Mercedes EQB

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten

Re: Mercedes EQB

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

mikaELbil skrev: 12 jun 2025 14:52
Både Kian och Toyotan är plastiga invändigt, dock ska plasten på och runt instrumentbrädan var av en annorlunda sort. Det får man väl se när den dyker upp hos handlaren. Kian är markant mycket mindre och trängre.

Nu är ju inte EQA eller EQB fria från billig plast heller. :D Ska man närma sig ”riktig” Mercedes känsla så är det nog EQE man ska köpa. Den finns ju även som SUV, men då kostar den väldigt mycket.

Det är en ny hyfsat prissatt bil som jag kan leva med som står på önskelistan. Många är redan bortsorterade. :D
fyi, Hustrun som ska köpa elbil väljer mellan beggade 2024/25 C40 extended range vs 2022/23 EQE.
Dissat allt annat, inkl EQA/B
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
mikaELbil
elbilist

Re: Mercedes EQB

Inlägg av mikaELbil »

Sportbilsentusiasten skrev: 12 jun 2025 21:19
mikaELbil skrev: 12 jun 2025 14:52
Både Kian och Toyotan är plastiga invändigt, dock ska plasten på och runt instrumentbrädan var av en annorlunda sort. Det får man väl se när den dyker upp hos handlaren. Kian är markant mycket mindre och trängre.

Nu är ju inte EQA eller EQB fria från billig plast heller. :D Ska man närma sig ”riktig” Mercedes känsla så är det nog EQE man ska köpa. Den finns ju även som SUV, men då kostar den väldigt mycket.

Det är en ny hyfsat prissatt bil som jag kan leva med som står på önskelistan. Många är redan bortsorterade. :D
fyi, Hustrun som ska köpa elbil väljer mellan beggade 2024/25 C40 extended range vs 2022/23 EQE.
Dissat allt annat, inkl EQA/B
EQE är en fruktansvärt härlig bil. Jag har kört runt med en sådan i många mil. Jag trivs som fisken i vattnet den är underbar. Men tack vare mina muskel, led och nervskador kan jag inte ta mig ut ur bilen på ett hedervärt sätt. Jag måste ha en SUV numer. För åtta år sedan var jag tvungen att sälja min ögonsten, en Jaguar XJ 6 från 1995. Då ”rullade” jag ut ur bilen med händerna i asfalten.

Volvon tycker jag inte är prisvärd om man ska köpa den ny. Som begagnad kanske.
Klart din fru ska ta EQEn!!
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart.
Sålda, ca 40 olika bilar.
Solceller 12,6kWp, Batteri 15kWh, Raspberry automation via Spotpriset
Skriv svar