Du har återigen fel.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 14:35Nej finns ingen y rwd 23 utom garantier men kan nog spekulera i att om det såldes en mer >16k mil skulle den knappt gå för 200.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 13:52Så en Y rwd från 2023 är värd 100-200k?krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 13:14Jag pratar om elbil inte fossilbil. En elbil vill ingen lägga ut 200k för nytt batteri utom garantiperioden. Hur motiverar du annars att 8 år gamla Model s går för 100-180k kr? Risken med ett gammalt batteri är enormt.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 11:53100-200 för att bilen saknar garanti?krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 11:13
Att det inte finns andra alternativ i den prisklassen betyder inte att det är en bra affär.
Det tråkiga med standard range på Tesla är bara 16 000mil i batterigaranti. Och det är den garantin som betyder mest på högmilare.
Jag hade inte betalat 320 för den.
Skulle hellre tagit en LR 2022 med 12k mil för 320 än en SR 2023 med 12k mil för 320.
Inte bara för längre garantier (19k vs 16k mil) utan man får mkt mer på köpet också som awd, 2 motorer, mer krut, 30% större batteri osv.
Ingen vill sitta med en garantilös elbil, och ska man göra det så ska bilen vara snorbillig i inköp. 100-200k max?
Kolla bara hur marknaden för ice ser ut.
Billigaste xc60 2023 ligger på 309k med 18 tusen mil på mätaren.
En audi a4 från 2023 279k med 15 tusen på mätaren.
Man kan göra listan lång.
Förstår inte varför det skulle vara så himla annprlunda med elbil, inte så att batterier rasar till höger och vänster.
Model Y rwd från 2023 är en bra bil, bra utrustning, över 300hk? Säkert driftsäkrare än en ice för att jämföra begagnat, lätt värd mer än 100-200 trots avsaknad av garanti eller kort garanti, visar ju själva marknaden när en kan bli såld på kvd för 320k.
8 år gamla fossilbilar säljer som smör. Men släpp fossilbilen nu.
Häromdagen gick en y LR 2022 med 8k mil för 320k på kvd. Likaså en Y sr RWD 2023 med 12,5k mil, 320k.
På den tidigare får du bara en 1 år äldre bil men samtidigt får du 5 år / 11 000 mil kvar på batteri/drivlinegarantin (den senare bara 4 000 mil kvar…), 2 motorer ist för en, 78 kwh batteri ist för 60 kwh, AWD ist för RWD.
Riktigt dumt att då köpa en rwd lfp.
Om lfp är så bra, varför är garantierna så korta då?![]()
Att jag jämför med fossilbil har att göra med att du löper större risk att råka ut för något haveri med en fossil än att ditt batteri ska haverera på en elbil, försöker förstå varför det är sådan annan syn på elbilar som om batterier rasar till höger och vänster vilket dom inte gör.
Precis, 8 år gamla model S går för dom pengarna du nämner, men model S från 2023 gör inte det.
Vår förra fossil behövde byta spännare för kedjan, kalaset gick på över 100k.
Sedan kostar väl inte batteribyte 200k? Finns privata aktörer som reparerar/byter etc.
Återigen, du kan vara säkrare med en elbil än en fossil sett till driftsäkerhet, men av någon anledning ska elbilen vara värd hälften?
Bättre är väl att titta på model 3or s/x som hunnit förbruka garantier. Så fort batterigarantin är borta så är bilarna värda <200k. Vare sig det är en 2019 eller 2014 modell.
Finns ju för lite siffror för att veta, men det är få konsumenter som vill köpa en äldre elbil där batterigarantin är förbrukad. För ett haveri kan snabbt kosta mer än bilens värde.
Samtidigt tvekar få att köpa en XC60 med 15-20k mil för att plötsliga svindyra haverier är ovanliga. De flesta repgrejerna kostar 5-40k, extremt få saker >40k.
Jag skulle tex aldrig vilja ha en 2016 Model S med 10 000 mil eller en Model 3 från 2019 med 20 000 mil. Inte ens för 100 000kr. Just pga den överhängande risken för batteriras.
