Eways + EasyPark utanför Bauhaus
Moderator: Redaktion
- nogren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas756762
Eways + EasyPark utanför Bauhaus
Hade en stund över och några procent kvar att tanka, när jag var på Bauhaus Järfälla senast, så tänkte prova laddningen där.
Men fick det inte att funka efter flera försök på de första två uttagen.
Stoppade i min oanvända blåsladd, valde uttag i appen, det surrade till, blev rött på Boxen. Teslaappen sa bara No Power.
Gör jag något fel?
Någon som laddat där, med en Tesla?
Men fick det inte att funka efter flera försök på de första två uttagen.
Stoppade i min oanvända blåsladd, valde uttag i appen, det surrade till, blev rött på Boxen. Teslaappen sa bara No Power.
Gör jag något fel?
Någon som laddat där, med en Tesla?
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
BMW X3 G01 30d -18 såld
Re: Eways + EasyPark utanför Bauhaus
Jag testade också igår för första gången men hos annat Bauhaus med Easypark-appen. Inte med en Tesla dock. Men jag fick inte heller igång laddningen. Såg ut att starta i appen men laddstolpen lyste gult och rfid- symbolen blev röd.
Vi får nog ta och felanmäla till Eways verkar det som enligt Easyparks FAQ.
Senast redigerad av MrRun, redigerad totalt 1 gånger.
Ioniq 5 FE AWD
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag har laddat flera gånger vid Bauhaus i Uppsala och startat laddningen med Easypark-appen. Det är ju dock ingen garanti för att det ska fungera vid andra Bauhaus varuhus.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- nogren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas756762
Felanmält med den skärmdump och box-foto jag hade. Kvickt gjort..MrRun skrev: ↑14 dec 2023 21:48Jag testade också igår för första gången men hos annat Bauhaus med Easypark-appen. Inte med en Tesla dock. Men jag fick inte heller igång laddningen. Såg ut att starta i appen men laddstolpen lyste gult och rfid- symbolen blev röd.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
BMW X3 G01 30d -18 såld
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Har prövat i Länna ett par gånger och fått igång laddningen men sen slutar det alltid ladda inom max 30 min, så det är inte värt jobbet ens att stoppa in sladden och mecka med appen.
Model Y LR AWD 2022
Jag med, men fick bara svar att höra av mig när jag stod där och hade problem nästa gång. De såg inget i loggarna.nogren skrev: ↑15 dec 2023 07:50Felanmält med den skärmdump och box-foto jag hade. Kvickt gjort..MrRun skrev: ↑14 dec 2023 21:48Jag testade också igår för första gången men hos annat Bauhaus med Easypark-appen. Inte med en Tesla dock. Men jag fick inte heller igång laddningen. Såg ut att starta i appen men laddstolpen lyste gult och rfid- symbolen blev röd.
Ioniq 5 FE AWD
Gammal tråd, men löste det sig för er? Såg laddare på Bauhaus i Malmö idag av ren tur och tänkte att jag provar när jag ändå ska in där och på Rusta.
Fick felmeddelande att "fel uppstod" på varenda laddare. Testa även en laddare där det precis hade stått någon annan och laddat, men samma problem.
Fick felmeddelande att "fel uppstod" på varenda laddare. Testa även en laddare där det precis hade stått någon annan och laddat, men samma problem.
2025 MYLR Juniper, Diamon Black.
Nej, har inte haft behov av att ladda där mer sen senast.PSMKA skrev: ↑30 sep 2025 13:47Gammal tråd, men löste det sig för er? Såg laddare på Bauhaus i Malmö idag av ren tur och tänkte att jag provar när jag ändå ska in där och på Rusta.
Ioniq 5 FE AWD
Har provat några gånger på Bauhaus i både Karlstad och Örebro under de senaste 3 åren.
Aldrig fått det o börja ladda.
Men aldrig heller tagit mig tid o ringa supporten.
Aldrig fått det o börja ladda.
Men aldrig heller tagit mig tid o ringa supporten.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
2025 MYLR Juniper, Diamon Black.
- Zkronk
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/emil606168
Det är likadana laddboxar i Uppsala.
Jag har lyckats starta laddning en gång, och misslyckats flertalet gånger.
Jag har lyckats starta laddning en gång, och misslyckats flertalet gånger.
- Nenad_Antic
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/nenad18582
Finns bugg i EasyPark appen på Android (har inte Iphone).
Om man har ett lokalt avtal med ex. Sollentuna kommun så får man felmeddelande att man inte kan ladda.
Men väljer man small som inte kostar något så vips startar laddningen.
För att ändra på detta behöver man logga in på sitt Easypark konto (på webben) för att genomföra ändringen.
Jag har felanmält denna bugg och fick bara ett tack och bra att du har hittat ett sätt att lösa problemet på.
Angående Bauhaus Uppsala så har laddarna varit i dåligt fysiskt skick länge... kanske har blivit bättre senaste månaden.
Innan KG Knutsson tog över gick det inte att starta laddningen alls..
Om man har ett lokalt avtal med ex. Sollentuna kommun så får man felmeddelande att man inte kan ladda.
Men väljer man small som inte kostar något så vips startar laddningen.
För att ändra på detta behöver man logga in på sitt Easypark konto (på webben) för att genomföra ändringen.
Jag har felanmält denna bugg och fick bara ett tack och bra att du har hittat ett sätt att lösa problemet på.
Angående Bauhaus Uppsala så har laddarna varit i dåligt fysiskt skick länge... kanske har blivit bättre senaste månaden.
Innan KG Knutsson tog över gick det inte att starta laddningen alls..
Tesla Model 3 LR Highland