SR-uppdatering juni -25?
Moderator: Redaktion
SR-uppdatering juni -25?
Hej.
Jag får leverans av en ny M3 SR inom kort. Bilen är tillverkad i slutet av juni och har "variantkoden" H6MR. Googlade en ett år gammal som har koden H6LR.
Bilen har specad räckvidd på 520km (H6LR har 513) med en förbrukning på 138wh/km (132wh/km).
Är det en känd uppdatering? Vanligt med juniuppdatering? Fler kända ändringar?
Är min första Tesla och lite av ett impulsköp (ett offer I couldn't resist) så är ännu inte helt påläst.
Jag får leverans av en ny M3 SR inom kort. Bilen är tillverkad i slutet av juni och har "variantkoden" H6MR. Googlade en ett år gammal som har koden H6LR.
Bilen har specad räckvidd på 520km (H6LR har 513) med en förbrukning på 138wh/km (132wh/km).
Är min första Tesla och lite av ett impulsköp (ett offer I couldn't resist) så är ännu inte helt påläst.
Re: SR-uppdatering juni -25?
H6MREldsig skrev: ↑09 sep 2025 00:18Hej.
H = Highland
R = RWD
6M, det nya LFP-batteriwt på ~ 62.5 kWh istället för 60.5 som innan.
(Det gamla hette 6L).
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Tack! Case closed.
Länkar till annan tråd, där AAKEE redogör för skillnaden, för den som vill läsa vidare:
viewtopic.php?t=37377
Länkar till annan tråd, där AAKEE redogör för skillnaden, för den som vill läsa vidare:
viewtopic.php?t=37377
Inget annat än alla andra, men kombinationen 0-ränta och 40 000 rabatt var för bra för att motstå. Sen hade jag iofs även en gammal bil som jag kan få skrotningspremie för.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Det har jag aldrig hört
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
Exakt!
Det vanliga på forumen just nu är att Tesla görst bjuder mediokert i i byte sedan sä ker inbytespriset med ungefär de 40K som rabatten är.
Få 40K - förlora minst 50K på dåligt inbytespris som dessutom sänks när ordern är klar.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Det fick jag på min tex.
När bilarna ska ut sista dagarna i kvartalet kan det ibland bli så att de inte kan leverera just den specen man beställt, men de kan leverera en annan färg/interiör/fälg och då erbjuder de att man får den för samma pris.
Nja, var ju en som blev erbjuden över 400k för en M3 RWD tex. Samma bil gick för 360 på kvd.