Hur hantera överfulla SuC?
Moderator: Redaktion
Re: Hur hantera överfulla SuC?
Om vi tar exemplet med Markaryd där det finns 20 laddare varav 5-6 stycken var ur funktion så kan man ju fundera på hur ett kösystem skulle se ut. Det blir snabbt ganska avancerat, ska man bygga någon form av avställningsyta för de som väntar med regskyltsigenkänning som sedan allokerar varje bil till en fungerande laddstolpe? Troligen bättre lägga krutet på fler laddstolpar. Bästa problemlösningen är ju att se till att problemet aldrig uppstår, herr M själv har väl den filosofin.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
- Twarkie
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mathias507926
Alla är ju autentiserade i appen/bilen så det är väl bara att hänvisa till en särskild laddstolpe när det är ens tur. Eller ja, i teorin. Jag håller med om att det nog är svårt att få till i praktiken.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:05Om vi tar exemplet med Markaryd där det finns 20 laddare varav 5-6 stycken var ur funktion så kan man ju fundera på hur ett kösystem skulle se ut. Det blir snabbt ganska avancerat, ska man bygga någon form av avställningsyta för de som väntar med regskyltsigenkänning som sedan allokerar varje bil till en fungerande laddstolpe? Troligen bättre lägga krutet på fler laddstolpar.
2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR Juniper (beställd)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR Juniper (beställd)
Är icke-Teslor verkligen autentiserade? Väcker vissa integritetsfrågor om så är fallet.Twarkie skrev: ↑23 jul 2025 12:11Alla är ju autentiserade i appen/bilen så det är väl bara att hänvisa till en särskild laddstolpe när det är ens tur. Eller ja, i teorin. Jag håller med om att det nog är svårt att få till i praktiken.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:05Om vi tar exemplet med Markaryd där det finns 20 laddare varav 5-6 stycken var ur funktion så kan man ju fundera på hur ett kösystem skulle se ut. Det blir snabbt ganska avancerat, ska man bygga någon form av avställningsyta för de som väntar med regskyltsigenkänning som sedan allokerar varje bil till en fungerande laddstolpe? Troligen bättre lägga krutet på fler laddstolpar.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Vad menar du? Har man ingen tesla trycker man på ”ladda här” samtidigt som appen då vet din position.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:23Är icke-Teslor verkligen autentiserade? Väcker vissa integritetsfrågor om så är fallet.Twarkie skrev: ↑23 jul 2025 12:11Alla är ju autentiserade i appen/bilen så det är väl bara att hänvisa till en särskild laddstolpe när det är ens tur. Eller ja, i teorin. Jag håller med om att det nog är svårt att få till i praktiken.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:05Om vi tar exemplet med Markaryd där det finns 20 laddare varav 5-6 stycken var ur funktion så kan man ju fundera på hur ett kösystem skulle se ut. Det blir snabbt ganska avancerat, ska man bygga någon form av avställningsyta för de som väntar med regskyltsigenkänning som sedan allokerar varje bil till en fungerande laddstolpe? Troligen bättre lägga krutet på fler laddstolpar.
Det skulle väl gå att lösa? Att laddningen bara startar för just det teslakontot? Så länge telefonen är kvar vid laddaren och med time-out naturligtvis.
Tyvärr skulle väl nått rövhål bara blockera en laddare och vänta på att alla går timeout.
Men det skulle ju kunna förhindras av att laddaren tar time-out.
Eftersom jag aldrig haft annan elbil än Tesla vet jag inte hur det funkar. Det är ju fortfarande märkligt om Tesla kan hålla koll på vem som är var och när av icke-Teslorna på samma sätt som det skulle vara konstigt om bensinmackar hade den infon.Fredrik j skrev: ↑23 jul 2025 12:42Vad menar du? Har man ingen tesla trycker man på ”ladda här” samtidigt som appen då vet din position.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:23Är icke-Teslor verkligen autentiserade? Väcker vissa integritetsfrågor om så är fallet.Twarkie skrev: ↑23 jul 2025 12:11Alla är ju autentiserade i appen/bilen så det är väl bara att hänvisa till en särskild laddstolpe när det är ens tur. Eller ja, i teorin. Jag håller med om att det nog är svårt att få till i praktiken.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:05Om vi tar exemplet med Markaryd där det finns 20 laddare varav 5-6 stycken var ur funktion så kan man ju fundera på hur ett kösystem skulle se ut. Det blir snabbt ganska avancerat, ska man bygga någon form av avställningsyta för de som väntar med regskyltsigenkänning som sedan allokerar varje bil till en fungerande laddstolpe? Troligen bättre lägga krutet på fler laddstolpar.