Jag tror nästan alla konsumenter resonerar på samma sätt
Såg en taxiTaycan, grön, ute för ett par mån sen. 2023a med 16 100 mil. Dvs utom garantier 450 000kr på Blocket. Såldes ej utan annonsen plockades bara ner och han valde att behålla bilen.
Då blir det också en gambling, för när batteriet lägger av så är det ingen garanti som täcker det. Då blir det ist 300-500k för nytt batteri.
Nånstans måste du väl förstå att ingen vill ta den risken.
Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.
Moderator: Redaktion
Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 15:21Ja, ganska, på äldre batterier.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 15:14Och batterihaverier är vanliga?krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 14:35Samtidigt tvekar få att köpa en XC60 med 15-20k mil för att plötsliga svindyra haverier är ovanliga. De flesta repgrejerna kostar 5-40k, extremt få saker >40k.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 13:52Så en Y rwd från 2023 är värd 100-200k?krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 13:14
Jag pratar om elbil inte fossilbil. En elbil vill ingen lägga ut 200k för nytt batteri utom garantiperioden. Hur motiverar du annars att 8 år gamla Model s går för 100-180k kr? Risken med ett gammalt batteri är enormt.
Häromdagen gick en y LR 2022 med 8k mil för 320k på kvd. Likaså en Y sr RWD 2023 med 12,5k mil, 320k.
På den tidigare får du bara en 1 år äldre bil men samtidigt får du 5 år / 11 000 mil kvar på batteri/drivlinegarantin (den senare bara 4 000 mil kvar…), 2 motorer ist för en, 78 kwh batteri ist för 60 kwh, AWD ist för RWD.
Att jag jämför med fossilbil har att göra med att du löper större risk att råka ut för något haveri med en fossil än att ditt batteri ska haverera på en elbil, försöker förstå varför det är sådan annan syn på elbilar som om batterier rasar till höger och vänster vilket dom inte gör.
Precis, 8 år gamla model S går för dom pengarna du nämner, men model S från 2023 gör inte det.
Sedan kostar väl inte batteribyte 200k? Finns privata aktörer som reparerar/byter etc.
Återigen, du kan vara säkrare med en elbil än en fossil sett till driftsäkerhet, men av någon anledning ska elbilen vara värd hälften?
Från en 2024-artikel i Teslarati.
- krabbanidag
- Teslaägare
Ett inbytesvärde från Tesla säger inte så mkt om bilens värde. Det är lite ankdamm över det där, de byter in din bil till ett överpris för att sälja en överprissatt ny bil till dig. Ett desperat försök att få igång sviktande nybilsförsäljning (nån nämnde -80% nybilsförsäljn y/y?)Nogo skrev: ↑08 sep 2025 15:46Du har återigen fel.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 14:35Nej finns ingen y rwd 23 utom garantier men kan nog spekulera i att om det såldes en mer >16k mil skulle den knappt gå för 200.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 13:52Så en Y rwd från 2023 är värd 100-200k?krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 13:14Jag pratar om elbil inte fossilbil. En elbil vill ingen lägga ut 200k för nytt batteri utom garantiperioden. Hur motiverar du annars att 8 år gamla Model s går för 100-180k kr? Risken med ett gammalt batteri är enormt.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 11:53
100-200 för att bilen saknar garanti?
Förstår inte varför det skulle vara så himla annprlunda med elbil, inte så att batterier rasar till höger och vänster.
Model Y rwd från 2023 är en bra bil, bra utrustning, över 300hk? Säkert driftsäkrare än en ice för att jämföra begagnat, lätt värd mer än 100-200 trots avsaknad av garanti eller kort garanti, visar ju själva marknaden när en kan bli såld på kvd för 320k.
Bättre är väl att titta på model 3or s/x som hunnit förbruka garantier. Så fort batterigarantin är borta så är bilarna värda <200k. Vare sig det är en 2019 eller 2014 modell.
