Jag fick ca 5000 i bidrag när jag satte upp laddbox.SwedishAdvocate skrev: ↑11 jun 2025 00:31Jag uppskattar att de är beredda att betala ungefär lika mycket som Sveriges alla bostadsrättsinnehavare som har en egen personlig parkeringsplats med laddmöjlighet ägd av sin BRF betalar. Och hur mycket har dessa BRF:er i genomsnitt fått i skattesubventioner av alla svenska skattebetalare när dom satte upp sina laddstolpar? Och hur mycket har Sveriges alla villaägare i genomsnitt fått i skattesubventioner av alla svenska skattebetalare när dom satte upp sina laddstolpar?Fredrik j skrev: ↑31 maj 2025 22:56Hur mycket uppskattar du att hyresgästerna är beredda att betala för garanterad tillgång till laddmöjlighet?SwedishAdvocate skrev: ↑31 maj 2025 22:44Enligt klimatvetenskapen finns det en gräns för hur mycket fossila bränslen vi kan bränna upp utan att riskera t.ex. en avsevärd havsnivåhöjning. Med dagens globala konsumtion av fossila bränslen kommer vi passera den gränsen om ~4 år… Så… Såvida det inte är något som jag missar, så är tiden då det räckte att endast plocka den lågt hängande frukten förbi. Från och med nu kommer vi även behöva plocka den frukt som finns kring nationens flerfamiljshus.Fredrik j skrev: ↑31 maj 2025 22:17Med begränsade resurser behöver man satsa på det som ger bäst effekt. Alla dom som redan bor i villa och som fortfarande kör fossilt är den lågt hängande frukten. En majoritet av bilägare i sverige har redan bra möjligheter att ladda den elbil dom ännu inte bytt till. Många kommuner är ju rent fientligt inställda till bilar i stadsmiljö. Det finns ju ofta långt färre parkeringsplatser än hushåll i stadskärnor. Framförallt i nyare stadsdelar.
Jag tror hyresgästen generellt har sämre ekonomiska förutsättningar än bostadsrättsinnehavaren.