Det skulle väl gå att lösa? Att laddningen bara startar för just det teslakontot? Så länge telefonen är kvar vid laddaren och med time-out naturligtvis.
Tyvärr skulle väl nått rövhål bara blockera en laddare och vänta på att alla går timeout.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Borde funka bra för icketesla också. En möjlighet i appen för att avstå från en plats i kön "denna plats passar inte min bil" vore bra. Då får man en ny tilldelad tills man är nöjd. Även felanmälan av plats skulle behövas. När tillräckligt många felanmält tas den helt ur kösystemet till åtgärd gjorts.
Laddade Citroën eC4 på SUC San Javier igår, fungerade bra. Laddport vänster bak gjorde det helt odramatiskt. 50% beläggning. 11kW stolpar i området är gratis, som Sverige 2016.
Laddade Citroën eC4 på SUC San Javier igår, fungerade bra. Laddport vänster bak gjorde det helt odramatiskt. 50% beläggning. 11kW stolpar i området är gratis, som Sverige 2016.
Elbilist sedan 2014
Appen vet var jag är. Öppnar jag den när jag är på en station så öppnas den stationen automatiskt. Man bekräftar att man vill ladda och väljer laddare. Där skulle det vara möjligt att dirigera till en specifik laddare. Integriteten har man ju redan signerat bort.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:46Eftersom jag aldrig haft annan elbil än Tesla vet jag inte hur det funkar. Det är ju fortfarande märkligt om Tesla kan hålla koll på vem som är var och när av icke-Teslorna på samma sätt som det skulle vara konstigt om bensinmackar hade den infon.Fredrik j skrev: ↑23 jul 2025 12:42Vad menar du? Har man ingen tesla trycker man på ”ladda här” samtidigt som appen då vet din position.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:23Är icke-Teslor verkligen autentiserade? Väcker vissa integritetsfrågor om så är fallet.Twarkie skrev: ↑23 jul 2025 12:11Alla är ju autentiserade i appen/bilen så det är väl bara att hänvisa till en särskild laddstolpe när det är ens tur. Eller ja, i teorin. Jag håller med om att det nog är svårt att få till i praktiken.holden skrev: ↑23 jul 2025 12:05Om vi tar exemplet med Markaryd där det finns 20 laddare varav 5-6 stycken var ur funktion så kan man ju fundera på hur ett kösystem skulle se ut. Det blir snabbt ganska avancerat, ska man bygga någon form av avställningsyta för de som väntar med regskyltsigenkänning som sedan allokerar varje bil till en fungerande laddstolpe? Troligen bättre lägga krutet på fler laddstolpar.
Det står ju också i appen om det är kö på en station men vet inte om väntetiden baseras på laddning kvar på bilen som först är färdig.
Appen vill också vet vilken bil man har och vilken räckvidd man uppskattar man har.
Jag håller fortfarande på att det är en bättre investering att skala upp antalet stationer och stolpar, lägger man fokus på fel saker blir processen bara ännu rörigare. Med Tesla åker man fram till en ledig stolpe och sätter i kabeln, allt utöver det vill åtminstone jag slippa hantera.Klintan skrev: ↑23 jul 2025 13:07Borde funka bra för icketesla också. En möjlighet i appen för att avstå från en plats i kön "denna plats passar inte min bil" vore bra. Då får man en ny tilldelad tills man är nöjd. Även felanmälan av plats skulle behövas. När tillräckligt många felanmält tas den helt ur kösystemet till åtgärd gjorts.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
I de fall där det inte går att bygga ut stationerna mer eller att det är extremt säsongsvarierat behövs en mjukvarulösning.
