Nä företagsleasing
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Re: Väntrum model Y Juniper
Fel trådMaw skrev: ↑25 sep 2025 20:24Det har ju löst sig tidigare? Det är ju bara de tillfälliga skyltarna som leasingbolaget inte vill acceptera.
För övrigt är det ju enkelt för Tesla att teckna ett kollektivavtal så slipper kunderna en massa besvär och de anställda får en tryggare arbetsplats
Hur svårt kan det vara att lösa kollektivavtal som de flera andra amerikanska bolag i Sverige har, så är det inga problem sen, otroligt! Tror inte att de kommer att förlora så mycket på det.Maw skrev: ↑25 sep 2025 20:24Det har ju löst sig tidigare? Det är ju bara de tillfälliga skyltarna som leasingbolaget inte vill acceptera.
För övrigt är det ju enkelt för Tesla att teckna ett kollektivavtal så slipper kunderna en massa besvär och de anställda får en tryggare arbetsplats
Men det är ju så här påtryckningar i en konflikt är tänkta att fungera, sätta hårt mot hårt tills ena parten ger sig, synd att vi ska drabbas bara!
MY Juniper Performance beställd 250829
M3 LR 2023 (utt. 230131 såld 250826)
Maffiafasoner att tvinga in i skitavtal som göder sossarna men försämrar för både anställda och företag. Självklart ska de inte ge med sig.TeslaMac skrev: ↑25 sep 2025 21:57Hur svårt kan det vara att lösa kollektivavtal som de flera andra amerikanska bolag i Sverige har, så är det inga problem sen, otroligt! Tror inte att de kommer att förlora så mycket på det.Maw skrev: ↑25 sep 2025 20:24Det har ju löst sig tidigare? Det är ju bara de tillfälliga skyltarna som leasingbolaget inte vill acceptera.
Men det är ju så här påtryckningar i en konflikt är tänkta att fungera, sätta hårt mot hårt tills ena parten ger sig, synd att vi ska drabbas bara!
Sjukt att närliggande fackliga stridsåtgärder ska få drabba tredje part så mycket däremot, borde inte vara lagligt med en sådan typ av strejk.
Beställde 25/7 (privatleasing). Nu på leveransdagen ringer Tesla för att avboka bilen pga registreringsskyltar. Blev erbjuden billån men det är ointressant för min del.
Kul!
Kul!
- BlevIngenCT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/claes98950
Hämtade min röda AWD LR igår (med riktiga skyltar) i Huddinge.
Fick uppfattningen att majoriteten hade "tempskyltar".
Två positiva saker (utöver skylten) var att främre stänkskydd och PPF vid nederkant på bakdörr framför bakhjul var på plats
Men sen en fråga:
På förarsidans dörrar, kan jag trycka in fetare delen på dörrhandtaget (med tummen t.ex) och sedan öppna dörren på Cybertruckvis, dvs ta tag i dörren till höger om rutan, MEN på passagerarsidan öppnas INTE dörrarna tillräckligt mycket.
Hur fungerar det på andra Juniper och är detta något man skall åka tillbaka och be dem justera kanske?
Fick uppfattningen att majoriteten hade "tempskyltar".
Två positiva saker (utöver skylten) var att främre stänkskydd och PPF vid nederkant på bakdörr framför bakhjul var på plats

Men sen en fråga:
På förarsidans dörrar, kan jag trycka in fetare delen på dörrhandtaget (med tummen t.ex) och sedan öppna dörren på Cybertruckvis, dvs ta tag i dörren till höger om rutan, MEN på passagerarsidan öppnas INTE dörrarna tillräckligt mycket.
Hur fungerar det på andra Juniper och är detta något man skall åka tillbaka och be dem justera kanske?
Va sjutton, idag har min MYP beställd 2/9 ändrats till november 2025, det var ju kul, not!
Edit: det var bara nån timme, sen blev det 28-30 september som leveransfönster, desto mer kul!
Hoppas allt fungerar med skyltarna nu bara! Jag har företagsleasing via DNB.
Edit: det var bara nån timme, sen blev det 28-30 september som leveransfönster, desto mer kul!
Hoppas allt fungerar med skyltarna nu bara! Jag har företagsleasing via DNB.
Fick min order (LR AWD) framflyttad till november under eftermiddagen och har inte ändrat sig :-/
Flera varianter har november som leveransfönster vid nybeställning nu.
Får följa utvecklingen under helgen och se om man får hämta den i september eller inte.
Samma lika här, LR AWD, leverans Stockholm

Beställd MYP början av Aug, flyttat leveransfönster till Nov.
=========
Nuvarande: MYP 2022, Vit, Svart inredning, EAP
Beställd: MYP 2026, Stealth Grey, Svart inredning
Nuvarande: MYP 2022, Vit, Svart inredning, EAP
Beställd: MYP 2026, Stealth Grey, Svart inredning