Tesla Model S Plaid
Moderator: Redaktion
- FutureTesla
- Teslaägare
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Tesla Model S Plaid
Coolt med en allround bil med 1020+ hk
En amerikansk sleeper
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- 69Qwerty69
- Teslaägare
Snygg bil!Kaffekatten skrev: ↑13 jul 2025 18:31Jag köpte denna i torsdags eftermiddag. Superskick verkligen! Luktar helt nytt inne. Inte ett märke. Känns som att rulla ut en helt ny bil. 2490mil. Från maj 2023.Tomsgbg skrev: ↑30 jun 2025 12:22Vit går bort tyvärr.
Allra helst ultra red ihop med vit klädsel,
Typ
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1002432821
EAP, Ultra White klädsel, Ultra Red, HW4, Yoke = Alla rätt för mig. Fick med nya sommardäck och vinterdäck. Enda är lite stenskott bakom bakdörrarna. Många minimala. Hjulhusen sticker liksom ut där. Kanske går att polera fint. Stora delar där var PPF.at. Testade batteriet och bara 3.9% degradering enligt Tessie.
Vilken bil! Vilken skillnad mot gamla Model S.
Sålde min MYP 2023 samma dag på under 24 timmar från att jag lade ut annonsen också![]()
Vad tycker du är den störst förbättringen mot den Model S du hade tidigare?
Model S Raven 2019 , Audi Q7 4,2 FSI, A6 Allroad 3.0TDI
En sak som jag funderar på är varför bilen inte har röda bromsok. Har någon bytt dem?Kaffekatten skrev: ↑13 jul 2025 18:31Jag köpte denna i torsdags eftermiddag. Superskick verkligen! Luktar helt nytt inne. Inte ett märke. Känns som att rulla ut en helt ny bil. 2490mil. Från maj 2023.Tomsgbg skrev: ↑30 jun 2025 12:22Vit går bort tyvärr.
Allra helst ultra red ihop med vit klädsel,
Typ
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1002432821
EAP, Ultra White klädsel, Ultra Red, HW4, Yoke = Alla rätt för mig. Fick med nya sommardäck och vinterdäck. Enda är lite stenskott bakom bakdörrarna. Många minimala. Hjulhusen sticker liksom ut där. Kanske går att polera fint. Stora delar där var PPF.at. Testade batteriet och bara 3.9% degradering enligt Tessie.
Vilken bil! Vilken skillnad mot gamla Model S.
Sålde min MYP 2023 samma dag på under 24 timmar från att jag lade ut annonsen också![]()
Uppgraderingen som kom med HW4 kom också med röda bromsok.
Bilen är uppenbarligen en uppgraderad så det borde sitta röda ok på...
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Kaffekatten
- Teslaägare
Hej. Det är inte en plaid, utan "bara" long range med insane mode. De har nog inte röda ok 
Inser att detta är en Plaid tråd, men det var inte jag som börja skriva om min bil jag köpte hehe
Men mkt är ju samma som för Plaid och det jag skriver nedan.
Den är ju den uppgraderade 2023:an. Har HW4 med nya kameror högupplösta och snabbare dator. Nya glastaket som skall släppa mer ljus, baktill är T märket borta och det står bara T E S L A, upplever att baklyktorna är svartare och blankare också samt att de är helt linjerade. Många som är innan uppgraderingen verkar ha linjeringsfel mellan baklucka o baklykta syns tydligt i mörker. På Plaid skall bromsarna vara uppgraderade vet inte om de är det på icke plaid.
Vad är bättre mot Model S, pre Palladium?
Jag hade en MS 75 2017 och en Raven 2020. Sen var det utvlykt till två Taycaner och en MYP 2023 och tillbaka till Tesla "Palle".