Elbilist sedan 2014
Behövs ingen mjukvara, räcker att tesla har en värd vid sina suc isf och hanterar köandet dom få gånger per år det är kaos
Som i sin tur kommer sätta myror i huvudet på en bred variation av mer eller mindre vana appanvändare och leda till frustration och supportärenden. Det är enkelheten som varit Teslas USP, sömlös integration är värt mycket på långresan.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Det hänger ju på att Tesla har beredskap för tillfälliga toppar världen över. Inte säkert att det alltid är förutsägbart. En köfunktion i mjukvaran som hoppar igång när beläggningen är hög och annars är inaktiv är mer underhållsfri.
Elbilist sedan 2014
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Köfunktion i appen har diskuterats, efterfrågats, och någon gång även utlovats så länge jag har kört Tesla (>8 år), och säkert längre än så, så det kan nog dröja ett tag till innan vi ser det, om någonsin.
Jag kanske har haft tur i alla år, men jag har iaf på mina >25k mil över hela Europa bara behövt vänta på SuC ett par ggr, och då endast i Sverige (Lödde, Gävle, Bredden, dvs ”the usual suspects”).
/fth

Jag kanske har haft tur i alla år, men jag har iaf på mina >25k mil över hela Europa bara behövt vänta på SuC ett par ggr, och då endast i Sverige (Lödde, Gävle, Bredden, dvs ”the usual suspects”).
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag tror inte det handlar om tur, nu har jag bara kört 2000 mil eller så i Europa men dom där köerna har lyst med sin frånvaro. Ofta är mer än 50% av laddstolparna lediga.fth skrev: ↑23 jul 2025 16:12Köfunktion i appen har diskuterats, efterfrågats, och någon gång även utlovats så länge jag har kört Tesla (>8 år), och säkert längre än så, så det kan nog dröja ett tag till innan vi ser det, om någonsin.![]()
/fth
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Jag har samma erfarenhet. Det är normalbilden.holden skrev: ↑23 jul 2025 16:48Jag tror inte det handlar om tur, nu har jag bara kört 2000 mil eller så i Europa men dom där köerna har lyst med sin frånvaro. Ofta är mer än 50% av laddstolparna lediga.fth skrev: ↑23 jul 2025 16:12Köfunktion i appen har diskuterats, efterfrågats, och någon gång även utlovats så länge jag har kört Tesla (>8 år), och säkert längre än så, så det kan nog dröja ett tag till innan vi ser det, om någonsin.![]()
/fth
Jag håller med ett kösystem vore väldigt bra.. och ja de är ju lätt att spåra både Tesla ägare och de som laddar andra bilar med appen.
Här finns ju också flera bra förlag på hur man ska kunna fel markera eller kanske bara avvisa en viss laddare så får man istället nästa plats i kön.
Där blir ju så även möjlighet för Tesla att optimera för var laddporten sitter, för er som inte vet så fyller man vad för bil man har på sitt konto i appen.
Fler laddare är såklart bra men tex i Löddeköpinge lär de inte hända på ett bra tag med tanke på att man gick från 16->12 laddare nu för någon månad sedan. Dvs ibland är de helt enkelt inte möjligt att bygga ut.
Här finns ju också flera bra förlag på hur man ska kunna fel markera eller kanske bara avvisa en viss laddare så får man istället nästa plats i kön.
Där blir ju så även möjlighet för Tesla att optimera för var laddporten sitter, för er som inte vet så fyller man vad för bil man har på sitt konto i appen.
Fler laddare är såklart bra men tex i Löddeköpinge lär de inte hända på ett bra tag med tanke på att man gick från 16->12 laddare nu för någon månad sedan. Dvs ibland är de helt enkelt inte möjligt att bygga ut.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Samma här typ. Enda kön i Polen (ca 5min) där de endast fanns en SUC längst vägen som hade 4st laddplatser. Genom Frankrike, Tyskland, Danmark, Sverige, Norge mfl länder är det superenkelt! Anpassa ditt laddmönster och resplanera vid långresor så du väljer SUC-laddplatser där det finns massa laddare så har du aldrig problem.