Finns ju för lite siffror för att veta, men det är få konsumenter som vill köpa en äldre elbil där batterigarantin är förbrukad. För ett haveri kan snabbt kosta mer än bilens värde.
Samtidigt tvekar få att köpa en XC60 med 15-20k mil för att plötsliga svindyra haverier är ovanliga. De flesta repgrejerna kostar 5-40k, extremt få saker >40k.
Jag skulle tex aldrig vilja ha en 2016 Model S med 10 000 mil eller en Model 3 från 2019 med 20 000 mil. Inte ens för 100 000kr. Just pga den överhängande risken för batteriras.
Såg en taxiTaycan, grön, ute för ett par mån sen. 2023a med 16 100 mil. Dvs utom garantier 450 000kr på Blocket. Såldes ej utan annonsen plockades bara ner och han valde att behålla bilen.
Då blir det också en gambling, för när batteriet lägger av så är det ingen garanti som täcker det. Då blir det ist 300-500k för nytt batteri.
Du må få 325 för din bil men betalar också ett högt pris för en ny bil som kommer tappa 200' på ett år...
Ett bättre förslag är att testa kontakta 10 välrenommerade bilhandlare och inhämta offerter. De flesta, kanske alla, kommer säga nej. De få som vågar ta risken o köpa kommer knappt ge 200'.
Återigen: rätt.
Tesla Model S Pläd ’23
Ja du, vad ska man säga om dina prognoser kring marknaden? Om Tesla betalar bra så är det för att de säljer en överprisad bil, om de bjuder lågt är det ”vad var det jag sa?” Du haussar ju dina egna val och sågar alla andras. Var inte Plaid värd typ 600-700tkr enligt dig? Går det bra att kränga din bil på blocket för 850tkr?
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Bra bud, du borde sälja den med tanke på miltalet och ingen garanti, nu är det ju en överhängande risk att du får batterihaveri…Nogo skrev: ↑08 sep 2025 15:46Du har återigen fel.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 14:35Nej finns ingen y rwd 23 utom garantier men kan nog spekulera i att om det såldes en mer >16k mil skulle den knappt gå för 200.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 13:52Så en Y rwd från 2023 är värd 100-200k?krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 13:14Jag pratar om elbil inte fossilbil. En elbil vill ingen lägga ut 200k för nytt batteri utom garantiperioden. Hur motiverar du annars att 8 år gamla Model s går för 100-180k kr? Risken med ett gammalt batteri är enormt.Teslaaa skrev: ↑08 sep 2025 11:53
100-200 för att bilen saknar garanti?
Köp en dyr ICE med massa mil för pengarna, med ICE sker inget oväntat dyrt, bara reperationer för max 40k… Mycket mer rörliga delar med motor och växellåda men ändå säkrare och därav värt pengarna, att batterihaveri sker är jätte vanligt…
Alternativ sälj den på blocket för 100k…
- krabbanidag
- Teslaägare
Mkt känslosvammel. Du förstår ju själv att det är ett sätt för Tesla att få fart på nybilsförsäljningen. Inhämta en bra offert från bilhandlare så är jag beredd att dra tillbaka min ståndpunkt. Men det kommer du inte kunnaNogo skrev: ↑08 sep 2025 17:37Ja du, vad ska man säga om dina prognoser kring marknaden? Om Tesla betalar bra så är det för att de säljer en överprisad bil, om de bjuder lågt är det ”vad var det jag sa?” Du haussar ju dina egna val och sågar alla andras. Var inte Plaid värd typ 600-700tkr enligt dig? Går det bra att kränga din bil på blocket för 850tkr?
Tesla Model S Pläd ’23
Svammel? Det är nog du som passar in i det ordet. Du har svamlat sedan dag 1. Jag säljer min bil till högstbjudande och eftersom jag kan få 325tkr så är ditt påstående om knappt 200tkr fel.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det är ju en klassiker och så som t.ex. Volvo gjort i alla tider även fast de inte varit så transparenta att de specat den "extra" pengen separat. Hjälper till att hålla andrahandsmarknaden under axlarna med, blir som en självuppfyllande profetia.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 17:30
Ett inbytesvärde från Tesla säger inte så mkt om bilens värde. Det är lite ankdamm över det där, de byter in din bil till ett överpris för att sälja en överprissatt ny bil till dig. Ett desperat försök att få igång sviktande nybilsförsäljning (nån nämnde -80% nybilsförsäljn y/y?)
