På senare tid har laddningen avbrutits för mig på SuC. Kan ske flera gånger under en laddning. Var ute på en tripp försett par veckor sedan och då bröts det regelbundet. Nu är vi i Göteborg och när vi laddade i Gränna på väg hit fungerade det perfekt. Nu laddar vi i Göteborg och det avbryts.
Var och hur börjar jag felsöka? Har en MY LR som snart är två år.
Laddningen avbryts.
Moderator: Redaktion
Re: Laddningen avbryts.
Det här svaret fick jag. Vad tror ni om det?
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
SAAB 9-3 Cab -04
Re: Laddningen avbryts.
Är på semester just nu och hade också problem med att laddning avbryts. Först på Tesla destination charger på Gotland och sen på SuC i Kalmar. Framme på Öland fortsätter problemen med vanliga reseladdaren!
Efter många försök kom jag att tänka på att jag har smartladdning via Tibber, och mycket riktigt så visar det sig att det är Tibber som stoppar laddningen! Blev riktigt irriterad, trodde ju att Tibber kollade om bilen är kopplad till min laddare hemma, men tydligen inte. Efter att jag avaktiverat smartladdning i Tibbers app så laddar bilen normalt igen.
Efter många försök kom jag att tänka på att jag har smartladdning via Tibber, och mycket riktigt så visar det sig att det är Tibber som stoppar laddningen! Blev riktigt irriterad, trodde ju att Tibber kollade om bilen är kopplad till min laddare hemma, men tydligen inte. Efter att jag avaktiverat smartladdning i Tibbers app så laddar bilen normalt igen.
Tesla Modell 3 RWD MY24 (Highland)
Porsche Cayman S - 2006
Kia e-Niro 64 kWh - 2020 (såld)
Porsche Cayman S - 2006
Kia e-Niro 64 kWh - 2020 (såld)