Med vänliga hälsningar
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag kör ofta i Tyskland. Sedan pandemirestriktionerna började lättas har det blivit minst två gånger per år. Den erfarenhet jag har är att det fungerar väldigt smidigt med laddning i Tyskland. Jag stannar där och då jag vill av annat skäl än laddning, men passar ofta på att ladda. Det är så enkelt eftersom det finns så oerhört gott om laddare, inte minst inne i städerna. Jag använder roaming-tjänster som Mobility+, Maingau, Elli och Electroverse. De fungerar i princip alltid. De kostar kanske lite mer, men elen är ändå en så liten post i reskostnaderna att jag hellre tar den kostnaden i utbyte mot bekvämligheten att ladda lite varstans.
Har aldrig behövt köa i Tyskland eller något annat land jag rest till. Två gånger har jag stött på kö vid SuC i Sverige, dels vid Fullerö, dels i Jönköping. I det första fallet åkte jag bara vidare till en annan laddstation en knapp mil söderut, i det andra tog jag och laddade vid den närliggande Recharge-stationen. Jag har faktiskt svårt att förstå varför man väljer att köa vid en SuC när det finns alternativ alldeles i närheten.
Nyligen var jag på en resa i Baltikum och Polen. En gång laddade jag på SuC och det var vid Kaunas. Den stationen kan jag avråda från, eftersom den ligger i ett område med minimalt med vettiga faciliteter runt omkring. Egentligen behövde jag inte ladda vid det tillfället (hade 30 % i batteriet), utan gå på toa. Jag tänkte att det ska väl finnas en toa vid en SuC så jag satt kurs mot den. Det visade sig svårt att hitta en toalett, men det visade sig att en LidL-butik en bit bort hade en kundtoa, så jag gick in och handlade en kasse öl och gick på toa.
I övrigt laddade jag hos andra operatörer. Visserligen kändes det lite osäkert, men varje gång kunde jag få igång laddning.
Före resan till Baltikum och Polen var jag till Tyskland och Nederländerna. Då laddade jag på SuC en gång, i Jönköping på vägen hem. All anna laddning gjorde jag på andra operatörers laddare, helt problemfritt. Inga köer alls.
Jag åker aldrig till fjällen på sportlov eller andra "klassiska" problemdagar och har som sagt aldrig aldrig lidit av någon kö. De få gånger det varit fullt har problemet lösts genom en snabb koll i Chargefinder.
Har aldrig behövt köa i Tyskland eller något annat land jag rest till. Två gånger har jag stött på kö vid SuC i Sverige, dels vid Fullerö, dels i Jönköping. I det första fallet åkte jag bara vidare till en annan laddstation en knapp mil söderut, i det andra tog jag och laddade vid den närliggande Recharge-stationen. Jag har faktiskt svårt att förstå varför man väljer att köa vid en SuC när det finns alternativ alldeles i närheten.
Nyligen var jag på en resa i Baltikum och Polen. En gång laddade jag på SuC och det var vid Kaunas. Den stationen kan jag avråda från, eftersom den ligger i ett område med minimalt med vettiga faciliteter runt omkring. Egentligen behövde jag inte ladda vid det tillfället (hade 30 % i batteriet), utan gå på toa. Jag tänkte att det ska väl finnas en toa vid en SuC så jag satt kurs mot den. Det visade sig svårt att hitta en toalett, men det visade sig att en LidL-butik en bit bort hade en kundtoa, så jag gick in och handlade en kasse öl och gick på toa.
I övrigt laddade jag hos andra operatörer. Visserligen kändes det lite osäkert, men varje gång kunde jag få igång laddning.
Före resan till Baltikum och Polen var jag till Tyskland och Nederländerna. Då laddade jag på SuC en gång, i Jönköping på vägen hem. All anna laddning gjorde jag på andra operatörers laddare, helt problemfritt. Inga köer alls.