Traditionellt har alltid märkeshandlare erbjudit mer för sina egna bilar
Model Y LR AWD 2022
- krabbanidag
- Teslaägare
Ja. Det är en sak att rent av sälja bilen, det är en helt annan sak att få den inbytt hos en biltillverkare med sviktande försäljning. Tesla försöker desperat att kicka igång nybilsförsäljningen.jonasl skrev: ↑08 sep 2025 19:24Det är ju en klassiker och så som t.ex. Volvo gjort i alla tider även fast de inte varit så transparenta att de specat den "extra" pengen separat. Hjälper till att hålla andrahandsmarknaden under axlarna med, blir som en självuppfyllande profetia.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 17:30
Ett inbytesvärde från Tesla säger inte så mkt om bilens värde. Det är lite ankdamm över det där, de byter in din bil till ett överpris för att sälja en överprissatt ny bil till dig. Ett desperat försök att få igång sviktande nybilsförsäljning (nån nämnde -80% nybilsförsäljn y/y?)
Traditionellt har alltid märkeshandlare erbjudit mer för sina egna bilar
Tesla Model S Pläd ’23
Kontaktade fyra firmor igår med frågan vad de hade erbjudit för en Y rwd 2023 med 16k på mätaren, i ok skick med sommar och vinterdäck. Poängterade även att garanti löper ut i och med 16k mil.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 17:52Mkt känslosvammel. Du förstår ju själv att det är ett sätt för Tesla att få fart på nybilsförsäljningen. Inhämta en bra offert från bilhandlare så är jag beredd att dra tillbaka min ståndpunkt. Men det kommer du inte kunnaNogo skrev: ↑08 sep 2025 17:37Ja du, vad ska man säga om dina prognoser kring marknaden? Om Tesla betalar bra så är det för att de säljer en överprisad bil, om de bjuder lågt är det ”vad var det jag sa?” Du haussar ju dina egna val och sågar alla andras. Var inte Plaid värd typ 600-700tkr enligt dig? Går det bra att kränga din bil på blocket för 850tkr?
Fått svar från tre idag. 261k av ena firman. 230k av den andra firman. Tredje firman svarade att de behöver ett regnummer och vill helst se bilen för en värdering och undrade om jag är intresserad av någon bil som de säljer. Fjärde har ej svarat än så länge men kan återkomma med svaret från dem.
Så återigen har du fel med dina max 200.
Och återigen är det inte en överhängande risk för ett batterihaveri jämfört med ett motorras på en ice som du försöker få det att låta som, sannolikheten är större att du får problem med en ice.
- krabbanidag
- Teslaägare
261k är extremt generöst. 230 låter mer rimligt men kanske åt det höga hållet. Säker att offerterna avser inköp _inte inbyte_?Teslaaa skrev: ↑09 sep 2025 10:50Kontaktade fyra firmor igår med frågan vad de hade erbjudit för en Y rwd 2023 med 16k på mätaren, i ok skick med sommar och vinterdäck. Poängterade även att garanti löper ut i och med 16k mil.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 17:52Mkt känslosvammel. Du förstår ju själv att det är ett sätt för Tesla att få fart på nybilsförsäljningen. Inhämta en bra offert från bilhandlare så är jag beredd att dra tillbaka min ståndpunkt. Men det kommer du inte kunnaNogo skrev: ↑08 sep 2025 17:37Ja du, vad ska man säga om dina prognoser kring marknaden? Om Tesla betalar bra så är det för att de säljer en överprisad bil, om de bjuder lågt är det ”vad var det jag sa?” Du haussar ju dina egna val och sågar alla andras. Var inte Plaid värd typ 600-700tkr enligt dig? Går det bra att kränga din bil på blocket för 850tkr?
