Eller så släpper man det bara. Du har en Tesla och dina grannar kommer sannolikt inte stena dig till döds.Maetlarv skrev: ↑14 aug 2025 17:37Fast nu gissar du bara vilt vad dekalmannen tycker utan att ha en aning, det skulle ju också kunna vara så att han inte uppskattar Elon pga av hans ständiga arbete för att stoppa USAs stöd till Ukraina tex eller att han är en fanatisk Metallare som inte gillar Teslas vägran av kollektivavtal eller tycker att Elon har pajat Twitter eller inte uppskattar Elons stöd till AfD o ReformUK eller något helt annat.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.velig skrev: ↑14 aug 2025 15:54Ehh, va?
Hur kan en dekal som visuellt uttrycker sin ogillande av Elon, uttrycka vad man inte tycker. Jag fattar inte. Kan du förklara?
Elon är ju rätt duktig på att vara kontroversiell på massor av sätt.
Det där med ”woke” har ju nu också mest blivit något slappt buzzword som man själv lägger lite vilken betydelse som man vill i.
Dekal på bakrutan
Moderator: Redaktion
Re: Dekal på bakrutan
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Det mest underhållande med den här dekaldebatten (och då syftar jag inte bara på forumet utan rent generellt), är att samma människor som tar varje tillfälle att ge uttryck för att ”woke” och DEI kommer leda till mänsklighetens undergång, vräka dynga på ”traditionella” medier, forskare och ”etablissemanget”, samt motsätta sig faktakontroller i yttrandefrihetens namn, är de som blir mest upprörda för att någon sätter ett klistermärke på sin bil för att ge uttryck för att de inte gillar Elon och det han står för.
Dessa människor är dessutom helt säkra på att man inte sätter klistermärket på bilen för att man faktiskt tycker så, utan för att man vill låtsas vara en god människa; "Virtue signaling". Stor humor, om det inte vore för att det hotar hela vårt demokratiska system. Det borde inrättas motsvarande term för när dessa människor ger uttryck för allt de inte tycker om: Dumbass signaling.
Dessa människor är dessutom helt säkra på att man inte sätter klistermärket på bilen för att man faktiskt tycker så, utan för att man vill låtsas vara en god människa; "Virtue signaling". Stor humor, om det inte vore för att det hotar hela vårt demokratiska system. Det borde inrättas motsvarande term för när dessa människor ger uttryck för allt de inte tycker om: Dumbass signaling.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
”Vi har gjort egna klistermärken. Bränn ner hela skiten. Ullared, det är ingen bra by”. En svensk protest när den är som starkast.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Dekal eller ej så tror jag ändå i slutändan att bilister i ens omgivning inte kunde bry sig mindre om vad man tycker/inte tycker, vad för politiskt åsikt man har osv osv.
Och dessa Tesla ägare med dekaler hade antagligen inte kört med samma dekaler om de ägt en bil av ett annat märke, jag har då i alla fall inte sett anti elon dekaler på någon annan bil utöver en massa Teslor, därav får även jag intrycket att vissa känner sig tvungna att göra ett ställningstagande och visa upp det för allmänheten runt omkring sig, som återigen inte bryr sig för fem öre.
Och dessa Tesla ägare med dekaler hade antagligen inte kört med samma dekaler om de ägt en bil av ett annat märke, jag har då i alla fall inte sett anti elon dekaler på någon annan bil utöver en massa Teslor, därav får även jag intrycket att vissa känner sig tvungna att göra ett ställningstagande och visa upp det för allmänheten runt omkring sig, som återigen inte bryr sig för fem öre.
Håller med om att bara släppa det är bästa alternativet. Men du o jag verkar inte kunna det utan skriver inlägg här. Antar att vi är lätt patetiska.holden skrev: ↑14 aug 2025 17:43Eller så släpper man det bara. Du har en Tesla och dina grannar kommer sannolikt inte stena dig till döds.Maetlarv skrev: ↑14 aug 2025 17:37Fast nu gissar du bara vilt vad dekalmannen tycker utan att ha en aning, det skulle ju också kunna vara så att han inte uppskattar Elon pga av hans ständiga arbete för att stoppa USAs stöd till Ukraina tex eller att han är en fanatisk Metallare som inte gillar Teslas vägran av kollektivavtal eller tycker att Elon har pajat Twitter eller inte uppskattar Elons stöd till AfD o ReformUK eller något helt annat.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.
Det där med ”woke” har ju nu också mest blivit något slappt buzzword som man själv lägger lite vilken betydelse som man vill i.