Jag åker aldrig till fjällen på sportlov eller andra "klassiska" problemdagar och har som sagt aldrig aldrig lidit av någon kö. De få gånger det varit fullt har problemet lösts genom en snabb koll i Chargefinder.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Det jag tänker är att de med icke-Teslor som är vana att trassla med diverse olika lösningar skulle kunna åka 50m till närmsta icke-Tesla stolpe om det är kö, personligen har jag aldrig laddat annat än SuC eftersom det är en del av paketet så att säga. Root cause är väl att det ska snålas in några öre per kW.Niklas Z skrev: ↑24 jul 2025 12:37Jag kör ofta i Tyskland. Sedan pandemirestriktionerna började lättas har det blivit minst två gånger per år. Den erfarenhet jag har är att det fungerar väldigt smidigt med laddning i Tyskland. Jag stannar där och då jag vill av annat skäl än laddning, men passar ofta på att ladda. Det är så enkelt eftersom det finns så oerhört gott om laddare, inte minst inne i städerna. Jag använder roaming-tjänster som Mobility+, Maingau, Elli och Electroverse. De fungerar i princip alltid. De kostar kanske lite mer, men elen är ändå en så liten post i reskostnaderna att jag hellre tar den kostnaden i utbyte mot bekvämligheten att ladda lite varstans.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Det är inget trassel att ladda hos tesla med icke-tesla. Man öppnar appen, trycker vill ladda, väljer laddare och startar. När man är färdig trycker man på knappen vid ladduttaget, hänger upp kabeln.holden skrev: ↑24 jul 2025 14:21Det jag tänker är att de med icke-Teslor som är vana att trassla med diverse olika lösningar skulle kunna åka 50m till närmsta icke-Tesla stolpe om det är kö, personligen har jag aldrig laddat annat än SuC eftersom det är en del av paketet så att säga. Root cause är väl att det ska snålas in några öre per kW.Niklas Z skrev: ↑24 jul 2025 12:37Jag kör ofta i Tyskland. Sedan pandemirestriktionerna började lättas har det blivit minst två gånger per år. Den erfarenhet jag har är att det fungerar väldigt smidigt med laddning i Tyskland. Jag stannar där och då jag vill av annat skäl än laddning, men passar ofta på att ladda. Det är så enkelt eftersom det finns så oerhört gott om laddare, inte minst inne i städerna. Jag använder roaming-tjänster som Mobility+, Maingau, Elli och Electroverse. De fungerar i princip alltid. De kostar kanske lite mer, men elen är ändå en så liten post i reskostnaderna att jag hellre tar den kostnaden i utbyte mot bekvämligheten att ladda lite varstans.
Det jag menade är att icke-teslafolket kanske redan har andra appar osv och enklare kan styra om till närmsta annan laddare om det skulle vara kö vid en SuC.Fredrik j skrev: ↑24 jul 2025 16:43Det är inget trassel att ladda hos tesla med icke-tesla. Man öppnar appen, trycker vill ladda, väljer laddare och startar. När man är färdig trycker man på knappen vid ladduttaget, hänger upp kabeln.holden skrev: ↑24 jul 2025 14:21Det jag tänker är att de med icke-Teslor som är vana att trassla med diverse olika lösningar skulle kunna åka 50m till närmsta icke-Tesla stolpe om det är kö, personligen har jag aldrig laddat annat än SuC eftersom det är en del av paketet så att säga. Root cause är väl att det ska snålas in några öre per kW.Niklas Z skrev: ↑24 jul 2025 12:37Jag kör ofta i Tyskland. Sedan pandemirestriktionerna började lättas har det blivit minst två gånger per år. Den erfarenhet jag har är att det fungerar väldigt smidigt med laddning i Tyskland. Jag stannar där och då jag vill av annat skäl än laddning, men passar ofta på att ladda. Det är så enkelt eftersom det finns så oerhört gott om laddare, inte minst inne i städerna. Jag använder roaming-tjänster som Mobility+, Maingau, Elli och Electroverse. De fungerar i princip alltid. De kostar kanske lite mer, men elen är ändå en så liten post i reskostnaderna att jag hellre tar den kostnaden i utbyte mot bekvämligheten att ladda lite varstans.