Zeekr 7X
Moderator: Redaktion
Re: Zeekr 7X
Man blir ju inte direkt sugen efter den videon. Hur har de åtgärdat strulig mjukvara i de tidigare bilarna?
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Vad tänker du på? Upplever att det är väldigt lite strul.
7X i SECC blev tydligen bärgad?
Tråkigt, den kunde ju varit med i topp i teorin, om den funkat som den skulle.
Tråkigt, den kunde ju varit med i topp i teorin, om den funkat som den skulle.
-
- elbilist
Han ska ha touchat vägräcket enligt livestream, dvs inget relaterat till bilen. Kanske hör hemma bättre i tråden om SECC.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- Earplugged
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Frågan är varför man touchade räcket, var alla säkerhetssystem/filhållning mm avstängda = förarmisstag eller strulade programvaran = bilrelaterat?
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
Finns inget system där du som förare får lämna ifrån dig ansvaret för bilen i Sverige, så har den kört in i ett räcke är det förarrelaterat.Earplugged skrev: ↑08 jul 2025 21:23Frågan är varför man touchade räcket, var alla säkerhetssystem/filhållning mm avstängda = förarmisstag eller strulade programvaran = bilrelaterat?
Det vet alla vi som har haft t.ex. Tesla som kan försöka köra in i mötande bilar o.s.v. Det gäller att hålla i ratten hela tiden oavsett.
Sammanställning från 100-mila.
Rekord för SUV och delad 1a med MS LR.
Del två av 100-mila.
Vad gäller mjukvara så finns det helt klart underlag för förbättringar, men den är knappt släppt ur beta så det kommer dom nog få till inom rimlig tid.
Rekord för SUV och delad 1a med MS LR.
Del två av 100-mila.
Vad gäller mjukvara så finns det helt klart underlag för förbättringar, men den är knappt släppt ur beta så det kommer dom nog få till inom rimlig tid.
Är det olika mjukvarustack i 001, X och 7X?
De två förstnämnda har ju sålts i flera år nu tänker man, så är det samma borde den väl vara mogen nu.
Är det däremot inte samma så undrar man förstås varför, och hur det blir med utvecklingen för ”gamla” bilar framöver.
Vi får väl vänta och se lite, jag tror dom löser det.
Ja, det verkar vara en fin bil när (om) dom väl får ordning på mjukvaran.
Vet faktiskt inte vad det är för problem med mjukvara vissa upplever då jag inte har några värda att nämnas. Det enda är att bilen inte alltid automatiskt skiftar från hemma wifi till mobilens internetdelning när jag kör hemifrån.improwise skrev: ↑09 jul 2025 22:46Ja, det verkar vara en fin bil när (om) dom väl får ordning på mjukvaran.
Håller med, mjukvaran fungerar bra, dock har jag inte testat långresa än men det ska se på lördag så får kanske anledning att revidera då.Newgusa skrev: ↑10 jul 2025 08:47Vet faktiskt inte vad det är för problem med mjukvara vissa upplever då jag inte har några värda att nämnas. Det enda är att bilen inte alltid automatiskt skiftar från hemma wifi till mobilens internetdelning när jag kör hemifrån.improwise skrev: ↑09 jul 2025 22:46Ja, det verkar vara en fin bil när (om) dom väl får ordning på mjukvaran.
HärligtJedimind skrev: ↑10 jul 2025 10:24Håller med, mjukvaran fungerar bra, dock har jag inte testat långresa än men det ska se på lördag så får kanske anledning att revidera då.Newgusa skrev: ↑10 jul 2025 08:47
Jag har inte testat den personligen, men en del som jag kan se utifrån de tester jag har sett är väl de dubbla navi-apparna, där finns det nog en del att förbättra så att man bara kör den nya och att den fungerar bra. Sen kanske det behövs någon form av förbättrad grundinställning av stereon då det anmärks en del på det av de som testar, de som äger den och har justerat verkar ändå ganska nöjda.Newgusa skrev: ↑10 jul 2025 08:47Vet faktiskt inte vad det är för problem med mjukvara vissa upplever då jag inte har några värda att nämnas. Det enda är att bilen inte alltid automatiskt skiftar från hemma wifi till mobilens internetdelning när jag kör hemifrån.improwise skrev: ↑09 jul 2025 22:46Ja, det verkar vara en fin bil när (om) dom väl får ordning på mjukvaran.
Sen tror jag en del klagar då man tror att Teslas struktur på ux är den rätta vägen och känner inte igen sig när man ska klicka runt i andra bilmärkens infotainment/system. Har man kört en annan bil ett tag och satt upp genvägar m.m. så är den ganska snabbt den man gillar. Men sen har Tesla kunnat förbättra sin layout länge, så det är klart att den är väldigt mogen, dit kommer Zeekr komma snart också är min gissning.
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Ni som gått från Tesla till Zeekr, finns det något ni saknar?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Ja, den inbyggda navven fungerar bra men är inte lika snygg som Zeekr Nav appen vilken är den som kommer bli den inbyggda framgent. Lite omständigtbacke skrev: ↑10 jul 2025 10:36Jag har inte testat den personligen, men en del som jag kan se utifrån de tester jag har sett är väl de dubbla navi-apparna, där finns det nog en del att förbättra så att man bara kör den nya och att den fungerar bra. Sen kanske det behövs någon form av förbättrad grundinställning av stereon då det anmärks en del på det av de som testar, de som äger den och har justerat verkar ändå ganska nöjda.Newgusa skrev: ↑10 jul 2025 08:47
Sen tror jag en del klagar då man tror att Teslas struktur på ux är den rätta vägen och känner inte igen sig när man ska klicka runt i andra bilmärkens infotainment/system. Har man kört en annan bil ett tag och satt upp genvägar m.m. så är den ganska snabbt den man gillar. Men sen har Tesla kunnat förbättra sin layout länge, så det är klart att den är väldigt mogen, dit kommer Zeekr komma snart också är min gissning.