tnjo skrev: ↑06 jun 2025 09:58
tesla newbie skrev: ↑06 jun 2025 09:54
Love_O skrev: ↑06 jun 2025 09:37
Electron skrev: ↑06 jun 2025 00:04
Freez skrev: ↑05 jun 2025 10:16
Fin bil men Mercan ligger i en helt annan prisklass och det är väl rimligt att den har lite mer lull lull som standard, men vad jag kan se kostar bara Airmatic +22400 kr.
Spelar noll roll. Features är ej unika för Tezzla…
Gps med automatisk höjning av bilen funkar bra, Väldigt nöjd!
Levde själv där under några år att Tezzla var bäst tills jag provkörde andra bilmärken och jämförde appar hit åååå dit. Tezzla var ej bäst. Konkurrenterna hade kommit ikapp. Till och med förbi i vissa avseenden.
Så många saker som Mercan har som verkligen funkar både via app och hårdvara där Tezzla ej levererar……
I won’t go back!’
Blir ju så när man kommer från snålt utrustade bilar och gärna som är 10-20 år gamla. Då håller man krampaktigt fast och tror Tesla är något världsunikt och vill fortsätta tro det. Att USA äntligen lyckats producera en bil som håller hög kvalité till ett lågt pris. Precis som 60-70 talsbilarna. Absolut det höll ihop men långt ifrån precision eller kvalité i det.
Det syns ju tydligt i forumet, många som ropar att Tesla är världens bästa bilar och att det bygger bra från start. Men varje år blir bilarna ändå bättre…. Hur går det ihop om det var bra från start ?
Jag hade en fabriksny BMW innan Teslan och har kört flertalet välutrustade bilar från andra märken. Finns ändå en del funktioner som bara Tesla har.
Än så länge verkar det som den enda unika feature tesla har jämfört med alla andra märken:
* pruttkudde
Återigen, hur många andra tillverkare har samma funktioner som Tesla som standardutrustning.
Byggde precis en Audi RS E-tron GT Performance som började på 1,860 miljoner, en sådan simpel sak som att få sätesvärme i både fram och baksäte var ett tillval på nästan 6 tusen kronor.
Adaptiv farthållare gick på över 7 tusen och så saknar den ytterligare funktioner som Teslan har som standard kopplat till farthållaren.
Vill du att bilen ska varna för bilar som ankommer från sidorna osv i olika situationer som vid backning, 19 tusen kronor extra, denna funktion fick Teslan via en uppdatering.
Edit: Kikar lite andra tillverkare. Bmw i4 M60 xDrive med startpris på 781 tusen kronor, vill du ha comfort paketet med svankstöd och trådlös telefonladdare, 12 tusen kronor extra i tillval. Men rattvärmen ingår väl i detta paket, nix, rattvärme 4 tusen kronor extra. Adaptiv farthållare, 8 tusen kronor extra. Tänkte kika på adaptiva strålkastare men då behövde jag ytterligare något tillvalspaket som ställde till med något annat tillval jag redan gjort.