Det är ju väldigt mkt som är bättre, men nummer ett är att den känns så oerhört mkt modernare. Är väl inte många delar som den delar med Raven. Sen har kvaliteten gått upp några steg. Den är så fin jag knappt vågar åka i den
Mkt småsaker man först inte tänker på, Tar bara några exempel här finns massor att skriva: .. den platsbaserade fjädringen är riktigt snabb. Man kan också konfa upp vänster rattknapp till att höja fjädring exempelvis. Skärmen helt fantastisk, stor och färgstark och responsiv. tittar man i bagaget är det jättefin kvalitet på mattan, hatthyllan i mocka o sitter med magneter. Klädseln verkar hålla riktigt bra, den vita jag har ser helt ny ut (kan vara så att tidigare ägare också varit extremt rädda om den)... finns massor mer som är bättre. Lättare att säga sådant som inte är bättre utan mer som innan. Då ex hur man sitter i stolarna känns ungefär samma (om jag minns rätt mot Raven), utrymmena är ju samma också, samt handtagen

Inser att detta är en Plaid tråd, men det var inte jag som börja skriva om min bil jag köpte hehe
Men mkt är ju samma som för Plaid och det jag skriver nedan.
Den är ju den uppgraderade 2023:an. Har HW4 med nya kameror högupplösta och snabbare dator. Nya glastaket som skall släppa mer ljus, baktill är T märket borta och det står bara T E S L A, upplever att baklyktorna är svartare och blankare också samt att de är helt linjerade. Många som är innan uppgraderingen verkar ha linjeringsfel mellan baklucka o baklykta syns tydligt i mörker. På Plaid skall bromsarna vara uppgraderade vet inte om de är det på icke plaid.
Vad är bättre mot Model S, pre Palladium?
Jag hade en MS 75 2017 och en Raven 2020. Sen var det utvlykt till två Taycaner och en MYP 2023 och tillbaka till Tesla "Palle".
Det är ju väldigt mkt som är bättre, men nummer ett är att den känns så oerhört mkt modernare. Är väl inte många delar som den delar med Raven. Sen har kvaliteten gått upp några steg. Den är så fin jag knappt vågar åka i den

Mkt småsaker man först inte tänker på, Tar bara några exempel här finns massor att skriva: .. den platsbaserade fjädringen är riktigt snabb. Man kan också konfa upp vänster rattknapp till att höja fjädring exempelvis. Skärmen helt fantastisk, stor och färgstark och responsiv. tittar man i bagaget är det jättefin kvalitet på mattan, hatthyllan i mocka o sitter med magneter. Klädseln verkar hålla riktigt bra, den vita jag har ser helt ny ut (kan vara så att tidigare ägare också varit extremt rädda om den)... finns massor mer som är bättre. Lättare att säga sådant som inte är bättre utan mer som innan. Då ex hur man sitter i stolarna känns ungefär samma (om jag minns rätt mot Raven), utrymmena är ju samma också, samt handtagen

Model S - 2023.5 Ultra Red/Ultra white HW4
Model Y P - 2023.6 Solid svart
Model Y P - 2023.6 Matt Svart Folierad *SÅLD*
Model S LR - 2020.9 Midnight Silver Metallic/Vit interiör/Chrome Delete *SÅLD*
Model S 75 - 2017.5 Svart/Svart fullskinn *SÅLD*
Taget!Kaffekatten skrev: ↑14 jul 2025 22:15Hej. Det är inte en plaid, utan "bara" long range med insane mode. De har nog inte röda ok
Inser att detta är en Plaid tråd,
Den är lika cool som en ultraröd plaid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- FutureTesla
- Teslaägare
Många? Kan du ge några exempel?
Model S Plaid 2023
Lätt!FutureTesla skrev: ↑28 jul 2025 21:17
1. ….eeeeh…..ehhhhh…ehhhhh….öhhhhh…
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Rent estetiskt finns det många bilar som är snyggare enligt min uppfattning. Ska vi begränsa oss till el så är Audi e-tron GT ett exempel. Taycan likaså.FutureTesla skrev: ↑28 jul 2025 21:17
Model S är dock svårslagen till helheten.
Konstigt att inte fler vill köpa den perfekta bilen. Försäljningen faller kraftigt i hela världen som jag har förstått.
Vad beror det på?
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Folk är fattiga. Alla dyrare bilar påverkas.backe skrev: ↑29 jul 2025 08:45Konstigt att inte fler vill köpa den perfekta bilen. Försäljningen faller kraftigt i hela världen som jag har förstått.
Vad beror det på?
Även de som har råd är mer avvaktande inför de mesta köp pga osäkerheter. De som slår till tänker väl typ YOLO

M3 LR -20
Sålts 1794 Porsche varav 370 st 911:or(även 43 Ferrari) och 10 st Model S, så måste vara nånting annat som gör att inte folk köper världens snyggaste och bästa bil.Vindens skrev: ↑29 jul 2025 12:38Folk är fattiga. Alla dyrare bilar påverkas.
