Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Polestar 3
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 3
Re: Polestar 3
Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.manneson skrev: ↑12 okt 2025 10:31Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.
Re: Polestar 3
Fredrik j skrev: ↑12 okt 2025 10:42Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.manneson skrev: ↑12 okt 2025 10:31Dom har redan droppat massor. Runt 700 kan du få en fullutrustad för. De kostade väl runt 1,2 nya. Dvs tappat en halv mille på ett år.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.
Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Re: Polestar 3
Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.manneson skrev: ↑12 okt 2025 11:15Fredrik j skrev: ↑12 okt 2025 10:42Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.
Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Re: Polestar 3
Absolut, men vi diskuterade vad dagens begagnade kostade nya.Fredrik j skrev: ↑12 okt 2025 11:37Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.manneson skrev: ↑12 okt 2025 11:15Fredrik j skrev: ↑12 okt 2025 10:42Nej, så mycket kostade dom nog inte. Dual motor performance med allt ikryssat landar på strax under 900’.
Dom ligger lite högt för mig ännu. Under 600 hoppas jag på för att det ska bli intressant. Tyvärr behöver det vara dual för att få dragvikten jag vill ha.
Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Re: Polestar 3
Vad jag menar är att begagnatköpare inte är så intresserad av hur mycket den rasat jämfört med nypriset. En fullutrustad bil för 700’ har i mina ögon sjunkit 200’ och behöver ner mer nu när dom nya dessutom får 800v.manneson skrev: ↑12 okt 2025 11:39Absolut, men vi diskuterade vad dagens begagnade kostade nya.Fredrik j skrev: ↑12 okt 2025 11:37Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.manneson skrev: ↑12 okt 2025 11:15
Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
Re: Polestar 3
Återigen, det var inte vad vi diskuterade. Du svarade själv ”så mycket kostade dom nog inte”. Dvs du tänkte också just på vad de kostat.Fredrik j skrev: ↑12 okt 2025 11:44Vad jag menar är att begagnatköpare inte är så intresserad av hur mycket den rasat jämfört med nypriset. En fullutrustad bil för 700’ har i mina ögon sjunkit 200’ och behöver ner mer nu när dom nya dessutom får 800v.manneson skrev: ↑12 okt 2025 11:39Absolut, men vi diskuterade vad dagens begagnade kostade nya.Fredrik j skrev: ↑12 okt 2025 11:37Vad den kostade ny är ju av betydelse för den som köpte den ny. För mig, som eventuellt är intresserad av en begagnad är det ju vad den kostar ny idag som är intressant. Sänkta priser drabbar gamla kunder.manneson skrev: ↑12 okt 2025 11:15
Nu ja, men de har sänkt priserna likt de flesta.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyh ... ch-bilder/Lanseringspriset är 970 000 kronor. Då får man en Polestar 3 Long Range Dual Motor i standardutförande. För 1 040 000 kronor, det vill säga 70 000 kronor extra, får man Polestar 3 Long Range Dual Motor med Performance-paket.
Maxar man bilen, det vill säga lägger på samtliga extrautrustningsdetaljer såsom Nappa-läderstolar med ventilation, dragkrok, annan färg än grundfärg med mera – men inte tillbehör som exempelvis vinterhjul, stänkskydd, takräcken och annat – så landar prislappen på 1 152 000 kronor.
Om börsen kraschar kan du nog hitta en under 600 inom kort. Annars får du nog vänta ett år till, gissar jag.
-
ChristofferG
- elbilist
- Inlägg: 104
- Blev medlem: 07 mar 2022 08:56
Re: Polestar 3
Menar du begagnat?
Jag får det till drygt 1,1Msek för en Performance med allt ikryssat på hemsidan.
Re: Polestar 3
Ser att dom har exkl. moms som default. Ja, en fullutrustad kostar 1,1 miljon. Bilkatrgorin har ju sällan bra andrahandsvärde. Hoppas på en skillnad mellan 400 och 800 i begagnatledet senare.ChristofferG skrev: ↑12 okt 2025 13:40Menar du begagnat?
Jag får det till drygt 1,1Msek för en Performance med allt ikryssat på hemsidan.
Sen behöver jag ingen fullutrustad bil. Specen jag skulle vilja ha kostar 1 miljon.
Men jag vet inte. Så dyra bilar tenderar fortsätta vara dyra i längden.
Re: Polestar 3
Någon som vet hur mjukvaran är på en Polestar 3 om den beställs nu? Fortfarande en massa buggar eller funkar den bra?
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Re: Polestar 3
Antar att en som beställs nu får nya datorn.
Om mjukvaran fungerar bättre med den är väl oklart.
Re: Polestar 3
Man påstår åtminstone det. Det var där jag hoppade in i diskussionen. Besvikna kunder gör sig av med sin krånglande bil. Polestar betalar bra för den eftersom man räknar med att den ska bli bra med nya datorn.
https://www.automotorsport.se/nyheter/v ... ara-fixad/
Re: Polestar 3
Då var det dags för nästa överraskning med bilen
För några veckor sen började bilen ladda konstigt på AC, antingen inte alls eller enbart på 1-fas. Då byttes ombordladdaren. Idag så vill den inte ladda AC alls, däremot får den säkringen att gå på laddboxen. Har testat två olika, den klipper strömmen med en gång, så bilen kortsluter alltså en AC-laddbox
Får bli enbart DC fram till returen av bilen om 2 veckor.
Vilket skämt till bil!
Vilket skämt till bil!
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 3
Tråkigt, men måste samtidigt kännas väldigt skönt att returdatumet är nära.HelectriC skrev: ↑12 okt 2025 17:47Då var det dags för nästa överraskning med bilenFör några veckor sen började bilen ladda konstigt på AC, antingen inte alls eller enbart på 1-fas. Då byttes ombordladdaren. Idag så vill den inte ladda AC alls, däremot får den säkringen att gå på laddboxen. Har testat två olika, den klipper strömmen med en gång, så bilen kortsluter alltså en AC-laddbox
Får bli enbart DC fram till returen av bilen om 2 veckor.
Vilket skämt till bil!
Re: Polestar 3
Ja verkligen, får bara leva med att DC ladda dessa sista dagarmanneson skrev: ↑12 okt 2025 17:49Tråkigt, men måste samtidigt kännas väldigt skönt att returdatumet är nära.HelectriC skrev: ↑12 okt 2025 17:47Då var det dags för nästa överraskning med bilenFör några veckor sen började bilen ladda konstigt på AC, antingen inte alls eller enbart på 1-fas. Då byttes ombordladdaren. Idag så vill den inte ladda AC alls, däremot får den säkringen att gå på laddboxen. Har testat två olika, den klipper strömmen med en gång, så bilen kortsluter alltså en AC-laddbox
Får bli enbart DC fram till returen av bilen om 2 veckor.
Vilket skämt till bil!
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14