Tesla Model S Plaid
Moderator: Redaktion
- FutureTesla
- Teslaägare
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Tesla Model S Plaid
Coolt med en allround bil med 1020+ hk
En amerikansk sleeper
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- 69Qwerty69
- Teslaägare
Snygg bil!Kaffekatten skrev: ↑13 jul 2025 18:31Jag köpte denna i torsdags eftermiddag. Superskick verkligen! Luktar helt nytt inne. Inte ett märke. Känns som att rulla ut en helt ny bil. 2490mil. Från maj 2023.Tomsgbg skrev: ↑30 jun 2025 12:22Vit går bort tyvärr.
Allra helst ultra red ihop med vit klädsel,
Typ
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1002432821
EAP, Ultra White klädsel, Ultra Red, HW4, Yoke = Alla rätt för mig. Fick med nya sommardäck och vinterdäck. Enda är lite stenskott bakom bakdörrarna. Många minimala. Hjulhusen sticker liksom ut där. Kanske går att polera fint. Stora delar där var PPF.at. Testade batteriet och bara 3.9% degradering enligt Tessie.
Vilken bil! Vilken skillnad mot gamla Model S.
Sålde min MYP 2023 samma dag på under 24 timmar från att jag lade ut annonsen också![]()
Vad tycker du är den störst förbättringen mot den Model S du hade tidigare?
Model S Raven 2019 , Audi Q7 4,2 FSI, A6 Allroad 3.0TDI
En sak som jag funderar på är varför bilen inte har röda bromsok. Har någon bytt dem?Kaffekatten skrev: ↑13 jul 2025 18:31Jag köpte denna i torsdags eftermiddag. Superskick verkligen! Luktar helt nytt inne. Inte ett märke. Känns som att rulla ut en helt ny bil. 2490mil. Från maj 2023.Tomsgbg skrev: ↑30 jun 2025 12:22Vit går bort tyvärr.
Allra helst ultra red ihop med vit klädsel,
Typ
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1002432821
EAP, Ultra White klädsel, Ultra Red, HW4, Yoke = Alla rätt för mig. Fick med nya sommardäck och vinterdäck. Enda är lite stenskott bakom bakdörrarna. Många minimala. Hjulhusen sticker liksom ut där. Kanske går att polera fint. Stora delar där var PPF.at. Testade batteriet och bara 3.9% degradering enligt Tessie.
Vilken bil! Vilken skillnad mot gamla Model S.
Sålde min MYP 2023 samma dag på under 24 timmar från att jag lade ut annonsen också![]()
Uppgraderingen som kom med HW4 kom också med röda bromsok.
Bilen är uppenbarligen en uppgraderad så det borde sitta röda ok på...
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Kaffekatten
- Teslaägare
Hej. Det är inte en plaid, utan "bara" long range med insane mode. De har nog inte röda ok 
Inser att detta är en Plaid tråd, men det var inte jag som börja skriva om min bil jag köpte hehe
Men mkt är ju samma som för Plaid och det jag skriver nedan.
Den är ju den uppgraderade 2023:an. Har HW4 med nya kameror högupplösta och snabbare dator. Nya glastaket som skall släppa mer ljus, baktill är T märket borta och det står bara T E S L A, upplever att baklyktorna är svartare och blankare också samt att de är helt linjerade. Många som är innan uppgraderingen verkar ha linjeringsfel mellan baklucka o baklykta syns tydligt i mörker. På Plaid skall bromsarna vara uppgraderade vet inte om de är det på icke plaid.
Vad är bättre mot Model S, pre Palladium?
Jag hade en MS 75 2017 och en Raven 2020. Sen var det utvlykt till två Taycaner och en MYP 2023 och tillbaka till Tesla "Palle".
Det är ju väldigt mkt som är bättre, men nummer ett är att den känns så oerhört mkt modernare. Är väl inte många delar som den delar med Raven. Sen har kvaliteten gått upp några steg. Den är så fin jag knappt vågar åka i den
Mkt småsaker man först inte tänker på, Tar bara några exempel här finns massor att skriva: .. den platsbaserade fjädringen är riktigt snabb. Man kan också konfa upp vänster rattknapp till att höja fjädring exempelvis. Skärmen helt fantastisk, stor och färgstark och responsiv. tittar man i bagaget är det jättefin kvalitet på mattan, hatthyllan i mocka o sitter med magneter. Klädseln verkar hålla riktigt bra, den vita jag har ser helt ny ut (kan vara så att tidigare ägare också varit extremt rädda om den)... finns massor mer som är bättre. Lättare att säga sådant som inte är bättre utan mer som innan. Då ex hur man sitter i stolarna känns ungefär samma (om jag minns rätt mot Raven), utrymmena är ju samma också, samt handtagen

Inser att detta är en Plaid tråd, men det var inte jag som börja skriva om min bil jag köpte hehe
Men mkt är ju samma som för Plaid och det jag skriver nedan.
Den är ju den uppgraderade 2023:an. Har HW4 med nya kameror högupplösta och snabbare dator. Nya glastaket som skall släppa mer ljus, baktill är T märket borta och det står bara T E S L A, upplever att baklyktorna är svartare och blankare också samt att de är helt linjerade. Många som är innan uppgraderingen verkar ha linjeringsfel mellan baklucka o baklykta syns tydligt i mörker. På Plaid skall bromsarna vara uppgraderade vet inte om de är det på icke plaid.
Vad är bättre mot Model S, pre Palladium?
Jag hade en MS 75 2017 och en Raven 2020. Sen var det utvlykt till två Taycaner och en MYP 2023 och tillbaka till Tesla "Palle".
Det är ju väldigt mkt som är bättre, men nummer ett är att den känns så oerhört mkt modernare. Är väl inte många delar som den delar med Raven. Sen har kvaliteten gått upp några steg. Den är så fin jag knappt vågar åka i den

Mkt småsaker man först inte tänker på, Tar bara några exempel här finns massor att skriva: .. den platsbaserade fjädringen är riktigt snabb. Man kan också konfa upp vänster rattknapp till att höja fjädring exempelvis. Skärmen helt fantastisk, stor och färgstark och responsiv. tittar man i bagaget är det jättefin kvalitet på mattan, hatthyllan i mocka o sitter med magneter. Klädseln verkar hålla riktigt bra, den vita jag har ser helt ny ut (kan vara så att tidigare ägare också varit extremt rädda om den)... finns massor mer som är bättre. Lättare att säga sådant som inte är bättre utan mer som innan. Då ex hur man sitter i stolarna känns ungefär samma (om jag minns rätt mot Raven), utrymmena är ju samma också, samt handtagen

Model S - 2023.5 Ultra Red/Ultra white HW4
Model Y P - 2023.6 Solid svart
Model Y P - 2023.6 Matt Svart Folierad *SÅLD*
Model S LR - 2020.9 Midnight Silver Metallic/Vit interiör/Chrome Delete *SÅLD*
Model S 75 - 2017.5 Svart/Svart fullskinn *SÅLD*
Model Y P - 2023.6 Solid svart
Model Y P - 2023.6 Matt Svart Folierad *SÅLD*
Model S LR - 2020.9 Midnight Silver Metallic/Vit interiör/Chrome Delete *SÅLD*
Model S 75 - 2017.5 Svart/Svart fullskinn *SÅLD*
Taget!Kaffekatten skrev: ↑14 jul 2025 22:15Hej. Det är inte en plaid, utan "bara" long range med insane mode. De har nog inte röda ok
Inser att detta är en Plaid tråd,
Den är lika cool som en ultraröd plaid
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5