Även de som har råd är mer avvaktande inför de mesta köp pga osäkerheter. De som slår till tänker väl typ YOLO![]()
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Sådana bilar köps av nostalgiska skäl, eller till någon samling.backe skrev: ↑29 jul 2025 14:20Sålts 1794 Porsche varav 370 st 911:or(även 43 Ferrari) och 10 st Model S, så måste vara nånting annat som gör att inte folk köper världens snyggaste och bästa bil.Vindens skrev: ↑29 jul 2025 12:38Folk är fattiga. Alla dyrare bilar påverkas.
Även de som har råd är mer avvaktande inför de mesta köp pga osäkerheter. De som slår till tänker väl typ YOLO![]()
Få av dom som används som vardagsbil, dessutom är alla dom slöare än plaid.
Som sagt, det är världens bästa allround bil. Varje dag är en förlorad dag utan Plaid

3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Jag håller med. Men nu har du ju bytt till min linje.Tellus skrev: ↑29 jul 2025 18:30Sådana bilar köps av nostalgiska skäl, eller till någon samling.backe skrev: ↑29 jul 2025 14:20Sålts 1794 Porsche varav 370 st 911:or(även 43 Ferrari) och 10 st Model S, så måste vara nånting annat som gör att inte folk köper världens snyggaste och bästa bil.
Som sagt, det är världens bästa allround bil. Varje dag är en förlorad dag utan Plaid![]()
Det rullar väl många Porsche (numera) som vardagsbilar?
Model S börjar ju helt klart bli till åren nu, oavsett om bilen i sig är bra eller ej finns många faktorer som påverkar, och detta kan vara en av dom.
Generellt säljs mkt mer dyra bilar i Sverige än vad man kan tänka sig, har själv jobbat inom Mercedes i många, många år, och man kan bli förvånad över volymen bilar som säljs med prislappar från 1,5 miljoner och uppåt....oavsett finanskris eller ej
Prislappen är nog inte orsaken till låga försäljningsvolymer.
Model S börjar ju helt klart bli till åren nu, oavsett om bilen i sig är bra eller ej finns många faktorer som påverkar, och detta kan vara en av dom.
Generellt säljs mkt mer dyra bilar i Sverige än vad man kan tänka sig, har själv jobbat inom Mercedes i många, många år, och man kan bli förvånad över volymen bilar som säljs med prislappar från 1,5 miljoner och uppåt....oavsett finanskris eller ej
Prislappen är nog inte orsaken till låga försäljningsvolymer.
Model 3 Performance Highland
Världens bästa allroundbil som(nästan) ingen vill köpa, det är där man blir lite fundersam.Tellus skrev: ↑29 jul 2025 18:30Sådana bilar köps av nostalgiska skäl, eller till någon samling.backe skrev: ↑29 jul 2025 14:20Sålts 1794 Porsche varav 370 st 911:or(även 43 Ferrari) och 10 st Model S, så måste vara nånting annat som gör att inte folk köper världens snyggaste och bästa bil.
Som sagt, det är världens bästa allround bil. Varje dag är en förlorad dag utan Plaid![]()
Där jag bor rullar det fler dyra nya Porsche(Även Taycan) och även RSQ8 och liknande som allroundbilar än Plaid, så det måste finnas någon annan anledning.
Tesla är väl generellt "non grata" nu för tiden (speciellt i Sverige).
Hämmar nog försäljning en hel del.
I den klass Model S konkurrerar så har det nog ännu större påverkan än på 3/Y.
Styrkan hos de klassiska prestigemärkena ska inte underskattas samtidigt som Tesla körts i botten.
Men det förändrar inte att Model S en fantastisk bil, I mitt tycke den bästa hittills (av alla i närliggande kategori).
Jag har jämfört med Audi RS6, Taycan Turbo S, 911 Turbo S, och ingen var ens intresserant.
Hämmar nog försäljning en hel del.
I den klass Model S konkurrerar så har det nog ännu större påverkan än på 3/Y.
Styrkan hos de klassiska prestigemärkena ska inte underskattas samtidigt som Tesla körts i botten.
Men det förändrar inte att Model S en fantastisk bil, I mitt tycke den bästa hittills (av alla i närliggande kategori).