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Du menar att dom vet hur man gör? Det är inget stort steg för en teslaägare att skaffa ett alternativ. Förstår verkligen inte det här maniska behovet att slippa starta laddningen i en app till varje pris. Det påminner lite om kontantupproret och motståndet mot kort.holden skrev: ↑24 jul 2025 17:39Det jag menade är att icke-teslafolket kanske redan har andra appar osv och enklare kan styra om till närmsta annan laddare om det skulle vara kö vid en SuC.Fredrik j skrev: ↑24 jul 2025 16:43Det är inget trassel att ladda hos tesla med icke-tesla. Man öppnar appen, trycker vill ladda, väljer laddare och startar. När man är färdig trycker man på knappen vid ladduttaget, hänger upp kabeln.holden skrev: ↑24 jul 2025 14:21Det jag tänker är att de med icke-Teslor som är vana att trassla med diverse olika lösningar skulle kunna åka 50m till närmsta icke-Tesla stolpe om det är kö, personligen har jag aldrig laddat annat än SuC eftersom det är en del av paketet så att säga. Root cause är väl att det ska snålas in några öre per kW.Niklas Z skrev: ↑24 jul 2025 12:37Jag kör ofta i Tyskland. Sedan pandemirestriktionerna började lättas har det blivit minst två gånger per år. Den erfarenhet jag har är att det fungerar väldigt smidigt med laddning i Tyskland. Jag stannar där och då jag vill av annat skäl än laddning, men passar ofta på att ladda. Det är så enkelt eftersom det finns så oerhört gott om laddare, inte minst inne i städerna. Jag använder roaming-tjänster som Mobility+, Maingau, Elli och Electroverse. De fungerar i princip alltid. De kostar kanske lite mer, men elen är ändå en så liten post i reskostnaderna att jag hellre tar den kostnaden i utbyte mot bekvämligheten att ladda lite varstans.
Det hänger som vanligt på vilket körmönster man har. Vi använder ju enbart snabbladdare under en långresa i Europa vartannat år. Behöver man snabbladdare ofta är det ju avsevärd skillnad. Att skaffa en massa appar och abonnemang lockar ju inte mig i alla fall, jag har redan köpt in i Teslas ekosystem precis som i Apples och det hade vart trist att behöva ha en Samsunglur i bilen som backup även om jämförelsen haltar en aning.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
- HerrNilsson
- Teslaägare
Digitalt kö-system vid SuC är på g.Sueco skrev: ↑21 jul 2025 11:01Nyss hemkommen från en långtur till södra tyskland och hade några stressiga besök på SuC längs autobahn. I sverige har jag råkat ut för kö någon gång och där finns oftast ett inofficielt kösystem så det har funkat rätt ok. I tyskland var det annorlunda. Kaos! Alla försökte hugga så fort det blev en plats ledig. Därtill såklart olika bilmärken som ibland blockerar två laddare.
Som svensk vän av ordning och rättvisa blev det inte en speciellt kul upplevelse. Vad har ni för taktiker?
Som jag förstår det så behöver alla som laddar på SuC antingen en Tesla eller Tesla-appen. Varför fixar inte Tesla ett digitalt kösystem vid fulla stationer, det borde väl vara möjligt om alla involverade bilmärken är kända på förhand?
Tesla Begins Virtual Supercharger Queue Testing, Public Test Next
https://www.notateslaapp.com/news/2870/ ... -test-next
Mvh
Nilsson
Nilsson
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Tycker det låter som att de har tänkt rätt. För mig som förare blir enda skillnaden att jag tilldelas en specifik plats att ladda på - om det är kö - när jag navigerat till en SuC.
För icke teslaförare placeras de i kö när de halar fram appen på plats. Visst, lite bök, men väldigt skönt att slippa potentiella kaoset om det inte bildas spontan kö.
Sen undrar jag lite hur de tänker kring laddning med släp t.ex, det finns säkert andra specialfall att ta hänsyn till.
För icke teslaförare placeras de i kö när de halar fram appen på plats. Visst, lite bök, men väldigt skönt att slippa potentiella kaoset om det inte bildas spontan kö.
Sen undrar jag lite hur de tänker kring laddning med släp t.ex, det finns säkert andra specialfall att ta hänsyn till.
Model Y LR AWD 2022