öppna bakluckan utan att röra den är det kört, glömde du tillvalet adaptiva helljus är det kört, lätt att gå vilse bland alla utrustningspaket.
Har man på en "vanlig" bil missat betala extra för att öppna bakluckan utan att röra den är det kört, glömde du tillvalet adaptiva helljus är det kört, lätt att gå vilse bland alla utrustningspaket.
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
Ok jag byter språkbruk till Tesla negativa. Men säg mig hade jag fel om utvecklingen av tråden?Maetlarv skrev: ↑22 maj 2025 15:43Jag tycker det är ganska omoget att kalla någon för ”hatare” för att denne klagar på regnsensorers eller farthållares funktionalitet.Freez skrev: ↑22 maj 2025 11:03Snyggt sammanställt! Kan bara instämma. Tyvärr består forumet nuförtiden mest av Tesla haters så snart är tråden full med klagomål om regnsensor, farthållare osv.tesla newbie skrev: ↑22 maj 2025 10:08Det är ganska vanligt förekommande på forumet att peka ut vilka funktioner Tesla saknar i förhållande till konkurrenterna, (360 kamera, regnsensor, fungerande farthållare m.m.). Så jag tänkte göra tvärtom och lista de funktioner/fördelar som Tesla fortfarande har jämfört med merparten av konkurrenterna.
1. Låssystemet. I en Tesla så har man full kontroll över alla nycklar som är kopplade till bilen och kan enkelt lägga till/ta bort nycklar själv utan verkstadsbesök. Numera kan man också lägga till telefonnyckel utan nyckelkort och lägga till nya nyckelkort med hjälp av appen. En annan "cool" funktion är att man kan låsa bilen genom att trycka på låset på skärmen innan man lämnar bilen.
2. Service mode. I en Tesla så ligger all mjukvara, som behövs för service av elektroniken, i bilen. Behöver man till exempel byta ut en kontrollenhet så kan man själv installera mjukvaran på den nya enheten. Inga verkstadsbesök behövs och ingen specialmjukvara.
3. Låg vikt. Teslor är i regel minst 300-400 kg lättare än jämförbara elbilar från konkurrenterna. Detta har stora fördelar när det gäller både effektivitet, men även köregenskaper.
4. Bra utrymmen i förhållande till bilstorlek. Framför allt Model Y har mycket bra lastutrymmen i förhållande till storleken.
5. Frunk. Fortfarande förvånansvärt många eilbar som inte har någon sådan, alternativt är den mycket liten och har bara plats för laddkabeln.
6. Drivlinekalibrering. Har kört en del konkurrerande elbilar, men tycker fortfarande att Tesla ligger långt framme när det gäller att ha direkt gasrespons utan att det blir obehagligt ryckigt samt att ha mjuk övergång från regen till bromsingrepp vid "one pedal driving".
7. Stabil mjukvara. Väldigt sällan som man stöter på buggar i Teslas mjukvara trots löpande uppdateringar.
8. Möjlighet att uppdatera mjukvaran i alla kontrollenheter, samt att introducera funktioner som kräver koordination av flera kontrollenheter. Några exempel:
- Camp mode
- Sentry mode
- PIN to drive
- Ställa in öppningshöjd på bakluckan baserat på plats.
- Skjuta fram framsätena automatiskt när man fäller baksätet. (i nya Model Y)
- Styra massa funktioner med vänster "scroll wheel" på ratten.
- m.m.
9. HEPA filter/Bioweapon defense mode.
10. Mjukvarouppdateringar. Det har blivit vanligare hos andra men det finns fortfarande bilar som aldrig kommer att så uppdateringar.
11. Gratis supercharging om man köper en Model S eller X ny
12. Gratis abbonnemang (=billigare priser) på alla Tesla superchargers om man köper en Model 3/Y.
13. Autoshift i nyare modeller:
14. Automatiskt öppning av bakluckan med UWB om man står bakom den en viss tid. Ingen fotviftning behövs.
Detta är vad jag kunde komma på. Fyll gärna på med mer, eller påpeka vilka av dessa funktioner som kanske redan finns hos konkurrenterna.
EDIT: La till 10, 11, 12, 13, 14
Vi använder ofta Dog Mode, grym funktion.
MY har en väldigt låg förbrukning i jmf med många andra likande bilar tex ID4, I4 mfl
Service Rangers som servar bilen på plats hemma hos dig
Appen är överlägsen alla konkurrenter jag testat
MY/3 Låg servicekostnad (se Teknikens Världs test av 30 bilar)
MY RWD Vit 2023
- Tellus
- Teslaägare
Tesla började med en stor skärm för 13 år sedan. Ingen annan hade det. Nu har många kopierat Tesla med stor skärm och tagit bort många knappar, men det har gått långsamt.Fredrik j skrev: ↑23 maj 2025 05:49Vad menar du? Du tar ju själv upp ämnet. Det är ju bara teslaentusiaster som bokför få knappar/instrument som en fördel. Det är ju inget majoriteten av dom andra strävar efter även om man, av kostnadsskäl, följt efter tesla och ersatt många knappar med en skärm.Tellus skrev: ↑22 maj 2025 23:44Det påståendet är förlegatFredrik j skrev: ↑22 maj 2025 23:38Det är ju teslainteriören som tyder på en fetish.Tellus skrev: ↑22 maj 2025 23:33Då sammanfattar vi, det enda unika och bra med tesla är
Pruttkudden
Många andra biltillverkare har Tesla som benchmark då dom har svårt att själva tänka nytt och vill inte bli helt akterseglade.
Se på Teslas försäljningsframgångar, helt unikt. Så de flesta tycks gilla ny modern design "iphone" liknande vs knapptelefon.
Nu finns ju också SEXY buttons, för att ha alla knappar på en skärm har vissa, men få nackdelar.
Om admin ska banna alla som kallat någon för Fanboy skulle det bli ganska tomt i detta forum. Ordet har använts 529 ggr.
MY RWD Vit 2023
Sök på "hatare" nu då? Eller "troll"? Vad blir det då. Du kan väl jämföra bägge? All form av name-calling bör undvikas.Freez skrev: ↑23 maj 2025 08:18Om admin ska banna alla som kallat någon för Fanboy skulle det bli ganska tomt i detta forum. Ordet har använts 529 ggr.
Jag tycker att man ändrar policy först och bannar efter detta i så fall. Jag är för.
Absolut jag är för.spacecoin skrev: ↑23 maj 2025 08:20Sök på "hatare" nu då? Eller "troll"? Vad blir det då. Du kan väl jämföra bägge? All form av name-calling bör undvikas.Freez skrev: ↑23 maj 2025 08:18Om admin ska banna alla som kallat någon för Fanboy skulle det bli ganska tomt i detta forum. Ordet har använts 529 ggr.
Jag tycker att man ändrar policy först och bannar efter detta i så fall. Jag är för.
MY RWD Vit 2023