Nu börjar det burrigare men hittills inga minusgrader. När man ska ta bilen på morgonen är det rejält blött och immigt.
Väljer jag i appen att sätta på klimatanläggningen med tex 19° så blir det fullt flås och bilen torkar upp ganska fort. Men om jag inte gör det via appen och sätter mig i bilen så tar det längre tid att få bort fukten, blir inte samma kraft. Borde inte bilen göra på samma sätt oavsett om jag använder appen eller att sätta mig i bilen?
Klimatanläggning med värmen
Moderator: Redaktion
Re: Klimatanläggning med värmen
1. Har du klockat tiden? 5 minuter uppleves väldigt olika när man slår på den i appen innan resp när man kör iväg.maangee skrev:Nu börjar det burrigare men hittills inga minusgrader. När man ska ta bilen på morgonen är det rejält blött och immigt.
Väljer jag i appen att sätta på klimatanläggningen med tex 19° så blir det fullt flås och bilen torkar upp ganska fort. Men om jag inte gör det via appen och sätter mig i bilen så tar det längre tid att få bort fukten, blir inte samma kraft. Borde inte bilen göra på samma sätt oavsett om jag använder appen eller att sätta mig i bilen?
2. En passagerare i tillför ny fukt hela tiden.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Y LR -22 EAP
Menar mer att när man slår på klimat via appen kör den på för fullt för att komma upp till temperaturen. Sätter jag mig bara så går fläkten tystare och det är det som är skillnaden.
Det skiljer sig ju också beroende på om man bara trycker på fläktsymbolen jämfört med upptining i appen, men det kanske du har koll på. Upptining kör på för fullt och är tänkt för att tina snö o is medan fläktsymbolen värmer mer skonsamt.
Model S 2023 MSM/svart
Trycker endast på markerad knapp. Då startar bilen klimatet med ganska högt blås.
Trodde bilen skulle göra likadant när man satte sig i den, den är ju inställd att hålla 19°.
Trodde bilen skulle göra likadant när man satte sig i den, den är ju inställd att hålla 19°.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Kan tänka mig att den kör lägre hastighet på fläktarna för ljudkomfortens skull.
Model Y LR AWD 2022