Precis, ett visst inslag av grandios självbild kan man nog hobby-psykologisera fram när någon gör sig detta besvär.Teslaaa skrev: ↑14 aug 2025 18:17Dekal eller ej så tror jag ändå i slutändan att bilister i ens omgivning inte kunde bry sig mindre om vad man tycker/inte tycker, vad för politiskt åsikt man har osv osv.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Troligen, men luften är ju som sagt fri.Maetlarv skrev: ↑14 aug 2025 18:24Håller med om att bara släppa det är bästa alternativet. Men du o jag verkar inte kunna det utan skriver inlägg här. Antar att vi är lätt patetiska.holden skrev: ↑14 aug 2025 17:43Eller så släpper man det bara. Du har en Tesla och dina grannar kommer sannolikt inte stena dig till döds.Maetlarv skrev: ↑14 aug 2025 17:37Fast nu gissar du bara vilt vad dekalmannen tycker utan att ha en aning, det skulle ju också kunna vara så att han inte uppskattar Elon pga av hans ständiga arbete för att stoppa USAs stöd till Ukraina tex eller att han är en fanatisk Metallare som inte gillar Teslas vägran av kollektivavtal eller tycker att Elon har pajat Twitter eller inte uppskattar Elons stöd till AfD o ReformUK eller något helt annat.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
-
Från början var tanken med den skylten att uppmärksamma sjukvårdare att det finns ett spädbarn i bilen, för att inte missa det (bakåtvänd stol) och prioritera därefter. Men jag misstänker att merparten av dom som har skylten inte vet det.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:56Att man har bristande slutledningsförmåga. Ge mig ett enda rationellt skäl till det klistermärket. Hund i bil har jag också sett. Jaha, och? Jag krockar med nästa bil då så ingen hund kommer till skada.velig skrev: ↑14 aug 2025 16:50Jösses! Tänk vad man kan utläsa av någons åsikter bara genom en simpel dekal.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.
Vad betyder den här?babyonboard.png
Du drar VÄLDIGT stora växlar på en väldigt liten dekal.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33
Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.
Jag tyckte elon var en idiot redan INNAN han började heila och slicka trumpröv, men att han gjorde det fick mej inte att tycka bättre om honom..
..Du har aldrig funderat på om dekalen kanske bara betyder att man ogillar elon ? ..nähä.. inte det..
För ganska många betyder nog dekalen att de skäms för att de har en Tesla inför grannar och annat.repulsiv skrev: ↑14 aug 2025 19:27Du drar VÄLDIGT stora växlar på en väldigt liten dekal.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33
Man uttrycker att man inte gillar Elon, vilket ska härledas till att Elon är/var allierad med Trump plus har vevat med högerarmen alltså också nazist, eller nåt åt det hållet. I vart fall är man anti allt som inte är woke. Vad man är för är oklart - allt som står i Aftonbladet möjligen.
Jag tyckte elon var en idiot redan INNAN han började heila och slicka trumpröv, men att han gjorde det fick mej inte att tycka bättre om honom..
..Du har aldrig funderat på om dekalen kanske bara betyder att man ogillar elon ? ..nähä.. inte det..
En bil är en livstilsmarkör för många. Det är så de säljs in. Man kan vara miljövän med en elbil, utforskare med en jeep, superrik med en skitdyr sportbil, obrydd med en gammal Saab. O.s.v.
När Elon plötsligt flippade ut så smetade det av sig på Tesla och varumärket förknippades med något annat. Plötsligt var man kanske inte en teknikintresserad miljövän längre. Kanske var man i stället högerextrem. Och detta utan att man bytt åsikt eller ens bil. Men det kan ju inte grannarna vet. Går inte Larsson med lite marscherande ben till sin Tesla? Hmm…
Plötsligt har många gått från att vara teknikintresserade miljövän till att bli högerextrema bara för att Elon har flippat ut. För många är det påfrestande och då kanske en dekal hjälper. Lite grann i varje fall. Tills man har råd att byta bil…
Model Y LR AWD -24
Exakt vad var det som fick dig att tycka att Elon var en idiot innan propagandaministeriet gick all-in? Elon är ingen idiot, det tycker jag nog man kan konstatera. Folk med dekaler på sina bilar däremot, där hänger jag på gärdesgården.repulsiv skrev: ↑14 aug 2025 19:27Du drar VÄLDIGT stora växlar på en väldigt liten dekal.holden skrev: ↑14 aug 2025 16:33
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Dekalerna verkar inte helt ovanligt i USA heller, det känns inte som en svensk företeelse.
Men jag skulle aldrig sätta en sån på min bil, det känns en aning ängsligt. Om nån är så korkad att han tror att jag köpt bilen för att jag gillar Elons åsikter så struntar jag högaktningsfullt i det.
Model Y LR AWD 2022