Nägon som vet om det även är den nya 16” skärmen med tanke på man får det nya batteriet från MYP i MYLR nu?
Någon på TFF gjorde en bild-jämförelse mellan bilderna från LR AWD som har 600km räckvidd och MYP, skärmen ser onekligen olika ut så det är nog 15,4" fortfarande. Eller så har de inte uppdaterat bilderna på hemsidan.
Ja det såg jag också men tror inte de uppdaterat bilderna i konfiguration.
Kan meddela på onsdag när jag hämtar bilen med ett säkert svar
Mitt uppskattade leveransfönster var 15-23 September men ändrades idag till 13-21 September. Det bör betyda att min bil anlände till Trelleborg idag?
Har visserligen bokat upphämtning på Onsdag, men i och med arbete till 14:20 sedan föräldramöte på eftermiddagen så blir det en aning stressigt och upphämtning måndag hade varit så mycket smidigare.
Något som vet om man kan justera till tidigare om tid finns?
Jag frågade dom, fick till svar att första tillgängliga upphämtningsdagen är på onsdag, i Trelleborg. Min ETA är 15/9.
Snyggt, tack. Vi får stressa lite helt enkelt.
Ja det lär man få göra, hade haft lite mer tid på måndag än på onsdag jag också.
Såhär ser min tidslinje ut;
- 2025-09-10: Your car has been built
- 2025-09-10: new Delivery Window: 17 September - 23 September
- 2025-09-10: ETA to Delivery Center: 2025-09-18
- 2025-09-11: new ETA to Delivery Center: 2025-09-17
- 2025-09-11: Delivery Appointment Date: Wednesday 17 September at 11:00
- 2025-09-11: new ETA to Delivery Center: 2025-09-15
- 2025-09-14: new Delivery Window: 13 September - 21 September
Min ser ungefär lika ut bara att bilen byggdes 8/9 men uppdaterades i fredag till 10/9. Mitt leveransfönster är detsamma som ditt, 13-21 kom igår.
Är det fler kvar med beställningar i början av september (eller slutet av augusti) som inte fått något leveransdatum och bara har estimerad leverans i september?
Jag lade min beställning 3/9 (AWD LR, Röd) och inte sett några uppdateringar alls, varken via App, API (Skript), SMS, Mejl eller annan kommunikation från Tesla.
Vad är senast kända beställningsdatum med bekräftat leveransfönster?
Enligt samtal med teslasäljaren vid beställningstillfället så skulle man få tillbaka pengarna om de inte levde upp "0%:en" och inbytesbonusen, dvs om man inte lyckades leverera under september och inte "förlänger" ingånget erbjudande...
Jag la beställningen 9/8 på en SR och har sedan ett par veckor uppskattad leverans till oktober:( Inga andra uppdateringar heller och noll positiva besked från säljaren - bara ”avvakta lite, den borde komma i september”.
Är det fler kvar med beställningar i början av september (eller slutet av augusti) som inte fått något leveransdatum och bara har estimerad leverans i september?
Jag lade min beställning 3/9 (AWD LR, Röd) och inte sett några uppdateringar alls, varken via App, API (Skript), SMS, Mejl eller annan kommunikation från Tesla.
Enligt samtal med teslasäljaren vid beställningstillfället så skulle man få tillbaka pengarna om de inte levde upp "0%:en" och inbytesbonusen, dvs om man inte lyckades leverera under september och inte "förlänger" ingånget erbjudande...
Jag tror du får VIN snart, nästa batch av röda lär din vara med, folk som beställt i början av september har ju fått VIN och leveransestimat sedan förra veckan. Dock med andra färger än röd..
Jag har gjort samma beställning som du, dock den 16 juli. Beskedet via telefon då var 1,5 veckas leverans så var snabb med att sälja bilen jag hade... Hade varit kul med lite uppdateringar.
Hej, jag beställde min AWD LR röd med vita interiör den 26/8...inget VIN till nu (men jag ser i scriptet att det finns ett VIN, och också några Km i odometer).
Enligt App:en är det leveransdatum planerad mellan den 21/9 och 27/9.
Senast redigerad av Akiles, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har beställt en röd LR AWD. Beställde den 4/8 men ändrade lite i konfiguration den 29/8 så det är väl från det datumet jag får räkna.
Inget mer än uppskattad lev i september varken i app eller skript.
Fick precis inbytesoffert nedsatt med 100.000 kr!!!
315.000 -> 220.000
Vilka pajaser…
Dessutom kör de såna billiga fasoner med att skicka offert vid kl 17:00 när de stänger telefonsupport.
Blir spännande att höra ursäkter för sådan idiotisk skillnad.
Någon annan som fick skam inbyteserbjudande efter ett okej inbytesoffert?
amatörer på högsta nivå
Ja är så klar med Tesla, har verkligen fått nog av dem.
Det blir en expressavbokning för min del.
Du får definiera inbyteserbjudande samt inbytesoffert. Fick du 100 000 nedsatt när du skulle hämta ut nya bilen eller efter att ha skickat in bilder på skick?
Du får definiera inbyteserbjudande samt inbytesoffert. Fick du 100 000 nedsatt när du skulle hämta ut nya bilen eller efter att ha skickat in bilder på skick?
Använder Teslas e-x-a-k-t terminologi här. Erbjudande gav de innan jag beställde. Offerten skickar de efter att jag beställt, betalat avgift, ordnat finansiering samt pratat alla detaljer kring leveransen.
V.g. Bilderna - den enda bilden med bilen Tesla vill ha i appen var en foto på en fälg med däcken (?). Inget annat - som förresten är i prima skick.
Konstigt.