Fått svar från tre idag. 261k av ena firman. 230k av den andra firman. Tredje firman svarade att de behöver ett regnummer och vill helst se bilen för en värdering och undrade om jag är intresserad av någon bil som de säljer. Fjärde har ej svarat än så länge men kan återkomma med svaret från dem.
Och återigen är det inte en överhängande risk för ett batterihaveri jämfört med ett motorras på en ice som du försöker få det att låta som, sannolikheten är större att du får problem med en ice.
Tesla Model S Pläd ’23
Skulle också säga att 261 är extremt bra för 16k mil.
Det gick en blå med 7k mil & 20” för 286 på kvd.
Det gick en blå med 7k mil & 20” för 286 på kvd.
Den slutade på 422.500 innan slagavgift etc. Får då ses som ett bra pris för säljaren. Som tur är lite för högt för min smak så jag slipper grubbla över mitt val.Vindens skrev: ↑05 sep 2025 21:21Bra skick för att vara kvd.Eldsig skrev: ↑05 sep 2025 17:36Vad tycker publiken om den här?
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-264960
Den eller en ny 3:a?
Finns det nåt med årsmodellen att vara vaksam på?
Rimligt slutpris?
Miltalet är lågt så min statistiska killgissningsmodell säger 370-380 exkl slagavgift.
Nästa vecka vet vi hur det gick.
Känns lite oseriöst av dig att skriva runt och inte ens ta med ett regnr för att göra en seriös värdering. Är det bazaaren i Kabul eller försäljning i Sverige som gäller?Teslaaa skrev: ↑09 sep 2025 10:50Kontaktade fyra firmor igår med frågan vad de hade erbjudit för en Y rwd 2023 med 16k på mätaren, i ok skick med sommar och vinterdäck. Poängterade även att garanti löper ut i och med 16k mil.krabbanidag skrev: ↑08 sep 2025 17:52Mkt känslosvammel. Du förstår ju själv att det är ett sätt för Tesla att få fart på nybilsförsäljningen. Inhämta en bra offert från bilhandlare så är jag beredd att dra tillbaka min ståndpunkt. Men det kommer du inte kunnaNogo skrev: ↑08 sep 2025 17:37Ja du, vad ska man säga om dina prognoser kring marknaden? Om Tesla betalar bra så är det för att de säljer en överprisad bil, om de bjuder lågt är det ”vad var det jag sa?” Du haussar ju dina egna val och sågar alla andras. Var inte Plaid värd typ 600-700tkr enligt dig? Går det bra att kränga din bil på blocket för 850tkr?
- krabbanidag
- Teslaägare
Liten miss från Riddermark att lägga ut den nyaste Plaiden på Blocket för bara 799’. Denna ska ut norr om 899’.
11/2023, dvs i princip ett år nyare än bulken Plaids som finns i Sverige (12/2022). Denna har dessutom HW4, rätt färg, 21” fälgar.
>6 år kvar på batteriet/drivlinan.
Denna kommer gå inom 24 timmar för utsatt pris.
11/2023, dvs i princip ett år nyare än bulken Plaids som finns i Sverige (12/2022). Denna har dessutom HW4, rätt färg, 21” fälgar.
Tesla Model S Pläd ’23
Riktigt dåligt med MY-utbudet på KVD och Blocket, vilket väl driver upp priserna. Procentuellt av Tesla-flottan är det ju riktigt få till salu.krabbanidag skrev: ↑08 jul 2025 18:41efter midsommar är det tvärdött. Vet många handlare i knipa. En större som säljer 7-11 bilar/dag sålde noll bilar häromdagen.manneson skrev: ↑08 jul 2025 15:28Är det? Tänkte det vad var våren/början av sommaren, då folk vill ha bil för sommarresorna.
Men du kanske menar högtryck som i att utbudet är störst på hösten, isf kan det ju vara rimligt.
Fritt fall i dyrare segmentet >500k.
