Min första i8 spotting
Moderator: Redaktion
Min första i8 spotting
Leksaksbil...

Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Re: Min första i8 spotting
Typ!
Körde förbi en i tokholm, i helgen, under TMC -16.
Körde förbi en i tokholm, i helgen, under TMC -16.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Den enda jag hittills observerat såg jag i juni förra året, ett stenkast från tyska ambassaden:

Rätt ball bil, men inget jag är sugen på att äga själv. Just det här exet verkar rulla i norra sverige numera.

Rätt ball bil, men inget jag är sugen på att äga själv. Just det här exet verkar rulla i norra sverige numera.
Model Y LR AWD 2022
Såg en i Jönköping för ett par veckor sedan. Har dessutom försökt ett par gånger att få provköra en utan att lyckas.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
i8 är ju verkligen en häftig bil, synd bara att inte batteriet är lite större. Man kan ju faktiskt sitta 4 i den (om än inte helt bekvämt) och det är inte alla bilar i den genren som kan skryta med det. Den ger ett ganska aggressivt intryck när man möter den i trafiken. Faktiskt nästan samma pris i Sverige som i Norge, men inget alternativ till Teslan ändå.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Måste ha varit den jag såg i Luleå förra sommaren. Snygg men helt förkastlig. Läste nån recension nånstans att den i elläget inte alls motsvarade utseendet längre, mer som en E-Up eller liknande småbil. Dessutom måste man vara akrobat för att kliva i och ur då den har extremt bred tröskel. Den är bara framtagen för att höja biltillverkarens image.jonasl skrev:...Just det här exet verkar rulla i norra sverige numera.
Skoda Enyaq 85x 2025
Jag brukar se i8 lite då och då. Har nog sätt fem olika iaf. Den är riktigt najs. Gillar nog just den där blåa bäst. Men så sitter jag också ofta på en bar längs sveavägen och kikar på bilar.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har sett den ett gäng gånger och tycker det är en snygg och häftig bil. Man märker den. Sen är den inte perfekt, men i brist på existens av en aktuell Tesla Roadster så kunde jag tänkt mig en som andrabil.
Men man får inte vara för tjucker om man ska köpa sig en:
Men man får inte vara för tjucker om man ska köpa sig en:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det är ett faktum att du kan inte kliva ur BMW i8 med värdigheten i behåll.
Och glöm sitta i baksätet om du har fötter, knän, lår och sådana kroppsdelar. Om du ens kan kravla in dig dit.
Jag testkörde en i8 för Auto Motor & Sports räkning för nåt år sedan:
http://teslaclubsweden.se/bmw-i8-testkord/
Och glöm sitta i baksätet om du har fötter, knän, lår och sådana kroppsdelar. Om du ens kan kravla in dig dit.
Jag testkörde en i8 för Auto Motor & Sports räkning för nåt år sedan:
http://teslaclubsweden.se/bmw-i8-testkord/
sen är det ju rätt kul att i8:an skiter ut en 911 också
det tänker jag på varje gång jag ser en i8 bakifrån.

Model 3-24/Polestar 3-24
Jag har en granne som säljer BMW. Brukar i8 parkerad på gatan då och då.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Aha det därför den aldrig finns för provkörning...Remuz skrev:Jag har en granne som säljer BMW. Brukar i8 parkerad på gatan då och då.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Har inte sett den på länge nu men den lär vara poppis att köra. Just nu har han M4 cab eller något liknande. Utan tak och racerstolar iafPontus skrev:Aha det därför den aldrig finns för provkörning...Remuz skrev:Jag har en granne som säljer BMW. Brukar i8 parkerad på gatan då och då.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Det här var typ den roligaste posten på flera veckor! haha loool!!!!HelectriC skrev:sen är det ju rätt kul att i8:an skiter ut en 911 ocksådet tänker jag på varje gång jag ser en i8 bakifrån.

ju mer man ser på bilderna, ju mer sjukt blir detapkungen skrev:Det här var typ den roligaste posten på flera veckor! haha loool!!!!HelectriC skrev:sen är det ju rätt kul att i8:an skiter ut en 911 ocksådet tänker jag på varje gång jag ser en i8 bakifrån.

Model 3-24/Polestar 3-24
HelectriC skrev:sen är det ju rätt kul att i8:an skiter ut en 911 ocksådet tänker jag på varje gång jag ser en i8 bakifrån.

Fast är det verkligen en 911? Jag skulle spontant vilja säga att det är en gammal 928 den trycker ur sig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
En svart/vit på Biltemas parkering i Helsingborg i kväll 19:30.
Förra sommar såg jag en blå ett antal ggr i Malmö.
Förra sommar såg jag en blå ett antal ggr i Malmö.