Hej,
Hade min M3 på service eftersom ljudsystemet dog helt oförklarligt. De bytte main computer och lite annat.
Hur som helst - förutom spill av mat i framsätet, något kladdigt på instrumentbrädan, blå vätska på golvmattan fram och en stor fågelskit på golvmattan bak så har jag nu upptäckt något som ser ut som en pappersservett eller plåster i bromsljuset bak.
Någon som vet vad det är eller kanske ännu bättre - om jag själv kan nå att plocka bort det?
Papper (?) i bromsljus bak
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Papper (?) i bromsljus bak
Typexempel på varför man inte ska göra service i onödan, gäller alla bilmärken.
Tesla bör åtgärda allt du tagit upp.
Ta upp detta med chef på anläggningen så kanske dom kan utbilda den som servade din bil.
Tesla bör åtgärda allt du tagit upp.
Ta upp detta med chef på anläggningen så kanske dom kan utbilda den som servade din bil.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Det där är en etikett från fabriken, jag har den, med.
Jag tog nått smalt plastföremål från garaget eller förpackningshögen som ska till återvinning och bara stack ned mellan rutan och hatthyllan och petade ut den till höger där den inte syns.
Jag tog nått smalt plastföremål från garaget eller förpackningshögen som ska till återvinning och bara stack ned mellan rutan och hatthyllan och petade ut den till höger där den inte syns.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Vilken Tesla Service Center har fåglar som anställda? Hur hamnar fågelskit i bilen annars?Krusovice skrev: ↑20 aug 2025 11:28Hej,
Hade min M3 på service eftersom ljudsystemet dog helt oförklarligt. De bytte main computer och lite annat.
Hur som helst - förutom spill av mat i framsätet, något kladdigt på instrumentbrädan, blå vätska på golvmattan fram och en stor fågelskit på golvmattan bak så har jag nu upptäckt något som ser ut som en pappersservett eller plåster i bromsljuset bak.
Någon som vet vad det är eller kanske ännu bättre - om jag själv kan nå att plocka bort det?

Förlåt off topic men det låter ju helt sjukt om någon sitter och äter/skitar ner i bilen...
M3 LR -20
De har naturligtvis plockat ut den lösa mattan för att gissningsvis krypa på golvet eller lätta på någon matta under för att komma åt kablar el. motsv och då har en fågel passat på . Som de gör.
Och sedan har de bara kastat in mattan utan att bry sig.
Och sedan har de bara kastat in mattan utan att bry sig.
Jag var tvungen att göra service pga ljudsystemet men visst, du har rätt. Skrev om allt i återkopplingen i appen men inte helt oväntat har ingen hört av sig.
De har (förhoppningsvis) låtit golvmattan ligga utomhus så har en fågel passat på, som någon annan skrev här. Dock är den kritvita och större än en gammal 5-krona, så att de sett sen men skitit i det (!) är ju helt klarlagt.
Tack! Det var ju skönt att höra. Nådde du den utifrån så att säga eller inifrån baksätet? Jag kan inte se någon glipa alls som leder in till baklampan men får väl kika igen. Tack för ditt svar.
2023 Model 3 LR
Var gjordes servicen?Krusovice skrev: ↑21 aug 2025 09:19Jag var tvungen att göra service pga ljudsystemet men visst, du har rätt. Skrev om allt i återkopplingen i appen men inte helt oväntat har ingen hört av sig.
De har (förhoppningsvis) låtit golvmattan ligga utomhus så har en fågel passat på, som någon annan skrev här. Dock är den kritvita och större än en gammal 5-krona, så att de sett sen men skitit i det (!) är ju helt klarlagt.
Tack! Det var ju skönt att höra. Nådde du den utifrån så att säga eller inifrån baksätet? Jag kan inte se någon glipa alls som leder in till baklampan men får väl kika igen. Tack för ditt svar.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Man går in mellan glaset och hatthyllan. Men det underlättar med en medhjälpare som guidar dig från utsidan eftersom du inte ser pappersbiten från insidan.