Jag har jämfört med Audi RS6, Taycan Turbo S, 911 Turbo S, och ingen var ens intresserant.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Kaffekatten
- Teslaägare
Jag har ju sista året haft 2 Taycaner och då innan det Raven. Samt även 2 MYP.
Taycanen är bättre om man skall ha en bil och bara åka lite för det är skoj. Där stoppar det. Model S Palladium är ju en bil man kan mer leva med. Varje dag. Så känner jag i alla fall.
Palladium är ju inte en gammal bil, det är ju knappt något som är gammalt i den alls. Allt är ju nytt. Problemet är att den bilden har inte folk. Man tror nog att det bara är en uppfräschad gammal Raven. Men det är inte sant. Hade en Tesla servicetekniker mobil ute i måndags för att laddluckan krånglade. Han bekräftade det. Tog lite tid för honom, då allt är nytt på bilen o det finns så få av dem. Samt att han inte kunde den så bra då det är ovanligt saker strular. Det enda han innan hade varit ute på var flera rattbyten pga att ytskiktet lossnar.
Tyckte min Svarta Turbo Taycan med Mission-E fälgar var jäkligt snygg. Tycker min Ultraröda Palle också är jäkligt snygg. Två av de finaste bilarna man kan ha i mitt tycke.
Taycanen är bättre om man skall ha en bil och bara åka lite för det är skoj. Där stoppar det. Model S Palladium är ju en bil man kan mer leva med. Varje dag. Så känner jag i alla fall.
Palladium är ju inte en gammal bil, det är ju knappt något som är gammalt i den alls. Allt är ju nytt. Problemet är att den bilden har inte folk. Man tror nog att det bara är en uppfräschad gammal Raven. Men det är inte sant. Hade en Tesla servicetekniker mobil ute i måndags för att laddluckan krånglade. Han bekräftade det. Tog lite tid för honom, då allt är nytt på bilen o det finns så få av dem. Samt att han inte kunde den så bra då det är ovanligt saker strular. Det enda han innan hade varit ute på var flera rattbyten pga att ytskiktet lossnar.
Tyckte min Svarta Turbo Taycan med Mission-E fälgar var jäkligt snygg. Tycker min Ultraröda Palle också är jäkligt snygg. Två av de finaste bilarna man kan ha i mitt tycke.
Model S - 2023.5 Ultra Red/Ultra white HW4
Beror nog på vilka som anser att det är bästa bilen än att det är såbacke skrev: ↑29 jul 2025 21:05Världens bästa allroundbil som(nästan) ingen vill köpa, det är där man blir lite fundersam.Tellus skrev: ↑29 jul 2025 18:30Sådana bilar köps av nostalgiska skäl, eller till någon samling.backe skrev: ↑29 jul 2025 14:20Sålts 1794 Porsche varav 370 st 911:or(även 43 Ferrari) och 10 st Model S, så måste vara nånting annat som gör att inte folk köper världens snyggaste och bästa bil.
Där jag bor rullar det fler dyra nya Porsche(Även Taycan) och även RSQ8 och liknande som allroundbilar än Plaid, så det måste finnas någon annan anledning.

Absolut, det är nog det jag reagerade på, att vissa i tråden tycker att det är orimligt att det inte är världens snyggaste och bästa bil och väntar på att någon ska kunna nämna någon bil som är bättre och snyggare. Lägger man till "tycker jag" som flera gör så är det bara positivt att man gillar sin egen bil, som troligen nästan alla andra som köpt en bil för +miljonen också gör.El2an skrev: ↑30 jul 2025 09:24Beror nog på vilka som anser att det är bästa bilen än att det är såbacke skrev: ↑29 jul 2025 21:05Världens bästa allroundbil som(nästan) ingen vill köpa, det är där man blir lite fundersam.Tellus skrev: ↑29 jul 2025 18:30Sådana bilar köps av nostalgiska skäl, eller till någon samling.
Där jag bor rullar det fler dyra nya Porsche(Även Taycan) och även RSQ8 och liknande som allroundbilar än Plaid, så det måste finnas någon annan anledning.![]()
Och jag tycker MS Palladium är snygg och troligen en fantastisk bil, men den väcker inget habegär hos mig (troligen inte hos många andra heller eftersom ingen köper den) och det finnas många bilar jag hellre skulle ha. Men smaken är delad som vi alla vet