Lättare såld på svenssonbilsmarknaden på 150-400k
- krabbanidag
- Teslaägare
Ja en Tesla Y LR-ägare med en 3 år gammal bil med 5-10K mil måste ju vara dum att sälja sin bil strax över 300’ när bilen är oslagbar i den prisklassen. Ny var den ju oftast kring 700’ under 2021-2022. Sjukt värdetapp.Mrtn skrev: ↑09 sep 2025 15:52Riktigt dåligt med MY-utbudet på KVD och Blocket, vilket väl driver upp priserna. Procentuellt av Tesla-flottan är det ju riktigt få till salu.krabbanidag skrev: ↑08 jul 2025 18:41efter midsommar är det tvärdött. Vet många handlare i knipa. En större som säljer 7-11 bilar/dag sålde noll bilar häromdagen.manneson skrev: ↑08 jul 2025 15:28Är det? Tänkte det vad var våren/början av sommaren, då folk vill ha bil för sommarresorna.
Men du kanske menar högtryck som i att utbudet är störst på hösten, isf kan det ju vara rimligt.
Fritt fall i dyrare segmentet >500k.
Lättare såld på svenssonbilsmarknaden på 150-400k
Vad ska man annars byta ut den mot om man bara får 300-350’?
Strategin att köra tills bilen ger upp förefaller mkt mer rimlig. Modern och bra bil som har 5-10 år kvar i sig gissningsvis. Hyfsat problemfria mil framöver också (sannolikt). Det blir en billig kalkyl framöver om vi antar 50 000kr residualvärde kvar när bilen äntligen ger upp.
Tesla Model S Pläd ’23
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Jag var med andra ord ute och cyklade. Begagnatpriserna har ju gått upp de senaste månaderna så här har vi ett tydligt exempel på det.Eldsig skrev: ↑09 sep 2025 14:20Den slutade på 422.500 innan slagavgift etc. Får då ses som ett bra pris för säljaren. Som tur är lite för högt för min smak så jag slipper grubbla över mitt val.Vindens skrev: ↑05 sep 2025 21:21Bra skick för att vara kvd.Eldsig skrev: ↑05 sep 2025 17:36Vad tycker publiken om den här?
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-264960
Den eller en ny 3:a?
Finns det nåt med årsmodellen att vara vaksam på?
Rimligt slutpris?
Miltalet är lågt så min statistiska killgissningsmodell säger 370-380 exkl slagavgift.
Nästa vecka vet vi hur det gick.
M3 LR -20
- Kaffekatten
- Teslaägare
Denna kommer ryka snabbt.krabbanidag skrev: ↑09 sep 2025 15:28Liten miss från Riddermark att lägga ut den nyaste Plaiden på Blocket för bara 799’. Denna ska ut norr om 899’.
Inte gammal alls, lite höga mil men annars kalas

Model S AWD Insane - 2023.5 Ultra Red/Ultra white HW4
Model Y P - 2023.6 Solid svart
Model Y P - 2023.6 Matt Svart Folierad *SÅLD*
Model S LR - 2020.9 Midnight Silver Metallic/Vit interiör/Chrome Delete *SÅLD*
Model S 75 - 2017.5 Svart/Svart *SÅLD*
Model Y P - 2023.6 Solid svart
Model Y P - 2023.6 Matt Svart Folierad *SÅLD*
Model S LR - 2020.9 Midnight Silver Metallic/Vit interiör/Chrome Delete *SÅLD*
Model S 75 - 2017.5 Svart/Svart *SÅLD*
- krabbanidag
- Teslaägare
Helt fel prissatt. Den är såld innan gryningen.Kaffekatten skrev: ↑09 sep 2025 17:17Denna kommer ryka snabbt.krabbanidag skrev: ↑09 sep 2025 15:28Liten miss från Riddermark att lägga ut den nyaste Plaiden på Blocket för bara 799’. Denna ska ut norr om 899’.
Inte gammal alls, lite höga mil men annars kalas![]()
Tesla Model S Pläd ’23