0-ränteerbjudandet på Model Y, borta?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Aeralithiel

0-ränteerbjudandet på Model Y, borta?

Inlägg av Aeralithiel »

Vad hände med 0-ränteerbjudandet på Model Y LR AWD, och 0,99% på Bakhjulsdrift och LR Bakhjulsdrift? Det skulle gälla för bilar som levereras innan sista september.
IMG_5591.png
Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare
Referralkod: ts.la/daniel893595

Re: 0-ränteerbjudandet på Model Y, borta?

Inlägg av enoch85 »

Klassiskt Tesla att ändra lite hursomhelst. Inte förvånad.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Användarvisningsbild
Twarkie
Teslaägare

Inlägg av Twarkie »

Jag beställde för en vecka sen och vill minnas att jag såg en sista dag för beställning i villkoren. Alltså inte endast sista dag för leverans.
Användarvisningsbild
Pansar
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper283443

Inlägg av Pansar »

Ganska smart eftersom erbjudandet blir mer exklusivt när det kommer tillbaka.
Är det alltid 0% ränta så känns det inte som man gör ett "klipp" på samma sätt.
MY RWD -24
Användarvisningsbild
h4nk
Teslaägare

Inlägg av h4nk »

40tkr i inbyteserbjudande kör dem nu istället verkar det som. Såg förresten att även vi i Europa fått den nya svarta Diamantsvart i konfiguratorn nu!
Model Y LR AWD 2024
Användarvisningsbild
gunnand
Teslaägare
Referralkod: ts.la/manfred61228

Inlägg av gunnand »

Jag hade planerat att byta min Tesla model 3 LR 2022 till nya model Y Juniper. Hade tänkt att köpa den kontant men såg under maj månad att man kan köpa den med privat avbetalning till 0% ränta på 36 månader. Vill minnas att det endast gällde fram till juni månads utgång.

Första veckan i juni försökte jag beställa en Juniper LR. Det visade sig att man endast kunde beställa den via appen i telefonen vilket jag tyckte var rätt krångligt. Jag valde istället att åka till Tesla i Göteborg och fick hjälp av en säljare. Då visades det sig att jag kunde beställa den även med 60 månaders avbetalning med 0% ränta vilket jag gjorde. 17 juni hämtade jag ut bilen.

Eftersom jag håller på med aktieaffärer passade det otroligt bra att använda kapitalet under 5 års tid istället till denna verksamhet och göra en bra hacka på börsen.
85n

Inlägg av 85n »

Det var lagomt smart av Tesla. Först säger man till 30 sep, sedan tar man bort det och inför en "rabatt" som är diffus och villkorlig. Ser ut att öka månadskostnaden med ca 1000:-. Hade däremot slagit till om detta och nollräntan varit aktiv samtidigt.
Användarvisningsbild
Vindens
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gabriel651797

Inlägg av Vindens »

Intressant, med tanke på att merparten av alla bilar köps privat med lån kan 40 000 extra på ett skambud inte vara mer lockande? Speciellt i tider med vikande försäljning.

Men att ta bort ränteerbjudandet nu är väl egentligen bara ett sätt att skapa större hype vid kvartsslut när det återinförs.

Killgissar på att ränterabatten är tillbaka i god tid innan Q3 och detta ”erbjudande” kanske t.o.m. kommer vara kvar.
M3 LR -20
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

85n skrev: 19 jul 2025 01:10
Det var lagomt smart av Tesla. Först säger man till 30 sep, sedan tar man bort det och inför en "rabatt" som är diffus och villkorlig. Ser ut att öka månadskostnaden med ca 1000:-. Hade däremot slagit till om detta och nollräntan varit aktiv samtidigt.
Var det inte ett sista beställningsdatum som låg närmare i tiden i kombination med leverans före 30 sep?

Hursomhelst så kommer nog erbjudandet tillbaka.
Model Y LR AWD -24
Användarvisningsbild
fnils
Teslaägare

Inlägg av fnils »

Det kan ju också vara så att försäljningen går bra och att de tror att den kommer hålla i sig även med den högre räntan.w
Mini Cooper SE
Tesla Model 3 Long Range Highland
Användarvisningsbild
h4nk
Teslaägare

Inlägg av h4nk »

Jag ger mig på en gissning att försäljningen tagit fart igen. En högst subjektiv spaning men jag själv har iaf börjat se fler och fler Juniper ute i det vilda. Sen var det väl detta med Kanada och att Giga Berlin ska förse dem med bilar pga tullarna. Bara det gör ju att fabriken kan öka sin produktion och då behövs kanske inte subventioner och rabatter på samma sätt för att nå produktionsmålen specifikt för ”vår” fabrik.
Model Y LR AWD 2024
Skriv svar